Opnieuw trillen

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Risrael
5th Gear member
Berichten: 1053
Lid geworden op: 23.12.2013 - 18:29
Locatie: Land van Maas en Waal

Ab S schreef: 28.06.2020 - 15:09 ..wat voor mij een raadsel blijft: Hoe kan het getril (nu voornamelijk in het stuur) van de ene op de andere dag weer terug zijn, terwijl ik heb gecheckt dat ik geen lood (buitenkant en binnenkant) verloren heb?? Wat kan het anders zijn dan de band? En dit is nu de tweede keer, de eerste keer na 4000 km (toen een band vervangen) en nu dus opnieuw na 11.000 km. Geen stoeprandjes geraakt, niets.
Wie heeft een idee?
Loslaten van foam aan de binnenkant?
Mbt de Michelins: die waren meteen goed.
Nu: V60 T6 Plus Dark, platinum grey, nappa leder/open grid textiel.
Had: V60 T5 Momentum, Savile Grey, Charcoal leder, donkere hemel.
Had: V70 D4 MY14 Summum Nordic+ Luxury line. Caspian Blue. Dymamic Select leder zwart.
Gebruikersavatar
Ab S
4th Gear member
Berichten: 954
Lid geworden op: 12.01.2011 - 18:24
Locatie: Utrecht omgeving

Risrael schreef: 28.06.2020 - 17:31
Ab S schreef: 28.06.2020 - 15:09 ..wat voor mij een raadsel blijft: Hoe kan het getril (nu voornamelijk in het stuur) van de ene op de andere dag weer terug zijn, terwijl ik heb gecheckt dat ik geen lood (buitenkant en binnenkant) verloren heb?? Wat kan het anders zijn dan de band? En dit is nu de tweede keer, de eerste keer na 4000 km (toen een band vervangen) en nu dus opnieuw na 11.000 km. Geen stoeprandjes geraakt, niets.
Wie heeft een idee?
Dank je, goed te horen dat de Michelins in een keer goed waren (vergeleken - in mijn geval - 5 nieuwe Pirelli banden en een hoop gedoe)!

Loslaten van foam aan de binnenkant?
Mbt de Michelins: die waren meteen goed.
Wat het foam betreft, tijdje terug toen de foam-discussie ook gevoerd werd had ik op de Pirelli website gezien dat alleen vanaf 19" het foam gebruikt werd (Pirelli Noise Cancellation System), nu zie kan ik dat niet meer vinden (https://www.pirelli.com/tyres/en-ww/car ... ledge/pncs). Wellicht heeft de Pirelli 18" met VOL codering ook het foam, en dan zou het loslaten van het foam inderdaad een verklaring zijn voor het van de ene op de andere dag weer trillen.
V60 T5 (2019 - heden)
S60 2.4 (2001 - 2019)
360i (1988 - 2001)
343 (1979, vanaf 1983 - 1988)
Gebruikersavatar
teebee
7th Gear member
Berichten: 6862
Lid geworden op: 16.06.2016 - 22:02

Voor zover ik zien kan op de site van Pirelli zijn er 2 18” modellen welke zowel PNCS als Seal Inside hebben:
CD103EAC-6B9C-40D6-8B33-76B56E5D23AE.jpeg
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
“de voorruit is groter dan de achteruitkijkspiegel”

Hij: V60 T5 Momentum MY19 / Birch Light Metallic, Maroon Brown Moritz leder en heel veel lekkers ! :-)
Zij: XC40 T2 MY23, Silver Dawn, Momentum Core Aut. met veel lekkers (V40 CC MY18, Denim Blue)
Volvo V60, VOR, D3 163pk, Ocean Blue & Beige leder, bodykit, MY12
Vroeger oa Mini, VW, Honda, Alfa Romeo (10x) oa Guilietta/33/33SW/155/156SW, Renault Scenic/Laguna Estate/Espace, Fiat Barchetta, Volvo V40 1.8 en V50 2.0D, Peugeot 208
bdc
1st Gear member
Berichten: 15
Lid geworden op: 13.04.2019 - 19:29

Bij mij is het trillen helaas ook nog niet weg. Een goede week geleden heeft de dealer bij de wissel van winter- naar zomerwielen hun best gedaan om het probleem op te lossen. Ik had het trillen zowel bij de zomerwielen als bij de winterwielen (iets minder), dus volgens mij niets te maken met de banden of velgen.

