Word ik op mijn 50ste pas verstandig .......

Gebruikersavatar
Bover
8th Gear member
Berichten: 13800
Lid geworden op: 11.01.2005 - 19:43
Locatie: Auvergne France

peer54 schreef: 09.12.2019 - 23:51 Beste,

Standkachel wordt tegenwoordig in de brochure parkeerverwarming genoemd.

Groet Peer.
ahum sorry.....ik zal ff bijstellen :-D
dat mijn standkachel toch zo maar gepromoveerd wordt en een parkeerverwarming genoemd kan worden...
Maar 'wats in the name' , schoonmakers werden interieur verzorgers, maar serieus.... 'parkeerverwarming' geeft mogelijk wel meer aan wat het is en spreekt meer tot verbeelding...
Bob
Franse (auto)verhalen en XC70 viewtopic.php?t=83680&start=33960

Dieselpower France nog een echte 5 cilinder : XC70 D5 AWD MY 06.2012 Summum
ObbeTuning motor modificatie aan boord! EURO 5b.
Driving Volvo anno1995. Eerste Volvo 245 GLT
Gebruikersavatar
Ab S
4th Gear member
Berichten: 961
Lid geworden op: 12.01.2011 - 18:24
Locatie: Utrecht omgeving

..gefeliciteerd en welkom terug bij Volvo!

De V60 is een schitterende wagen en ik geniet bij elke rit, stil, soepel, comfortabel en uitstekende wegligging.
Als je je een beetje aan de max snelheid houdt, kan je de T5 ook best zuinig rijden, alleen bij veel rijden/stilstaan lust 'ie wel een slok.

Sterkte met wachten en veel plezier zo meteen!
V60 T5 (2019 - heden)
S60 2.4 (2001 - 2019)
360i (1988 - 2001)
343 (1979, vanaf 1983 - 1988)
Gebruikersavatar
Aldabra
2nd Gear member
Berichten: 54
Lid geworden op: 18.10.2019 - 18:50

Knappe bestelling! Ik maak een gelijkaardig verhaal mee, ik kom over van BMW. Ben benieuwd naar uw ervaringen. Mijn levering zal ongeveer met die van u samenvallen denk ik. Aftellen!
Volvo V60 T8 - R-Design - Polestar Optimized - Birch Light - 2020
AJP
1st Gear member
Berichten: 16
Lid geworden op: 10.11.2019 - 23:47

Nu ik de V60 inmiddels een paar maanden in bezit heb en de eerste kilometers op de teller staan, is het tijd voor een eerste indruk. Dankzij alle Corona ellende heeft de auto wel veel vaker stilgestaan dan zou moeten, maar ik durf nu toch wel een eerste voorzichtige balans op te maken. Voor wie het niet weet of hierboven heeft gelezen, ik kom uit een Volvo nest (mijn vader rijdt al 50 jaar Volvo) en ik heb altijd Audi gereden. Een gezamenlijke inspanning van de Volvo dealer en Volvo importeur heeft mij kunnen verleiden tot Volvo. Toegegeven, de eerste weken na mijn bestelling kwam toch vraag naar boven “Heb ik hier wel goed aan gedaan?”. Niet dat ik me identificeerde met de stereotype Audirijder, maar wel dat ik altijd uiterst tevreden was met mijn Audi’s en mij Audi dealer in de Meern. Neemt niet weg dat ik enerzijds ook wel wat uitgekeken raakte op de toch steeds saaier ogende Audi A4 (het facelift model veranderde hier niets aan en ook de cockpit die met het facelift model nagenoeg ongewijzigd bleef). Met ruim 25 jaar Audi ervaring, zal ik eerste indrukken van de V60 dan ook vooral met dit merk vergelijken (wat voor velen -om welke reden dan ook- de benchmark in deze klasse is).
Nog even de overweging gehad over al dan niet elektrisch rijden maar omdat ik veel in het buitenland mijn kilometers maak en het opladen daar nog niet altijd een vanzelfsprekendheid is, en ik ook geen sterkeraar ben voor de korte afstanden, gekozen voor een T5 R-design met Polestar tuning in Osmium grey uitgebreid met oa Luxury Line met head-up display en schuifdak, verwarmbare voorstoelen en aquablade ruitenwisserbladen, Park Assist Line, Intellisafe Pro Line, Winterline, 19” Triple Spaaks velgen. Aardig volgepakt dus! Privacy glass op het laatste moment nog weggestreept omdat ik bang ben dat het een te donkere samenstelling werd. De voorgril heb ik zwart laten spuiten door een extra stoere look. Het is een van de laatst geproduceerde T5’s en dat was voor mij ook wel een must. Een op 180 km begrensde B5 was voor mij een “no go” geworden als was het maar om de betutteling die ik het vind. Gaan we verder ook niet over discussiëren, want daar is op dit forum al genoeg over geschreven door voor- en tegenstanders.

