Opnieuw trillen

Plaats reactie
Baartje87
2nd Gear member
Berichten: 54
Lid geworden op: 09.03.2019 - 20:32

Ab S schreef: 09.11.2020 - 12:24
Cloudie schreef: 08.11.2020 - 23:20 [..] Dat er trillingen in de auto aanwezig zijn is natuurlijk niet zo raar, maar de vraag wat normaal of accepteerbaar is is erg moeilijk. Ik zou dan ook graag willen rijden in een zelfde model die deze problemen niet heeft om te kunnen vergelijken, maar die zijn er natuurlijk niet. [..]
Mijn criterium voor wat 'acceptabel' is: wanneer er wegen zijn waar de wagen rond de 125 km/u trillingvrij is, dan is het voor mij acceptabel, en dat is bij mij na vele bandenwissels en balanceren/ hoogteslag meten (Hunter) nu ruim 16.000 km zonder klachten het geval. De dealer heeft dit echt goed opgelost. Bedenk dus dat er - in ieder geval bij mij - veel wegen zijn waar de auto wel trilt rond de 125 km/u. Maar als je dus een weg vindt waar de auto niet trilt, dan weet je dat je ongeveer het optimum hebt bereikt. Wat bij mij - tegen de verwachting in - ook bijdraagt aan minder trillen, is de bandenspanning juist verhogen (2.6 bar i.p.v. de 'comfortspanning' 2.3 bar). Ik heb 18" met Pirelli banden.
Bij mij heeft Volvo na 10 tallen dealer bezoeken bij 2 verschillende dealers de wielnaven en motorsteun vervangen. Dit had effect, maar niet voldoende. Uiteindelijk heeft Volvo een setje 19'' gemonteerd, wat ook een beetje overeenkomt met wat jij zegt dat het verhogen van de bandenspanning een positief effect heeft. Het lijkt erop dat er minder mogelijkheid is daardoor voor trillingen om te ontstaan. Terwijl ik aanvankelijk anderom zou denken. Auto is nu op sommige wegen trillingsvrij, andere wegen die wat minder zijn geeft de auto het wegdek wat sneller door. Rijdt er nu weer met plezier in :)
Gebruikersavatar
Risrael
5th Gear member
Berichten: 1070
Lid geworden op: 23.12.2013 - 18:29
Locatie: Land van Maas en Waal

Baartje87 schreef: 09.11.2020 - 13:41
Ab S schreef: 09.11.2020 - 12:24
Cloudie schreef: 08.11.2020 - 23:20 [..] Dat er trillingen in de auto aanwezig zijn is natuurlijk niet zo raar, maar de vraag wat normaal of accepteerbaar is is erg moeilijk. Ik zou dan ook graag willen rijden in een zelfde model die deze problemen niet heeft om te kunnen vergelijken, maar die zijn er natuurlijk niet. [..]
Mijn criterium voor wat 'acceptabel' is: wanneer er wegen zijn waar de wagen rond de 125 km/u trillingvrij is, dan is het voor mij acceptabel, en dat is bij mij na vele bandenwissels en balanceren/ hoogteslag meten (Hunter) nu ruim 16.000 km zonder klachten het geval. De dealer heeft dit echt goed opgelost. Bedenk dus dat er - in ieder geval bij mij - veel wegen zijn waar de auto wel trilt rond de 125 km/u. Maar als je dus een weg vindt waar de auto niet trilt, dan weet je dat je ongeveer het optimum hebt bereikt. Wat bij mij - tegen de verwachting in - ook bijdraagt aan minder trillen, is de bandenspanning juist verhogen (2.6 bar i.p.v. de 'comfortspanning' 2.3 bar). Ik heb 18" met Pirelli banden.
Bij mij heeft Volvo na 10 tallen dealer bezoeken bij 2 verschillende dealers de wielnaven en motorsteun vervangen. Dit had effect, maar niet voldoende. Uiteindelijk heeft Volvo een setje 19'' gemonteerd, wat ook een beetje overeenkomt met wat jij zegt dat het verhogen van de bandenspanning een positief effect heeft. Het lijkt erop dat er minder mogelijkheid is daardoor voor trillingen om te ontstaan. Terwijl ik aanvankelijk anderom zou denken. Auto is nu op sommige wegen trillingsvrij, andere wegen die wat minder zijn geeft de auto het wegdek wat sneller door. Rijdt er nu weer met plezier in :)
Het verhogen van de bandenspanning is inderdaad mogelijk een oplossing. Nu het relatief gezien kouder is dan in de zomer heb ik het idee dat het trillen iets is toegenomen. Dat zou kunnen komen omdat door de kou de bandenspanning wat lager is geworden.
Nu: V60 T6 Plus Dark, platinum grey, nappa leder/open grid textiel.
Had: V60 T5 Momentum, Savile Grey, Charcoal leder, donkere hemel.
Had: V70 D4 MY14 Summum Nordic+ Luxury line. Caspian Blue. Dymamic Select leder zwart.
Santos80
1st Gear member
Berichten: 24
Lid geworden op: 03.10.2020 - 18:58

