Start/stop uit

havana
2nd Gear member
Berichten: 78
Lid geworden op: 24.01.2016 - 09:16

Het is vast al een keer voorbij gekomen maar ik kon het zo niet vinden. Hoe zet ik permanent de auto start/stop uit? Via autoprofielen heb ik het uitgeschakeld, maar vreemd genoeg blijft het soms terugkomen. Ik snap er niks van.
Gebruikersavatar
OGA244
8th Gear member
Berichten: 12219
Lid geworden op: 21.03.2011 - 21:54
Locatie: Skåne

Kan niet permanent uitgezet worden
Gebruikersavatar
J33Bee
5th Gear member
Berichten: 1233
Lid geworden op: 14.08.2020 - 23:20

OGA244 schreef: 21.10.2020 - 11:59 Kan niet permanent uitgezet worden
Ook niet met DICE?
Gebruikersavatar
Walter
Geartronic member
Berichten: 24350
Lid geworden op: 13.09.2004 - 08:30
Locatie: Randstad
Contacteer:

nee, wordt steeds weer ingeschakeld.
Afbeelding
Mijn blog
ex-850club lid/ex-V3C lid Volvo V70 B5244S2 AT MY02/Volvo 854 B5202F '95/Volvo 343DL '78/Volvo 360GLS B19A '83.
Nu: Volvo S80 3.2 AWD Summum MY08 Magic Blue/Sandstone + Buick Special Trunkback Sedan 1937

Als het kind in je verdwenen is, ben je pas echt oud!
Gebruikersavatar
Obbetuning
2nd Gear member
Berichten: 243
Lid geworden op: 21.12.2012 - 13:14
Locatie: Elst (Gld)- werkplaats
Contacteer:

Start stop kan je met Vdash veranderen, helaas de SPA's (nog) niet, de rest wel.
Met Vdash kan je dus de knop naar "default off" programmeren, maw hij staat uit maar je kan het aanzetten.

Bij SPA automaat kan je de auto-handrem functie aanzetten, dat overruled start stop.
Wat je met een klik van de muis al niet kan leren.

www.obbetuning.nl (voorheen volvotune)
Gebruikersavatar
kawaman
4th Gear member
Berichten: 923
Lid geworden op: 23.07.2008 - 15:32
Locatie: Apeldoorn

volvotune schreef: 21.10.2020 - 17:06 Bij SPA automaat kan je de auto-handrem functie aanzetten, dat overruled start stop.
Kan je dit toelichten?
Ik heb de auto-handrem functie ingeschakeld en ook de auto hold, maar start-stop blijft actief, de enige manier om dit uit te schakelen is, om dit in je individuele profiel uit te schakelen, maar dat houd in, dat je het individuele profiel bij elke rit weer moet selecteren.
Erik

S60 T5 R-design
Gebruikersavatar
VincentH6
2nd Gear member
Berichten: 127
Lid geworden op: 27.01.2020 - 09:11
Locatie: NH

Vraag me af waarom je het zou willen uitschakelen. Hij start heel soepel vind ik. Wegrijden gaat bij mij probleemloos. Tenzij je een sprintje wil, maar dan kan ie in Polestar mode...

Volvo S60 R-Design - Fusion Red (2020)
Volvo S60 Intro Edition - Black Stone (2001)
VW Passat R-Line - Diamond Black (2016)
Volvo V60 Momentum - Savile Grey (2012)
Eerder: Renault Laguna GT II en III, VW Golf, Toyota Yaris Verso, Opel Astra, Fiat Brava, Nissan Micra
Gebruikersavatar
kawaman
4th Gear member
Berichten: 923
Lid geworden op: 23.07.2008 - 15:32
Locatie: Apeldoorn

Ik vind het maar niks, iedere keer motor uit/aan.
Start zeker heel vlot, maar mijn gevoel zegt dat dit den duur toch niet goed is voor je auto.
Voorbeeld: Snelweg afrit en stoplicht, turbo draait nog lekker op toeren en is nog loeiheet en plop je motor uit.
Dan heb ik liever dat de motor nog doordraait en de boel word gekoeld en gesmeerd.
Hetzelfde bij een bergpas, de motor moet hard werken om boven te komen en boven op de pas, plop de motor uit.
dit lijkt mij persoonlijk echt niet oke, en daarom zou het voor mij ook permanent uitgeschakeld mogen zijn.
Erik

