Niets mis mee wat mij betreft, we hoeven het toch niet met elkaar eens te zijn altijd, als we elkaars standpunt maar respecteren en dat doen we volgens mij.
RTTI en (snel)wegafsluitingen
- PGV90
- 6th Gear member
- Berichten: 3042
- Lid geworden op: 18.03.2012 - 12:29
- Locatie: Zuid Holland - groene hart
Een van de onderliggende problemen is dat helaas tegenwoordig veel minder verkeersinformatie met RDS verstuurd wordt.
De oude systemen werkten goed, zolang RDS goed was en zolang het systeem ook de zender pakte met de juiste up-to-date informatie.
De oude systemen werkten goed, zolang RDS goed was en zolang het systeem ook de zender pakte met de juiste up-to-date informatie.
Van XC70 naar V90 CC
V90 Cross Country AWD T5 Pro Polestar 2018 - Crystal White Pearl + zwart Nappa leer en een hele lijst extra's
XC70 T5 GT8 Polar+ my 2016 - Inscription Electric Silver + Chesnut leer
V70 T4 Limited Edition Saville Grey - 2012
V90 Cross Country AWD T5 Pro Polestar 2018 - Crystal White Pearl + zwart Nappa leer en een hele lijst extra's
XC70 T5 GT8 Polar+ my 2016 - Inscription Electric Silver + Chesnut leer
V70 T4 Limited Edition Saville Grey - 2012
- Philken
- 5th Gear member
- Berichten: 1914
- Lid geworden op: 10.05.2005 - 17:02
- Locatie: Leeuwergem(B)
als het een troost mag zijn: vroeger, voor ik mocht kiezen welke bedrijfswagen ik kreeg, was het een 3serie van BMW met verplichte navi, sindsdien heb ik een TomTom(TT) voor erbij, wegens zo een goed systeem in de BMW(NOT dus), de 2 v60's (2014 &2017 dus beide sensussystemen gehad) hadden een even goed systeem als in de BMW(trok dus op ook geen Kl*t*n) en bleef de TT mooi zijn werk doen, de collega's hebben tijdens mijn v60 periodes met Mazda6 en Jaguar X type gereden en ook zij gebruikten de TT liever dan het ingebouwd systeem(bij de Jaguar een kleine nuance: als de wagen niet weer in bij de dealer stond. ...)
nu met de 2021 V60 geef ik eerlijk toe dat het systeem al beter werkt maar nog niet als een Tomtom(met levenslange update en wegeninfo) waardoor ik 80% van de tijd de TT gebruik alhoewel deze week de TT bepaalde wegenwerken ook niet kende(volgens mij ligt dit aan het niet melden van de gemeente/aannemer die de werken uitvoert)
enne de Kia Xceed die gedurende 7 weken dienst uitmaakte tot ik de nieuwe v60 had, heeft welgeteld 1 dag zonder TT rondgereden, na 1 dag heb ik die terug uit de doos gevist....
conclusie: een ingebouwd systeem is nooit up to date volgens mij...
nu met de 2021 V60 geef ik eerlijk toe dat het systeem al beter werkt maar nog niet als een Tomtom(met levenslange update en wegeninfo) waardoor ik 80% van de tijd de TT gebruik alhoewel deze week de TT bepaalde wegenwerken ook niet kende(volgens mij ligt dit aan het niet melden van de gemeente/aannemer die de werken uitvoert)
enne de Kia Xceed die gedurende 7 weken dienst uitmaakte tot ik de nieuwe v60 had, heeft welgeteld 1 dag zonder TT rondgereden, na 1 dag heb ik die terug uit de doos gevist....
conclusie: een ingebouwd systeem is nooit up to date volgens mij...
