2020 - V60 - T8 - R-Design - Birch Light

Gebruikersavatar
Aldabra
2nd Gear member
Berichten: 54
Lid geworden op: 18.10.2019 - 18:50

Aankondiging van een bestelde V60 :-)

Mijn eerste hybride. Testrit was zo "zen" en "wauw". Het wordt mijn leasingwagen voor de komende 5 jaar.
De T8 versie. Blijkbaar is ook een T6TE beschikbaar, maar T8 kon, dus doe die maar :D
Ik hou van wagens met een sportieve uitstraling, dus ik heb hem dan ook in het R-Design uitrustingsniveau genomen.

Er stonden nog andere kandidaten op de shortlist, maar Volvo biedt met dit model toch wel een erg mooi totaalpakket aan. Mooie afwerking, knap design dat in niets te vergelijken is met vroeger (al vond ik de klassiekers ook wel iets hebben), interessante combinatie van benzine en elektromotor die perfect zou moeten passen bij mijn woon-werk verkeer enz....

Het gewicht en bijgevolg rijgedrag en wegligging zijn zaken waarvan ik hoop dat die na verloop van tijd zullen wennen. Ik weet dat het concept van deze hybride niet vergelijkbaar is met bv. een achterwiel aangedreven BMW 3 met klassieke verbrandingsmotor (waarmee ik nu rij). We zullen zien hoe ik dat op langere termijn ervaar. Kracht op de rechte stukken komt hij alleszins niet tekort om zijn hoge gewicht te verdoezelen.

Zaken waar ik lang over heb getwijfeld zijn de koetswerkkleur en enkele opties.
Uiteindelijk is volgende configuratie er uit gekomen 8-)
(Foto's opladen lukt voorlopig niet. Ik weet niet wat ik mis doe, na de instructies hierover gelezen te hebben. Ik wilde fotootje vanuit de configurator hierin plakken, om al een idee te geven van hoe hij er ongeveer zal uitzien)

(Configuratiecode: B7MVXEK)

Metaalkleur 726 Birch Light
Lichtmetalen velgen 19", 5 driedubbele spaken Matt Black/Diamond Cut, banden 235/40 R19
Sportzetels RGAR, Slate Grey Nappa leder/Open Grid textiel, Charcoal interieur met Charcoal dakhemel
Exterior Styling Kit
Metal Mesh aluminiuminleg in dashboard en tunnelconsole
R-Design sportstuur met contraststiksel en Glossy Black bedieningsknoppen
R-Design schakelpookknop met leder bekleed
Park Assist Pack
360° Park Assist Camera met bovenaanzichtnop met leder bekleed
Park Assist parkeerhulp vooraan
Light Pack: Koplampreinigingsinstallatie en Full LED koplampen inclusief actieve bochtverlichting en adaptief grootlicht (Active High Beam II)
Winter Pack: Verwarmbare voorzetels en Verwarmde ruitenwissersproeiers vooraan
Gebruikstaal Nederlands (Vlaams): Systeemtaal Vlaams en Instructieboekje Nederlands
IntelliSafe Surround: intelligent veiligheidssysteem met dodehoekwaarschuwing, botswaarschuwing achteraan en waarschuwing voor kruisend verkeer achteraan
Panoramisch schuifdak met geïntegreerd elektrisch bediend zonnescherm
Donkergetinte achterruiten
Zijruiten in gelamineerd glas
Zonder motorembleem
Schakelhendels aan stuurwiel
Laadkabel 16A mode 3 met Mennekes contactstekker (voor laadpaal), 4,5 meter
Polestar Engineered Optimisation

Aftellen maar!! =)
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Volvo V60 T8 - R-Design - Polestar Optimized - Birch Light - 2020
Gebruikersavatar
jalex_h
6th Gear member
Berichten: 2645
Lid geworden op: 12.12.2014 - 19:20
Locatie: Midden nederland

Dat ziet er goed uit. Hoe lang moet je er nog op wachten?
Ooit: Een kale 440 1.7 DL uit 1989, een flink aangeklede V40 2.0 uit 1996 & V70 D4 GT Nordic+ met een aantal leuke dingetjes uit 2015
Nu: Afbeelding Afbeelding