Ze hebben de zomerwielen gebalanceerd op een Hunter, maar 1 band kregen ze niet in balans en dus zijn de 2 Pirelli's vooraan vervangen door Michelin. Dat heeft wel resultaat geboekt, nl. dat de trilling nu pas echt merkbaar/storend is bij iets hogere snelheid (pakweg 125km/u ipv vanaf 115km/u). Helaas is het naar mijn mening nog steeds storend.

Daarnaast rijdt de wagen nu eindelijk wel gewoon rechtdoor bij accelereren, na een 3de keer uitlijnen. Ook heb ik last van rammelende stofplaten (remmen), ze hebben daar wat aan proberen doen en het is beter, maar zeker niet weg. Het probleem van slepende remmen is niet opgelost, de remmen piepen bij het rijden (niet tijdens het remmen) en dat valt vooral op bij lagere snelheden of elektrisch rijden. Verder werken de knopjes aan het stuur terug bij Android Auto, maar gebeurt het nog regelmatig dat zowel de radio als Spotify door elkaar spelen. De voorruit werd door de vorige dealer vervangen onder druk van een expert, maar daar zit nog altijd een 'rimpel' in op ooghoogte, daar zal ik dus maar mee leren leven. Voorlopig ook geen laadprobleem meer gehad van de 12V accu.

Door het trillen, heb ik de wagen nog maar amper gebruikt, hij heeft nu bijna 15.000km op 15 maanden tijd. Dat is ongeveer 1/3de van wat ik normaal met een personenwagen doe...
Gebruikersavatar
Ab S
4th Gear member
Berichten: 954
Lid geworden op: 12.01.2011 - 18:24
Locatie: Utrecht omgeving

teebee schreef: 28.06.2020 - 23:51 Voor zover ik zien kan op de site van Pirelli zijn er 2 18” modellen welke zowel PNCS als Seal Inside hebben:
CD103EAC-6B9C-40D6-8B33-76B56E5D23AE.jpeg
Dank je teebee, ik zie het inderdaad.
Wat me nu opvalt is dat mijn banden niet de extra codering "XL" hebben maar 235/45 R18 98 W maar wel VOL codering...
V60 T5 (2019 - heden)
S60 2.4 (2001 - 2019)
360i (1988 - 2001)
343 (1979, vanaf 1983 - 1988)
eddy3
4th Gear member
Berichten: 730
Lid geworden op: 05.01.2008 - 12:11

Bij de S/V60 gebruikt Volvo vanaf 19",banden met foam erin, de kleinere bandenmaten niet.
Staat vermeld in de (Belgische) prijslijst.
Bij mezelf liggen nog steeds de pirellis erop ,heb er nooit iets aan laten doen, nadat bij dealer waar ik hem heb aangekocht, besloten werd dat het eigen was aan het chassis.
Voor men eerste onderhoud binnenkort ga ik wel naar andere dealer, maar ga hen met deze trillingsaffaire niet lastig vallen, daar ik weet dat het toch niks baat.
Heb alleen zelf de voor en achterwielen gewisseld,dit bracht toch enige verbetering, heb ook Polestar veerpootbrug gemonteerd, dit bracht geen soelaas.
Eigenlijk zijn jullie in Nederland gezegend met de 100km/u tempolimiet, heb je er geen last van!
Rij zelf nooit meer dan 115km:u op Belgische snelwegen, daar het heel onaangenaam word, bij iets hogere snelheid.
Heb ik daar 60000 euro voor betaald? Heb ik daar 326 pk voor nodig? Ik vind het een schande, dat Volvo iedereen in de kou laat staan met dit grote probleem.