the bad parts of my brain seems to work fine, the fine parts of my brain seems to work bad
you've been beaten by a bRick
you've been beaten by a bRick
- Ab S
- 4th Gear member
- Berichten: 954
- Lid geworden op: 12.01.2011 - 18:24
- Locatie: Utrecht omgeving
Vanaf modeljaar 2022 wordt het Android systeem standaard. Dan heb je Google Maps en dat is een flinke stap vooruit t.o.v. Sensus..Philken schreef: ↑12.03.2021 - 18:06 als het een troost mag zijn: vroeger, voor ik mocht kiezen welke bedrijfswagen ik kreeg, was het een 3serie van BMW met verplichte navi, sindsdien heb ik een TomTom(TT) voor erbij, wegens zo een goed systeem in de BMW(NOT dus), de 2 v60's (2014 &2017 dus beide sensussystemen gehad) hadden een even goed systeem als in de BMW(trok dus op ook geen Kl*t*n) en bleef de TT mooi zijn werk doen, de collega's hebben tijdens mijn v60 periodes met Mazda6 en Jaguar X type gereden en ook zij gebruikten de TT liever dan het ingebouwd systeem(bij de Jaguar een kleine nuance: als de wagen niet weer in bij de dealer stond. ...)
nu met de 2021 V60 geef ik eerlijk toe dat het systeem al beter werkt maar nog niet als een Tomtom(met levenslange update en wegeninfo) waardoor ik 80% van de tijd de TT gebruik alhoewel deze week de TT bepaalde wegenwerken ook niet kende(volgens mij ligt dit aan het niet melden van de gemeente/aannemer die de werken uitvoert)
enne de Kia Xceed die gedurende 7 weken dienst uitmaakte tot ik de nieuwe v60 had, heeft welgeteld 1 dag zonder TT rondgereden, na 1 dag heb ik die terug uit de doos gevist....
conclusie: een ingebouwd systeem is nooit up to date volgens mij...
V60 T5 (2019 - heden)
S60 2.4 (2001 - 2019)
360i (1988 - 2001)
343 (1979, vanaf 1983 - 1988)
S60 2.4 (2001 - 2019)
360i (1988 - 2001)
343 (1979, vanaf 1983 - 1988)
- Mickyman
- 4th Gear member
- Berichten: 798
- Lid geworden op: 05.09.2011 - 19:37
Bij VAG hebben ze dat echt wel 100% goed voor elkaar, op de -aar 100 meter nauwkeurig wanneer je een file inrijdt, eigenlijk net zo goed als dat TOMTOM dat voor elkaar heeftPhilken schreef: ↑12.03.2021 - 18:06 als het een troost mag zijn: vroeger, voor ik mocht kiezen welke bedrijfswagen ik kreeg, was het een 3serie van BMW met verplichte navi, sindsdien heb ik een TomTom(TT) voor erbij, wegens zo een goed systeem in de BMW(NOT dus), de 2 v60's (2014 &2017 dus beide sensussystemen gehad) hadden een even goed systeem als in de BMW(trok dus op ook geen Kl*t*n) en bleef de TT mooi zijn werk doen, de collega's hebben tijdens mijn v60 periodes met Mazda6 en Jaguar X type gereden en ook zij gebruikten de TT liever dan het ingebouwd systeem(bij de Jaguar een kleine nuance: als de wagen niet weer in bij de dealer stond. ...)
nu met de 2021 V60 geef ik eerlijk toe dat het systeem al beter werkt maar nog niet als een Tomtom(met levenslange update en wegeninfo) waardoor ik 80% van de tijd de TT gebruik alhoewel deze week de TT bepaalde wegenwerken ook niet kende(volgens mij ligt dit aan het niet melden van de gemeente/aannemer die de werken uitvoert)
enne de Kia Xceed die gedurende 7 weken dienst uitmaakte tot ik de nieuwe v60 had, heeft welgeteld 1 dag zonder TT rondgereden, na 1 dag heb ik die terug uit de doos gevist....
conclusie: een ingebouwd systeem is nooit up to date volgens mij...
Volvo V60 R-Design B3, Inscription Bursting Blue metallic
- Daf88
- 3rd Gear member
- Berichten: 282
- Lid geworden op: 09.09.2020 - 15:03
Volvo update de kaarten iedere twee maanden, dat is best vaak voor een systeem dat off-line kaarten gebruikt. Weten we welke bron Volvo gebruikt voor de file informatie? De kaarten zijn van "Here".