Je kunt beter een optimist zijn die ongelijk heeft dan een pessimist die gelijk krijgt.
Gebruikersavatar
Walter
Geartronic member
Berichten: 24350
Lid geworden op: 13.09.2004 - 08:30
Locatie: Randstad
Contacteer:

Gefeliciteerd
Afbeelding
Mijn blog
ex-850club lid/ex-V3C lid Volvo V70 B5244S2 AT MY02/Volvo 854 B5202F '95/Volvo 343DL '78/Volvo 360GLS B19A '83.
Nu: Volvo S80 3.2 AWD Summum MY08 Magic Blue/Sandstone + Buick Special Trunkback Sedan 1937

Als het kind in je verdwenen is, ben je pas echt oud!
Fonteinm
1st Gear member
Berichten: 32
Lid geworden op: 11.06.2019 - 21:41

Mooie keuze en fraaie spec-lijst!
Maarten M
2nd Gear member
Berichten: 212
Lid geworden op: 06.08.2019 - 08:24

Systeemtaal Vlaams :D
Wist niet dat dat kon.
Mooie bak!!
V70 D4 GT8 Nordic+ Luxury Line 2015 caspian blue 240.000 km
Obbetuning 235 pk, 470 nm
Achterspoiler
Modin black 18 inch velgen

Alfa Romeo 159 1750 TBI TI 235pk
thijssie!
2nd Gear member
Berichten: 131
Lid geworden op: 05.10.2010 - 16:42
Locatie: A’doorn

Om van te smullen, prachtig!
- Ford Ka 1.3 1996
- Volvo 855 T5 aut. 1996
- Mazda MX5 1.6. 1991
- Fiat Punto 1.4 16V Dynamic 2005
- Fiat Punto Evo 1.3 M-JET Dynamic 2011
- Volvo V50 2.0d Momentum 2009

- Volvo V40 D3 Momentum + Winterline MY13 |Volvotune’d
Gebruikersavatar
BlackcurrantV70
7th Gear member
Berichten: 8103
Lid geworden op: 06.05.2008 - 13:13
Locatie: Tussen EBBR en EBAW

Maarten M schreef: Systeemtaal Vlaams :D
Wist niet dat dat kon.
Mooie bak!!
Ja dan komt er af en toe “amai” of “alee” tussen :-)
Nu:
S90 D4 MY18 8 speed GT Inscription, Osmium Grey, blond/offblack interieur, Polestar Engineered.
C70 D3 MY11 6 speed GT , Twilight bronze, umbra/calcite leder, professional business pack, etc...

Vroeger:
XC70 D3 AWD MY12 6 speed GT, summum + enkele opties Twilight Bronze, offblack/blond
XC60 D3 AWD MY11 6 speed GT Summum + Xenium pack Black sapphire/offblack
V70 24D 163PK MY06 6 speed GT, Blackcurrant pearl
C70 20d MY10 Powershift magic Blue pearl
240 GL Estate MY87 6cyl diesel 300.000km
Gebruikersavatar
Bover
8th Gear member
Berichten: 13716
Lid geworden op: 11.01.2005 - 19:43
Locatie: Auvergne France

KWIJL...KWIJL...... mijn auto wordt wel heeeel oud zo :happy:
Mooie keuze en veel (voor) plezier.
Laatst gewijzigd door Bover op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: t
Franse (auto)verhalen en XC70 viewtopic.php?t=83680&start=33960

Dieselpower France nog een echte 5 cilinder : XC70 D5 AWD MY 06.2012 Summum
ObbeTuning motor modificatie aan boord! EURO 5b.
Driving Volvo anno1995. Eerste Volvo 245 GLT
Gebruikersavatar
Aldabra
2nd Gear member
Berichten: 54
Lid geworden op: 18.10.2019 - 18:50

Bedankt iedereen. Ben echt benieuwd naar de ervaringen!
Toch nog even tanden bijten... >_<
Volvo V60 T8 - R-Design - Polestar Optimized - Birch Light - 2020
Gebruikersavatar
Aldabra
2nd Gear member
Berichten: 54
Lid geworden op: 18.10.2019 - 18:50

jalex_h schreef: Dat ziet er goed uit. Hoe lang moet je er nog op wachten?
De dealer liet me vandaag weten maart. Begin of einde maand, dat weet ik niet.