S60 T5 R-design
Gebruikersavatar
Msuidgeest
Geartronic member
Berichten: 20404
Lid geworden op: 23.06.2007 - 23:15
Locatie: Flevoland
Contacteer:

Ga er maar van uit dat een fabrikant nagedacht heeft over koeling en smering en dat zoiets met een elektrische pomp wordt geregeld.
Mark


Two possibilities exist: either we are alone in the Universe or we are not. Both are equally terrifying.

Arthur C. Clarke

Installateurs gezocht:
https://wouda.nl/werken-bij-wouda/
Gebruikersavatar
kawaman
4th Gear member
Berichten: 923
Lid geworden op: 23.07.2008 - 15:32
Locatie: Apeldoorn

Msuidgeest schreef: 21.10.2020 - 20:02 Ga er maar van uit dat een fabrikant nagedacht heeft over koeling en smering en dat zoiets met een elektrische pomp wordt geregeld.
Iemand die hier meer over weet?
Erik

S60 T5 R-design
Jelmer de Jong
6th Gear member
Berichten: 3158
Lid geworden op: 20.03.2009 - 16:04

Oliepomp is mechanisch met een tandwieltje
Gebruikersavatar
Obbetuning
2nd Gear member
Berichten: 243
Lid geworden op: 21.12.2012 - 13:14
Locatie: Elst (Gld)- werkplaats
Contacteer:

kawaman schreef: 21.10.2020 - 18:43 Kan je dit toelichten?
Ik heb de auto-handrem functie ingeschakeld en ook de auto hold, maar start-stop blijft actief, de enige manier om dit uit te schakelen is, om dit in je individuele profiel uit te schakelen, maar dat houd in, dat je het individuele profiel bij elke rit weer moet selecteren.
Ik kwam er bij mij bij toeval achter, kan zijn dat dit alleen bij een XC90 2017 zo werkt ?
Met Vdash kan de start stop naar default off niet bij de SPA's .

Waarom ik het uit wil hebben is omdat ikzelf het irritant vind.
Zeker als ik net stilsta en eigenlijk weer op wil trekken, de motor schokt dan naar, ik persoonlijk vind dat niet prettig.
Wat je met een klik van de muis al niet kan leren.

www.obbetuning.nl (voorheen volvotune)
Gebruikersavatar
J33Bee
5th Gear member
Berichten: 1233
Lid geworden op: 14.08.2020 - 23:20

Dat moet bij de B-reeks prettiger zijn cq. werken mbt stilstand --> wegrijden.
Gebruikersavatar
Marcnij
5th Gear member
Berichten: 2169
Lid geworden op: 27.03.2013 - 18:13
Locatie: Apeldoorn
Contacteer:

Techniek wordt nu al een jaar of tien toegepast. Ik lees er weinig over m.b.t problemen.
Vorig: MY2011 Volvo V50 1.6D DrivE S/S Kinetic, Business line, Winter line, Black Saphire
Vorig MY2011 Volvo C70 D3 Geartronic, Summum, Magic Blue
Geen Volvo meer 😢. Huidig: BMW 118i Corporate Executive Sport. autoloos
Gebruikersavatar
kawaman
4th Gear member
Berichten: 923
Lid geworden op: 23.07.2008 - 15:32
Locatie: Apeldoorn

Jelmer de Jong schreef: 21.10.2020 - 21:07 Oliepomp is mechanisch met een tandwieltje
Oké, dus motor uit, geen smering, geen koeling en dus dat vind ik niet bevorderlijk in bovengenoemde voorbeelden.
volvotune schreef: 21.10.2020 - 21:30 Zeker als ik net stilsta en eigenlijk weer op wil trekken, de motor schokt dan naar, ik persoonlijk vind dat niet prettig
Dit herken ik ook.
Erik

S60 T5 R-design
Jelmer de Jong
6th Gear member
Berichten: 3158
Lid geworden op: 20.03.2009 - 16:04

