Introductie + geleverd Volvo V60 T6 TE Inscription
Geplaatst: 21.12.2019 - 09:34
Hi,
Korte introductie
Ik ben Kevin oftewel Kryptonix en al sinds jaren fan van Volvo, mijn eerste "eigen" auto was een Volvo C30 R-Design waar ik vier jaar lang van elke kilometer heb genoten. Daarna vanwege gezinsuitbreiding gekozen voor een ander merk maar daar werd ik keihard voor afgestraft . Heb met die andere auto alles schades gehad die je ongeveer kan bedenken waardoor ik terug ben gegaan naar de Volvo. Familie rijd ook allemaal Volvo dus zeer vertrouwd en kind aan huis bij Verkerk. De nieuwe V60 wordt mijn leasebak voor de komende vijf jaar en 29 november was het zover, we konden de nieuwe auto op gaan halen bij Verkerk in Houten.
Wat is het geworden:
Volvo V60 T6 Twin Engine Inscription
Kleur: 722 Maple Brown metallic
Bekleding: RA20 Moritz leder Charcoal/Amber
Lines: Intellisafe Pro Line | Park Assist Line
Opties: 489 4-spaaks lederen sportstuurwiel
Hoe zit er dat er dan in het echt uit?
Ervaringen dealer:
Aangezien mijn vader er ook al jaren komt ben ik waarschijnlijk iets gekleurd maar ben super blij met de service van Verkerk, gewoon super geholpen, netjes alle afspraken nagekomen. Auto in topstaat bij aflevering, ruime tijd voor uitleg en aflevering. Al met al echt super tevreden.
Eerste 2500km
Rijden
Wennen, ontdekken, bijschaven en uitzoeken. Er zit standaard al heel veel op qua opties, dat betekent dat ik veel moet uitzoeken wat ik zelf prettig vind met de veiligheidsopties. De eerste kilometers rijden heerlijk, vooral de elektromotor vind ik geweldig. Wegrijden gaat heel subtiel en vloeiend en verassend snel. De liefde groeit met de minuut. Stukken snelweg en gecombineerd rijden gaat super soepel maar boven de 125/130 wel een heftige trilling, die lijkt te verdwijnen bij het rijden op Pilot Assist. Pilot Assist reageert soms heftig en heeft soms moeite binnen de bebouwde kom dus daar zal ik veel op Adaptive Cruise rijden en zelf sturen=).
Het betere stampwerk, het vermogen gecombineerd is ongelofelijk en in de Power mode soms misschien te heftig aanwezig. Niet heel storend als je even wil doorstampen. Gaspedaal reageert accuraat en snel en de acceleratie is in mijn ogen heerlijk. Geluid valt ook echt mee en lijkt in de power mode anders dan als je de andere standen aan hebt staan. Kan misschien ook via de speakers komen maar het gevoel is anders. Invoegen en nog even inhalen of gewoon even wegtrekken bij een bumperklever is een fluitje van een cent.
Audio/Visueel
Communicatie, lees internet gebruiken in de auto, is een hoop gepuzzel, Volvo On Call heeft internet nodig maar de bluetooth verbinding is echt ruk, qua verbinding, bellen moet op bijna maximaal geluid om iedereen te verstaan en spotify, tuneIn bufferen veel te vaak. Via Apple CarPlay wordt de internet verbinding niet gedeeld op een magische manier waardoor de auto offline is. Data simkaart van mijn werk bleek een Dual Sim te zijn waardoor mijn telefoon offline gaat als de auto aangaat en andersom als ik gebeld wordt. Het is nog niet helemaal optimaal, dit zal ongetwijfeld liggen dat een data simkaart dit probleem wel oplost. Telefoon via Mobiele Hotspot en dan online? Dan zit zij dit als Apple CarPlay op een magische manier zodat ik geen internet overhoudt op beide apparaten. Misschien heeft iemand hier een oplossing;) maar ik denk dat ik via YouFone een data sim ga bestellen.
Schermen in de auto vind ik een mega vooruitgang ten opzichte van de vorige series, het is fijn ingedeeld, hebben een hogere pixel density waardoor alles echt scherp oogt en fijn werk. Het voelt echt als premium. Een super fijne toevoeging aan de auto vind ik de navigatie tussen de meters, het werkt prettig is goed af te lezen en zorgt ervoor dat ik recht vooruit kan blijven kijken met minimale afleiding.
De app vind ik, maar dat ligt ook aan mijn beroep, matig. Als designer zit daar echt ruimte voor verbetering, qua interactie, feedback en visueel. Er zal ongetwijfeld doorontwikkeld gaan worden maar hier zit echt ruimte voor verbetering. Sommige functies zijn echt praktisch en fijn in gebruik maar een realtime update van de laadstatus zou bijvoorbeeld prettig zijn. Het naar de auto sturen van de adressen vind ik heerlijk en de integratie met de agenda werkt ook goed.