---
V60 T6 Recharge R-Design (MY21). Eerdere Volvo's: V40 phase III 2.0 Europa Nordic (2004), V40 phase II 2.0 (2000), Volvo 340 1.4 (1990).
V60 T6 Recharge R-Design (MY21). Eerdere Volvo's: V40 phase III 2.0 Europa Nordic (2004), V40 phase II 2.0 (2000), Volvo 340 1.4 (1990).
-
- 6th Gear member
- Berichten: 3158
- Lid geworden op: 20.03.2009 - 16:04
Die stuurt mij vrolijk via de Erasmusbrug en Coolsingel naar de A20. Een route die zelfs volgens hun eigen streetview afgesloten is vanwege wegwerkzaamheden.
- Daf88
- 3rd Gear member
- Berichten: 282
- Lid geworden op: 09.09.2020 - 15:03
Inrix lijkt de leverancier van RTTI informatie: https://inrix.com/press-releases/volvo-traffic/
BMW, Audi, Ford lijken ook klanten .... https://inrix.com/
BMW, Audi, Ford lijken ook klanten .... https://inrix.com/
---
V60 T6 Recharge R-Design (MY21). Eerdere Volvo's: V40 phase III 2.0 Europa Nordic (2004), V40 phase II 2.0 (2000), Volvo 340 1.4 (1990).
V60 T6 Recharge R-Design (MY21). Eerdere Volvo's: V40 phase III 2.0 Europa Nordic (2004), V40 phase II 2.0 (2000), Volvo 340 1.4 (1990).
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 96
- Lid geworden op: 04.10.2020 - 09:42
Ik rij lekker via Waze of Googlemaps via Carplay; altijd up to date qua drukte/afsluitingen.
Zeer storend dat geen enkel merk dit voor elkaar lijkt te hebben.
Zeer storend dat geen enkel merk dit voor elkaar lijkt te hebben.
- mga1600
- 6th Gear member
- Berichten: 2526
- Lid geworden op: 01.12.2007 - 09:22
- Locatie: nhn
Dat kan ik beamen, ik heb het in mij P8. Werkt super!Ab S schreef: ↑13.03.2021 - 00:13Vanaf modeljaar 2022 wordt het Android systeem standaard. Dan heb je Google Maps en dat is een flinke stap vooruit t.o.v. Sensus..Philken schreef: ↑12.03.2021 - 18:06 als het een troost mag zijn: vroeger, voor ik mocht kiezen welke bedrijfswagen ik kreeg, was het een 3serie van BMW met verplichte navi, sindsdien heb ik een TomTom(TT) voor erbij, wegens zo een goed systeem in de BMW(NOT dus), de 2 v60's (2014 &2017 dus beide sensussystemen gehad) hadden een even goed systeem als in de BMW(trok dus op ook geen Kl*t*n) en bleef de TT mooi zijn werk doen, de collega's hebben tijdens mijn v60 periodes met Mazda6 en Jaguar X type gereden en ook zij gebruikten de TT liever dan het ingebouwd systeem(bij de Jaguar een kleine nuance: als de wagen niet weer in bij de dealer stond. ...)
nu met de 2021 V60 geef ik eerlijk toe dat het systeem al beter werkt maar nog niet als een Tomtom(met levenslange update en wegeninfo) waardoor ik 80% van de tijd de TT gebruik alhoewel deze week de TT bepaalde wegenwerken ook niet kende(volgens mij ligt dit aan het niet melden van de gemeente/aannemer die de werken uitvoert)
enne de Kia Xceed die gedurende 7 weken dienst uitmaakte tot ik de nieuwe v60 had, heeft welgeteld 1 dag zonder TT rondgereden, na 1 dag heb ik die terug uit de doos gevist....
conclusie: een ingebouwd systeem is nooit up to date volgens mij...
