Van een V60 T4 Rdesign naar een V60T5 Inscription Polestar Tuning

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Frenkie53
1st Gear member
Berichten: 24
Lid geworden op: 29.07.2018 - 00:17

Twee jaar geleden een V60 T4 Rdesign geïmporteerd met 15k op de teller, paar weken geleden bij Nieuwenhuijse Apeldoorn ingeruild op deze V60 T5 Inscription met Polestar Tuning, bouwjaar 01/2019 met 18k op de teller, import uit Zweden.
Verschil met de nieuwprijs en de huidige aankoop bedroeg ruim 18 mille, dat is dus een afschrijving van 1€ per km, hoop dat hiermee de kop er wel af is, haha.
De V60 is redelijk volgeladen, ik "mis" eigenlijk alleen een open dak, maar wegklapbare trekhaak zit er wel weer op, helaas geen bakkie en / of caravan, maar wie weet.
Ten opzichte van de vorige V60 mis ik dan wel weer een standkachel en verwarmd stuur, maar met de opwarming van onze wereldbol zijn dat overkomelijke zaken. Bovendien ben ik met pensioen en hoef dus niet meer voor dag en dauw te krabben.
Hoe rijdt dat nu vergeleken met de "oude" V60 (die overigens binnen een ruime week al weer verkocht was)?
Veel en veel soepeler, nu 8 ipv 6 versnellingen, ruim 60 pk meer vermogen, 400 NM trekkracht, soepelere vering, pilot assist en alle moderne internet achtige toepassingen: van een Nokia naar een IPhone, ik noem het schertsend wel een rijdende iPad.
Verbruik valt me alleszins mee, ik weet niet hoe zwaar de voet van sommige autojournalisten is, maar ik scoor afwisselend lange stukken met gemiddeld 100 km en kleinere ritten in het Heuvelland zo'n 7.5 liter per 100 km en vind dat netjes. Mijn eerste auto, een Kever (ja opa vertelt) verbruikte ruim 10 liter per 100 km en woog de helft, andere verschillen daargelaten.
O ja mijn rijtje Volvo's: 850 GLT sedan (introductie model destijds, heerlijke wagen), 850 GLE Estate, S70 2.5 20 klepper, C30 1.6 D (lease) en nu de tweede V60. Tussendoor van alles gereden, van Honda tot Audi en een aantal BMW's. Funauto is een BMW Z4 E89 2.5 zescilinder, die mag in de garage staan.
We gaan ervan genieten!
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Laatst gewijzigd door Frenkie53 op 06.08.2020 - 00:08, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
lint
Geartronic member
Berichten: 27638
Lid geworden op: 23.02.2007 - 00:12
Locatie: Ridderkerk

Veel plezier met je nieuwe V60.
XC40 Pure electric Twin Engine Ultimate 2023
V40 T3 Polar+ Sport 2019
BMW Z4 2007
Gebruikersavatar
DB200
6th Gear member
Berichten: 3384
Lid geworden op: 29.12.2016 - 13:00

Strakke auto, helemaal niet gek voor een pensionado (de meesten kiezen dan een SUV).
Mooie kleur, wat voor kleur blauw is dit?
XC70 2.4 D4 AWD Polestar 2016, 190D 2.5 1991, 200D /8 1973 ‘Bauern Benz’
#dieseldrammer

“Niet het vele is goed, maar het goede is veel”.

"What we do in life, echoes in eternity"
Gebruikersavatar
Ab S
4th Gear member
Berichten: 962
Lid geworden op: 12.01.2011 - 18:24
Locatie: Utrecht omgeving

..prachtige wagen, veel plezier en veilige kms er mee!
Kleur schat ik zo op denim-blue.
Verbruik valt bij mij eigenlijk ook wel mee; ik zit nu op 7.4 l/100 km over 23k km, waarbij de 100 km/u limiet zeker helpt. Ik merk het 's avonds als je een beetje doorrijdt hoeveel dat scheelt: zit ik overdag bij een ritje van zeg 80 km bij 100 km/uur op iets van 6.0 l/100km, 's avonds loopt dat snel op tot rond de 7.5 l/100km, en bij kleinere stukjes met veel stoppen is de T5 bijzonder dorstig.
Die 100 km/u vond ik in het begin irritant, maar zet 'm tegenwoordig op pilot-assist en luister relaxed naar de radio, ook niet slecht...
V60 T5 (2019 - heden)
S60 2.4 (2001 - 2019)
360i (1988 - 2001)
343 (1979, vanaf 1983 - 1988)
Gebruikersavatar
Frenkie53
1st Gear member
Berichten: 24
Lid geworden op: 29.07.2018 - 00:17

Ja is inderdaad Denim Blue. De 100 km beperking en het lagere verbruik is herkenbaar, gisteren een rit met 100 km met 6.7 liter, daarna met 130 km een rit met 7.7 liter, viel me nog mee.
Ach en de brandstofkosten zitten voor het grootste deel onder je rechtervoet....
Plaats reactie

Terug naar “V60/S60 vanaf MY 2019”