Laat ik beginnen met de stoelen, de lederen zetels, die fantastische fauteuils. Je zou willen dat je ze thuis in de woonkamer hebt staan. Wat een geweldige zit, je kunt de stoelen helemaal naar wens instellen en na een lange rit stap je helemaal fris uit. De pijn in de heupen die ik altijd had na een lange rit in Audi, is verdwenen sinds ik mijn kilometers in de Volvo maak. De T5 met Polestar is fijne combinatie. De auto trekt lekker snel op maar is geen snelheidsmonster. Je merkt dat de Polestar tuning rust in de auto brengt en de automaat hierdoor ook fijner z’n werk doet. Polestar is dan ook wel een aanrader. De auto ligt erg fijn op de weg, het sportonderstel is harder dan bij de Audi A4, daar reed ik altijd een Sportline uitvoering en die heeft ook een sportonderstel. Een fijne auto hoewel ik het sportonderstel van de Audi altijd wat zweverig vond en nooit echt het gevoel had contact te hebben met de weg. Volvo is hier mijns inziens veel beter in geslaagd en daarmee meer de rijdersauto. Wat ik absoluut mis uit de Audi is de Virtual Cockpit, Volvo heeft dan wel een “halve” navigatie in het midden scherm tussen de toeren- en kilometerteller, maar dit kan echt niet tippen aan de mogelijkheden die Audi biedt. Volvo biedt met Sensus navigatie zonder meer een goed systeem, maar de Audi navigatie is werkelijk uniek in functionaliteit en beeldkwaliteit en verslaat alles en iedereen. Een kleine compensatie vind ik wel in het head-up display in de V60 dat werkt fijn en zorgt er voor dat je je ogen meer op de weg hebt. Wel had -en heb ik nog steeds het idee- dat de head-up display niet recht projecteert in mijn vooruit. Controle door de dealer leerde dat het wel recht was maar er een vertekend beeld optreed door de projectie van de aflopende motorkap in de voorruit. Daarnaast moet ik nog wel mijn weg vinden in het Volvo audiosysteem en het touchscreen met al z’n functies. Ik verdwaal nog weleens in het systeem maar dat zal een kwestie van tijd zijn.

Met een verbruik van 1:17 is de Volvo wat dorstiger dan de Audi waar ik 1:20 kon halen met inachtneming van de snelheidsregels. In de stad haal ik met de Volvo nu 1:8 en met de Audi was dat 1:10. De V60 is dan wel ruim 200 kg zwaarder dan de A4 maar ik verwacht (en hoop) dat dit verbruik nog wel iets zuiniger wordt naarmate de auto verder ingereden is.

De audio, een veel besproken optie op dit forum, wel of geen upgrade of Harman Kardon. Ik heb gekozen voor de standaard audio van Volvo en die doet voor mij ruimschoots. Ik vond de meerprijs van Harman Kardon nogal fors. Maar ja, ik ben dan ook niets gewend, de standaard audio in de Audi’s die ik altijd gereden heb zijn ronduit bagger, ik ben met de audio van Audi dus niets gewend en met de standaard Volvo audio al snel verwend! Voor de liefhebbers, kan ik overigens wel de Bowers & Wilkins Pi3 en Pi4 headset aanraden, where ever you go, je hebt altijd een fijne ear-in headset bij je. Zit altijd standaard in mijn werktas en gaat de hele wereld mee over.

Wat mij echt stoort aan de V60 is zonder twijfel het achterscherm. Bij de V60 moet ik heb handmatig op en afrollen, het was toch wel makkelijk dat dat bij de A4 volledig vanzelf ging, klep open en het scherm rolt zich op waarmee je direct een goede toegang hebt tot de kofferbak van de Audi, Volvo maakt het hier minder praktisch wat soms wel enige ergernis bij mij oproept.

Veiligheid ….. en Volvo, dat gaat natuurlijk samen en ik moet toegeven dat ik diep onder de indruk ben van de Intellisafe Assist veiligheidssystemen in deze Volvo. Pilot Assit, distance allert, adaptive cruise controle, rijbaanassistent, het werkt allemaal vlekkeloos. De auto volgt perfect de lijnen op de weg en ook in een bocht steurt het perfect mee. Een toevoeging die rijden op de autobaan zeker ontspannener en veiliger maakt. Het is wel even wennen dat je wat meer taken aan de auto kunt over laten die je gewend bent als bestuurder zelf te doen, maar als je er aan gewend bent ga je het echt waarderen. Wat mij betreft kan Audi de slogan “voorsprong door techniek” op dit punt in de prullenbak gooien want die slogan komt vanaf nu Volvo toe en dan zijn bij Volvo deze veiligheidssystemen ook nog eens standaard ook!