erwinv60 schreef: 04.11.2020 - 13:36
Santos80 schreef: 10.10.2020 - 14:04 Uiteraard neem ik de auto pas mee naar huis als het getril helemaal weg is.
Heb met de technieker een toertje gereden en die had tenminste al kennis over het probleem en een vermoeden dat het niet aan de banden/velgen zou liggen.
Mijn vrouw heeft er gisteren mee gereden en haar reactie was..getril??.. niks van gemerkt, maar ja wat kennen vrouwen van auto's :)

To be continued..
En Santos, ook bij jou al een status update van de tril situatie ?
Heb deze week nog een (laatste?) afspraak bij de dealer en kom nadien terug met een volledig verslag.
Gebruikersavatar
Risrael
5th Gear member
Berichten: 1070
Lid geworden op: 23.12.2013 - 18:29
Locatie: Land van Maas en Waal

Gisteren toch eens mijn bandenspanning gecheckt. Wat bleek: alle banden stonden op 2.2 bar (!) Ik heb ze teruggebracht op 2.6 bar en de auto is weer heerlijk trillingsvrij. Een wereld van verschil.
Dat brengt mij bij de vraag aan diegenen die geen trillingsproblemen ervaren: met welke bandenspanning rij jullie?
Nu: V60 T6 Plus Dark, platinum grey, nappa leder/open grid textiel.
Had: V60 T5 Momentum, Savile Grey, Charcoal leder, donkere hemel.
Had: V70 D4 MY14 Summum Nordic+ Luxury line. Caspian Blue. Dymamic Select leder zwart.
Gebruikersavatar
hsl
2nd Gear member
Berichten: 131
Lid geworden op: 01.10.2020 - 14:37

Maar de meeste klachten hier zijn van de modellen die geen plugin hybrid zijn, zou het extra gewicht van de PHEV’s er voor kunnen zorgen dat er daar minder klachten zijn? Dat zou volgens mij ook verklaren waarom de bandendruk zoveel uitmaakt.

Zitten er in de banden trouwens druksensoren die je vanuit de auto kan uitlezen?
V60 Recharge (2021) R-Design T8 | P* | Bursting Blue
Besteld: Polestar 3 | Performance | Midnight | Wol int. | 1.3mpHD koplampen | trekhaak

Saab 900 (1992)
Saab 9-5 Aero (2006)
Gebruikersavatar
Risrael
5th Gear member
Berichten: 1070
Lid geworden op: 23.12.2013 - 18:29
Locatie: Land van Maas en Waal

hsl schreef: 14.11.2020 - 16:38 Zitten er in de banden trouwens druksensoren die je vanuit de auto kan uitlezen?
Nee het is een indirect systeem dat naar de omwenteling van de banden kijkt. Het meet dus geen bandenspanning.
Nu: V60 T6 Plus Dark, platinum grey, nappa leder/open grid textiel.
Had: V60 T5 Momentum, Savile Grey, Charcoal leder, donkere hemel.
Had: V70 D4 MY14 Summum Nordic+ Luxury line. Caspian Blue. Dymamic Select leder zwart.
Baartje87
2nd Gear member
Berichten: 54
Lid geworden op: 09.03.2019 - 20:32

Risrael schreef: 14.11.2020 - 14:38 Gisteren toch eens mijn bandenspanning gecheckt. Wat bleek: alle banden stonden op 2.2 bar (!) Ik heb ze teruggebracht op 2.6 bar en de auto is weer heerlijk trillingsvrij. Een wereld van verschil.
Dat brengt mij bij de vraag aan diegenen die geen trillingsproblemen ervaren: met welke bandenspanning rij jullie?
Op het moment met 2.9 bar (19''). Dealer heeft ze er zelf onder gelegd met 3.0 bar. Aldus de dealer was dat ook de druk waarbij ze de wielen met krachtvariatie doen balanceren etc.
Gebruikersavatar
teebee
7th Gear member
Berichten: 6924
Lid geworden op: 16.06.2016 - 22:02