Vraag me af ik nog een laatste keer met de beamer op wintersport zal vertrekken (zeker geen straf) of met de gloednieuwe V60. Voor mijn gerust gemoed misschien beter nog een keer met de beamer ;-)
Langs andere kant, Volvo noemt zijn T8 een AWD. Als er teveel sneeuw ligt, zal dat wel beter gaan dan mijn achterwiel aangedreven dreier op 19” breedset :D , maar tot nu toe op winterbanden altijd goed gelukt.
Volvo V60 T8 - R-Design - Polestar Optimized - Birch Light - 2020
Gebruikersavatar
diesel01
8th Gear member
Berichten: 19843
Lid geworden op: 22.05.2009 - 14:27

Mooie samenstelling hoor.
Met awd hoef je niet in te zitten of je wel door die 15cm sneeuw komt, dat lukt altijd met goede winterbanden, helemaal met 390pk.
Ik heb de T8 mogen ervaren in een XC60 en dat had gember en hete peper in de kont, niet normaal hoe hard dat voorwaarts kan.
Veel voorpret en straks lekker genieten.
V90 D5 AWD Inscription Polestar.
V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
Gebruikersavatar
Aldabra
2nd Gear member
Berichten: 54
Lid geworden op: 18.10.2019 - 18:50

diesel01 schreef: gember en hete peper in de kont
:D
Volvo V60 T8 - R-Design - Polestar Optimized - Birch Light - 2020
Gebruikersavatar
teebee
7th Gear member
Berichten: 6862
Lid geworden op: 16.06.2016 - 22:02

Birch Light....... moooooooooi ! ;-)
“de voorruit is groter dan de achteruitkijkspiegel”

Hij: V60 T5 Momentum MY19 / Birch Light Metallic, Maroon Brown Moritz leder en heel veel lekkers ! :-)
Zij: XC40 T2 MY23, Silver Dawn, Momentum Core Aut. met veel lekkers (V40 CC MY18, Denim Blue)
Volvo V60, VOR, D3 163pk, Ocean Blue & Beige leder, bodykit, MY12
Vroeger oa Mini, VW, Honda, Alfa Romeo (10x) oa Guilietta/33/33SW/155/156SW, Renault Scenic/Laguna Estate/Espace, Fiat Barchetta, Volvo V40 1.8 en V50 2.0D, Peugeot 208
Voodoo077
3rd Gear member
Berichten: 326
Lid geworden op: 27.11.2018 - 14:35

Cool, proficiat!
Nagenoeg identiek aan wat ik heb...
wel geen schaakpeddels, uit ervaring weet ik dat ik die niet gebruik. Geen 3D camera - gekozen voor HK geluid en helaas geen Polestar was er nog niet toen ik besteld had.
En de zetels vol leder gekozen, mogelijk heb jij de betere keuze gemaakt.
Alvast iets om naar uit te kijken!
Gebruikersavatar
Aldabra
2nd Gear member
Berichten: 54
Lid geworden op: 18.10.2019 - 18:50

Voodoo077 schreef: Cool, proficiat!
Nagenoeg identiek aan wat ik heb...
wel geen schaakpeddels, uit ervaring weet ik dat ik die niet gebruik. Geen 3D camera - gekozen voor HK geluid en helaas geen Polestar was er nog niet toen ik besteld had.
En de zetels vol leder gekozen, mogelijk heb jij de betere keuze gemaakt.
Alvast iets om naar uit te kijken!
Thx Voodoo077. Ik heb je relaas gelezen, het is een heel epistel... hopelijk gaat mijn levering iets vlotter/correcter. Als ik zo tussen de regels lees, denk ik dat ik hem heb besteld bij dezelfde dealer.

Dat van die 4 zone AC op de T8 had ik de dealer ook gevraagd waar ik dit kon aanvinken, hij moest het ook opzoeken in de prijslijst. Maar het staat er effectief wel in dat het niet combineerbaar is met de T8 (net zoals 20” velgen omdat die niet gehomologeerd zijn). Alleen vind ik het soms wel vreemd dat een dealer die brochures (zijn producten) niet van buiten kent en ik (weliswaar auto-fanaat) soms beter ben geïnformeerd. Natuurlijk focus ik mij op 1 model, een fabrikant biedt tegenwoordig wel heel veel modellen/combinaties aan, misschien niet evident om alles te weten
Volvo V60 T8 - R-Design - Polestar Optimized - Birch Light - 2020
Gebruikersavatar
Aldabra
2nd Gear member
Berichten: 54
Lid geworden op: 18.10.2019 - 18:50

Zijn er onder jullie forumleden velen die een aparte zomer- en wintervelgenset hebben en wat is jullie reden?

