V60 T6 Recharge - Compleet en aan bijtelling gedacht

Gebruikersavatar
Richarddieteren
Starter
Berichten: 7
Lid geworden op: 28.12.2020 - 12:51
Contacteer:

Eind vorig jaar was het tijd om een nieuwe auto uit te zoeken. Gezien de recente komst van onze eerste kleine was een station de enige optie. Eerst viel de keuze op de aanbieding van de V60, de Momentum Advantage, echter kon deze niet ivm de CO2 uitstoot.
Samen met mijn dealer, Volvo Serva Amersfoort, zijn we heel creatief gaan denken: Ik wilde namelijk een zo compleet mogelijke auto voor zo weinig mogelijk bijtelling. Serva heeft mij hierin enorm goed geholpen en geadviseerd!

We zijn op de volgende ‘standaard’ auto gekomen:
Volvo V60 Recharge T6 plug-in hybrid AWD
Uitvoering: Business Pro
Kleur: Pine Grey
Lines: Climate Pro & Park Assist

Ondanks dat de Recharge-uitvoeringen al enkele extra’s hebben ten opzichte van de Mild-Hybrides worden na aflevering de volgende zaken toegevoegd:
- Protection pack
- Sport Pack (R-design grille, Glossy Black spiegelkappen, dubbele uitlaatpijpen achter)
- Getint glas vanaf B-stijl (80%)
- Lederen bekleding (Truffle Brown 4817 door Leder inbouw Nederland)
- Volvo-letters achter in zwart
- div. andere kleinigheden

Al met al een uitvoering waar ik enorm blij van wordt: sportief van de buitenkant en een mooie combinatie tussen Glossy Black en chromen sierstrips, maar ook voldoende luxe en comfort in het interieur met een mooie kleurstelling door het leer.

Door deze constructie heeft de auto een fiscale waarde van ca. € 52k, terwijl de opties achteraf (ca. 4k) niet meetellen in de bijtelling (scheelt toch 4 tientjes netto in de maand).

Afgelopen donderdag is de auto geleverd en zaterdag mochten we even kijken! Ik heb een paar foto's gemaakt, al waren ze druk bezig om de auto gereed te maken voordat hij naar de leer-inbouwer gaat.
Nog twee weekjes wachten en dat is hij af en kan hij worden geleverd! Ben zo benieuwd naar het resultaat!
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Sinds april 2021: V60 T6 AWD Recharge, Business Pro Sport Pack
Vorige auto: BMW 3 Serie Touring, 320i High Executive Shadow Line
Daarvoor: Golf GTE, Volvo V40, Seat Ibiza
Gebruikersavatar
Philken
5th Gear member
Berichten: 1914
Lid geworden op: 10.05.2005 - 17:02
Locatie: Leeuwergem(B)

mooi, al heb ikeen kleine opmerking: de zwarte grille past m.i. niet bij al het chrome, had je dan niet beter voor de 'oudere' R design grille gegaan(met de chrome omranding?
of wordt alle chrome nog pianoblack gewrapt?
the bad parts of my brain seems to work fine, the fine parts of my brain seems to work bad

you've been beaten by a bRick
Gebruikersavatar
Richarddieteren
Starter
Berichten: 7
Lid geworden op: 28.12.2020 - 12:51
Contacteer:

Philken schreef: 14.03.2021 - 14:35 mooi, al heb ikeen kleine opmerking: de zwarte grille past m.i. niet bij al het chrome, had je dan niet beter voor de 'oudere' R design grille gegaan(met de chrome omranding?
De inscription-grille (welke standaard op de Recharge zit) heeft niet zo mijn voorkeur, de nieuwe R-Design grille wel. De oude R-Design grille ben ik ook geen fan van, vandaar deze keuze.
Philken schreef: 14.03.2021 - 14:35 of wordt alle chrome nog pianoblack gewrapt?
Juist de kleine chrome details maken hem anders en wat meer uitgesproken, zeker in deze kleur Pine Grey.
De chrome raamomlijsting laat ik zo en staat naar mijn mening ook mooi bij de chromen dakrails. Zelfde voor de achterkant, door het chrome te laten is het mooi zichtbaar.
We hebben gekeken om alles zwart te wrappen maar juist dit laat het iets opvallen en is meer naar mijn smaak. Bij een witte of zilvere auto had ik het echter wel zwart gemaakt.

