Koppelingsproblemen V60 D4 handgeschakelde uit 2015

Plaats reactie
ugur
Starter
Berichten: 1
Lid geworden op: 17.12.2019 - 04:59

Geachte leden,

Sinds juli 2019 ben ik de trotse eigenaar van een V60 D4 uit 2015 met 250dk op de teller. Na aankoop gelijk de d-riem laten vervangen. In november begon de koppeling een beetje raar te doen. Af en toe bleef het halverwege hangen en na een paar dagen bleef het op de vloer plakken. Met de voet de koppeling omhoog trekken, hield ik ook niet lang vol. De garage verdacht in eerste instantie de koppelingscilinder bij het pedaal. Na vervanging bleef het probleem echter bestaan. Vervolgens complete koppeling (koppelingsplaat, drukgroep en druklager) origineel van Volvo vervangen, problemen bleven nog steeds bestaan. Garage heeft om problemen uit te sluiten nogmaals koppelingscilinder vervangen, nog steeds zonder resultaat. Ontluchten van de leidingen met de koppelingspedaal (indrukken, ontluchtingsnippel open, vloeistof eruit, koppel weer dicht en dit meerdere keren herhalen),gaf boor korte duur een oplossing. Met druk (remontluchtingsmachine) gaf wederom voor korte duur een oplossing. Via ontluchtingsnippel tegengesteld ontluchten,gaf wederom voor korte duur een oplossing. Er is trouwens nergens een lekkage te bekennen en hydrolische olie blijft op niveau. Soms bij het wegrijden in de 1 en bij het rustig oplaten, lijkt het net alsof je de koppelingspedaal volledig hebt losgelaten. Dit terwijl het pedaal nog nog nagenoeg op de vloer staat. De koppelingspedaal blijft dan hier ook hangen. De garage weet het niet meer en ik begin de moed ook een beetje te verliezen. Heeft iemand dit eerder meegemaakt en hoe kunnen we dit oplossen.
carter03
Starter
Berichten: 1
Lid geworden op: 23.10.2020 - 12:49

Beste ugur,
Heb je al een oplossing voor bovenstaand probleem met de koppeling? Ik ben wel benieuwd, omdat ik sinds afgelopen woensdag hetzelfde probleem heb. Koppelingspedaal op de vloer. Kon niet meer rijden/schakelen. Handmatig weer naar boven gehaald. De auto vervolgens naar de dealer gebracht en is gisteren door hen nagekeken. Ze konden niets geks vinden.
Systeem ontlucht, koppelingscilinder nagekeken, geen lekkages gezien, kortom niets.
Mijn V60 D4 is uit 2015 met 70K op de teller. Graag hoor ik of er een oplossing voor dit euvel is.
Gebruikersavatar
snorremans
5th Gear member
Berichten: 2276
Lid geworden op: 07.03.2005 - 20:34
Locatie: Zeist

Was er niet iets met de veer die het koppelingspedaal weer terug moet laten gaan, (het dode punt). Ook al geprobeerd om het scharnierpunt te smeren ?
Als het pedaal onderin zit komt de koppeling wel vrij ? of blijft de motor ontkoppelt.
V50 Momentum 2.4 140 PK , 170 PK by Rica, Flint Grey Pearl:2004
Mobility,Winter,Estate,Audioline High Performance, Pioneer TS-WX 610A
Tethys 17 inch,
Spacers 10 mm ( tussen lager en naaf )
Xenon,
Dubbele uitlaat,
Dakspoiler,
Body pakket,
Roofrails zilver,
Sunblinds,
Elektrischverstelb. en verw. lederen stoelen,
Trekhaak,
ECU spacer 14 mm,
Darkwood interieur, stuur en pook knop

Heden Mercedes B 220 ( 2020 ) 194 PK.
Sathumax
2nd Gear member
Berichten: 225
Lid geworden op: 10.08.2007 - 21:45

Hoe is het nu opgelost?
c70_ibo
2nd Gear member
Berichten: 162
Lid geworden op: 13.08.2013 - 16:35

Op mijn s60 d3 uit 2014 staat bijna 3ton op de teller. Ik had dezelfde probleem als bij jou, maar ik merkte ook dat mijn koppeling heel laat oppakte, hij was gewoon goed versleten en niet slecht bij dit km stand om alles te vervangen. Ik heb vliegwiel en koppelingset met druklager vervangen en sindsdien heb ik geen last meer gehad van koppeling die tot halverwege kwam of bleef plakken op bodem
C70 T5 1998, 19t turbo groene injectoren, 3inch downpipe, aluminium Intercooler, aluminium radiateur, verstevigd buizenset, Brc g3 installatie

S60 D3 2014 obbetuning
Plaats reactie

Terug naar “S60 / V60 vanaf MY2010 t/m MY2018”