Voor mijn huidige wagen heb ik destijds een extra velgenset aangeschaft. Bij een bandenwissel gaat het dan een stuk sneller, want banden moeten niet telkens van de velgen gehaald en terug opgelegd worden, ze moeten niet opnieuw gebalanceerd worden en het is voor de banden zelf toch ook beter lijkt me, dat ze niet telkens van een velg moeten gehaald worden.
Tevens vind ik het fijn dat je in winter/zomer set-up een andere look hebt 8-) , al laat ik de winterbanden er meestal slechts een 4-tal maanden op liggen (in contract slechts 1 winterbandenset voor 5 jaar/winters :-/ ).

Nadeel voor mij is dat het een leasingwagen betreft waarvoor ik privé velgen aankoop en die bij einde contract niet meer verder kan gebruiken als ik een ander merk kies en dus moet verkocht krijgen. Ik was lange tijd ervan overtuigd dat de opvolger van mijn 3 Touring (F31) de nieuwe 3 Touring (G21) ging worden en dat ik mijn velgenset dan kon verder gebruiken. Blijkt dat zelfs binnen het merk bij generatiewissel er een andere steekmaat wordt gebruikt voor de velgen, dus ik had ze sowieso niet verder kunnen gebruiken. Als ik in november wissel ga ik ze te koop stellen. Ik hoop dat ik er toch nog redelijke prijs voor krijg, ze zijn volledig krasvrij (ik ben altijd pansich voor stoeprand schade).

Ben nu aan het twijfelen om dat toch opnieuw te doen. Bij één van de forum sponsors kan ik daarvoor waarschijnlijk wel terecht.
Wacht nog even tot ik mijn set verkocht heb en beslis dan. Ik zou de winterbanden dan leggen op de extra velgenset. Ik vind de 19” met 5 dubbele spaken Glossy Black/Diamond Cut (1041) die voor de Inscription als optie worden aangeboden wel knap. Hier komen eveneens banden in maat 235/40 R19 W op.
Ik hoor jullie al denken, dat is groot voor winterbanden en eventueel sneeuwkettingen, maar ik vind gevulde wielkasten mooier en winterbanden bestaan perfect ook in grotere maten. Op mijn huidige wagen liggen er achteraan bv. 255/35 R 19 winterbanden op :D . Als we richting sneeuw rijden, ik geef toe, dan is het altijd wat spannend. Ik heb me destijds sneeuwsokken aangeschaft, want de maat is te groot voor sneeuwkettingen, gelukkig heb ik ze nooit moeten gebruiken :whistle: , want ik denk niet dat de efficiëntie ervan dezelfde zal zijn van echte kettingen. Dit terzijde, voor onze winters hier, zijn de winterbanden in deze maat prima.

Groeten!
Volvo V60 T8 - R-Design - Polestar Optimized - Birch Light - 2020
Gebruikersavatar
BlackcurrantV70
7th Gear member
Berichten: 8103
Lid geworden op: 06.05.2008 - 13:13
Locatie: Tussen EBBR en EBAW

Ik heb al meerdere sets wintervelgen en banden gekocht bij Jelmer (volvovelgen.com) en steeds top service.

Kan hem zeker aanraden.
Ik heb de velgen die je vermelde op mijn S90 als zomervelgen.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Nu:
S90 D4 MY18 8 speed GT Inscription, Osmium Grey, blond/offblack interieur, Polestar Engineered.
C70 D3 MY11 6 speed GT , Twilight bronze, umbra/calcite leder, professional business pack, etc...

