Levertijden Nieuwe Volvo's. Alleen ervaringen svp.

Stel hier alle niet-technische Volvo-zaken aan de orde. Technische vragen stel je in de rubriek van het betreffende model.
Gesloten
Gebruikersavatar
raspaardje
6th Gear member
Berichten: 2724
Lid geworden op: 30.05.2012 - 10:07
Locatie: Regio Utrecht

Het is kiezen of delen in deze omstandigheden. Ik neem aan dat je ook minder betaalt indien je BLIS niet geleverd krijgt.
2019 Volvo V60 T5 R-Design Polestar - Osmium Grey
2006 Saab 9-3 Cabrio 1.9 TiD Vector 20 Years Edition Hirsch - Electric Blue
marinh
2nd Gear member
Berichten: 143
Lid geworden op: 07.08.2017 - 16:55

Toch even nagekeken en ik zit fout. Ik had BLIS origineel niet besteld en dus ook niet geleverd :) het was een optie die ik niet heb gekozen.
- Volvo V60 D3 R-Design Winterline MY'16 Black
- Volvo V60 B3 Momentum Business MY'22 Pine Grey
Gebruikersavatar
EraZor
2nd Gear member
Berichten: 71
Lid geworden op: 13.03.2014 - 18:09

Haha ik dacht al; zou wat zijn 😂. Maar mooie auto! Veel plezier er mee!
MY22 V60 T6 Recharge - Pebble Grey
fidderhg
1st Gear member
Berichten: 18
Lid geworden op: 15.05.2021 - 12:19

Bij mij gaat het om lease, de dealer heeft me aangegeven bij bestellen dat het zonder zal zijn (aan de prijs is niks gedaan). Later erop zetten gaat niet gebeuren. Als je nu de R-Design configureert zie je ook dat deze optie er niet meer tussenstaat. Vreemd genoeg is Intellisafe Assist nog wel zonder meerprijs aan te vinken. Dat was eerder ook standaard en is nu een gratis keuze (zal me niks verbazen als dat ook vanwege levertijd is)
marinh
2nd Gear member
Berichten: 143
Lid geworden op: 07.08.2017 - 16:55

fidderhg schreef: 13.07.2021 - 22:02 Bij mij gaat het om lease, de dealer heeft me aangegeven bij bestellen dat het zonder zal zijn (aan de prijs is niks gedaan). Later erop zetten gaat niet gebeuren. Als je nu de R-Design configureert zie je ook dat deze optie er niet meer tussenstaat. Vreemd genoeg is Intellisafe Assist nog wel zonder meerprijs aan te vinken. Dat was eerder ook standaard en is nu een gratis keuze (zal me niks verbazen als dat ook vanwege levertijd is)
Toen jij bestelde, wist je toen al dat je de MY'22 ging krijgen of zou je nog de MY'21 krijgen?
- Volvo V60 D3 R-Design Winterline MY'16 Black
- Volvo V60 B3 Momentum Business MY'22 Pine Grey
fidderhg
1st Gear member
Berichten: 18
Lid geworden op: 15.05.2021 - 12:19

marinh schreef: 14.07.2021 - 12:04
fidderhg schreef: 13.07.2021 - 22:02 Bij mij gaat het om lease, de dealer heeft me aangegeven bij bestellen dat het zonder zal zijn (aan de prijs is niks gedaan). Later erop zetten gaat niet gebeuren. Als je nu de R-Design configureert zie je ook dat deze optie er niet meer tussenstaat. Vreemd genoeg is Intellisafe Assist nog wel zonder meerprijs aan te vinken. Dat was eerder ook standaard en is nu een gratis keuze (zal me niks verbazen als dat ook vanwege levertijd is)
Toen jij bestelde, wist je toen al dat je de MY'22 ging krijgen of zou je nog de MY'21 krijgen?