Ieder zijn eigen smaak en mening, dat maakt het juist leuk! :)
Sinds april 2021: V60 T6 AWD Recharge, Business Pro Sport Pack
Vorige auto: BMW 3 Serie Touring, 320i High Executive Shadow Line
Daarvoor: Golf GTE, Volvo V40, Seat Ibiza
Gebruikersavatar
Martijn84Hattem
2nd Gear member
Berichten: 64
Lid geworden op: 14.12.2020 - 21:07

Dat heb je handig gedaan.
Heb je wel proefgezeten op de stoelen zonder verlenger? Voor mij waren ze namelijk veel te kort. Ik ben 190cm.

Wanneer heb je hem besteld?
Faith is the opposite of fear!
Gebruikersavatar
Philken
5th Gear member
Berichten: 1914
Lid geworden op: 10.05.2005 - 17:02
Locatie: Leeuwergem(B)

Richarddieteren schreef: 14.03.2021 - 15:59
Philken schreef: 14.03.2021 - 14:35 mooi, al heb ikeen kleine opmerking: de zwarte grille past m.i. niet bij al het chrome, had je dan niet beter voor de 'oudere' R design grille gegaan(met de chrome omranding?
De inscription-grille (welke standaard op de Recharge zit) heeft niet zo mijn voorkeur, de nieuwe R-Design grille wel. De oude R-Design grille ben ik ook geen fan van, vandaar deze keuze.
Philken schreef: 14.03.2021 - 14:35 of wordt alle chrome nog pianoblack gewrapt?
Juist de kleine chrome details maken hem anders en wat meer uitgesproken, zeker in deze kleur Pine Grey.
De chrome raamomlijsting laat ik zo en staat naar mijn mening ook mooi bij de chromen dakrails. Zelfde voor de achterkant, door het chrome te laten is het mooi zichtbaar.
We hebben gekeken om alles zwart te wrappen maar juist dit laat het iets opvallen en is meer naar mijn smaak. Bij een witte of zilvere auto had ik het echter wel zwart gemaakt.

Ieder zijn eigen smaak en mening, dat maakt het juist leuk! :)
IDD, daarom ook dat ik m.i. geschreven had, ik heb het niet zo voor de chrome elementen, daarom mijn keuze voor R design, ik had de keuze tussen zwart en pine grey(ietsje duurder door de voorruitverwarming waardoor ik afhaakte, ik blijf nl die draadjes zien)

nu wel spijt tijdens de week van het zwart.... zie je alles op, enige 'chrome' elementen op de mijne zijn het logo op de grille en de Volvo letters achteraan & dat zal zo blijven(anders is het teveel een 'corbillard')
the bad parts of my brain seems to work fine, the fine parts of my brain seems to work bad

you've been beaten by a bRick
Gebruikersavatar
Richarddieteren
Starter
Berichten: 7
Lid geworden op: 28.12.2020 - 12:51
Contacteer:

Martijn84Hattem schreef: 14.03.2021 - 16:32 Dat heb je handig gedaan.
Het was een leuke zoektocht tussen beschikbaar budget en de bijtelling (welke nogsteeds hoog is, maar daar rij ik wel een mooie auto voor!)
Martijn84Hattem schreef: 14.03.2021 - 16:32 Heb je wel proefgezeten op de stoelen zonder verlenger? Voor mij waren ze namelijk veel te kort. Ik ben 190cm.
Ja, dat wel. En de stoelverlengers hebben we in onze andere auto (Audi A3 S-line) wel, maar ik heb ze met mijn 182cm niet echt nodig. Daarnaast vind ik de richel voelbaar, waardoor ik hier niet voor heb gekozen. En omdat ik een andere kleur leer wilde dan Volvo kan leveren was dit voor mij niet echt een issue. Snap dat anderen het wel echt een toegevoegde waarde vinden hebben, zeker als je wat langer bent!
Martijn84Hattem schreef: 14.03.2021 - 16:32 Wanneer heb je hem besteld?
Begin december is deze besteld. De dealer heeft me keurig op de hoogte gehouden wanneer hij geproduceerd werd, wanneer hij aankwam in NL, etc. Dus de levertijd viel relatief mee.
Philken schreef: 14.03.2021 - 16:55 nu wel spijt tijdens de week van het zwart.... zie je alles op, enige 'chrome' elementen op de mijne zijn het logo op de grille en de Volvo letters achteraan & dat zal zo blijven(anders is het teveel een 'corbillard')
Mijn huidige auto (BMW 320i) is helemaal zwart, daar was ik wel een beetje klaar mee. Hij ziet er donker uit en ik sta vaak de auto te wassen.
Vandaar dat ik dit keer voor iets anders ben gegaan.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Sinds april 2021: V60 T6 AWD Recharge, Business Pro Sport Pack
Vorige auto: BMW 3 Serie Touring, 320i High Executive Shadow Line
Daarvoor: Golf GTE, Volvo V40, Seat Ibiza
Gebruikersavatar
Martijn84Hattem
2nd Gear member
Berichten: 64
Lid geworden op: 14.12.2020 - 21:07

Ik heb ook een A3 S-line gereden en sinds die tijd vind ik vaak stoelen te kort. Dat je die rand voelt dat herken ik wel.

Ik heb mijn V60 ook half december besteld. 10mrt was de productiedatum, dat was afgelopen woensdag. Hopelijk komt hij spoedig bij dealer aan...
Faith is the opposite of fear!
Gebruikersavatar
J33Bee
5th Gear member
Berichten: 1229
Lid geworden op: 14.08.2020 - 23:20

Mooi gedaan! Hier ook een kleine 10K voordeel fiscaal. Das erg fijn voor de bijtelling!
Gebruikersavatar
Arnold
5th Gear member
Berichten: 1356
Lid geworden op: 17.06.2007 - 14:47
Locatie: Veluwe
Contacteer:

Mooie, complete wagen en een nette bijtelling. Goede keuze. Veel plezier ermee!
2023: XC60 T8-AWD-Recharge Ultimate Dark. 2020: XC60 T8 Twin Engine AWD Inscription - Polestar engineered
2019: V90 Cross Country D5 / 2018-8: Tesla Model S 100D / 2013-2018: V60 D6 PIH / 2013: XC90 D5 AWD / 2009-2013: V70 2.4D D5 / 2001-2009: meerdere V70's.
Stekkerbak
2nd Gear member
Berichten: 56
Lid geworden op: 17.03.2020 - 21:42

Goed gekozen.
Maar pas wel op met je bekendheid. Kenteken en dealer naam.

Er zit hier namelijk een forumlid wat zich actief met belasting zaken bezig denkt te houden. Die vind er vast wat van dat de spullen er al op zitten, voordat het kenteken op je auto zit.
Gebruikersavatar
J33Bee
5th Gear member
Berichten: 1229
Lid geworden op: 14.08.2020 - 23:20

Stekkerbak schreef: 15.03.2021 - 12:54 Goed gekozen.
Maar pas wel op met je bekendheid. Kenteken en dealer naam.

Er zit hier namelijk een forumlid wat zich actief met belasting zaken bezig denkt te houden. Die vind er vast wat van dat de spullen er al op zitten, voordat het kenteken op je auto zit.
:D
Gebruikersavatar
NielsPHEV
7th Gear member
Berichten: 5095
Lid geworden op: 14.09.2004 - 20:13

Stekkerbak schreef: 15.03.2021 - 12:54 Goed gekozen.
Maar pas wel op met je bekendheid. Kenteken en dealer naam.