Om antwoord te geven op de titel van mijn eerste bijdrage aan dit forum “Word ik op mijn 50ste pas verstandig door voor Volvo te kiezen?” kan ik volmondig zeggen dat ik absoluut geen spijt heb van mijn overstap. De V60 overtreft op vele punten mijn verwachtingen. De V60 voelt heel erg degelijk en veilig aan. De T5 is een zeer prettige en comfortabele reisauto waarop ik al veel positieve reacties heb mogen ontvangen. Het design van de V60 wordt alom geprezen daar waar de A4 vaak als een grijze muis wordt omschreven. Ik kan dus concluderen dat ik op mijn 50ste inderdaad pas verstandig ben geworden!
Laatst gewijzigd door AJP op 06.09.2020 - 17:20, 4 keer totaal gewijzigd.
Volvo V60 T5 Polestar - 2020
Audi A4 2.0 TFSI S-line - 2016
Audi A4 2.0 TFSI S-line - 2012
Audi A4 2.0 TDI S-line - 2008
Saab 9-3 Cabrio 2.0T - 2003 (en nog steeds in bezit)
Gebruikersavatar
teebee
7th Gear member
Berichten: 6920
Lid geworden op: 16.06.2016 - 22:02

AJP schreef: 06.09.2020 - 16:22 Grootste ergernis aan de V60 is zonder twijfels het achterscherm.
Als dat de grootste ‘ergernis’ is, dan valt het alleszins mee ;-) ik concludeer (en onderstreep): een fantastische auto !
“de voorruit is groter dan de achteruitkijkspiegel”

Hij: V60 T5 Momentum MY19 / Birch Light Metallic, Maroon Brown Moritz leder en heel veel lekkers ! :-)
Zij: XC40 T2 MY23, Silver Dawn, Momentum Core Aut. met veel lekkers (V40 CC MY18, Denim Blue)
Volvo V60, VOR, D3 163pk, Ocean Blue & Beige leder, bodykit, MY12
Vroeger oa Mini, VW, Honda, Alfa Romeo (10x) oa Guilietta/33/33SW/155/156SW, Renault Scenic/Laguna Estate/Espace, Fiat Barchetta, Volvo V40 1.8 en V50 2.0D, Peugeot 208
Gebruikersavatar
Summum
6th Gear member
Berichten: 4758
Lid geworden op: 04.05.2005 - 15:20
Locatie: Midden Nederland

AJP schreef: 06.09.2020 - 16:22 Nu ik de V60 inmiddels een paar maanden in bezit heb en de eerste kilometers op de teller staan, is het tijd voor een eerste indruk. Dankzij alle Corona ellende heeft de auto wel veel vaker stilgestaan dan zou moeten, maar ik durf nu toch wel een eerste voorzichtige balans op te maken. Voor wie het niet weet of hierboven heeft gelezen, ik kom uit een Volvo nest (mijn vader rijdt al 50 jaar Volvo) en ik heb altijd Audi gereden. Een gezamenlijke inspanning van de Volvo dealer en Volvo importeur heeft mij kunnen verleiden tot Volvo. Toegegeven, de eerste weken na mijn bestelling kwam toch vraag naar boven “Heb ik hier wel goed aan gedaan?”. Niet dat ik me identificeerde met de stereotype Audirijder, maar wel dat ik altijd uiterst tevreden was met mijn Audi’s en mij Audi dealer in de Meern. Neemt niet weg dat ik enerzijds ook wel wat uitgekeken raakte op de toch steeds saaier ogende Audi A4 (het facelift model veranderde hier niets aan en ook de cockpit die met het facelift model nagenoeg ongewijzigd bleef). Met ruim 25 jaar Audi ervaring, zal ik eerste indrukken van de V60 dan ook vooral met dit merk vergelijken (wat voor velen -om welke reden dan ook- de benchmark in deze klasse is).
Nog even de overweging gehad over al dan niet elektrisch rijden maar omdat ik veel in het buitenland mijn kilometers maak en het opladen daar nog niet altijd een vanzelfsprekendheid is, en ik ook geen sterkeraar ben voor de korte afstanden, gekozen voor een T5 R-design met Polestar tuning in Osmium grey uitgebreid met oa Luxury Line met head-up display en schuifdak, verwarmbare voorstoelen en aquablade ruitenwisserbladen, Park Assist Line, Intellisafe Pro Line, Winterline, 19” Triple Spaaks velgen. Aardig volgepakt dus! Privacy glass op het laatste moment nog weggestreept omdat ik bang ben dat het een te donkere samenstelling werd. De voorgril heb ik zwart laten spuiten door een extra stoere look. Het is een van de laatst geproduceerde T5’s en dat was voor mij ook wel een must. Een op 180 km begrensde B5 was voor mij een “no go” geworden als was het maar om de betutteling die ik het vind. Gaan we verder ook niet over discussiëren, want daar is op dit forum al genoeg over geschreven door voor- en tegenstanders.

