wennen aan display V60 MY 2020

hansk
3rd Gear member
Berichten: 407
Lid geworden op: 11.12.2006 - 16:31

Ben eind oktober 2020 na verschillende V70 overgegaan naar een V60T4 R design . Naar mijn idee moet je afstuderen op het niewe informatiedisplay .Niet alles is even logisch . Als voorbeeld , na wisselen zomer / winterwielen duurde het naar mijn idee heel lang voordat de calibratie klaar was . Ik dacht dat het op een of andere manier nog niet klaar was .In het display autostatus berichten staat aan de linkerkant een symbool
van een auto met dwars er doorheen een driehoek met een uitroepteken . Ik denk er is iets niet goed .Vandaag uitleg gekregen bij mijn dealer , nee , als er iets niet goed is krijg je een symbool op de dispay waar de snelheidsmeter en toerenteller staat . Dat klopt wel , ten onrechte alle banden te lage spanning , lampje ging aan .Na voor de zekerheid stoppen , motor aan/uit lampje uit . Maar het symbool op het grote display autostatus
blijft de driehoek met uitroepteken gewoon staan . Dat is dus mijn vraag bij jullie ook ?Vindt het wel vreemd omdat ik dan denk er is iets niet in orde , terwijl de calibratie toch gelukt is . Hoor graag van jullie .
Na mijn eerste Volvo 122S en de 17 de ,is de V60 naar mijn smaak de grootste verandering voor mij .Ik vind het wel een heel fijne auto .
Gebruikersavatar
Risrael
5th Gear member
Berichten: 1053
Lid geworden op: 23.12.2013 - 18:29
Locatie: Land van Maas en Waal

Hoi Hans,
Lijkt me niet zo moeilijk allemaal hoor. Waar jij naar refereert is de autostatus. Eventuele belangrijke berichten van "de auto" aan de bestuurder worden daarin opgeslagen. 1 van de tabbladen is dan de bandenspanning. Ik zie niet echt in wat daar moeilijk aan is.
Nu: V60 T6 Plus Dark, platinum grey, nappa leder/open grid textiel.
Had: V60 T5 Momentum, Savile Grey, Charcoal leder, donkere hemel.
Had: V70 D4 MY14 Summum Nordic+ Luxury line. Caspian Blue. Dymamic Select leder zwart.
Gebruikersavatar
Mickyman
4th Gear member
Berichten: 798
Lid geworden op: 05.09.2011 - 19:37

hansk schreef: 18.02.2021 - 16:05 Ben eind oktober 2020 na verschillende V70 overgegaan naar een V60T4 R design . Naar mijn idee moet je afstuderen op het niewe informatiedisplay .Niet alles is even logisch . Als voorbeeld , na wisselen zomer / winterwielen duurde het naar mijn idee heel lang voordat de calibratie klaar was . Ik dacht dat het op een of andere manier nog niet klaar was .In het display autostatus berichten staat aan de linkerkant een symbool
van een auto met dwars er doorheen een driehoek met een uitroepteken . Ik denk er is iets niet goed .Vandaag uitleg gekregen bij mijn dealer , nee , als er iets niet goed is krijg je een symbool op de dispay waar de snelheidsmeter en toerenteller staat . Dat klopt wel , ten onrechte alle banden te lage spanning , lampje ging aan .Na voor de zekerheid stoppen , motor aan/uit lampje uit . Maar het symbool op het grote display autostatus
blijft de driehoek met uitroepteken gewoon staan . Dat is dus mijn vraag bij jullie ook ?Vindt het wel vreemd omdat ik dan denk er is iets niet in orde , terwijl de calibratie toch gelukt is . Hoor graag van jullie .
Na mijn eerste Volvo 122S en de 17 de ,is de V60 naar mijn smaak de grootste verandering voor mij .Ik vind het wel een heel fijne auto .
ik ga er vanuit dat je deze bedoelt? dat is gewoon het logo dat daar de waarschuwingen onder zitten, ik vind het juist allemaal best wel overzichtelijk, als er iets niet in orde is, krijg je echt wel de melding vanuit het dynamische symbool bovenin midden tussen de tellers

IMG_6738.JPG
IMG_6739.JPG
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Volvo V60 R-Design B3, Inscription Bursting Blue metallic
Gebruikersavatar
OGA244
8th Gear member
Berichten: 12219
Lid geworden op: 21.03.2011 - 21:54
Locatie: Skåne

kan me je schrik voorstellen, dat uitroepteken heeft toch steeds iets dreigends
ik heb hem op bestuurdersprestaties staan
Gebruikersavatar
J33Bee
5th Gear member
Berichten: 1233
Lid geworden op: 14.08.2020 - 23:20