Risrael schreef: 14.11.2020 - 14:38 Dat brengt mij bij de vraag aan diegenen die geen trillingsproblemen ervaren: met welke bandenspanning rij jullie?
2.6
“de voorruit is groter dan de achteruitkijkspiegel”

Hij: V60 T5 Momentum MY19 / Birch Light Metallic, Maroon Brown Moritz leder en heel veel lekkers ! :-)
Zij: XC40 T2 MY23, Silver Dawn, Momentum Core Aut. met veel lekkers (V40 CC MY18, Denim Blue)
Volvo V60, VOR, D3 163pk, Ocean Blue & Beige leder, bodykit, MY12
Vroeger oa Mini, VW, Honda, Alfa Romeo (10x) oa Guilietta/33/33SW/155/156SW, Renault Scenic/Laguna Estate/Espace, Fiat Barchetta, Volvo V40 1.8 en V50 2.0D, Peugeot 208
erwinv60

Zowel met 2,5 - 2,7 en 2,9 getril !
Jelmer de Jong
6th Gear member
Berichten: 3158
Lid geworden op: 20.03.2009 - 16:04

Misschien een even getal proberen? :)
Gebruikersavatar
razorclaw
2nd Gear member
Berichten: 97
Lid geworden op: 27.05.2020 - 12:07

Opgemeten (met m'n Race X RX0014 manometer) vóór het rijden dus met koude banden in de 19" maat: 2,6 rondom en ik heb geen last van trillingen.
Nu: V60 2.0 T5 Momentum 250pk (2020-heden) - Mijn eerste Volvo!
Vóór Volvo: Golf 3-drs. 1.9 SDI 68pk (1999-2001); Focus 5-drs. 1.8 TDdi 90pk Collection (2001-2003); Focus 4-drs. 1.8 TDdi 90pk Ghia (2003-2006); Focus 5-drs. 1.8 TDCi 116pk Futura (2006-2008); Focus Wagon 1.6 101pk Titanium Business (2008-2013); Mondeo Wagon 1.6 EcoBoost 160pk Titanium (2013-2020)
erwinv60

Jelmer de Jong schreef: 15.11.2020 - 17:39 Misschien een even getal proberen? :)
Scherp 😂
Santos80
1st Gear member
Berichten: 24
Lid geworden op: 03.10.2020 - 18:58

Hierbij een update van de werkzaamheden die de dealer inmiddels heeft uitgevoerd:

1) Mijn eerste bezoek begon met het opnieuw balanceren van de wielen, (één wiel had een licht onbalans), maar zoals verwacht bleef het trillen.
De technieker heeft toen vier andere wielen gemonteerd (19” i.p.v. 18”), maar tijdens het proefrijden trilde de auto nog net zo hard als ervoor. Al gauw was de conclusie dat de wielen niet de oorzaak konden zijn.
2) Na een nieuwe onderzoek werd besloten om de steekassen vooraan te vervangen,
het resultaat was niet zoals gehoopt… Een (zeer) lichte verbetering was wel merkbaar, maar het trillen bleef nog te nadrukkelijk aanwezig.
Het begon niet meer bij 100 km/u, maar iets later, namelijk bij 115 km/u ofzo (afhankelijk van de staat v.h. wegdek)

Hoewel mijn kennis over mechaniek zeer beperkt is, had ik toch steeds het gevoel dat er verder moest gezocht worden in de richting van de banden/velgen.
Op eigen initiatief dan maar besloten om een afspraak te maken bij Ron van Empel. Hij gaf aan de telefoon ook al meteen aan kennis te hebben van dit probleem.
Wat is het verdict van de Hunter Roadforce…3 van de 4 banden hebben een enorme hoogteslag (170-210 Nm) t.o.v. de 80-90Nm grens.
Ook hebben ze hun trucje met de tape toegepast om een perfecte fitting op de naaf te hebben. (schijnt een Volvo V60/90 euvel te zijn).
Halleluja! Dit bracht een duidelijke verbetering en bijna acceptabel rijgedrag, het trillend stuur verdween zo goed als helemaal, de trillende (passagiers)stoel nog niet maar het is minder.
Deze mannen zijn trouwens echte vakmensen met een zeer goede service.

Dus…100% in orde is het niet en ga verder nog enkele dagen testrijden om verdere conclusies te trekken.