grtn Eddy
Escalade
1st Gear member
Berichten: 29
Lid geworden op: 02.03.2010 - 20:52

Na 2 nieuwe sets banden, veelvuldig bezoek aan dealers en bandenspecialisten door trillingen en afwijking naar rechts en tussenkomst van de importeur zonder resultaat, heeft de leasemaatschappij mij het voorstel gedaan om een externe expertise uit te laten voeren door een gerenommeerd schade expertisebedrijf. Uiteraard ben ik hierop ingegaan en mijn auto is gedurende 10 dagen getest door een expert, hierbij is gereden op zowel winterbanden en zomerbanden en tevens is gereden in eenzelfde type auto met vergelijkbaar onderstel en bandenmaat.

Uitkomst levert mij helaas niets op, er is inderdaad een duidelijke trilling in het stuurwiel waargenomen op snelheden tussen 110-130 km/h door de expert maar dit is klaarblijkelijk een producteigenschap van de V60 en gekenmerkt als een 'aanvaardbaar ongemak' welke binnen de tolerantie valt. De afwijking naar rechts wordt als niet storend ervaren, dit terwijl de auto overduidelijk naar rechts afwijkt en bij vol accelereren 'schiet' de auto slechts naar rechts.

Met andere woorden, ik schiet hier niks mee op en heb weinig andere mogelijkheden meer. Aandacht vanuit de dealer en importeur is ook erg slecht dus voor mij nooit meer een Volvo!

Auto staat overigens op Michelin Primacy 4 235/40/19 met VOL indicatie, trillingen en afwijking zijn direct na balanceren op de Hunter niet aanwezig maar keren steeds terug na 500km gereden te hebben.
Huidig: Volvo V60 T5 GT R-Design
Volvo V60 D4 GT R-Design MY2015
VW Golf VI GTI DSG MY2011
Volvo C30 D5 GT R-Design MY2007
Svea05
2nd Gear member
Berichten: 71
Lid geworden op: 05.07.2007 - 13:10

Waarom is er nog steeds geen antwoord op de vraag of er iets is aangepast aan onderstel (of iets anders) aan de huidige nieuwe S/V 60 na een bepaalde week (46?) van verleden jaar? En of dit geholpen heeft? Dit zou eventuele kopers van een nieuwe wagen over een streep kunnen helpen! En heeft de V60 CC er ook last van?
MY21 V60 CC B5 AWD
Gebruikersavatar
PatrickOceanRace
1st Gear member
Berichten: 28
Lid geworden op: 29.06.2014 - 08:43

Escalade schreef: 29.06.2020 - 15:23 Na 2 nieuwe sets banden, veelvuldig bezoek aan dealers en bandenspecialisten door trillingen en afwijking naar rechts en tussenkomst van de importeur zonder resultaat, heeft de leasemaatschappij mij het voorstel gedaan om een externe expertise uit te laten voeren door een gerenommeerd schade expertisebedrijf. Uiteraard ben ik hierop ingegaan en mijn auto is gedurende 10 dagen getest door een expert, hierbij is gereden op zowel winterbanden en zomerbanden en tevens is gereden in eenzelfde type auto met vergelijkbaar onderstel en bandenmaat.

Uitkomst levert mij helaas niets op, er is inderdaad een duidelijke trilling in het stuurwiel waargenomen op snelheden tussen 110-130 km/h door de expert maar dit is klaarblijkelijk een producteigenschap van de V60 en gekenmerkt als een 'aanvaardbaar ongemak' welke binnen de tolerantie valt. De afwijking naar rechts wordt als niet storend ervaren, dit terwijl de auto overduidelijk naar rechts afwijkt en bij vol accelereren 'schiet' de auto slechts naar rechts.

Met andere woorden, ik schiet hier niks mee op en heb weinig andere mogelijkheden meer. Aandacht vanuit de dealer en importeur is ook erg slecht dus voor mij nooit meer een Volvo!