In mijn beleving krijg ik MY21 met deze ene aanpassing. De configurator was nog met IntteliSafe en BLISS maar van die laatste gaf de verkoper al aan dat het hoogst onwaarschijnlijk zou zijn dat dat er op zou zitten.
marinh
2nd Gear member
Berichten: 143
Lid geworden op: 07.08.2017 - 16:55

Nee, vanaf 31 mei maakt Volvo alleen nog maar de MY'22. Dus als je auto nog niet is gebouwd krijg je de MY'22. Let op: De cataloguswaarde ligt hoger (dus ook wat hogere bijtelling). Maar mijn dealer gaf een dat Volvo dit nog gaat compenseren.
- Volvo V60 D3 R-Design Winterline MY'16 Black
- Volvo V60 B3 Momentum Business MY'22 Pine Grey
Gebruikersavatar
EraZor
2nd Gear member
Berichten: 71
Lid geworden op: 13.03.2014 - 18:09

In de MY22 prijslijsten staat BLIS nog wel gewoon genoemd (als onderdeel van t Intellisafe Surroud pakket). Als dat nu ineens niet meer meegeleverd wordt, dan kloppen die prijslijsten toch niet? Tenzij ze t hele pakket 'verwijderen' en de prijs navenant aanpassen?
MY22 V60 T6 Recharge - Pebble Grey
V60Driver
3rd Gear member
Berichten: 364
Lid geworden op: 28.05.2018 - 20:47

Als je auto zonder BLIS wordt geleverd. Dan is toch ook geen Cross Traffic Alert (CTA) aanwezig?? Dat laatste zou voor mij echt een reden zijn om op hoge poten te gaan staan. Maar ik heb geen idee of dat zo is. En ben ook niet in de positie om dit uit te onderhandelen. Maar als ik jullie was zou ik dit wel gaan uitzoeken.
marinh
2nd Gear member
Berichten: 143
Lid geworden op: 07.08.2017 - 16:55

V60Driver schreef: 16.07.2021 - 06:06 Als je auto zonder BLIS wordt geleverd. Dan is toch ook geen Cross Traffic Alert (CTA) aanwezig?? Dat laatste zou voor mij echt een reden zijn om op hoge poten te gaan staan. Maar ik heb geen idee of dat zo is. En ben ook niet in de positie om dit uit te onderhandelen. Maar als ik jullie was zou ik dit wel gaan uitzoeken.
Ja die "hoge poten" betekent dan dat je je auto kunt afbestellen of een jaar mag wachten. Helaas is dat in deze tijd gewoon zo.
- Volvo V60 D3 R-Design Winterline MY'16 Black
- Volvo V60 B3 Momentum Business MY'22 Pine Grey
MaartendeVries
Starter
Berichten: 5
Lid geworden op: 15.07.2021 - 00:09

Vandaag wordt mijn v60 B3 R-design dan eindelijk uitgeleverd. Eerste week maart besteld. Zou eerst in april afgeleverd worden toen mei etc etc. Inmiddels een my2022 geworden en had in de fabriek nog een recall gehad.
Vandaag dus de dag en jullie raden het al: geen BLISS. Volgens dealer wordt BLISS weer verwacht vanaf MY2023 dus auto weigeren is ook geen optie. Volvo stelt wel een vergoeding in het vooruitzicht ter compensatie van 750 ex btw.
Of er wel/geen CTA op zit check ik nog.
fidderhg
1st Gear member
Berichten: 18
Lid geworden op: 15.05.2021 - 12:19

MaartendeVries schreef: 20.07.2021 - 10:26 Vandaag wordt mijn v60 B3 R-design dan eindelijk uitgeleverd. Eerste week maart besteld. Zou eerst in april afgeleverd worden toen mei etc etc. Inmiddels een my2022 geworden en had in de fabriek nog een recall gehad.
Vandaag dus de dag en jullie raden het al: geen BLISS. Volgens dealer wordt BLISS weer verwacht vanaf MY2023 dus auto weigeren is ook geen optie. Volvo stelt wel een vergoeding in het vooruitzicht ter compensatie van 750 ex btw.
Of er wel/geen CTA op zit check ik nog.
Hoi Maarten,

Ik heb de auto eind mei besteld als vervanging van mijn huidige auto die begin november er uit gaat. Ook een B3 R-Design. Ben benieuwd naar je ervaringen en de foto's
Weet jij hoe ze de 750 euro gaan compenseren?
MaartendeVries
Starter
Berichten: 5
Lid geworden op: 15.07.2021 - 00:09

Aflevering heeft plaatsgevonden: geen BLISS geen camera’s voor 360 (alleen achter camera) geen CTA.
Fiscale waarde inderdaad hoger. Dus dat neem ik nog op met de dealer hoe ze dat gaan compenseren.
De BLISS compensatie kan alleen in natura betaald worden of via leasemaatschappij, maar das niet handig, dus dakkoffer, fietsendrager, you name it.
MaartendeVries
Starter
Berichten: 5
Lid geworden op: 15.07.2021 - 00:09