Werkt top bij de V60. Een van de weinige autofabrikanten met een snel en soepel systeem. Alsof je een iPad in je handen hebt en onder het rijden zijn zaken zoals temperatuur aanpassen, nog steeds prettig te bewerkstelligen
Gebruikersavatar
Mickyman
4th Gear member
Berichten: 798
Lid geworden op: 05.09.2011 - 19:37

J33Bee schreef: 18.02.2021 - 16:42 Werkt top bij de V60. Een van de weinige autofabrikanten met een snel en soepel systeem. Alsof je een iPad in je handen hebt en onder het rijden zijn zaken zoals temperatuur aanpassen, nog steeds prettig te bewerkstelligen
ik ben ook helemaal enthousiast vwb het scherm, alleen 2x per week schoonmaken en dat is nog niet genoeg zoals je ziet :)
Volvo V60 R-Design B3, Inscription Bursting Blue metallic
Gebruikersavatar
Fulaks
6th Gear member
Berichten: 4083
Lid geworden op: 31.07.2007 - 15:46
Locatie: Antwerpen

Je kan ook erg veel met stembediening tegenwoordig, wordt je scherm minder snel vies...
V90 D4 Inscription (2019); Mini Cooper (2012); V70 D4 (2014); V70 2.4D (2008); V70 2.4D (2002); Talbot-Toyota-Mitsubishi-Renault
Gebruikersavatar
Mickyman
4th Gear member
Berichten: 798
Lid geworden op: 05.09.2011 - 19:37

Fulaks schreef: 18.02.2021 - 17:28 Je kan ook erg veel met stembediening tegenwoordig, wordt je scherm minder snel vies...
Klopt en werkt ook goed, alleen heb ik me nog te weinig verdiept in de commando's :)
de verwarming hoger of lager zetten werkt al heel goed
Volvo V60 R-Design B3, Inscription Bursting Blue metallic
Gebruikersavatar
J33Bee
5th Gear member
Berichten: 1233
Lid geworden op: 14.08.2020 - 23:20

Heb altijd ruzie met “Toos” om een route te annuleren... :-D
Gebruikersavatar
Gilbert 20
3rd Gear member
Berichten: 420
Lid geworden op: 21.04.2019 - 16:47

OGA244 schreef: 18.02.2021 - 16:40 kan me je schrik voorstellen, dat uitroepteken heeft toch steeds iets dreigends
ik heb hem op bestuurdersprestaties staan
Heb ik ook gedaan. De eerste maal dat ik dat uitroepteken zag dacht ik ook aan een panne . Hij staat nu ook op bestuurdersprestaties.
Gebruikersavatar
Jeroen
5th Gear member
Berichten: 1552
Lid geworden op: 20.10.2009 - 18:58
Contacteer:

Mickyman schreef: 18.02.2021 - 16:55
J33Bee schreef: 18.02.2021 - 16:42 Werkt top bij de V60. Een van de weinige autofabrikanten met een snel en soepel systeem. Alsof je een iPad in je handen hebt en onder het rijden zijn zaken zoals temperatuur aanpassen, nog steeds prettig te bewerkstelligen
ik ben ook helemaal enthousiast vwb het scherm, alleen 2x per week schoonmaken en dat is nog niet genoeg zoals je ziet :)
Screenprotector erop, scheelt heel veel met schoonmaken.
Volvo XC60 D5 Summum > Volvo V60 D6 Pure Limited > Volvo XC90 T8 Inscription > Volvo V60 T6 Inscription

Fototopic - Website fotografie - Facebook
Gebruikersavatar
Mickyman
4th Gear member
Berichten: 798
Lid geworden op: 05.09.2011 - 19:37