Laat ik beginnen met de stoelen, de lederen zetels, die fantastische fauteuils. Je zou willen dat je ze thuis in de woonkamer hebt staan. Wat een geweldige zit, je kunt de stoelen helemaal naar wens instellen en na een lange rit stap je helemaal fris uit. De pijn in de heupen die ik altijd had na een lange rit in Audi, is verdwenen sinds ik mijn kilometers in de Volvo maak. De T5 met Polestar is fijne combinatie. De auto trekt lekker snel op maar is geen snelheidsmonster. Je merkt dat de Polestar tuning rust in de auto brengt en de automaat hierdoor ook fijner z’n werk doet. Polestar is dan ook wel een aanrader. De auto ligt erg fijn op de weg, het sportonderstel is harder dan bij de Audi A4, daar reed ik altijd een Sportline uitvoering en die heeft ook een sportonderstel. Een fijne auto hoewel ik het sportonderstel van de Audi altijd wat zweverig vond en nooit echt het gevoel had contact te hebben met de weg. Volvo is hier mijns inziens veel beter in geslaagd en daarmee meer de rijdersauto. Wat ik absoluut mis uit de Audi is de Virtual Cockpit, Volvo heeft dan wel een “halve” navigatie in het midden scherm tussen de toeren- en kilometerteller, maar dit kan echt niet tippen aan de mogelijkheden die Audi biedt. Volvo biedt met Sensus navigatie zonder meer een goed systeem, maar de Audi navigatie is werkelijk uniek in functionaliteit en beeldkwaliteit en verslaat alles en iedereen. Een kleine compensatie vind ik wel in het head-up display in de V60 dat werkt fijn en zorgt er voor dat je je ogen meer op de weg hebt. Wel had -en heb ik nog steeds het idee- dat de head-up display niet recht projecteert in mijn vooruit. Controle door de dealer leerde dat het wel recht was maar er een vertekend beeld optreed door de projectie van de aflopende motorkap in de voorruit. Daarnaast moet ik nog wel mijn weg vinden in het Volvo audiosysteem en het touchscreen met al z’n functies. Ik verdwaal nog weleens in het systeem maar dat zal een kwestie van tijd zijn.

Met een verbruik van 1:17 is de Volvo wat dorstiger dan de Audi waar ik 1:20 kon halen met inachtneming van de snelheidsregels. In de stad haal ik met de Volvo nu 1:8 en met de Audi was dat 1:10. De V60 is dan wel ruim 200 kg zwaarder dan de A4 maar ik verwacht (en hoop) dat dit verbruik nog wel iets zuiniger wordt naarmate de auto verder ingereden is.

De audio, een veel besproken optie op dit forum, wel of geen upgrade of Harman Kardon. Ik heb gekozen voor de standaard audio van Volvo en die doet voor mij ruimschoots. Ik vond de meerprijs van Harman Kardon nogal fors. Maar ja, ik ben dan ook niets gewend, de standaard audio in de Audi’s die ik altijd gereden heb zijn ronduit bagger, ik ben met de audio van Audi dus niets gewend en met de standaard Volvo audio al snel verwend! Voor de liefhebbers, kan ik overigens wel de Bowers & Wilkins Pi3 en Pi4 headset aanraden, where ever you go, je hebt altijd een fijne ear-in headset bij je. Zit altijd standaard in mijn werktas en gaat de hele wereld mee over.

Wat mij echt stoort aan de V60 is zonder twijfel het achterscherm. Bij de V60 moet ik heb handmatig op en afrollen, het was toch wel makkelijk dat dat bij de A4 volledig vanzelf ging, klep open en het scherm rolt zich op waarmee je direct een goede toegang hebt tot de kofferbak van de Audi, Volvo maakt het hier minder praktisch wat soms wel enige ergernis bij mij oproept.

Veiligheid ….. en Volvo, dat gaat natuurlijk samen en ik moet toegeven dat ik diep onder de indruk ben van de Intellisafe Assist veiligheidssystemen in deze Volvo. Pilot Assit, distance allert, adaptive cruise controle, rijbaanassistent, het werkt allemaal vlekkeloos. De auto volgt perfect de lijnen op de weg en ook in een bocht steurt het perfect mee. Een toevoeging die rijden op de autobaan zeker ontspannener en veiliger maakt. Het is wel even wennen dat je wat meer taken aan de auto kunt over laten die je gewend bent als bestuurder zelf te doen, maar als je er aan gewend bent ga je het echt waarderen. Wat mij betreft kan Audi de slogan “voorsprong door techniek” op dit punt in de prullenbak gooien want die slogan komt vanaf nu Volvo toe en dan zijn bij Volvo deze veiligheidssystemen ook nog eens standaard ook!

Om antwoord te geven op de titel van mijn eerste bijdrage aan dit forum “Word ik op mijn 50ste pas verstandig door voor Volvo te kiezen?” kan ik volmondig zeggen dat ik absoluut geen spijt heb van mijn overstap. De V60 overtreft op vele punten mijn verwachtingen. De V60 voelt heel erg degelijk en veilig aan. De T5 is een zeer prettige en comfortabele reisauto waarop ik al veel positieve reacties heb mogen ontvangen. Het design van de V60 wordt alom geprezen daar waar de A4 vaak als een grijze muis wordt omschreven. Ik kan dus concluderen dat ik op mijn 50ste inderdaad pas verstandig ben geworden!
Mooi verhaal en leuke vergelijkende review AJP!