C40 Ultimate Twin
- mga1600
- 6th Gear member
- Berichten: 2526
- Lid geworden op: 01.12.2007 - 09:22
- Locatie: nhn
Ik heb een andere mening: in ons VWbusje zit een Discover Media systeem wat ik tamelijk primitief vind.Mickyman schreef: ↑13.03.2021 - 11:26Bij VAG hebben ze dat echt wel 100% goed voor elkaar, op de -aar 100 meter nauwkeurig wanneer je een file inrijdt, eigenlijk net zo goed als dat TOMTOM dat voor elkaar heeftPhilken schreef: ↑12.03.2021 - 18:06 als het een troost mag zijn: vroeger, voor ik mocht kiezen welke bedrijfswagen ik kreeg, was het een 3serie van BMW met verplichte navi, sindsdien heb ik een TomTom(TT) voor erbij, wegens zo een goed systeem in de BMW(NOT dus), de 2 v60's (2014 &2017 dus beide sensussystemen gehad) hadden een even goed systeem als in de BMW(trok dus op ook geen Kl*t*n) en bleef de TT mooi zijn werk doen, de collega's hebben tijdens mijn v60 periodes met Mazda6 en Jaguar X type gereden en ook zij gebruikten de TT liever dan het ingebouwd systeem(bij de Jaguar een kleine nuance: als de wagen niet weer in bij de dealer stond. ...)
nu met de 2021 V60 geef ik eerlijk toe dat het systeem al beter werkt maar nog niet als een Tomtom(met levenslange update en wegeninfo) waardoor ik 80% van de tijd de TT gebruik alhoewel deze week de TT bepaalde wegenwerken ook niet kende(volgens mij ligt dit aan het niet melden van de gemeente/aannemer die de werken uitvoert)
enne de Kia Xceed die gedurende 7 weken dienst uitmaakte tot ik de nieuwe v60 had, heeft welgeteld 1 dag zonder TT rondgereden, na 1 dag heb ik die terug uit de doos gevist....
conclusie: een ingebouwd systeem is nooit up to date volgens mij...
Update van kaarten is bij VW omslachtig en zou theoretisch 2 maak per jaar moeten kunnen, maar VW had (zonder informatie daarover) de kaartupdate maar een paar keer overgeslagen en de frequentie nu op 1 maal per jaar gezet.
En mijn zoon heeft een Audi A6 met zo’n super-de-luxe navigatiesysteem maar omdat acrueke verkeersinformatie daar niet lekker mee werkt, navigeert hij op zijn telefoon met Google Maps .......
Kortom .... ieder zijn voorkeur ... en hoewel ik met de VW en de Sensus die ik eerder had ook ‘goed terecht kwam’ ben ik onder de indruk van het Google systeem in mijn P8. Werkt razendsnel, reageert op huidige verkeersaanbod en is heel gemakkelijk te instrueren met je stem. Ook onderweg aanpassen gaat feilloos. Geen moeizaam herhalen van je stem-opdracht zoals in Sensus. Geen lastig typen zoals bij VW maar gewoon wat roepen. ‘Zoek een supermarkt’ .
Het systeem snapt het altijd. Het enige punt is dat je niet zelf POI’s toe kunt voegen of routes kunt importeren. (althans dat heb ik nog niet kunnen vinden) . Even wennen was ook dat je bij het ingeven van een route met meerdere geplande stops moet beginnen met de uiteindelijke eindbestemming en daarna pas de gewenste tussenstops in volgorde moet toevoegen . Bij een heen-en -weer ritje moet je dus eerst ‘deze locatie’ opgeven en daarna het adres (of adressen) waar je eigenlijk heen wilt.
Bij de EV gaat hij dan, als de totale rit buiten range is, zelf op slimme wijze een paar korte laadstops optimaliseren en er tussen zetten. Hij geeft ook netjes aan met welk accu % je op die locaties aan zult komen en voor dat snelle laden onderweg houdt het rekening met het feit dat laden sneller gaat naarmate de accu leger is. Dus niet te snel naar een lader gaan......en meerdere korte stipjes kan sneller zijn dan een enkele langere.
[Ik heb ook nog even gespeeld met ABRP en denk dat dat echt het summum is voor een EV.
