Ook nice natuurlijk... Wel of geen verlaging?
Zo met die extra randjes is dit in lijn met het standaard R-Design pakket op een V50.
Standaard R-Design van de huidige V60 vind ik wat subtieler.
Gelukkig is er voor iedereen wat wils!
raspaardje meldt zich in een andere subforum - MY2019 V60 T5 R-design
- raspaardje
- 6th Gear member
- Berichten: 2724
- Lid geworden op: 30.05.2012 - 10:07
- Locatie: Regio Utrecht
2019 Volvo V60 T5 R-Design Polestar - Osmium Grey
2006 Saab 9-3 Cabrio 1.9 TiD Vector 20 Years Edition Hirsch - Electric Blue
2006 Saab 9-3 Cabrio 1.9 TiD Vector 20 Years Edition Hirsch - Electric Blue
- raspaardje
- 6th Gear member
- Berichten: 2724
- Lid geworden op: 30.05.2012 - 10:07
- Locatie: Regio Utrecht
Fraai! Ook achteraf gedaan of als optie aangekruist?
2019 Volvo V60 T5 R-Design Polestar - Osmium Grey
2006 Saab 9-3 Cabrio 1.9 TiD Vector 20 Years Edition Hirsch - Electric Blue
2006 Saab 9-3 Cabrio 1.9 TiD Vector 20 Years Edition Hirsch - Electric Blue
- raspaardje
- 6th Gear member
- Berichten: 2724
- Lid geworden op: 30.05.2012 - 10:07
- Locatie: Regio Utrecht
As. woensdag staat de afspraak met de dealer.raspaardje schreef: ↑29.05.2021 - 06:58 Het eerste defect doet zich reeds voor: de knoppen op het rechter portier voor doen niks. Raambediening, stoelgeheugen, ver- en ontgrendelen, lampje in deurgreep. Portiermodule gesneuveld? Zekering is heel iig.
Ben benieuwd of er een nieuwe portiermodule in moet (nog geen defecten hieraan gevonden op de site) of dat het een programmeerissue is. Voor aflevering is er nog een originele trekhaak geïnstalleerd, wellicht is er toen iets misgegaan?
Verder heb ik gisteren een bagagemat van automatten.nl ontvangen, scheelde me net iets teveel met origineel Volvo.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
2019 Volvo V60 T5 R-Design Polestar - Osmium Grey
2006 Saab 9-3 Cabrio 1.9 TiD Vector 20 Years Edition Hirsch - Electric Blue
2006 Saab 9-3 Cabrio 1.9 TiD Vector 20 Years Edition Hirsch - Electric Blue
- J33Bee
- 5th Gear member
- Berichten: 1229
- Lid geworden op: 14.08.2020 - 23:20
Verlagen kan niet achteraf werd mij door de dealer verteld
- raspaardje
- 6th Gear member
- Berichten: 2724
- Lid geworden op: 30.05.2012 - 10:07
- Locatie: Regio Utrecht
Ik weet niet wat er allemaal aangepast is bij een R-design qua chassis. In ieder geval dempers en veren. Wellicht ook de mate van stuurbekrachtiging? Andere software waardoor bijv. veiligheidssystemen met anders reageren en omgaan met die verlaging?
Niet origineel verlagen kan iig wel altijd (want alleen dempers en veren). Origineel verlagen dus niet zegt de dealer. Interessant. Ik zou wel willen weten waarom niet.
Niet origineel verlagen kan iig wel altijd (want alleen dempers en veren). Origineel verlagen dus niet zegt de dealer. Interessant. Ik zou wel willen weten waarom niet.