Grappig genoeg heb ik dit jaar (ook op mijn 50e) exact de omgekeerde weg bewandeld. Van jarenlang Volvorijder, laatstelijk de V60 D6 Twin Engine, ben ik overgestapt op een Audi Etron. Ook qua dealer hebben we waarschijnlijk stuivertje gewisseld, want ik zit nu bij die Audidealer in De Meern. Goed te horen dat je daar tevreden over was, ik hoor nog wel eens horrorverhalen over VAG-dealers en de importeur.

Qua verschillen in auto kan ik je ervaringen deels wel bevestigen, maar gek genoeg is mijn ervaring deels ook weer precies andersom.
Te beginnen met de stoelen. De standaard Audizetels zitten best aardig, maar niet te vergelijken met de sportstoelen die ik in de V60 had. De Audistoelen zijn veel vlakker en helaas heb ik niet de uitgebreidere sportstoelen waar ook de zitting te verlengen is. Wellicht dat de sportstoelen beter in de buurt van de Volvostoelen komen. Het infotainment systeem in de Audi is inderdaad helemaal top. Met name de virtual cockpit en de kwaliteit van de beeldschermen. Geweldig hoe je gewoon Google earth plaatjes op je scherm ziet, waarop ieder individueel bouwwerk zichtbaar is. Afgelopen dagen weer even in een nieuwe XC40 en XC90 gereden, maar dan voelt het navigatiescherm echt als een forse stap terug. Ook ik ervaar dat ik nog lang niet alle mogelijkheden van de Audui heb ontdekt, maar dat zal wennen zijn. Zo kwam ik er deze week pas na 5 maanden achter dat de middenarmsteun in de Etron zowel in lengte als in hoogte verstelbaar is. Dat hadden mijn Volvo's niet en is toch prettig!
Dat geldt niet voor de audiokwaliteit. Ik was in de V60 verwend met een Premium audio van Harman Kardon en daar kan de standaardaudio in de Etron niet aan tippen. Ik heb overwogen dit achteraf te upgraden, maar dat is vrij prijzig en wellicht voor een leaseauto niet de moeite waard. Inmiddels moet ik zeggen dat het wel went en inderdaad popmuziek klinkt zeker niet slecht. Ik laat het dus maar even zo.

Over de veiligheid, ja daar heeft Volvo een naam hoog te houden. In mijn V60 had ik ook al de adaptieve cc en dat werkte perfect. Toch merk ik dat de Etron op dat vlak weer een paar stappen verder is, want die heeft ook een Autopilot functie waardoor hij zelf binnen de lijntjes blijft en dat werkt erg goed. Ook kan de Etron op basis van de navigatie zelf al inhouden/afremmen omdat hij weet dat er bijvoorbeeld een rotonde nadert. Daarmee rol je veel langer uit dan je zelf zou doen en spaar je brandstof/energie. Klein detail is ook dat de Etron ca. 100m nadat je wegrijd zelf even de gordels aanspant. De eerste keer een rare gewaarwording, maar dat went snel. Op dit vlak gaan de ontwikkelingen zo snel dat een nieuwe auto van ieder van de premiummerken altijd weer een stap vooruit zal zijn vergeleken met een auto van vijf jaar oud van een ander merk. Wat mij betreft is Audi op dit punt gewoon up to date en loopt men zeker niet achter bij Volvo.
In binnenruimte is de Etron natuurlijk van een andere orde dan de V60. Helemaal top, achterin ook zeeën van beenruimte én een grote kofferbak. Qua rijden kun je een full electric natuurlijk niet vergelijken met een brandstofmotor of hybride. De Etron is razendsnel en de lineaire acceleratie blijft een belevenis, alhoewel Tesla op dat vlak nog veel meer presteert. Qua onderstel is mijn ervaring dat de Audi veel comfortabeler is dan de V60, en dat ondanks de forse 22 inch wielen die ik heb. Deels wordt dat natuurlijk veroorzaakt door de grotere wielbasis en de standaard luchtvering van de Etron. Daardoor kun je de auto naar keuze zelfstandig of handmatig de ideale rijhoogte laten bepalen, van comfortabel, via sportief tot offroad.

Waar ik nog niet echt aan kan wennen is de app van Audi. Hij kan veel, in theorie zelfs meer dan de VOC app, maar de stabiliteit is nog ver te zoeken. Het sturen van een bestemming vanuit de app naar de navi in de auto komt soms pas een dag later door. Dan werkte de Volvo On Call app veel beter.