Stop/start is prima voor de niet zo drukke stad waar je van verkeerslicht naar verkeerslicht rijdt en dan ook echt even stil staat. Op de afrit van de snelweg of bij file rijden vind ik het niets en zou ik dat gat graag opvullend met een batterij zoals de B-serie motoren. Maar dan wel voldoende batterij om 10/15 km/h te rijden in aanschuivend verkeer.
Gebruikersavatar
eta76
4th Gear member
Berichten: 532
Lid geworden op: 08.04.2016 - 20:27
Locatie: Zuid-Holland

Nog geen nieuws van het vdash front? Als ik thuis kom en achteruit ga inparkeren, slaat iedere keer eerst de motor uit. V90 '18.
Een enkele tuner biedt een start/stop delete aan, maar ik zou liever bij starten in de individual mode beginnen.
Volvo XC70 MY'08 D5 (185pk ++) Summun AWD Geartronic Electric Silver Afbeelding Foto's
Volvo V90 '18 D3 R-Design RICA Stage 2 / EGR / StartStop / Gearbox / iSoftloaderOnyx black Afbeelding Foto's
Gebruikersavatar
Risrael
5th Gear member
Berichten: 1053
Lid geworden op: 23.12.2013 - 18:29
Locatie: Land van Maas en Waal

eta76 schreef: 29.08.2021 - 19:45 Nog geen nieuws van het vdash front? Als ik thuis kom en achteruit ga inparkeren, slaat iedere keer eerst de motor uit. V90 '18.
Een enkele tuner biedt een start/stop delete aan, maar ik zou liever bij starten in de individual mode beginnen.
Het slaat nergens op maar dat mag wetmatig niet. De WLTP cijfers zijn gebaseerd op de Comfort mode dus daar moet ie in starten. Daar kan Volvo niets aan doen. Wel is het geloof ik bij mij zo dat als ik hem in zijn achteruit zet de start/stop modus niet werkt.
Nu: V60 T6 Plus Dark, platinum grey, nappa leder/open grid textiel.
Had: V60 T5 Momentum, Savile Grey, Charcoal leder, donkere hemel.
Had: V70 D4 MY14 Summum Nordic+ Luxury line. Caspian Blue. Dymamic Select leder zwart.
Gebruikersavatar
PGV90
6th Gear member
Berichten: 3042
Lid geworden op: 18.03.2012 - 12:29
Locatie: Zuid Holland - groene hart

Als workaround,
Ik heb Individual rijprofiel aangemaakt (deels gebaseerd op dynamic/Polestar) waarbij start-stop uit staat.

Dat profiel schakel ik steeds in en daarmee is start-stop probleem opgelost.
(Ja, het is een extra handeling………, maar het werkt goor mij).
Van XC70 naar V90 CC
V90 Cross Country AWD T5 Pro Polestar 2018 - Crystal White Pearl + zwart Nappa leer en een hele lijst extra's
XC70 T5 GT8 Polar+ my 2016 - Inscription Electric Silver + Chesnut leer
V70 T4 Limited Edition Saville Grey - 2012
Gebruikersavatar
diesel01
8th Gear member
Berichten: 19843
Lid geworden op: 22.05.2009 - 14:27

PGV90 schreef: 30.08.2021 - 11:24 Als workaround,
Ik heb Individual rijprofiel aangemaakt (deels gebaseerd op dynamic/Polestar) waarbij start-stop uit staat.

Dat profiel schakel ik steeds in en daarmee is start-stop probleem opgelost.
(Ja, het is een extra handeling………, maar het werkt goor mij).
Exact, hier ook.
Starten, en in 1 handeling een draai aan het wieltje om individual te kiezen waar s/s uit staat, en wel om dezelfde reden die al is aangehaald.
Dubbele turbo's die lekker spoelen en vervolgens ineens de motor uit, de kosten voor dat beetje brandstof heb ik graag over om de boel heel te houden.
Daarnaast is mijn s/s er 1 van de auto rolt nog bij het verkeerslicht en s/s schakelt de motor uit, dan heb je met een automaat een rare siddering door de auto die niet goed kan zijn voor de bak.
V90 D5 AWD Inscription Polestar.
V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
Plaats reactie

Terug naar “V60/S60 vanaf MY 2019”