Is nog slimmer dan Google Maps maar nu nog niet direct op de auto zelf te installeren en dus los draaiend op je telefoon in plaats van op het scherm voor je neus. Er wordt wel gewerkt aan een onboard versie wordt gezegd. Zal wel duur worden want de losse versie kost al 49 euro per jaar - en Google Maps is gratis...,..
.
C40 Ultimate Twin
- Mickyman
- 4th Gear member
- Berichten: 798
- Lid geworden op: 05.09.2011 - 19:37
uiteraard heb ik het wel over de pro, de basis media heeft een klein scherm en is traag, niet te vergelijken om eerlijk te zijn.mga1600 schreef: ↑14.03.2021 - 09:57Ik heb een andere mening: in ons VWbusje zit een Discover Media systeem wat ik tamelijk primitief vind.Mickyman schreef: ↑13.03.2021 - 11:26Bij VAG hebben ze dat echt wel 100% goed voor elkaar, op de -aar 100 meter nauwkeurig wanneer je een file inrijdt, eigenlijk net zo goed als dat TOMTOM dat voor elkaar heeftPhilken schreef: ↑12.03.2021 - 18:06 als het een troost mag zijn: vroeger, voor ik mocht kiezen welke bedrijfswagen ik kreeg, was het een 3serie van BMW met verplichte navi, sindsdien heb ik een TomTom(TT) voor erbij, wegens zo een goed systeem in de BMW(NOT dus), de 2 v60's (2014 &2017 dus beide sensussystemen gehad) hadden een even goed systeem als in de BMW(trok dus op ook geen Kl*t*n) en bleef de TT mooi zijn werk doen, de collega's hebben tijdens mijn v60 periodes met Mazda6 en Jaguar X type gereden en ook zij gebruikten de TT liever dan het ingebouwd systeem(bij de Jaguar een kleine nuance: als de wagen niet weer in bij de dealer stond. ...)
nu met de 2021 V60 geef ik eerlijk toe dat het systeem al beter werkt maar nog niet als een Tomtom(met levenslange update en wegeninfo) waardoor ik 80% van de tijd de TT gebruik alhoewel deze week de TT bepaalde wegenwerken ook niet kende(volgens mij ligt dit aan het niet melden van de gemeente/aannemer die de werken uitvoert)
enne de Kia Xceed die gedurende 7 weken dienst uitmaakte tot ik de nieuwe v60 had, heeft welgeteld 1 dag zonder TT rondgereden, na 1 dag heb ik die terug uit de doos gevist....
conclusie: een ingebouwd systeem is nooit up to date volgens mij...
Update van kaarten is bij VW omslachtig en zou theoretisch 2 maak per jaar moeten kunnen, maar VW had (zonder informatie daarover) de kaartupdate maar een paar keer overgeslagen en de frequentie nu op 1 maal per jaar gezet.
En mijn zoon heeft een Audi A6 met zo’n super-de-luxe navigatiesysteem maar omdat acrueke verkeersinformatie daar niet lekker mee werkt, navigeert hij op zijn telefoon met Google Maps .......
Kortom .... ieder zijn voorkeur ... en hoewel ik met de VW en de Sensus die ik eerder had ook ‘goed terecht kwam’ ben ik onder de indruk van het Google systeem in mijn P8. Werkt razendsnel, reageert op huidige verkeersaanbod en is heel gemakkelijk te instrueren met je stem. Ook onderweg aanpassen gaat feilloos. Geen moeizaam herhalen van je stem-opdracht zoals in Sensus. Geen lastig typen zoals bij VW maar gewoon wat roepen. ‘Zoek een supermarkt’ .
Het systeem snapt het altijd. Het enige punt is dat je niet zelf POI’s toe kunt voegen of routes kunt importeren. (althans dat heb ik nog niet kunnen vinden) . Even wennen was ook dat je bij het ingeven van een route met meerdere geplande stops moet beginnen met de uiteindelijke eindbestemming en daarna pas de gewenste tussenstops in volgorde moet toevoegen . Bij een heen-en -weer ritje moet je dus eerst ‘deze locatie’ opgeven en daarna het adres (of adressen) waar je eigenlijk heen wilt.