Auto staat overigens op Michelin Primacy 4 235/40/19 met VOL indicatie, trillingen en afwijking zijn direct na balanceren op de Hunter niet aanwezig maar keren steeds terug na 500km gereden te hebben.
Dit bevestigd mijn vermoeden dat er niks aan te doen is. Ik twijfel ook over de route leasemaatschappij inschakelen en expertise. Mijn ervaring is dat de berijder zelden in het gelijk wordt gesteld door het "expertise" bureau van de leasemaatschappij en dat er soms nog een eigen expert nodig is om het e.e.a. in het juiste perspectief te krijgen. Wel opent het de weg om met de leasemaatschappij in onderhandeling te gaan om de auto terug te geven of een deal te maken met de dealer om de auto in te ruilen op een nieuwe. M.u.v. het trillen vind ik de S60 echt leuker dan de S90 die ik dan weer terug zou nemen. Maar ik heb nog echt stille hoop op een modificatie en daar wil ik nog maximaal een half jaar op wachten tot ik een finaal besluit neem.
MY20 S60 T5 Polestar R-Design, Bursting Blue
MY17 S90 T5 Inscription Intro Line
MY16 C350E Lease Edition Plus
MY14 V40 D4 Ocean Race, Ocean Race Blue, Off Black leder, Business Connect Pack, BLIS, Lane Keeping Aid,Harman Kardon, DAB+, PCC & keyless drive, 17 inch Ixion.
MY04 BMW Z4 3.0I Steptronic
MY14 Audi A4 1.8TFSI Pro Line
MY 12 Volvo V50 2.0 Limited Edition
MY10 Volvo S60 D5 Geartronic Momentum
MY07 Volvo S40 T5 Geartronic Summum
Gebruikersavatar
Ab S
4th Gear member
Berichten: 954
Lid geworden op: 12.01.2011 - 18:24
Locatie: Utrecht omgeving

PatrickOceanRace schreef: 29.06.2020 - 17:41 Dit bevestigd mijn vermoeden dat er niks aan te doen is. Ik twijfel ook over de route leasemaatschappij inschakelen en expertise. Mijn ervaring is dat de berijder zelden in het gelijk wordt gesteld door het "expertise" bureau van de leasemaatschappij en dat er soms nog een eigen expert nodig is om het e.e.a. in het juiste perspectief te krijgen. Wel opent het de weg om met de leasemaatschappij in onderhandeling te gaan om de auto terug te geven of een deal te maken met de dealer om de auto in te ruilen op een nieuwe. M.u.v. het trillen vind ik de S60 echt leuker dan de S90 die ik dan weer terug zou nemen. Maar ik heb nog echt stille hoop op een modificatie en daar wil ik nog maximaal een half jaar op wachten tot ik een finaal besluit neem.
Je hebt getril en getril... Het kan echt erg zijn - stuur en stoelen trillen dan behoorlijk - of redelijk vaak een trilling in het stuur afhankelijk van het wegdek waarbij op sommige wegdekken de wagen helemaal stil is (alles tussen 120-140 kn/u). Hoewel nog niet vergelijkbaar met andere wagens die ik gereden heb, vind ik het acceptabel.

Wanneer stuur en stoel echt (flink) trillen waren het in mijn geval de banden (wiel/band combinatie). Het is door de dealer steeds weer verholpen met balanceren/ hoogteslag band meten en banden vervangen. Maar het kan natuurlijk niet dat dit elke paar duizend kilometer moet gebeuren.
Als de Pirelli's cinturato p7 235/45R18 98W foam van binnen hebben, kan dat (het deels loslaten van het foam) de oorzaak zijn. Het kan zijn dat mijn negen (!) Pirelli's van 2019 gewoon uit een slechte batch kwamen en dat de huidige cinturato p7 235/45R18 98W XL (is dat nu een nieuwe versie met XL extensie?) goed zijn.