Jeroen schreef: 18.02.2021 - 17:46
Mickyman schreef: 18.02.2021 - 16:55
J33Bee schreef: 18.02.2021 - 16:42 Werkt top bij de V60. Een van de weinige autofabrikanten met een snel en soepel systeem. Alsof je een iPad in je handen hebt en onder het rijden zijn zaken zoals temperatuur aanpassen, nog steeds prettig te bewerkstelligen
ik ben ook helemaal enthousiast vwb het scherm, alleen 2x per week schoonmaken en dat is nog niet genoeg zoals je ziet :)
Screenprotector erop, scheelt heel veel met schoonmaken.
Bedankt voor de tip, echter als er iets is in de wereld waar ik nooit aan ga doen is het screenprotectors en hoesjes om dingen, maakt alle design kapot en werkt minder lekker, ik maak het wel schoon :)
Volvo V60 R-Design B3, Inscription Bursting Blue metallic
Gebruikersavatar
Philken
5th Gear member
Berichten: 1914
Lid geworden op: 10.05.2005 - 17:02
Locatie: Leeuwergem(B)

Mickyman schreef: 18.02.2021 - 17:31
Fulaks schreef: 18.02.2021 - 17:28 Je kan ook erg veel met stembediening tegenwoordig, wordt je scherm minder snel vies...
Klopt en werkt ook goed, alleen heb ik me nog te weinig verdiept in de commando's :)
de verwarming hoger of lager zetten werkt al heel goed
zelfs zetel en stuurverwarming hoger/lager/uitzetten werkt met de stembediening... ben benieuwd wat er nog allemaal kan...
the bad parts of my brain seems to work fine, the fine parts of my brain seems to work bad

you've been beaten by a bRick
Gebruikersavatar
Mickyman
4th Gear member
Berichten: 798
Lid geworden op: 05.09.2011 - 19:37

Philken schreef: 18.02.2021 - 19:53
Mickyman schreef: 18.02.2021 - 17:31
Fulaks schreef: 18.02.2021 - 17:28 Je kan ook erg veel met stembediening tegenwoordig, wordt je scherm minder snel vies...
Klopt en werkt ook goed, alleen heb ik me nog te weinig verdiept in de commando's :)
de verwarming hoger of lager zetten werkt al heel goed
zelfs zetel en stuurverwarming hoger/lager/uitzetten werkt met de stembediening... ben benieuwd wat er nog allemaal kan...
die gebruik ik idd ook al :-D "ik heb het koud" hup 2 graden erbij :)
Volvo V60 R-Design B3, Inscription Bursting Blue metallic
Gebruikersavatar
N207
2nd Gear member
Berichten: 149
Lid geworden op: 16.11.2020 - 18:55

Toen ik mijn V60 pas had (oktober 2020) kreeg ik ook (na een lange rit) de bandenspanningswaarschuwing (wow, wat een woordwaarde ;-) ). Ik wist toen niet hoe ik dat moest resetten en ben even bij de dealer langs gegaan. Na uitleg vertelde hij me ook dat het enige tijd kan duren voordat het kalibreren is afgerond en dat de auto bij voorkeur enige tijd 80 km/u moet rijden om het af te ronden.

Onlangs met de winterbanden voor het eerst een behoorlijk stuk gereden (250 km+) en ook nu kwam de waarschuwing.
Omdat de waarschuwing voor alle vier de banden is, ging ik er vanuit dat de kalibratie even opnieuw moest moest worden vastgelegd. Het viel mij nu wel op dat het inderdaad best lang duurde voordat het was opgeslagen. Ik reed overigens wel harder dan 80 km/u en de melding is niet meer teruggekomen.

Wel heb ik het idee dat het systeem erg gevoelig is (afgesteld) en dat de waarschuwing snel opkomt.

Ik ben benieuwd wat er gebeurt als de zomerwielen er over een maandje weer onder gaan.
Polestar 2 LRSM MY24 - Midnight
Historie: SAAB... / Volvo V60 T5 R-Design Polestar - Savile Grey 2019
Gebruikersavatar
Mickyman
4th Gear member
Berichten: 798
Lid geworden op: 05.09.2011 - 19:37

N207 schreef: 18.02.2021 - 19:58 Toen ik mijn V60 pas had (oktober 2020) kreeg ik ook (na een lange rit) de bandenspanningswaarschuwing (wow, wat een woordwaarde ;-) ). Ik wist toen niet hoe ik dat moest resetten en ben even bij de dealer langs gegaan. Na uitleg vertelde hij me ook dat het enige tijd kan duren voordat het kalibreren is afgerond en dat de auto bij voorkeur enige tijd 80 km/u moet rijden om het af te ronden.