2019 Volvo V60 T5 R-Design Polestar - Osmium Grey
2006 Saab 9-3 Cabrio 1.9 TiD Vector 20 Years Edition Hirsch - Electric Blue
2006 Saab 9-3 Cabrio 1.9 TiD Vector 20 Years Edition Hirsch - Electric Blue
- Mickyman
- 4th Gear member
- Berichten: 798
- Lid geworden op: 05.09.2011 - 19:37
Hierom niet: de V60 heeft achter namelijk 1 grote dwars geplaatste bladveer, dus geen dempers en veren bij deze wagen dus achteraf gaat ook heel lastig worden denk ik....raspaardje schreef: ↑09.06.2021 - 14:20 Ik weet niet wat er allemaal aangepast is bij een R-design qua chassis. In ieder geval dempers en veren. Wellicht ook de mate van stuurbekrachtiging? Andere software waardoor bijv. veiligheidssystemen met anders reageren en omgaan met die verlaging?
Niet origineel verlagen kan iig wel altijd (want alleen dempers en veren). Origineel verlagen dus niet zegt de dealer. Interessant. Ik zou wel willen weten waarom niet.
zo ongeveer ziet dat eruit:
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Volvo V60 R-Design B3, Inscription Bursting Blue metallic
- raspaardje
- 6th Gear member
- Berichten: 2724
- Lid geworden op: 30.05.2012 - 10:07
- Locatie: Regio Utrecht
Ah, natuurlijk...
Het was dus "gewoon" een los stekkertje. Nog niet eerder tegengekomen vermeldde de dealer.raspaardje schreef: ↑04.06.2021 - 12:27As. woensdag staat de afspraak met de dealer.raspaardje schreef: ↑29.05.2021 - 06:58 Het eerste defect doet zich reeds voor: de knoppen op het rechter portier voor doen niks. Raambediening, stoelgeheugen, ver- en ontgrendelen, lampje in deurgreep. Portiermodule gesneuveld? Zekering is heel iig.
Ben benieuwd of er een nieuwe portiermodule in moet (nog geen defecten hieraan gevonden op de site)
2019 Volvo V60 T5 R-Design Polestar - Osmium Grey
2006 Saab 9-3 Cabrio 1.9 TiD Vector 20 Years Edition Hirsch - Electric Blue
2006 Saab 9-3 Cabrio 1.9 TiD Vector 20 Years Edition Hirsch - Electric Blue
- Philken
- 5th Gear member
- Berichten: 1914
- Lid geworden op: 10.05.2005 - 17:02
- Locatie: Leeuwergem(B)
toch wel: de blokjes aan de dwarsveer worden vervangen bij een verlagingMickyman schreef: ↑09.06.2021 - 20:29Hierom niet: de V60 heeft achter namelijk 1 grote dwars geplaatste bladveer, dus geen dempers en veren bij deze wagen dus achteraf gaat ook heel lastig worden denk ik....raspaardje schreef: ↑09.06.2021 - 14:20 Ik weet niet wat er allemaal aangepast is bij een R-design qua chassis. In ieder geval dempers en veren. Wellicht ook de mate van stuurbekrachtiging? Andere software waardoor bijv. veiligheidssystemen met anders reageren en omgaan met die verlaging?
Niet origineel verlagen kan iig wel altijd (want alleen dempers en veren). Origineel verlagen dus niet zegt de dealer. Interessant. Ik zou wel willen weten waarom niet.
zo ongeveer ziet dat eruit: 3bb72ab8d5b58f65fdb079cb67b6824d.jpeg
H&R en Eibach hebben een setje verlagingsveren(komen +/-25mm lager dan niet R-design, zouden 10mm zakken tov R-design
the bad parts of my brain seems to work fine, the fine parts of my brain seems to work bad
you've been beaten by a bRick
you've been beaten by a bRick
- Mickyman
- 4th Gear member
- Berichten: 798
- Lid geworden op: 05.09.2011 - 19:37
echt? dat is een verrassing voor mePhilken schreef: ↑09.06.2021 - 22:42toch wel: de blokjes aan de dwarsveer worden vervangen bij een verlagingMickyman schreef: ↑09.06.2021 - 20:29Hierom niet: de V60 heeft achter namelijk 1 grote dwars geplaatste bladveer, dus geen dempers en veren bij deze wagen dus achteraf gaat ook heel lastig worden denk ik....raspaardje schreef: ↑09.06.2021 - 14:20 Ik weet niet wat er allemaal aangepast is bij een R-design qua chassis. In ieder geval dempers en veren. Wellicht ook de mate van stuurbekrachtiging? Andere software waardoor bijv. veiligheidssystemen met anders reageren en omgaan met die verlaging?