Er zit hier namelijk een forumlid wat zich actief met belasting zaken bezig denkt te houden. Die vind er vast wat van dat de spullen er al op zitten, voordat het kenteken op je auto zit.
Heb die opmerking destijds ook in een discussie gelezen. De platen zitten er niet op de auto zou maar zo wel een kenteken kunnen hebben alvorens de aanvullende zaken gemonteerd zijn/worden. Blijf het overigens een tamelijk semantische discussie vinden overigens zou denken dat de belastingdienst wel wat andere zaken te doen heeft als ik het nieuws zo volg.
DDPater
2nd Gear member
Berichten: 56
Lid geworden op: 13.11.2020 - 23:31
Locatie: Veenendaal

Mooie auto, bijna veel rijplezier!
Toyota Avenis Wagon
Peugeot 508SW
Volkswagen Golf GTE (t/m 23-12-20)
Volvo V60 B3 R-design (vanaf 02-01-2021)
t5power
5th Gear member
Berichten: 2109
Lid geworden op: 02.07.2009 - 21:02

Prachtige bak!
[2006] Volvo XC90 V8 Executive MY2007
(2004) Volvo V70 T5. Summum MY05. 17"; LM Orpheus velgen. RTI - HU850 - FourC
(2004) Volvo S40 2.0D. Momentum. RTI - High Performance Sound
(1997) Volvo S40 2.0
Gebruikersavatar
OGA244
8th Gear member
Berichten: 12219
Lid geworden op: 21.03.2011 - 21:54
Locatie: Skåne

J33Bee schreef: 15.03.2021 - 13:22
Stekkerbak schreef: 15.03.2021 - 12:54 Goed gekozen.
Maar pas wel op met je bekendheid. Kenteken en dealer naam.

Er zit hier namelijk een forumlid wat zich actief met belasting zaken bezig denkt te houden. Die vind er vast wat van dat de spullen er al op zitten, voordat het kenteken op je auto zit.
:D
het maakt dat lid geen zak uit daar de belastingdienst hem er niet mee lastig zal gaan vallen..
De rekening valt namelijk altijd gewoon bij de opdrachtgever.
Vergis je gewoon niet teveel in de belastingdienst
Gebruikersavatar
EVO500
3rd Gear member
Berichten: 471
Lid geworden op: 20.02.2021 - 17:10
Locatie: België

Heb in België hier gelukkig een stuk minder last van met bijtelling :-) Begreep dat ik 138 per maand voor prive gebruik moest bijtalen, dat valt te overleven.
V60 T8 PE Crystal White Pearl (MY2021)
Laguna III GT180 (stage II)
Omega 3000-24V EVO500
Monza 3.0E '78 (handgesch.)
Gebruikersavatar
J33Bee
5th Gear member
Berichten: 1229
Lid geworden op: 14.08.2020 - 23:20

EVO500 schreef: 17.03.2021 - 18:58 Heb in België hier gelukkig een stuk minder last van met bijtelling :-) Begreep dat ik 138 per maand voor prive gebruik moest bijtalen, dat valt te overleven.
Jullie mogen in jullie handjes klappen ja. Voor de bijtelling die we hier neer moeten tellen rij je in Belgie 2 a 3 Volvo's....
Gebruikersavatar
Richarddieteren
Starter
Berichten: 7
Lid geworden op: 28.12.2020 - 12:51
Contacteer:

Inmiddels is de auto op kenteken gezet en zijn de extra opties erop gezet. Hierbij nog een paar foto’s voor de liefhebber. Ik ben er in elk geval erg blij mee en de auto rijdt fantastisch!
- glossy black grille & spiegelkappen
- dubbele uitlaten
- leren bekleding (kleur Truffle Brown, middenconsole zwart gelaten)
- sportpedalen
- protection pack
- ramen getint (80%)
- Volvo letter zwart gewrapt
- dashcam onder achteruitkijkspiegel
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Sinds april 2021: V60 T6 AWD Recharge, Business Pro Sport Pack
Vorige auto: BMW 3 Serie Touring, 320i High Executive Shadow Line
Daarvoor: Golf GTE, Volvo V40, Seat Ibiza
KFT
2nd Gear member
Berichten: 108
Lid geworden op: 12.07.2017 - 06:48

Bedankt voor de mooie foto's! Ik heb een vergelijkbare in bestelling staan, leuk om hem eens in het 'echt' te zien.
Gebruikersavatar
Martijn84Hattem
2nd Gear member
Berichten: 64
Lid geworden op: 14.12.2020 - 21:07

Mooi hoor! Gefeliciteerd!
Faith is the opposite of fear!
Plaats reactie

Terug naar “V60/S60 vanaf MY 2019”