Onlangs met de winterbanden voor het eerst een behoorlijk stuk gereden (250 km+) en ook nu kwam de waarschuwing.
Omdat de waarschuwing voor alle vier de banden is, ging ik er vanuit dat de kalibratie even opnieuw moest moest worden vastgelegd. Het viel mij nu wel op dat het inderdaad best lang duurde voordat het was opgeslagen. Ik reed overigens wel harder dan 80 km/u en de melding is niet meer teruggekomen.

Wel heb ik het idee dat het systeem erg gevoelig is (afgesteld) en dat de waarschuwing snel opkomt.

Ik ben benieuwd wat er gebeurt als de zomerwielen er over een maandje weer onder gaan.
ik krijg wel per band aangegeven waar de druk te laag is, namelijk gehad na de winterbanden wissel... wist je dat je in de auto gewoon de handleiding kunt raadplegen? daar staat het allemaal in, scheelt een ritje naar de dealer :-D
Volvo V60 R-Design B3, Inscription Bursting Blue metallic
Gebruikersavatar
N207
2nd Gear member
Berichten: 149
Lid geworden op: 16.11.2020 - 18:55

Mickyman schreef: 18.02.2021 - 20:03 ... wist je dat je in de auto gewoon de handleiding kunt raadplegen? daar staat het allemaal in, scheelt een ritje naar de dealer :-D
Ja, en ook in de app. Maar toen had ik de V60 net. Komend uit een 10 jaar oudere Saab was ik nog niet erg handig met het systeem.
En ik kwam toch langs de dealer op weg naar huis toen dit de eerste keer gebeurde.
Polestar 2 LRSM MY24 - Midnight
Historie: SAAB... / Volvo V60 T5 R-Design Polestar - Savile Grey 2019
Gebruikersavatar
Gilbert 20
3rd Gear member
Berichten: 420
Lid geworden op: 21.04.2019 - 16:47

Mickyman schreef: 18.02.2021 - 18:16
Jeroen schreef: 18.02.2021 - 17:46
Mickyman schreef: 18.02.2021 - 16:55 ik ben ook helemaal enthousiast vwb het scherm, alleen 2x per week schoonmaken en dat is nog niet genoeg zoals je ziet :)
Screenprotector erop, scheelt heel veel met schoonmaken.
Bedankt voor de tip, echter als er iets is in de wereld waar ik nooit aan ga doen is het screenprotectors en hoesjes om dingen, maakt alle design kapot en werkt minder lekker, ik maak het wel schoon :)
Een goed geplaatste , en kwaliteits screenprotector zie je zelf niet dat hij er op zit. En de gevoeligheid is dezelfde. Nooit vettige vingerafdrukken en stof afstotend.
Dat ding zuigt zichzelf vast zonder de minste luchtbel. Maar wel iets duurder.
Gebruikersavatar
Jeroen
5th Gear member
Berichten: 1552
Lid geworden op: 20.10.2009 - 18:58
Contacteer:

Mickyman schreef: 18.02.2021 - 18:16
Jeroen schreef: 18.02.2021 - 17:46
Mickyman schreef: 18.02.2021 - 16:55
ik ben ook helemaal enthousiast vwb het scherm, alleen 2x per week schoonmaken en dat is nog niet genoeg zoals je ziet :)
Screenprotector erop, scheelt heel veel met schoonmaken.
Bedankt voor de tip, echter als er iets is in de wereld waar ik nooit aan ga doen is het screenprotectors en hoesjes om dingen, maakt alle design kapot en werkt minder lekker, ik maak het wel schoon :)
Heb een originele van Volvo, deze zie je niet, het werkt gewoon zoals het bedoeld is. Het enige wat anders is dat je geen vette vingers ziet.
Ik heb al weken geen doekje of dat dan ook over het scherm gehad...
IMG_6203.jpeg
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Volvo XC60 D5 Summum > Volvo V60 D6 Pure Limited > Volvo XC90 T8 Inscription > Volvo V60 T6 Inscription

Fototopic - Website fotografie - Facebook
Gebruikersavatar
henkchroom
3rd Gear member
Berichten: 358
Lid geworden op: 09.01.2014 - 21:58
Contacteer:

Jeroen schreef: 19.02.2021 - 11:53 Heb een originele van Volvo, deze zie je niet, het werkt gewoon zoals het bedoeld is. Het enige wat anders is dat je geen vette vingers ziet.
Ik heb al weken geen doekje of dat dan ook over het scherm gehad...
Waarom zit het dan niet standaard op?
Plaats reactie

Terug naar “V60/S60 vanaf MY 2019”