Ik wil hier uiteraard geen Audiverhaal van maken, maar in het kader van vergelijkend warenonderzoek leek het mij leuk om mijn ervaringen in de omgekeerde richting te delen. Ik wens je heel veel plezier met je V60!
Gebruikersavatar
Aldabra
2nd Gear member
Berichten: 54
Lid geworden op: 18.10.2019 - 18:50

Allen mooie ervaringen om te lezen!
Volvo V60 T8 - R-Design - Polestar Optimized - Birch Light - 2020
AJP
1st Gear member
Berichten: 16
Lid geworden op: 10.11.2019 - 23:47

Mooi verhaal Summum, leuk zo’n wederzijdse vergelijking. Bij de Audi dealer in De Meern, zit je absoluut goed. Al mijn Audi’s heb ik daar gekocht en voor het onderhoud reed ik, vanuit het Oosten van het land, speciaal naar De Meern, oprecht een bijzonder fijn bedrijf. Nu heb ik mijn Volvo dealer dichter bij huis en ik moet zeggen, de eerste indruk is positief!
Volvo V60 T5 Polestar - 2020
Audi A4 2.0 TFSI S-line - 2016
Audi A4 2.0 TFSI S-line - 2012
Audi A4 2.0 TDI S-line - 2008
Saab 9-3 Cabrio 2.0T - 2003 (en nog steeds in bezit)
Gebruikersavatar
Bover
8th Gear member
Berichten: 13800
Lid geworden op: 11.01.2005 - 19:43
Locatie: Auvergne France

Nou AJP mooi verhaal en fijn om te lezen dat je helemaal tevreden bent.
Het isook een dijk van een Volvo met alle opties. Veel plezier ermee
Franse (auto)verhalen en XC70 viewtopic.php?t=83680&start=33960

Dieselpower France nog een echte 5 cilinder : XC70 D5 AWD MY 06.2012 Summum
ObbeTuning motor modificatie aan boord! EURO 5b.
Driving Volvo anno1995. Eerste Volvo 245 GLT
Voodoo077
3rd Gear member
Berichten: 326
Lid geworden op: 27.11.2018 - 14:35

AJP schreef: 08.12.2019 - 19:07 Van één ding ben ik nu al overtuigd, betere stoelen dan in de Volvo kan ik niet krijgen, wat zitten die fantastisch!
De stoelen in een Audi A4 kunnen inderdaad niet tippen aan de stoelen van een V60. Tijdens het proefrijden heb ik mijn zit goed kunnen vinden in de Volvo stoel en kan niet anders zeggen dat deze, voor mij, fantastisch aanvoelde.
Maar dat wil nog niet zeggen dat de zetels goed zijn hé imo.
Dat blijft voor mij veruit het slechtste punt in de V60.
Ik heb dan nog R-Design genomen in de hoop van maar helaas ... als ik dat vergelijk met BMW om zomaar iets te zeggen, een wereld van verschil!
Ik berijp nog steeds niet waarom er een stuk naar voor steekt die constant in je rug duwt?
Bon, door zetels volledig anders te gaan plaatsen voel je dat niet meer maar blijft zonde om te zwijgen van de zijsteun die er nauwelijks is.
Mocht ik nu de enige zijn die er zo over denkt maar zoals al elders gemeld iedereen maar dan ook iedereen die mee rijdt klaagt over de slechte zetels, zonde!
Maar laat dat je plezier niet vergallen want blijkbaar is het voor jou dan net een plus punt en upgrade en voor mij is het de omgekeerde beweging ;-)

En ik heb net voor mijn 50ste eerste Volvo gekocht en ik denk dat het de laatste was. De wagen geeft me gewoon geen WOW-gevoel.
Op de zetels na en links of recht iets wat een beetje stoort, niks erg maar ik kan het moeilijk uitleggen. De wagen is een streling voor het oog, rijdt veilig en verbruik valt mee maar ik mis gewoon plezier.
Het is meer een ding om me te verplaatsen van A naar B en net dat wil ik liever niet in een auto. Een auto moet voor mij meer zijn, me laten lachen als ik instap, als ik rijd etc. en dat heb ik hier helaas niet.
Gebruikersavatar
V480-S60
8th Gear member
Berichten: 19474
Lid geworden op: 18.07.2005 - 12:25
Locatie: La Grande Verriere

Ik snap absoluut NIET dat je de stoelen zo slecht vindt. (En ja dat heb je al uit ten treuren verkondigd) Je bent echt een uitzondering. Het vergt inderdaad enige instelling maar 99% van de mensen vindt in Volvostoelen en perfecte zit. Jij behoort dan blijkbaar tot die ene procent.
En die Lendesteun waar jij met name blijkbaar niet blij mee bent is bij mij juist een vereiste om minder rugklachten te hebben tijdens het rijden. En bij mijn 11 jaar oude XC60 kan die daarnaast ook een heel stuk minder "vooruit steken".
Het heeft echt puur met instellen te maken.
Maar "succes" met je zoektocht naar een andere auto met zulke goede stoelen.
VOLVO FOR LIFE
440 1.7 Base, 1990 (12-93 tm 11-97)
440 TD, Wit, 1994 (11-97 tm 5-00)
480 Turbo, Rood, 1990 (5-00 tm 6-01)
440 1.8i, Flame Red, 1995 (3-03 tm 12-03)
V40 1.9D, 115 PK, Desert Wind, 2000 (12-03 tm 1-07)
S60 D5 Edition II, Black Stone, 2002 (2-07 tm 6-09)
480 GT, 2.0, Flame red, 1995 (6-01 tm 9-13)
S60 D5 Momentum, Magic Blue, 2005 (6-09 tm 9-13)
V70 2.5T AWD Kinetic, Black Sapphire, 2005 (9-13 tm 6-18)

