Aansluiting achterbumper met carrosserie

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Risrael
5th Gear member
Berichten: 1053
Lid geworden op: 23.12.2013 - 18:29
Locatie: Land van Maas en Waal

Recentelijk heb ik een lichte schade moeten laten herstellen aan mijn achterbumper.
Toen ik de auto kwam ophalen bleken een aantal zaken niet in orde waaronder de aansluiting van de bumper met de carrosserie (net onder de achterlichten). Daar leek een kier te zitten.
Ik heb de schadehersteller hierop aangesproken en afgelopen week heeft hij weer daar gestaan.
Nu heeft een collega ook een V60 en wat bleek? Ook bij hem sluit de achterbumper niet netjes aan op de carrosserie. Sterker nog, zelfs nog iets lelijker. Daarnaast raakt de onderkant van het rechterachterlicht de carrosserie en is dit bij het linkerachterlicht niet het geval. Ook dat is gelijk aan die van mijn collega. Vandaag heb ik de auto opgehaald maar nog steeds is een kiertje te zien en de schadehersteller gaf aan dat ze het echt niet beter kregen. Wellicht is dit dus altijd al zo geweest maar is het me nooit zo opgevallen. Ik ben benieuwd hoe dit bij jullie is.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Nu: V60 T6 Plus Dark, platinum grey, nappa leder/open grid textiel.
Had: V60 T5 Momentum, Savile Grey, Charcoal leder, donkere hemel.
Had: V70 D4 MY14 Summum Nordic+ Luxury line. Caspian Blue. Dymamic Select leder zwart.
Donaldbos
Starter
Berichten: 7
Lid geworden op: 26.09.2020 - 22:17

Waarschijnlijk het plastic klemmetje beschadigd van de bumper, gebeurt vaak als het los is geweest. 9/10 keer als de bumper los is geweest sluit het niet meer 100%
Gebruikersavatar
Mickyman
4th Gear member
Berichten: 798
Lid geworden op: 05.09.2011 - 19:37

Donaldbos schreef: 11.05.2021 - 22:15 Waarschijnlijk het plastic klemmetje beschadigd van de bumper, gebeurt vaak als het los is geweest. 9/10 keer als de bumper los is geweest sluit het niet meer 100%
Vreemd, dan zou dan toch vervangen worden bij schade herstel?
Volvo V60 R-Design B3, Inscription Bursting Blue metallic
Gebruikersavatar
Risrael
5th Gear member
Berichten: 1053
Lid geworden op: 23.12.2013 - 18:29
Locatie: Land van Maas en Waal

Ik ben eens gaan opletten en ik zie redelijk veel V60's rondrijden met een kierende aansluiting van de bumper met de carrosserie. Wellicht was dit ook al toen ik hem nieuw had maar heb ik er nooit zo opgelet. Misschien iets van de eerste aantal V60s'uit 2019.
Nu: V60 T6 Plus Dark, platinum grey, nappa leder/open grid textiel.
Had: V60 T5 Momentum, Savile Grey, Charcoal leder, donkere hemel.
Had: V70 D4 MY14 Summum Nordic+ Luxury line. Caspian Blue. Dymamic Select leder zwart.
Symtom
2nd Gear member
Berichten: 98
Lid geworden op: 08.01.2020 - 10:33

Eerste foto lijkt me normaal.
Tweede foto boven aan mag iets meer naar binnen voor de mooi.
Dat is vast te fixen.
Schade herstel is echt niet meer wat het geweest is. Massa en vooral de verzekeringen hijgen daar ij de nek.

Laatst voor onze andere auto de achterbumper opnieuw willen laten spuiten. Had iemand tegenaan gezeten links achter. Mochten ze ook alleen links achter spuiten. Niet eens de hele bumper!

Nu bij een nagenoeg nieuwe auto kan deze ( vaak spot repair ) wel. Maar bij een auto van 10 jaar oud gaat dat er niet uit zien. Een helft nieuw andere helft “oud”

Moet niet gekker worden….
Gebruikersavatar
Steven Volvo
3rd Gear member
Berichten: 371
Lid geworden op: 20.12.2010 - 18:07
Locatie: Utrecht

Heeft ook te maken met 'bouwkwaliteit'. Was toch ook een topic over de voegbreedte bij de motorkap?

Bij AUDI wil je niet weten wat voor maatregelen ze nemen om de breedte van de voeg contstant te hebben bij alle naden en kieren over de hele lengte van de voeg.
Je ziet het heel mooi aan doorlopende achterlichten bij TESLA, allemaal scheef vroeger... is volgens mij nu gefixt.
V60 T6 Recharge 2020
V70 - 2.5T - 2005 - 180kkm
V70 - 2.0T - 2002 - Duitser R.I.P.
Gebruikersavatar
V50 2.0d Momentum
1st Gear member
Berichten: 30
Lid geworden op: 23.03.2009 - 20:56

Mijn V60 is half april geleverd en heeft het ook. Rechter achterlicht valt de kier wel mee maar links is de naad wel 3 keer zo groot. Kom uit een A4 en moet wel een beetje wennen aan het verschil in afwerking.
Gebruikersavatar
Risrael
5th Gear member
Berichten: 1053
Lid geworden op: 23.12.2013 - 18:29
Locatie: Land van Maas en Waal

V50 2.0d Momentum schreef: 20.05.2021 - 22:03 Mijn V60 is half april geleverd en heeft het ook. Rechter achterlicht valt de kier wel mee maar links is de naad wel 3 keer zo groot. Kom uit een A4 en moet wel een beetje wennen aan het verschil in afwerking.
Kun je misschien eens een foto maken?
Nu: V60 T6 Plus Dark, platinum grey, nappa leder/open grid textiel.
Had: V60 T5 Momentum, Savile Grey, Charcoal leder, donkere hemel.
Had: V70 D4 MY14 Summum Nordic+ Luxury line. Caspian Blue. Dymamic Select leder zwart.
Larsvanderkaa
2nd Gear member
Berichten: 65
Lid geworden op: 12.12.2020 - 20:54

Bouwjaar 11/2018!

Bumper is reeds 5 keer los geweest ivm schade die niet goed hersteld was.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Gebruikersavatar
Risrael
5th Gear member
Berichten: 1053
Lid geworden op: 23.12.2013 - 18:29
Locatie: Land van Maas en Waal

Larsvanderkaa schreef: 21.05.2021 - 19:46 Bouwjaar 11/2018!

Bumper is reeds 5 keer los geweest ivm schade die niet goed hersteld was.
In eerste instantie ziet het er goed uit. Kijk je heel kritisch dan zie je hier een kier op het horizontale deel van bumper en lamp. Maar het valt gelukkig nauwelijks op.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Nu: V60 T6 Plus Dark, platinum grey, nappa leder/open grid textiel.
Had: V60 T5 Momentum, Savile Grey, Charcoal leder, donkere hemel.
Had: V70 D4 MY14 Summum Nordic+ Luxury line. Caspian Blue. Dymamic Select leder zwart.
Larsvanderkaa
2nd Gear member
Berichten: 65
Lid geworden op: 12.12.2020 - 20:54

Risrael schreef: 23.05.2021 - 07:32
Larsvanderkaa schreef: 21.05.2021 - 19:46 Bouwjaar 11/2018!

Bumper is reeds 5 keer los geweest ivm schade die niet goed hersteld was.
In eerste instantie ziet het er goed uit. Kijk je heel kritisch dan zie je hier een kier op het horizontale deel van bumper en lamp. Maar het valt gelukkig nauwelijks op.
Eens!!
Plaats reactie

Terug naar “V60/S60 vanaf MY 2019”