Verbruik
De eerste week is natuurlijk een feest geweest en dit zie je terug in het verbruik, de kickdown is fantastisch maar drinkt graag benzine. Daarnaast veel aan het puzzelen geweest wat de optimale route instelling is qua verbruik. Ik rijd elke dag rond de 55 kilometer waarvan stad en snelweg. De meest optimale setting voor nu is wegrijden in Pure tot aan de snelweg, oprit op volledig elektrisch tot 120, dan in Hold totdat ik nog 40 kilometer moet en nog 42 kilometer elektrisch kan rijden. Dan Hold eraf en rij ik volledig elektrisch de rest van mijn rit met een marge van 2 kilometer als ik file krijg of om moet rijden. Op deze manier verbruik ik ongeveer 10 kilometer benzine per dag en dat in combinatie met het verbruik (zit nu gecombineerd op 5.4/100 vanaf dag 1) zou dit betekenen dat ik ongeveer 2000 kilometer per tank zou moet kunnen halen. Laatste rit was totaal verbruik benzine 0,7/100 door het korte stuk op benzine.
Zoals je ongetwijfeld al gelezen hebt ben ik super blij met mijn auto nieuwe auto, is het instappen elke dag een feestje zal ik ongetwijfeld de komende periode dit epistel bijhouden met met mijn ervaringen. Onderstaand nog een lijstje van punten waar ik nog mee aan het puzzelen ben en waarschijnlijk jullie hulp hard bij kan gebruiken:
- Internet/Volvo on Call/Apple CarPlay goed werkend krijgen Op mijn werk aangeven dat ik in plaats van een Dual Sim en Multi Data Sim nodig heb.
- Standkachel wel of niet benzine gebruikt aan de laadkabel? Thanks NielsPHEV, beetje onhandig dat er dan bezine verbruikt wordt maar ok.
- De Opdrachten App van Apple werkend krijgen met de Volvo On Call app
- Uitzoeken beste Data Only Simkaart / Multi Data Sim via mijn werk zien te regelen
- Beste laadpaal voor aan huis?
- Tips en tricks verder voor het gebruik van mijn auto
Mocht je me tegenkomen op de A28, zwaai en sein maar.
Cheers,
Kryptonix
Korte introductie
Ik ben Kevin oftewel Kryptonix en al sinds jaren fan van Volvo, mijn eerste "eigen" auto was een Volvo C30 R-Design waar ik vier jaar lang van elke kilometer heb genoten. Daarna vanwege gezinsuitbreiding gekozen voor een ander merk maar daar werd ik keihard voor afgestraft . Heb met die andere auto alles schades gehad die je ongeveer kan bedenken waardoor ik terug ben gegaan naar de Volvo. Familie rijd ook allemaal Volvo dus zeer vertrouwd en kind aan huis bij Verkerk. De nieuwe V60 wordt mijn leasebak voor de komende vijf jaar en 29 november was het zover, we konden de nieuwe auto op gaan halen bij Verkerk in Houten.
Wat is het geworden:
Volvo V60 T6 Twin Engine Inscription
Kleur: 722 Maple Brown metallic
Bekleding: RA20 Moritz leder Charcoal/Amber
Lines: Intellisafe Pro Line | Park Assist Line
Opties: 489 4-spaaks lederen sportstuurwiel
Hoe zit er dat er dan in het echt uit?
Ervaringen dealer:
Aangezien mijn vader er ook al jaren komt ben ik waarschijnlijk iets gekleurd maar ben super blij met de service van Verkerk, gewoon super geholpen, netjes alle afspraken nagekomen. Auto in topstaat bij aflevering, ruime tijd voor uitleg en aflevering. Al met al echt super tevreden.
Eerste 2500km
Rijden
Wennen, ontdekken, bijschaven en uitzoeken. Er zit standaard al heel veel op qua opties, dat betekent dat ik veel moet uitzoeken wat ik zelf prettig vind met de veiligheidsopties. De eerste kilometers rijden heerlijk, vooral de elektromotor vind ik geweldig. Wegrijden gaat heel subtiel en vloeiend en verassend snel. De liefde groeit met de minuut. Stukken snelweg en gecombineerd rijden gaat super soepel maar boven de 125/130 wel een heftige trilling, die lijkt te verdwijnen bij het rijden op Pilot Assist. Pilot Assist reageert soms heftig en heeft soms moeite binnen de bebouwde kom dus daar zal ik veel op Adaptive Cruise rijden en zelf sturen=).