Vroeger:
XC70 D3 AWD MY12 6 speed GT, summum + enkele opties Twilight Bronze, offblack/blond
XC60 D3 AWD MY11 6 speed GT Summum + Xenium pack Black sapphire/offblack
V70 24D 163PK MY06 6 speed GT, Blackcurrant pearl
C70 20d MY10 Powershift magic Blue pearl
240 GL Estate MY87 6cyl diesel 300.000km
Gebruikersavatar
Aldabra
2nd Gear member
Berichten: 54
Lid geworden op: 18.10.2019 - 18:50

Knappe S90 heb je daar.
Maar zijn de velgen op je foto geen 19” Polestar velgen, met 5 Y-spaken C Black Polished, gesmeed?
Ik bedoelde eigenlijk onderstaande.
Maar we zien wel. De auto is er bijlange nog niet.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Volvo V60 T8 - R-Design - Polestar Optimized - Birch Light - 2020
Voodoo077
3rd Gear member
Berichten: 326
Lid geworden op: 27.11.2018 - 14:35

Aldabra schreef:
Voodoo077 schreef: Cool, proficiat!
Nagenoeg identiek aan wat ik heb...
wel geen schaakpeddels, uit ervaring weet ik dat ik die niet gebruik. Geen 3D camera - gekozen voor HK geluid en helaas geen Polestar was er nog niet toen ik besteld had.
En de zetels vol leder gekozen, mogelijk heb jij de betere keuze gemaakt.
Alvast iets om naar uit te kijken!
Thx Voodoo077. Ik heb je relaas gelezen, het is een heel epistel... hopelijk gaat mijn levering iets vlotter/correcter. Als ik zo tussen de regels lees, denk ik dat ik hem heb besteld bij dezelfde dealer.

Dat van die 4 zone AC op de T8 had ik de dealer ook gevraagd waar ik dit kon aanvinken, hij moest het ook opzoeken in de prijslijst. Maar het staat er effectief wel in dat het niet combineerbaar is met de T8 (net zoals 20” velgen omdat die niet gehomologeerd zijn). Alleen vind ik het soms wel vreemd dat een dealer die brochures (zijn producten) niet van buiten kent en ik (weliswaar auto-fanaat) soms beter ben geïnformeerd. Natuurlijk focus ik mij op 1 model, een fabrikant biedt tegenwoordig wel heel veel modellen/combinaties aan, misschien niet evident om alles te weten
Ondertussen is alles opgelost met de garage of toch nagenoeg en hoor je me niet meer (teveel) klagen. Ik denk dat een probleem ook was dat het één van de eerste T8 2020 was bij hun besteld en ze nog niet alle opties kenden etc.
De 4 zones staat er nu inderdaad wel maar niet bij mijn bestelling. Is pas achteraf toen ik geklaagd had dat ze het gaan opzoeken zijn en me meldden dat het niet kon. Over wij als fanaat die meer weten, het lijkt wel zo. Verschillende zaken bekeken en iedere keer moest dat nagezien worden of zelf opgevraagd. Mijn verwarmd stuur duidelijk vermeld dat deze NIET opgenomen was in mijn aangepaste 2020 en ze dus best dat aanvinkten ....
Veel succes met het wachten en rare is dat ik ervoor ook een Beamer had (hou er wel rekening mee dat deze mogelijk betere zetels heeft)
Gebruikersavatar
Aldabra
2nd Gear member
Berichten: 54
Lid geworden op: 18.10.2019 - 18:50

Blij dat te horen. Een nieuw model is inderdaad voor iedereen weer bijleren, ook voor de Volvo dealers.

Wat de zetels betreft, volg ik je. In mijn 3-serie zit ik IN mijn sportzetels met dikke opblaasbare wangen. Ik ben nen hele smalle, dus staan bij mij op zijn nauwst.
Dat ga ik misschien wel missen. Ik heb enkel in de gewone lederen zetels testgereden (Inscription), die zeker niet slecht zijn, maar voor mij eigenlijk te ruim (maar voor mij bij de meeste merken zo). Daarna ook eens gezeten in de sportzetels van de R-Design die in de showroom stond, die waren in volledig leder en die zaten precies wel beter (op eerste gevoel). Ik heb de optie volledig lederen zetels niet genomen in mijn bestelling. In mijn BMW heb ik het destijds ook bewust gehouden op alcantara en geen leder, omwille van minder schuiven. En ik vind het persoonlijk wel mooi en het laat budget over voor andere spielerei :-)
Volvo V60 T8 - R-Design - Polestar Optimized - Birch Light - 2020
Plaats reactie

Terug naar “V60/S60 vanaf MY 2019”