Mijn conclusie is: jHet kan flink mis zijn met getril in stuur en stoel, maar na gericht en met aandacht balanceren en banden vervangen kan het verholpen worden. en ja, de S/V60 trilt rond 130 km/u bij sommige exemplaren op meeste wegdekken meer dan andere wagens, maar is voor mij acceptabel.
Alleen niet acceptabel is dat heftiger getril na eerst 4000 km en 2e keer na 10.000 km weer terug komt!
V60 T5 (2019 - heden)
S60 2.4 (2001 - 2019)
360i (1988 - 2001)
343 (1979, vanaf 1983 - 1988)
noLLy
Starter
Berichten: 1
Lid geworden op: 04.07.2020 - 16:08

ik rij een xc90 uit 2016, gekocht en onderhouden bij Hooftman in Woerden. Trilt vanaf dag 1. Op eigen kosten vervangen, beide aandrijfassen, beide wielnaven, 4 maal remschijven en blokken, velgen22 inch eraf, nieuwe 20 inch, michelin 4 stuks, conti 4 stuks, pirelli 4 stuks, pffff. Nu 216000km verder en niets helpt. Producteigenschap zegt de dealer.
Vandaag op zoek gegaan naar een nieuwe auto. Mercedes E en Audi A6 gereden en dan ja, V90. Geloof het of niet, stuur trilt vanaf 105 , max 118, verdwijnt bij 150. Vanaf 80kmpu neemt bandengeruis toe. Staat op Michelin. Maar die auto is mooier en voller en goedkoper dan de duitsers.
Wat nu? Deze ellende wil ik niet nog een keer.
En , ik ben een ervaren bestuurder met 100000km per jaar en dit is mijn 4e volvo ( xc 90 3x en 850). Verder rij ik nog met een Golf R alle fun kilometers.
Symtom
2nd Gear member
Berichten: 98
Lid geworden op: 08.01.2020 - 10:33

@ nolly.

Volgens mij heb je het antwoord zelf al gegeven....
Volvo Erwin
1st Gear member
Berichten: 46
Lid geworden op: 27.02.2020 - 17:40

Gebruikersavatar
NielsPHEV
7th Gear member
Berichten: 5095
Lid geworden op: 14.09.2004 - 20:13

Wij hebben een XC90T8 en een V90T8. De XC heeft vaak getrild telkens schijven vervangen en ook een keer de naven telkens kwam het terug. Nu zou er een nieuw type schijf gemonteerd zijn en lijkt het voorlopig weg. De V trilt niet (20") wel heeft de V luchtvering achter en ik heb de indruk dat er meer problemen zijn met V90's zonder lucht. Persoonlijk rijd ik graag in de V90 erg fijne auto
Gebruikersavatar
voske
2nd Gear member
Berichten: 103
Lid geworden op: 22.05.2013 - 14:32
Locatie: Menaam

Hallo allemaal,

Vorige week auto naar de dealer gehad voor 4 nieuwe banden, Vredestein Ultrac Satin 235/40/19(mijn eigen keus vanwege goede ervaringen onder andere Volvo's), na uitlijnen bij zeer goede uitlijner (adres op verzoek te krijgen).
Bij het uitlijnen bleken de voor en achterkant van de auto elkaar "tegen te werken".
Hierdoor is het cuppen van de banden te verklaren en het cuppen veroorzaakt natuurlijk de nodige trillingen en "gedreun".

Helaas bleek bij het vervangen van de banden(onder druk gebalanceerd op Hunter), dat 1 van de velgen niet rond was en er een verschrikkelijke hoogteslag in zat.
Er moest een nieuwe velg besteld worden.
Dus op 3 nieuwe en 1 oude band(met ovale velg) naar huis.
Dus afgelopen maandag maar weer een ritje van 160 km. naar de dealer gedaan.
Alle wielen er weer af en opnieuw gebalanceerd en idd weer onbalans.
Dit is correct weer verholpen.