Niet origineel verlagen kan iig wel altijd (want alleen dempers en veren). Origineel verlagen dus niet zegt de dealer. Interessant. Ik zou wel willen weten waarom niet.
zo ongeveer ziet dat eruit: 3bb72ab8d5b58f65fdb079cb67b6824d.jpeg
H&R en Eibach hebben een setje verlagingsveren(komen +/-25mm lager dan niet R-design, zouden 10mm zakken tov R-design
Volvo V60 R-Design B3, Inscription Bursting Blue metallic
- Philken
- 5th Gear member
- Berichten: 1914
- Lid geworden op: 10.05.2005 - 17:02
- Locatie: Leeuwergem(B)
is echt, ik had een setje H&R besteld voor de mijne maar ik heb ze doorverkocht omdat met de 20" de wielkasten mooi gevuld warenMickyman schreef: ↑10.06.2021 - 08:12echt? dat is een verrassing voor me
the bad parts of my brain seems to work fine, the fine parts of my brain seems to work bad
you've been beaten by a bRick
you've been beaten by a bRick
- raspaardje
- 6th Gear member
- Berichten: 2724
- Lid geworden op: 30.05.2012 - 10:07
- Locatie: Regio Utrecht
Gisteren 2x 90 km afgelegd met een gemiddeld verbruik van 6,0 l/100 km. Via de BC afgelezen.
Uiteraard heel veel snelweg met gebruik van PA en ACC in de Eco-stand. Best netjes voor een auto met veel reserve.
Wellicht kan het nog zuiniger door alleen CC te gebruiken en daarmee wat vloeiender door het verkeer te gaan. Want die auto die er even tussen moet zorgt direct voor afremmen en later weer optrekken.
Totaalgemiddelde staat nu op 7,4 l/100 km en dat is ongeveer hetzelfde als de vorige Volvo met 105 pk minder.
Uiteraard heel veel snelweg met gebruik van PA en ACC in de Eco-stand. Best netjes voor een auto met veel reserve.
Wellicht kan het nog zuiniger door alleen CC te gebruiken en daarmee wat vloeiender door het verkeer te gaan. Want die auto die er even tussen moet zorgt direct voor afremmen en later weer optrekken.
Totaalgemiddelde staat nu op 7,4 l/100 km en dat is ongeveer hetzelfde als de vorige Volvo met 105 pk minder.
2019 Volvo V60 T5 R-Design Polestar - Osmium Grey
2006 Saab 9-3 Cabrio 1.9 TiD Vector 20 Years Edition Hirsch - Electric Blue
2006 Saab 9-3 Cabrio 1.9 TiD Vector 20 Years Edition Hirsch - Electric Blue
- raspaardje
- 6th Gear member
- Berichten: 2724
- Lid geworden op: 30.05.2012 - 10:07
- Locatie: Regio Utrecht
De V60 blijkt een heerlijke reiswagen op vakantie. We zijn in de bergen in Tirol.
En greep uit de zaken die me opvallen:
- Het comfort als R-design met 19" velgen is voor mij prima voor elkaar: in sommige autoreviews wordt dit comfort als onvoldoende beschouwd maar ik vind het op deze manier erg prettig. Niet te hard maar toch gevoel wat er onder de auto gebeurt.
- Met gelaagd glas is de auto bijzonder comfortabel stil, ook op hoge snelheid dus. Op deze manier zijn lange reizen erg snel af te leggen.
- LKA is niet zo fijn op bochtige wegen, daar lekker uitschakelen dus.