Het betere stampwerk, het vermogen gecombineerd is ongelofelijk en in de Power mode soms misschien te heftig aanwezig. Niet heel storend als je even wil doorstampen. Gaspedaal reageert accuraat en snel en de acceleratie is in mijn ogen heerlijk. Geluid valt ook echt mee en lijkt in de power mode anders dan als je de andere standen aan hebt staan. Kan misschien ook via de speakers komen maar het gevoel is anders. Invoegen en nog even inhalen of gewoon even wegtrekken bij een bumperklever is een fluitje van een cent.
Audio/Visueel
Communicatie, lees internet gebruiken in de auto, is een hoop gepuzzel, Volvo On Call heeft internet nodig maar de bluetooth verbinding is echt ruk, qua verbinding, bellen moet op bijna maximaal geluid om iedereen te verstaan en spotify, tuneIn bufferen veel te vaak. Via Apple CarPlay wordt de internet verbinding niet gedeeld op een magische manier waardoor de auto offline is. Data simkaart van mijn werk bleek een Dual Sim te zijn waardoor mijn telefoon offline gaat als de auto aangaat en andersom als ik gebeld wordt. Het is nog niet helemaal optimaal, dit zal ongetwijfeld liggen dat een data simkaart dit probleem wel oplost. Telefoon via Mobiele Hotspot en dan online? Dan zit zij dit als Apple CarPlay op een magische manier zodat ik geen internet overhoudt op beide apparaten. Misschien heeft iemand hier een oplossing;) maar ik denk dat ik via YouFone een data sim ga bestellen.
Schermen in de auto vind ik een mega vooruitgang ten opzichte van de vorige series, het is fijn ingedeeld, hebben een hogere pixel density waardoor alles echt scherp oogt en fijn werk. Het voelt echt als premium. Een super fijne toevoeging aan de auto vind ik de navigatie tussen de meters, het werkt prettig is goed af te lezen en zorgt ervoor dat ik recht vooruit kan blijven kijken met minimale afleiding.
De app vind ik, maar dat ligt ook aan mijn beroep, matig. Als designer zit daar echt ruimte voor verbetering, qua interactie, feedback en visueel. Er zal ongetwijfeld doorontwikkeld gaan worden maar hier zit echt ruimte voor verbetering. Sommige functies zijn echt praktisch en fijn in gebruik maar een realtime update van de laadstatus zou bijvoorbeeld prettig zijn. Het naar de auto sturen van de adressen vind ik heerlijk en de integratie met de agenda werkt ook goed.
Verbruik
De eerste week is natuurlijk een feest geweest en dit zie je terug in het verbruik, de kickdown is fantastisch maar drinkt graag benzine. Daarnaast veel aan het puzzelen geweest wat de optimale route instelling is qua verbruik. Ik rijd elke dag rond de 55 kilometer waarvan stad en snelweg. De meest optimale setting voor nu is wegrijden in Pure tot aan de snelweg, oprit op volledig elektrisch tot 120, dan in Hold totdat ik nog 40 kilometer moet en nog 42 kilometer elektrisch kan rijden. Dan Hold eraf en rij ik volledig elektrisch de rest van mijn rit met een marge van 2 kilometer als ik file krijg of om moet rijden. Op deze manier verbruik ik ongeveer 10 kilometer benzine per dag en dat in combinatie met het verbruik (zit nu gecombineerd op 5.4/100 vanaf dag 1) zou dit betekenen dat ik ongeveer 2000 kilometer per tank zou moet kunnen halen. Laatste rit was totaal verbruik benzine 0,7/100 door het korte stuk op benzine.
Zoals je ongetwijfeld al gelezen hebt ben ik super blij met mijn auto nieuwe auto, is het instappen elke dag een feestje zal ik ongetwijfeld de komende periode dit epistel bijhouden met met mijn ervaringen. Onderstaand nog een lijstje van punten waar ik nog mee aan het puzzelen ben en waarschijnlijk jullie hulp hard bij kan gebruiken:
- Internet/Volvo on Call/Apple CarPlay goed werkend krijgen Op mijn werk aangeven dat ik in plaats van een Dual Sim en Multi Data Sim nodig heb.
- Standkachel wel of niet benzine gebruikt aan de laadkabel? Thanks NielsPHEV, beetje onhandig dat er dan bezine verbruikt wordt maar ok.
- De Opdrachten App van Apple werkend krijgen met de Volvo On Call app
- Uitzoeken beste Data Only Simkaart / Multi Data Sim via mijn werk zien te regelen
- Beste laadpaal voor aan huis?
- Tips en tricks verder voor het gebruik van mijn auto
Mocht je me tegenkomen op de A28, zwaai en sein maar.
Cheers,
Kryptonix