Wil ook even nageven dat de service van de dealer uitstekend is en zij alles aan doen om het probleem op te lossen.
Gebruikersavatar
diesel01
8th Gear member
Berichten: 19847
Lid geworden op: 22.05.2009 - 14:27

Risrael schreef: 14.11.2020 - 14:38 Gisteren toch eens mijn bandenspanning gecheckt. Wat bleek: alle banden stonden op 2.2 bar (!) Ik heb ze teruggebracht op 2.6 bar en de auto is weer heerlijk trillingsvrij. Een wereld van verschil.
Dat brengt mij bij de vraag aan diegenen die geen trillingsproblemen ervaren: met welke bandenspanning rij jullie?
Ik had hem op 2.6 maar ben teruggegaan naar de voorgeschreven 2.3 vanwege een slijtagepatroon, midden van de band 3.7mm en buitenzijde 5mm.
Leg ik een meetlat op de band dan raakt deze alleen de buitenzijde van de band en in het midden zit er ruimte tussen lat en band.
V90 D5 AWD Inscription Polestar.
V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
erwinv60

Santos80 schreef: 18.11.2020 - 21:19 Hierbij een update van de werkzaamheden die de dealer inmiddels heeft uitgevoerd:

1) Mijn eerste bezoek begon met het opnieuw balanceren van de wielen, (één wiel had een licht onbalans), maar zoals verwacht bleef het trillen.
De technieker heeft toen vier andere wielen gemonteerd (19” i.p.v. 18”), maar tijdens het proefrijden trilde de auto nog net zo hard als ervoor. Al gauw was de conclusie dat de wielen niet de oorzaak konden zijn.
2) Na een nieuwe onderzoek werd besloten om de steekassen vooraan te vervangen,
het resultaat was niet zoals gehoopt… Een (zeer) lichte verbetering was wel merkbaar, maar het trillen bleef nog te nadrukkelijk aanwezig.
Het begon niet meer bij 100 km/u, maar iets later, namelijk bij 115 km/u ofzo (afhankelijk van de staat v.h. wegdek)

Hoewel mijn kennis over mechaniek zeer beperkt is, had ik toch steeds het gevoel dat er verder moest gezocht worden in de richting van de banden/velgen.
Op eigen initiatief dan maar besloten om een afspraak te maken bij Ron van Empel. Hij gaf aan de telefoon ook al meteen aan kennis te hebben van dit probleem.
Wat is het verdict van de Hunter Roadforce…3 van de 4 banden hebben een enorme hoogteslag (170-210 Nm) t.o.v. de 80-90Nm grens.
Ook hebben ze hun trucje met de tape toegepast om een perfecte fitting op de naaf te hebben. (schijnt een Volvo V60/90 euvel te zijn).
Halleluja! Dit bracht een duidelijke verbetering en bijna acceptabel rijgedrag, het trillend stuur verdween zo goed als helemaal, de trillende (passagiers)stoel nog niet maar het is minder.
Deze mannen zijn trouwens echte vakmensen met een zeer goede service.

Dus…100% in orde is het niet en ga verder nog enkele dagen testrijden om verdere conclusies te trekken.

Wil ook even nageven dat de service van de dealer uitstekend is en zij alles aan doen om het probleem op te lossen.
Ik begrijp je "halleluja" gevoel wel, maar het is niet verholpen dus wat wil je nu testen ? Of het "acceptabel" genoeg is ?
De basis is niet goed, een stiuk tape om je naaf is als een pleister op de wond, maar ik zie dit niet als een oplossing voor
de echte oorzaak van het tril probleem. Ik heb vorige week met een aanhanger gereden, je wil niet weten hoe erg de trilling hierdoor
wordt versterkt bij mij, vanaf 95 km/u trilde de auto en ook véél erger dan zonder aanhanger vanaf 110km/u. Dus met meer druk op de achterkant
versterkt de trilling.... mij boeit het niet meer want de auto lever ik volgende week in als ik de B4 ophaal. Maar mss toch de moeite
om dit even te melden, wellicht hebben anderen hier er iets aan die ook een trillende auto met trekhaak hebben.
Gebruikersavatar
Ab S
4th Gear member
Berichten: 962
Lid geworden op: 12.01.2011 - 18:24
Locatie: Utrecht omgeving

Santos80 schreef: 18.11.2020 - 21:19 Hierbij een update van de werkzaamheden die de dealer inmiddels heeft uitgevoerd:

1) Mijn eerste bezoek begon met het opnieuw balanceren van de wielen, (één wiel had een licht onbalans), maar zoals verwacht bleef het trillen.
De technieker heeft toen vier andere wielen gemonteerd (19” i.p.v. 18”), maar tijdens het proefrijden trilde de auto nog net zo hard als ervoor. Al gauw was de conclusie dat de wielen niet de oorzaak konden zijn.
2) Na een nieuwe onderzoek werd besloten om de steekassen vooraan te vervangen,
het resultaat was niet zoals gehoopt… Een (zeer) lichte verbetering was wel merkbaar, maar het trillen bleef nog te nadrukkelijk aanwezig.
Het begon niet meer bij 100 km/u, maar iets later, namelijk bij 115 km/u ofzo (afhankelijk van de staat v.h. wegdek)

Hoewel mijn kennis over mechaniek zeer beperkt is, had ik toch steeds het gevoel dat er verder moest gezocht worden in de richting van de banden/velgen.
Op eigen initiatief dan maar besloten om een afspraak te maken bij Ron van Empel. Hij gaf aan de telefoon ook al meteen aan kennis te hebben van dit probleem.
Wat is het verdict van de Hunter Roadforce…3 van de 4 banden hebben een enorme hoogteslag (170-210 Nm) t.o.v. de 80-90Nm grens.
Ook hebben ze hun trucje met de tape toegepast om een perfecte fitting op de naaf te hebben. (schijnt een Volvo V60/90 euvel te zijn).
Halleluja! Dit bracht een duidelijke verbetering en bijna acceptabel rijgedrag, het trillend stuur verdween zo goed als helemaal, de trillende (passagiers)stoel nog niet maar het is minder.
Deze mannen zijn trouwens echte vakmensen met een zeer goede service.

Dus…100% in orde is het niet en ga verder nog enkele dagen testrijden om verdere conclusies te trekken.

Wil ook even nageven dat de service van de dealer uitstekend is en zij alles aan doen om het probleem op te lossen.
Dat is goed nieuws! ..en ook (vrijwel) in lijn met mijn ervaring. Die hoogteslag luister behoorlijk kritisch bij de V/S60. Probeer verschillende stukken weg: trilt het op alle wegen nog enigszins dan ben je er nog niet; zijn er wegen waar de wagen trillingvrij is dan heb je m.i. optimum bereikt.
V60 T5 (2019 - heden)
S60 2.4 (2001 - 2019)
360i (1988 - 2001)
343 (1979, vanaf 1983 - 1988)
Gebruikersavatar
Risrael
5th Gear member
Berichten: 1070
Lid geworden op: 23.12.2013 - 18:29
Locatie: Land van Maas en Waal

erwinv60 schreef: 19.11.2020 - 11:19
Santos80 schreef: 18.11.2020 - 21:19 Hierbij een update van de werkzaamheden die de dealer inmiddels heeft uitgevoerd:

1) Mijn eerste bezoek begon met het opnieuw balanceren van de wielen, (één wiel had een licht onbalans), maar zoals verwacht bleef het trillen.
De technieker heeft toen vier andere wielen gemonteerd (19” i.p.v. 18”), maar tijdens het proefrijden trilde de auto nog net zo hard als ervoor. Al gauw was de conclusie dat de wielen niet de oorzaak konden zijn.
2) Na een nieuwe onderzoek werd besloten om de steekassen vooraan te vervangen,
het resultaat was niet zoals gehoopt… Een (zeer) lichte verbetering was wel merkbaar, maar het trillen bleef nog te nadrukkelijk aanwezig.
Het begon niet meer bij 100 km/u, maar iets later, namelijk bij 115 km/u ofzo (afhankelijk van de staat v.h. wegdek)

Hoewel mijn kennis over mechaniek zeer beperkt is, had ik toch steeds het gevoel dat er verder moest gezocht worden in de richting van de banden/velgen.
Op eigen initiatief dan maar besloten om een afspraak te maken bij Ron van Empel. Hij gaf aan de telefoon ook al meteen aan kennis te hebben van dit probleem.
Wat is het verdict van de Hunter Roadforce…3 van de 4 banden hebben een enorme hoogteslag (170-210 Nm) t.o.v. de 80-90Nm grens.
Ook hebben ze hun trucje met de tape toegepast om een perfecte fitting op de naaf te hebben. (schijnt een Volvo V60/90 euvel te zijn).
Halleluja! Dit bracht een duidelijke verbetering en bijna acceptabel rijgedrag, het trillend stuur verdween zo goed als helemaal, de trillende (passagiers)stoel nog niet maar het is minder.
Deze mannen zijn trouwens echte vakmensen met een zeer goede service.