- Op dalende en stijgende wegen vind ik flippers erg fijn; in rijmodus Comfort blijft de bak te lang in een te hoge versnelling hangen bij een toefje gas. In NL erg prettig maar op een stijgende weg niet. Even flipperen naar een lagere versnelling en de motor heeft meer lucht en klinkt beter.
- De zetels zijn net zo goed als in de vorige Volvo, een V50. Duidelijke harder maar net zo comfortabel op de lange afstand.
- Ik had me geen voorstelling kunnen maken dat ik de 360 graden camera een haast onmisbare optie zou vinden. Wat is dat toch fijn inparkeren!
- Op de korte afstand drinkt -ie een behoorlijke slok, op de lange afstand zakt dit naar nette waarden.
- Als laatste, niet onbelangrijk, ik vind de auto gewoon een beauty. Met goed gevulde wielkasten, niet te opvallend maar de echte liefhebber toont toch altijd wel interesse. Leuk!
En greep uit de zaken die me opvallen:
- Het comfort als R-design met 19" velgen is voor mij prima voor elkaar: in sommige autoreviews wordt dit comfort als onvoldoende beschouwd maar ik vind het op deze manier erg prettig. Niet te hard maar toch gevoel wat er onder de auto gebeurt.
- Met gelaagd glas is de auto bijzonder comfortabel stil, ook op hoge snelheid dus. Op deze manier zijn lange reizen erg snel af te leggen.
- LKA is niet zo fijn op bochtige wegen, daar lekker uitschakelen dus.
- Op dalende en stijgende wegen vind ik flippers erg fijn; in rijmodus Comfort blijft de bak te lang in een te hoge versnelling hangen bij een toefje gas. In NL erg prettig maar op een stijgende weg niet. Even flipperen naar een lagere versnelling en de motor heeft meer lucht en klinkt beter.
- De zetels zijn net zo goed als in de vorige Volvo, een V50. Duidelijke harder maar net zo comfortabel op de lange afstand.
- Ik had me geen voorstelling kunnen maken dat ik de 360 graden camera een haast onmisbare optie zou vinden. Wat is dat toch fijn inparkeren!
- Op de korte afstand drinkt -ie een behoorlijke slok, op de lange afstand zakt dit naar nette waarden.
- Als laatste, niet onbelangrijk, ik vind de auto gewoon een beauty. Met goed gevulde wielkasten, niet te opvallend maar de echte liefhebber toont toch altijd wel interesse. Leuk!
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
2019 Volvo V60 T5 R-Design Polestar - Osmium Grey
2006 Saab 9-3 Cabrio 1.9 TiD Vector 20 Years Edition Hirsch - Electric Blue
2006 Saab 9-3 Cabrio 1.9 TiD Vector 20 Years Edition Hirsch - Electric Blue
- Daf88
- 3rd Gear member
- Berichten: 282
- Lid geworden op: 09.09.2020 - 15:03
Amen!raspaardje schreef: ↑16.08.2021 - 22:03 ....
- Als laatste, niet onbelangrijk, ik vind de auto gewoon een beauty. Met goed gevulde wielkasten, niet te opvallend maar de echte liefhebber toont toch altijd wel interesse. Leuk!
---
V60 T6 Recharge R-Design (MY21). Eerdere Volvo's: V40 phase III 2.0 Europa Nordic (2004), V40 phase II 2.0 (2000), Volvo 340 1.4 (1990).
V60 T6 Recharge R-Design (MY21). Eerdere Volvo's: V40 phase III 2.0 Europa Nordic (2004), V40 phase II 2.0 (2000), Volvo 340 1.4 (1990).