Nu er idd 4 gelijke, goed gebalanceerde, ronde wielen met banden onder zitten, kan ik zeggen dat het een stuk beter geworden is.
Nog niet echt veel boven die vermalijde 100 km/u gereden, maar het lijkt een stuk verbeterd.
Hopen dat het zo blijft!!!!

Ga volgende week, voor het eerst de caravan er achter hangen, dus na de vakantie zullen we verslag doen of het ook idd opgelost lijkt te zijn,
of dat het toch echt in het onderstel van de auto zit.

Groet,

Voske
Volvo V60 B5 Cross Country AWD Denim Blue mj 2023 Full Options
Porsche 997 3.6 Turbo Cabrio 2008
Volvo S60 R-Design Intro Edition T5 GT8 Full Options Fusion Red MY 2019 Polestar Engineered
Volvo V60 Cross Country, MY 2018, electric silver, T5, GT 8, Polar+, Luxury Line, 19`Borr, etc.
V70 D4(5cilinder)MY 2014, Nordic Plus, Sapphire Black, Ad. Bi-Xenon, Sensus Navi, etc.
Volvo C70 D4 Summum, 2011, offblack Sovereign Hide, Aluminium inleg, Bi-Xenon.
Diverse klassieke Volvo's Amazon[/s]
Gebruikersavatar
Ab S
4th Gear member
Berichten: 954
Lid geworden op: 12.01.2011 - 18:24
Locatie: Utrecht omgeving

..het is m.i. wel een producteigenschap dat de S/V60 gevoelig (gevoeliger dan andere) is voor een oneffen wegdek, maar op vlakke wegen zonder regelmatige welvingen kan ook de V60 volledig trillingvrij zijn, MITS banden en velgen goed gebalanceerd zijn en geen hoogteslag hebben. En vooral dat laatste luistert nauwkeurig.

Meldde ik 26 juni dat het getril van de ene op de andere dag na 10.000 km weer terug is, nu is het van de ene op de andere dag weer weg (in Duitsland)....:
Reed paar dagen geleden met z'n tweeën en volle bepakking voor paar dagen naar huisje in Duitsland en op Duitse Autobahn: niets getril..
Daarna met z'n tweeën op Duitse Autobahn ook weer niets. In NL weet ik het nog niet omdat nog niet boven de 100-115 heb gereden (aansuffen op de auto pilot, best relaxed eigenlijk).
Heb dag na thuiskomst bandenspanning nog een keer gemeten: 2.4 bar bij 16 graden. Dat was bij warmer weer rond de 2.5 bar, verder is er niets veranderd. Ik ben aangenaam verrast, maar begrijpen doe ik er niets van, juist omdat in recent verleden ik weinig verschil in trillingen merkte bij 2.3 bar of 2.6 bar. Het enige wat uitmaakte was het wegdek. Maar goed, ook eens een positieve wending.
Als ik binnenkort weer eens 's avonds weg moet en 130 kan rijden, meld ik me wel weer..
Gebruikersavatar
Ab S
4th Gear member
Berichten: 954
Lid geworden op: 12.01.2011 - 18:24
Locatie: Utrecht omgeving