Dus…100% in orde is het niet en ga verder nog enkele dagen testrijden om verdere conclusies te trekken.

Wil ook even nageven dat de service van de dealer uitstekend is en zij alles aan doen om het probleem op te lossen.
Ik begrijp je "halleluja" gevoel wel, maar het is niet verholpen dus wat wil je nu testen ? Of het "acceptabel" genoeg is ?
De basis is niet goed, een stiuk tape om je naaf is als een pleister op de wond, maar ik zie dit niet als een oplossing voor
de echte oorzaak van het tril probleem. Ik heb vorige week met een aanhanger gereden, je wil niet weten hoe erg de trilling hierdoor
wordt versterkt bij mij, vanaf 95 km/u trilde de auto en ook véél erger dan zonder aanhanger vanaf 110km/u. Dus met meer druk op de achterkant
versterkt de trilling.... mij boeit het niet meer want de auto lever ik volgende week in als ik de B4 ophaal. Maar mss toch de moeite
om dit even te melden, wellicht hebben anderen hier er iets aan die ook een trillende auto met trekhaak hebben.
Je begrijpt het tapeje als hulpmiddel niet.
Het is een hulpmiddel die veel bandenboeren gebruiken en niet alleen bij de Volvo's. Het is om de band net iets beter te kunnen centreren rond de naaf. Na bevestiging van de wielen heeft de tape geen functie meer.
Nu: V60 T6 Plus Dark, platinum grey, nappa leder/open grid textiel.
Had: V60 T5 Momentum, Savile Grey, Charcoal leder, donkere hemel.
Had: V70 D4 MY14 Summum Nordic+ Luxury line. Caspian Blue. Dymamic Select leder zwart.
erwinv60

Ik begrijp het wel degelijk, als de wielen eenmaal gemonteerd zijn mag het stukje tape vergaan, slechts een hulpmiddel om het wiel zo gecentreerd mogelijk te monteren. Normaal gezien zou elk wiel en naaf zo gemaakt moeten zijn dat dit eigenlijk niet eens nodig moet zijn. Ik vind het bijzonder dat de een het hier in dit topic het gooit het op tape, de ander op de banden, de ander op de bandenspanning, weer een ander op balanceren en Volvo vervangt draagarmen, motorsteunrubbers etc etc maar de oplossing is er niet. Allemaal leuk en aardig maar als dit simpel op te lossen was was het allang opgelost door Volvo...... 😉
Gebruikersavatar
Risrael
5th Gear member
Berichten: 1070
Lid geworden op: 23.12.2013 - 18:29
Locatie: Land van Maas en Waal

Inmiddels heb ik de winterbanden eronder. Wat me nu wel opvalt is het enorme zingen van de banden. Het zijn Michelins Alpin.
Nu: V60 T6 Plus Dark, platinum grey, nappa leder/open grid textiel.
Had: V60 T5 Momentum, Savile Grey, Charcoal leder, donkere hemel.
Had: V70 D4 MY14 Summum Nordic+ Luxury line. Caspian Blue. Dymamic Select leder zwart.
Gebruikersavatar
teebee
7th Gear member
Berichten: 6924
Lid geworden op: 16.06.2016 - 22:02

Risrael schreef: 22.11.2020 - 06:21 Inmiddels heb ik de winterbanden eronder. Wat me nu wel opvalt is het enorme zingen van de banden. Het zijn Michelins Alpin.
Dat hoort hier thuis viewtopic.php?p=1678239#p1678239
;-)
“de voorruit is groter dan de achteruitkijkspiegel”

Hij: V60 T5 Momentum MY19 / Birch Light Metallic, Maroon Brown Moritz leder en heel veel lekkers ! :-)
Zij: XC40 T2 MY23, Silver Dawn, Momentum Core Aut. met veel lekkers (V40 CC MY18, Denim Blue)
Volvo V60, VOR, D3 163pk, Ocean Blue & Beige leder, bodykit, MY12
Vroeger oa Mini, VW, Honda, Alfa Romeo (10x) oa Guilietta/33/33SW/155/156SW, Renault Scenic/Laguna Estate/Espace, Fiat Barchetta, Volvo V40 1.8 en V50 2.0D, Peugeot 208
Plaats reactie

Terug naar “V60/S60 vanaf MY 2019”