- RZA
- 4th Gear member
- Berichten: 730
- Lid geworden op: 10.02.2018 - 08:08
Mooi hoor, geniet van je vakantie! Lekker sturen in de bergen
XC60 T5 Inscription || Electric Silver || MY 2018
Alfa Romeo 147 TS Veloce || Alfa Rosso || 2003
Ex: V90 T5 R-Design || Onyx Black Metallic || Polestar || 2017
Ex: V40 T4 GT Business Sport || Bursting Blue || 2018
Alfa Romeo 147 TS Veloce || Alfa Rosso || 2003
Ex: V90 T5 R-Design || Onyx Black Metallic || Polestar || 2017
Ex: V40 T4 GT Business Sport || Bursting Blue || 2018
- Steven Volvo
- 3rd Gear member
- Berichten: 371
- Lid geworden op: 20.12.2010 - 18:07
- Locatie: Utrecht
schitterende auto en leuk verhaal.
Wij vetrekken morgen naar de Pyreneeën met dakkoffer en fietsendrager. Ben benieuwd naar de reiservaring.
Met een lege accu in de bergen zal het verbruik wel dramatisch zijn...
Wij vetrekken morgen naar de Pyreneeën met dakkoffer en fietsendrager. Ben benieuwd naar de reiservaring.
Met een lege accu in de bergen zal het verbruik wel dramatisch zijn...
V60 T6 Recharge 2020
V70 - 2.5T - 2005 - 180kkm
V70 - 2.0T - 2002 - Duitser R.I.P.
V70 - 2.5T - 2005 - 180kkm
V70 - 2.0T - 2002 - Duitser R.I.P.
- raspaardje
- 6th Gear member
- Berichten: 2724
- Lid geworden op: 30.05.2012 - 10:07
- Locatie: Regio Utrecht
Dank jullie wel.
Ik denk dat we als familie hier weer lang plezier van gaan hebben. Wat te verwachten was is dat de test als reisauto iig volledig geslaagd is.
Nog een niet eerder genoemd aspect: de auto onthaast me volkomen. Ik heb bijvoorbeeld nog geen neigingen gehad om toch dat gaatje in te duiken of ergens eerder dan iemand anders te zijn. Lekker relaxed rijden terwijl je weet dat snel snelheid maken een fluitje van een cent is.
As. dinsdag terug, kijk er nu al naar uit...
@Steven Volvo
Heel veel plezier naar en in de Pyreneeën! Schitterend is het daar. 10 jaar geleden met een raspaardje, een Alfa dus, een mooie roadtrip door de Pyreneeën gedaan. Continue de grens over en ook over de bekende colls. Niet teveel nadenken over het verbruik, gewoon lekker genieten!
Ik denk dat we als familie hier weer lang plezier van gaan hebben. Wat te verwachten was is dat de test als reisauto iig volledig geslaagd is.
Nog een niet eerder genoemd aspect: de auto onthaast me volkomen. Ik heb bijvoorbeeld nog geen neigingen gehad om toch dat gaatje in te duiken of ergens eerder dan iemand anders te zijn. Lekker relaxed rijden terwijl je weet dat snel snelheid maken een fluitje van een cent is.
As. dinsdag terug, kijk er nu al naar uit...
@Steven Volvo
Heel veel plezier naar en in de Pyreneeën! Schitterend is het daar. 10 jaar geleden met een raspaardje, een Alfa dus, een mooie roadtrip door de Pyreneeën gedaan. Continue de grens over en ook over de bekende colls. Niet teveel nadenken over het verbruik, gewoon lekker genieten!
2019 Volvo V60 T5 R-Design Polestar - Osmium Grey
2006 Saab 9-3 Cabrio 1.9 TiD Vector 20 Years Edition Hirsch - Electric Blue
2006 Saab 9-3 Cabrio 1.9 TiD Vector 20 Years Edition Hirsch - Electric Blue
- teebee
- 7th Gear member
- Berichten: 6862
- Lid geworden op: 16.06.2016 - 22:02
Zo ervaar ik het ook, zodra ik instap daalt er een soort ‘rust’ neer en begint het genieten.raspaardje schreef: ↑19.08.2021 - 11:00 Nog een niet eerder genoemd aspect: de auto onthaast me volkomen. Ik heb bijvoorbeeld nog geen neigingen gehad om toch dat gaatje in te duiken of ergens eerder dan iemand anders te zijn. Lekker relaxed rijden terwijl je weet dat snel snelheid maken een fluitje van een cent is.