Bij de EV gaat hij dan, als de totale rit buiten range is, zelf op slimme wijze een paar korte laadstops optimaliseren en er tussen zetten. Hij geeft ook netjes aan met welk accu % je op die locaties aan zult komen en voor dat snelle laden onderweg houdt het rekening met het feit dat laden sneller gaat naarmate de accu leger is. Dus niet te snel naar een lader gaan......en meerdere korte stipjes kan sneller zijn dan een enkele langere.
[Ik heb ook nog even gespeeld met ABRP en denk dat dat echt het summum is voor een EV.
Is nog slimmer dan Google Maps maar nu nog niet direct op de auto zelf te installeren en dus los draaiend op je telefoon in plaats van op het scherm voor je neus. Er wordt wel gewerkt aan een onboard versie wordt gezegd. Zal wel duur worden want de losse versie kost al 49 euro per jaar - en Google Maps is gratis...,..
.
Volvo V60 R-Design B3, Inscription Bursting Blue metallic
- dennisdoomen
- 2nd Gear member
- Berichten: 148
- Lid geworden op: 31.12.2019 - 11:58
- Locatie: Den Haag
- Contacteer:
Net weer 10km moeten omrijden omdat de XC40 niet wist dat de N471 vanaf de A13 is afgesloten. Ik ga toch eens een klacht indienen bij Volvo Nederland.
(2020) Volvo XC40 T5 TE R-Design, Glacier Silver, 20"
(2019) Opel Adam Rocks 1.0 Turbo, 90PK, Saturday White Fever, 17"
(2017) MB C350e Estate, 278PK, Brilliant Blue, 18"
(2014) Audi A3 Sedan S-Line 1.4 TFSI, 140PK, Scuba Blue, 18"
(2014) Opel Adam Jam 1.0T, 90PK, Let It Blue, 16"
(2011) Audi A4 Avant S-Line 1.8 TFSI, 160PK, Brilliant Rood, 18"
(2011) Hyundai i10 1.1 i-Motion, 69PK, 14"
(2007) Volvo V50 2.0D Edition II Sport Estate, 136PK, 17"
(2019) Opel Adam Rocks 1.0 Turbo, 90PK, Saturday White Fever, 17"
(2017) MB C350e Estate, 278PK, Brilliant Blue, 18"
(2014) Audi A3 Sedan S-Line 1.4 TFSI, 140PK, Scuba Blue, 18"
(2014) Opel Adam Jam 1.0T, 90PK, Let It Blue, 16"
(2011) Audi A4 Avant S-Line 1.8 TFSI, 160PK, Brilliant Rood, 18"
(2011) Hyundai i10 1.1 i-Motion, 69PK, 14"
(2007) Volvo V50 2.0D Edition II Sport Estate, 136PK, 17"
- EraZor
- 2nd Gear member
- Berichten: 71
- Lid geworden op: 13.03.2014 - 18:09
Niet bij de s/v 60, voor zover ik weet…
Vanaf modeljaar 2022 wordt het Android systeem standaard. Dan heb je Google Maps en dat is een flinke stap vooruit t.o.v. Sensus..
Alleen de XC60, S90, V90 en V90
https://www.media.volvocars.com/global/ ... ore-models
MY22 V60 T6 Recharge - Pebble Grey
- Ab S
- 4th Gear member
- Berichten: 954
- Lid geworden op: 12.01.2011 - 18:24
- Locatie: Utrecht omgeving
..zowaar had RTTI het bij mij de laatste paar keer goed, zowel een wegafsluiting van een B weg in Duitsland als omleiding door druk verkeer en ongeluk in NL..dennisdoomen schreef: ↑24.07.2021 - 09:23 Net weer 10km moeten omrijden omdat de XC40 niet wist dat de N471 vanaf de A13 is afgesloten. Ik ga toch eens een klacht indienen bij Volvo Nederland.