XC60 3.0 T6 Summum, Terra Bronze, 2009, 236.000 kms (6-18 tm ..)
Gebruikersavatar
J33Bee
5th Gear member
Berichten: 1262
Lid geworden op: 14.08.2020 - 23:20

V480-S60 schreef: 30.09.2020 - 11:51 Ik snap absoluut NIET dat je de stoelen zo slecht vindt. (En ja dat heb je al uit ten treuren verkondigd) Je bent echt een uitzondering. Het vergt inderdaad enige instelling maar 99% van de mensen vindt in Volvostoelen en perfecte zit. Jij behoort dan blijkbaar tot die ene procent.
En die Lendesteun waar jij met name blijkbaar niet blij mee bent is bij mij juist een vereiste om minder rugklachten te hebben tijdens het rijden. En bij mijn 11 jaar oude XC60 kan die daarnaast ook een heel stuk minder "vooruit steken".
Het heeft echt puur met instellen te maken.
Maar "succes" met je zoektocht naar een andere auto met zulke goede stoelen.
Dit. Zonder lendensteun, kan ik na 30 min een pauze inlassen. Verder zie je in werkelijk elke review terug komen dat juist de Volvo stoelen (notabene zelfs de standaard uitvoering) geweldig worden gevonden. Mijn collega bestelde zijn BMW X1 ook met die gedachte en zit nu met een kussentje er tussen op zijn berijderstoel van de BMW...
Gebruikersavatar
V480-S60
8th Gear member
Berichten: 19474
Lid geworden op: 18.07.2005 - 12:25
Locatie: La Grande Verriere

AJP als TS is ook enorm blij met de stoelen. En verder geeft hij onderbouwde kritiek op bepaalde minpunten. En echt iedereen heeft wel ergens (terechte) kritiek op bepaalde zaken aan de nieuwe Volvo's maar de stoelen oogstten altijd alle lof.
Ik hoop dat AJP ondanks het mindere gevoel bij de infotainment sectie een langdurig Volvorijder blijft.
VOLVO FOR LIFE
440 1.7 Base, 1990 (12-93 tm 11-97)
440 TD, Wit, 1994 (11-97 tm 5-00)
480 Turbo, Rood, 1990 (5-00 tm 6-01)
440 1.8i, Flame Red, 1995 (3-03 tm 12-03)
V40 1.9D, 115 PK, Desert Wind, 2000 (12-03 tm 1-07)
S60 D5 Edition II, Black Stone, 2002 (2-07 tm 6-09)
480 GT, 2.0, Flame red, 1995 (6-01 tm 9-13)
S60 D5 Momentum, Magic Blue, 2005 (6-09 tm 9-13)
V70 2.5T AWD Kinetic, Black Sapphire, 2005 (9-13 tm 6-18)

XC60 3.0 T6 Summum, Terra Bronze, 2009, 236.000 kms (6-18 tm ..)
Gebruikersavatar
Bover
8th Gear member
Berichten: 13800
Lid geworden op: 11.01.2005 - 19:43
Locatie: Auvergne France

Tja stoelen beleving hangt ook soms af van je postuur.
Hoe zwaarder en breder je bent hoe meer er van de stoel gevraagd wordt.
Volvo is mogelijk de enigste die een whiplash ondersteuning heeft.
Jammer dat je de juiste zit niet kan vinden. Misschien eens langs bij stoelenspecialist.
Franse (auto)verhalen en XC70 viewtopic.php?t=83680&start=33960

Dieselpower France nog een echte 5 cilinder : XC70 D5 AWD MY 06.2012 Summum
ObbeTuning motor modificatie aan boord! EURO 5b.
Driving Volvo anno1995. Eerste Volvo 245 GLT
Gebruikersavatar
teebee
7th Gear member
Berichten: 6920
Lid geworden op: 16.06.2016 - 22:02

V480-S60 schreef: 30.09.2020 - 11:51 Ik snap absoluut NIET dat je de stoelen zo slecht vindt.
+100
Ligt echt niet aan de stoelen; elk lichaam is anders en zeker elke rug. Blijkbaar is dit bij betreffend lid een ‘zwak punt’. Als Volvo ergens om bekend staat is het wel de fantastische stoelen.
Op zoek naar een andere bolide van een ander merk.... maar ook daar is jouw rug jouw rug, suuc7.
“de voorruit is groter dan de achteruitkijkspiegel”