“de voorruit is groter dan de achteruitkijkspiegel”
Hij: V60 T5 Momentum MY19 / Birch Light Metallic, Maroon Brown Moritz leder en heel veel lekkers !
Zij: XC40 T2 MY23, Silver Dawn, Momentum Core Aut. met veel lekkers (V40 CC MY18, Denim Blue)
Volvo V60, VOR, D3 163pk, Ocean Blue & Beige leder, bodykit, MY12
Vroeger oa Mini, VW, Honda, Alfa Romeo (10x) oa Guilietta/33/33SW/155/156SW, Renault Scenic/Laguna Estate/Espace, Fiat Barchetta, Volvo V40 1.8 en V50 2.0D, Peugeot 208
Hij: V60 T5 Momentum MY19 / Birch Light Metallic, Maroon Brown Moritz leder en heel veel lekkers !
Zij: XC40 T2 MY23, Silver Dawn, Momentum Core Aut. met veel lekkers (V40 CC MY18, Denim Blue)
Volvo V60, VOR, D3 163pk, Ocean Blue & Beige leder, bodykit, MY12
Vroeger oa Mini, VW, Honda, Alfa Romeo (10x) oa Guilietta/33/33SW/155/156SW, Renault Scenic/Laguna Estate/Espace, Fiat Barchetta, Volvo V40 1.8 en V50 2.0D, Peugeot 208
- Mickyman
- 4th Gear member
- Berichten: 798
- Lid geworden op: 05.09.2011 - 19:37
Ik heb zelf een V50 gehad, ik mag toch echt hopen dat de stoelen in jouw R-Design een heel stuk beter zijn dan in de V50, niet ter vergelijken wat mij betreft, of heb je niet volledig elektrisch en verstelbaar?
Prachtige foto trouwens en top dat je tevreden bent, ik ook gisteren over de 20k gegaan
Prachtige foto trouwens en top dat je tevreden bent, ik ook gisteren over de 20k gegaan
Volvo V60 R-Design B3, Inscription Bursting Blue metallic
- raspaardje
- 6th Gear member
- Berichten: 2724
- Lid geworden op: 30.05.2012 - 10:07
- Locatie: Regio Utrecht
Ieder zo zijn ervaringen natuurlijk.
In de 2008 V50 Edition II had ik vollederen handbediende zetels. Deze waren minder geprofileerd dan de exemplaren in de V60. Maar een stuk zachter en daardoor ook lekker ondersteunend met de kantelbare zittingen.
In de V60 heb ik vollederen R-Design stoelen. Alles elektrisch met geheugen. Veel harder en meer geprofileerd maar geheel naar je rug en bovenbenen in te stellen natuurlijk.
Wellicht had het pre-facelift model V50 andere stoelen?
Of waren niet lederen exemplaren anders?
Inmiddels staat mijn V60 op een dikke 37k km.
In de 2008 V50 Edition II had ik vollederen handbediende zetels. Deze waren minder geprofileerd dan de exemplaren in de V60. Maar een stuk zachter en daardoor ook lekker ondersteunend met de kantelbare zittingen.
In de V60 heb ik vollederen R-Design stoelen. Alles elektrisch met geheugen. Veel harder en meer geprofileerd maar geheel naar je rug en bovenbenen in te stellen natuurlijk.
Wellicht had het pre-facelift model V50 andere stoelen?
Of waren niet lederen exemplaren anders?
Inmiddels staat mijn V60 op een dikke 37k km.
2019 Volvo V60 T5 R-Design Polestar - Osmium Grey
2006 Saab 9-3 Cabrio 1.9 TiD Vector 20 Years Edition Hirsch - Electric Blue
2006 Saab 9-3 Cabrio 1.9 TiD Vector 20 Years Edition Hirsch - Electric Blue