C8760550-BB87-4A7F-83EE-E603A96E80D4.jpeg
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
fidderhg
1st Gear member
Berichten: 18
Lid geworden op: 15.05.2021 - 12:19

MaartendeVries schreef: 20.07.2021 - 22:58 Aflevering heeft plaatsgevonden: geen BLISS geen camera’s voor 360 (alleen achter camera) geen CTA.
Fiscale waarde inderdaad hoger. Dus dat neem ik nog op met de dealer hoe ze dat gaan compenseren.
De BLISS compensatie kan alleen in natura betaald worden of via leasemaatschappij, maar das niet handig, dus dakkoffer, fietsendrager, you name it.
Oke ben benieuwd of daar iets uitkomt (de vergoeding), hou ons op de hoogte.

Los daarvan wat een gave bak man, wat is dit voor kleur? Birch light? En heb je 20 of 19 inch? Lijkt wel 20 of zie ik dat verkeerd?
Echt een mooie combi.
MaartendeVries
Starter
Berichten: 5
Lid geworden op: 15.07.2021 - 00:09

fidderhg schreef: 20.07.2021 - 23:13
MaartendeVries schreef: 20.07.2021 - 22:58 Aflevering heeft plaatsgevonden: geen BLISS geen camera’s voor 360 (alleen achter camera) geen CTA.
Fiscale waarde inderdaad hoger. Dus dat neem ik nog op met de dealer hoe ze dat gaan compenseren.
De BLISS compensatie kan alleen in natura betaald worden of via leasemaatschappij, maar das niet handig, dus dakkoffer, fietsendrager, you name it.
Oke ben benieuwd of daar iets uitkomt (de vergoeding), hou ons op de hoogte.

Los daarvan wat een gave bak man, wat is dit voor kleur? Birch light? En heb je 20 of 19 inch? Lijkt wel 20 of zie ik dat verkeerd?
Echt een mooie combi.

Birch light idd en 19 inch. Combi van het zwart met die kleur is echt geweldig. Over 2 weken worden de letters en logo ook nog zwart en denk nog na over de wielen om die ook geheel zwart te maken.
Rene68
4th Gear member
Berichten: 705
Lid geworden op: 15.02.2006 - 20:49
Locatie: Hilversum

Ik heb V60 T6 recharge (inscription) besteld en het enige wat volgens de dealer twijfelachtig is betreft de stoelmassage. Verder zou alles er op zitten zoals in de brochure staat. Daar kan ik wel mee leven maar als veiligheidsystemen er niet op zitten bij een Volvo....

Auto zou overigens 27 november geleverd moeten worden en dat was volgens de dealer geen probleem. Levertijd zou tussen 4 en 5 maanden zijn.
Na 4 jaar Mercedes weer terug naar Volvo! Volvo T6 Recharge Inscription.
Gebruikersavatar
Poolrev
5th Gear member
Berichten: 2092
Lid geworden op: 12.02.2007 - 16:32
Locatie: Midden NL

Nou, reken maar dat Blis & de 360 gr. camera er niet op zitten. Mijn zwager heeft een T6 R-Design besteld onlangs, en die kreeg nu ook terug dat die 2 zaken zullen ontbreken.
MaartendeVries
Starter
Berichten: 5
Lid geworden op: 15.07.2021 - 00:09

Poolrev schreef: 21.07.2021 - 12:35 Nou, reken maar dat Blis & de 360 gr. camera er niet op zitten. Mijn zwager heeft een T6 R-Design besteld onlangs, en die kreeg nu ook terug dat die 2 zaken zullen ontbreken.
Bericht van mijn dealer is dat in ieder geval alle v60’s tot waarschijnlijk my2023 (dus productie in2022) niet uitgeleverd worden met BLISS en CTA
Gebruikersavatar
J33Bee
5th Gear member
Berichten: 1233
Lid geworden op: 14.08.2020 - 23:20

En dat is allemaal vanwege hardware die niet voorradig is? Vind het nogal wat. Zeker kijkende naar fiscale aspect. Auto duurder, maar minder compleet. Volvo zal hier ook niet veel aan kunnen doen waarschijnlijk, dus wel fijn dat ze de auto's af kunnen bouwen maar je mist wel zaken :(
Gesloten

Terug naar “Volvo algemeen (niet technisch)”