Hij: V60 T5 Momentum MY19 / Birch Light Metallic, Maroon Brown Moritz leder en heel veel lekkers ! :-)
Zij: XC40 T2 MY23, Silver Dawn, Momentum Core Aut. met veel lekkers (V40 CC MY18, Denim Blue)
Volvo V60, VOR, D3 163pk, Ocean Blue & Beige leder, bodykit, MY12
Vroeger oa Mini, VW, Honda, Alfa Romeo (10x) oa Guilietta/33/33SW/155/156SW, Renault Scenic/Laguna Estate/Espace, Fiat Barchetta, Volvo V40 1.8 en V50 2.0D, Peugeot 208
erwinv60

Ik rijd al jaren met sportstoelen, omdat deze mij gewoon écht lekkerder zitten dan normale stoelen. De stoelen in de huidige V60 zitten echt niet zo goed, zoals je verwacht als je een Volvo koopt.
Mijn vorige V60 (D6 uit 2015) had echt 10x betere stoelen, en mijn 320d die ik daarvoor reed ook. Persoonlijk zit ik wel ok in de V60, maar om nu te roepen dat Volvo de beste stoelen heeft.... dat klopt echt niet (meer).
Gebruikersavatar
Bover
8th Gear member
Berichten: 13800
Lid geworden op: 11.01.2005 - 19:43
Locatie: Auvergne France

erwinv60 schreef: 01.10.2020 - 09:25 Ik rijd al jaren met sportstoelen, omdat deze mij gewoon écht lekkerder zitten dan normale stoelen. De stoelen in de huidige V60 zitten echt niet zo goed, zoals je verwacht als je een Volvo koopt.
Mijn vorige V60 (D6 uit 2015) had echt 10x betere stoelen, en mijn 320d die ik daarvoor reed ook. Persoonlijk zit ik wel ok in de V60, maar om nu te roepen dat Volvo de beste stoelen heeft.... dat klopt echt niet (meer).
Eigenlijk zou men eens een "onafhankelijke" autoweek stoel zit test aan moeten wagen....
Mijn 15 jaar oude V70 zit ook niet meer super maar das eerlijk na al die kilometers maarhet principe van die stoelen zijn voor mij wel super gebleken.
Ze moeten nu wel reset worden of liever een nieuwe stoel summun erin. Maar dat zxal wel wat kosten....
Franse (auto)verhalen en XC70 viewtopic.php?t=83680&start=33960

Dieselpower France nog een echte 5 cilinder : XC70 D5 AWD MY 06.2012 Summum
ObbeTuning motor modificatie aan boord! EURO 5b.
Driving Volvo anno1995. Eerste Volvo 245 GLT
Gebruikersavatar
teebee
7th Gear member
Berichten: 6920
Lid geworden op: 16.06.2016 - 22:02

erwinv60 schreef: 01.10.2020 - 09:25 Mijn vorige V60 (D6 uit 2015) had echt 10x betere stoelen
Dat zie ik als volstrekte onzin, ik kan dat vergelijk ook maken, maar dan andersom.
En dan te bedenken dat ik de stoelen in mijn vorige V60 al fantastisch vond zitten (en menig meerijden met mij).
“de voorruit is groter dan de achteruitkijkspiegel”

Hij: V60 T5 Momentum MY19 / Birch Light Metallic, Maroon Brown Moritz leder en heel veel lekkers ! :-)
Zij: XC40 T2 MY23, Silver Dawn, Momentum Core Aut. met veel lekkers (V40 CC MY18, Denim Blue)
Volvo V60, VOR, D3 163pk, Ocean Blue & Beige leder, bodykit, MY12
Vroeger oa Mini, VW, Honda, Alfa Romeo (10x) oa Guilietta/33/33SW/155/156SW, Renault Scenic/Laguna Estate/Espace, Fiat Barchetta, Volvo V40 1.8 en V50 2.0D, Peugeot 208
erwinv60

teebee, ik VIND dat mijn vorige V60 10x betere stoelen had dan mijn huidige V60 heeft. Volstrekte waardheid ;)
Gebruikersavatar
teebee
7th Gear member
Berichten: 6920
Lid geworden op: 16.06.2016 - 22:02

erwinv60 schreef: 01.10.2020 - 12:23 teebee, ik VIND dat mijn vorige V60 10x betere stoelen had dan mijn huidige V60 heeft. Volstrekte waardheid ;)
Das jouw waardheid.
Daarnaast moet je alles wat je vindt naar de politie brengen.
“de voorruit is groter dan de achteruitkijkspiegel”

Hij: V60 T5 Momentum MY19 / Birch Light Metallic, Maroon Brown Moritz leder en heel veel lekkers ! :-)
Zij: XC40 T2 MY23, Silver Dawn, Momentum Core Aut. met veel lekkers (V40 CC MY18, Denim Blue)
Volvo V60, VOR, D3 163pk, Ocean Blue & Beige leder, bodykit, MY12
Vroeger oa Mini, VW, Honda, Alfa Romeo (10x) oa Guilietta/33/33SW/155/156SW, Renault Scenic/Laguna Estate/Espace, Fiat Barchetta, Volvo V40 1.8 en V50 2.0D, Peugeot 208
Plaats reactie

Terug naar “V60/S60 vanaf MY 2019”