Het jaar ervoor miste RTTI ze ongeveer allemaal. Wellicht sinds s/w update tijdens laatste service in maart (?). Ik blijf ondertussen toch maar goed op de oude vertrouwde borden letten..
V60 T5 (2019 - heden)
S60 2.4 (2001 - 2019)
360i (1988 - 2001)
343 (1979, vanaf 1983 - 1988)
S60 2.4 (2001 - 2019)
360i (1988 - 2001)
343 (1979, vanaf 1983 - 1988)
- Mickyman
- 4th Gear member
- Berichten: 798
- Lid geworden op: 05.09.2011 - 19:37
Het is gewoon DRAMA, ik wordt gewoon een zandpad wat overgaat in een weiland ingestuurd om een bedrijf wat je dan in de verte ziet te bereiken, vorige week maar weer ouderwets met de tomtom op de telefoon, is me in de laatste 10 jaar 3 keer overkomen dat ik een navi heb op een nieuwe auto die zwaar teleurstelt en dat waren telkens Volvo's, V50 2012, in 2019 met de XC60 en toen werd me verteld dat het huidige systeem een enorme vooruitgang zou zijn, maar nu bij de V60 al weer een half jaar lang 1 grote deceptie.... en idd dan heb ik het nog niet eens over de files waar hij me vorige week steeds in wilde laten rijden op weg naar Zuid-Frankrijk, telkens wel gered en op tijd gewaarschuwd door de tomtomdennisdoomen schreef: ↑24.07.2021 - 09:23 Net weer 10km moeten omrijden omdat de XC40 niet wist dat de N471 vanaf de A13 is afgesloten. Ik ga toch eens een klacht indienen bij Volvo Nederland.
Volvo V60 R-Design B3, Inscription Bursting Blue metallic
- teebee
- 7th Gear member
- Berichten: 6865
- Lid geworden op: 16.06.2016 - 22:02
Dan toch ook een tegengeluid. Ik heb bv geen enkel probleem ondervonden op mijn reis door wegwerk-lievend-Duistland. In dat land ligt naar mijn idee zo’n beetje 80% van alle wegen langdurig overhoop en bij al die plekken welke ik onderweg tegenkwam werd mij vooraf netjes duidelijkgemaakt hoe/wat. Idem mbt files.
Het kan verkeren dat je een andere ervaring hebt, uiteraard sterk afhankelijk van gebruik/bestemming etc.
Maar ‘drama’ is een kwalificatie welke ik niet herken.
Het kan verkeren dat je een andere ervaring hebt, uiteraard sterk afhankelijk van gebruik/bestemming etc.
Maar ‘drama’ is een kwalificatie welke ik niet herken.
“de voorruit is groter dan de achteruitkijkspiegel”
Hij: V60 T5 Momentum MY19 / Birch Light Metallic, Maroon Brown Moritz leder en heel veel lekkers !
Zij: XC40 T2 MY23, Silver Dawn, Momentum Core Aut. met veel lekkers (V40 CC MY18, Denim Blue)
Volvo V60, VOR, D3 163pk, Ocean Blue & Beige leder, bodykit, MY12
Vroeger oa Mini, VW, Honda, Alfa Romeo (10x) oa Guilietta/33/33SW/155/156SW, Renault Scenic/Laguna Estate/Espace, Fiat Barchetta, Volvo V40 1.8 en V50 2.0D, Peugeot 208
Hij: V60 T5 Momentum MY19 / Birch Light Metallic, Maroon Brown Moritz leder en heel veel lekkers !
Zij: XC40 T2 MY23, Silver Dawn, Momentum Core Aut. met veel lekkers (V40 CC MY18, Denim Blue)
Volvo V60, VOR, D3 163pk, Ocean Blue & Beige leder, bodykit, MY12
Vroeger oa Mini, VW, Honda, Alfa Romeo (10x) oa Guilietta/33/33SW/155/156SW, Renault Scenic/Laguna Estate/Espace, Fiat Barchetta, Volvo V40 1.8 en V50 2.0D, Peugeot 208