Ab S schreef: 09.07.2020 - 16:24 Meldde ik 26 juni dat het getril van de ene op de andere dag na 10.000 km weer terug is, nu is het van de ene op de andere dag weer weg (in Duitsland)....:
Reed paar dagen geleden met z'n tweeën en volle bepakking voor paar dagen naar huisje in Duitsland en op Duitse Autobahn: niets getril..
Daarna met z'n tweeën op Duitse Autobahn ook weer niets. In NL weet ik het nog niet omdat nog niet boven de 100-115 heb gereden (aansuffen op de auto pilot, best relaxed eigenlijk).
Heb dag na thuiskomst bandenspanning nog een keer gemeten: 2.4 bar bij 16 graden. Dat was bij warmer weer rond de 2.5 bar, verder is er niets veranderd. Ik ben aangenaam verrast, maar begrijpen doe ik er niets van, juist omdat in recent verleden ik weinig verschil in trillingen merkte bij 2.3 bar of 2.6 bar. Het enige wat uitmaakte was het wegdek. Maar goed, ook eens een positieve wending.
Als ik binnenkort weer eens 's avonds weg moet en 130 kan rijden, meld ik me wel weer..
..ik zou hier nog even op terugkomen: getril is niet meer terug gekomen; het is weer zoals het was na goede balancering en vernieuwen banden d.w.z erg afhankelijk van het wegdek en het meest gevoelig hiervoor rond de 130 km/u maar op sommige stukken weg echter volledig stil bij alle snelheden; voor mij acceptabel. Wat er nu precies gebeurd was, ik weet het echt niet...In ieder geval weer okay.
V60 T5 (2019 - heden)
S60 2.4 (2001 - 2019)
360i (1988 - 2001)
343 (1979, vanaf 1983 - 1988)
Baartje87
2nd Gear member
Berichten: 54
Lid geworden op: 09.03.2019 - 20:32

De trilling blijft me toch een beetje dwars zitten. De dealer heeft er al veel aan gedaan en het is nu acceptabel. Echter afgelopen weekend in een C-klasse gezeten en dat herinnert mij er weer aan dat in alle auto's die ik gereden heb, een dergelijke trilling nooit meegemaakt heb.
Is er iemand bij wie de trilling volledig verdwenen is? Zo ja, wat is er gedaan? Ik wil graag een andere dealer eens vragen voor een 'second opinion'
erwinv60

Mijn probleem is opgelost heren, mijn V60 had ik bijna door het pand van Volvo Nederland geramd, wat een drama!! Ik heb het zover kunnen krijgen dat mijn auto binnenkort kostenloos teruggenomen wordt, en ik een geheel nieuwe V60 B4 R-Design krijg ter vervaninging. De aanhouder wint zegt men en dat geldt in dit geval ook !

Met tegenzin dat wel, want ondertussen ben ik overtuigd van de slechte kwaliteit van Volvo. Ik wacht nu op de levering van de nieuwe auto, in de hoop dat hier niets mis mee is, ik houd mijn hart ervoor vast kan ik jullie vertellen. Tot op heden heb ik zoveel slechte ervaringen met zowel mijn auto, als de leenautos die ik heb gereden de laatste 8 maanden, dat ik nooit meer een Volvo wil.

Wellicht dat de nieuwe auto dit gevoel straks kan wegnemen, want het blijft een onwijs mooie auto om te zien. Als de nieuwe auto ook weer mankementen vertoont dan houdt het snel op en deponeer ik de auto bij de leasemaatschappij en stoppen wij met de betaling van de leasekosten, zal wel op een rechtzaak uitdraaien dan, maar problemen accepteren en ermee doorrijden ..... ga ik niet doen !
Gebruikersavatar
teebee
7th Gear member
Berichten: 6862
Lid geworden op: 16.06.2016 - 22:02

erwinv60 schreef: 20.08.2020 - 13:48 Tot op heden heb ik zoveel slechte ervaringen met zowel mijn auto, als de leenautos die ik heb gereden de laatste 8 maanden, dat ik nooit meer een Volvo wil.
Gelukkig ben je een uitzondering.
Maar je schrijft dat je nooit meer een Volvo wil...., en je gaat nu rijden? .... een nieuwe Volvo.....
Laatst gewijzigd door teebee op 20.08.2020 - 16:14, 1 keer totaal gewijzigd.
“de voorruit is groter dan de achteruitkijkspiegel”

Hij: V60 T5 Momentum MY19 / Birch Light Metallic, Maroon Brown Moritz leder en heel veel lekkers ! :-)
Zij: XC40 T2 MY23, Silver Dawn, Momentum Core Aut. met veel lekkers (V40 CC MY18, Denim Blue)
Volvo V60, VOR, D3 163pk, Ocean Blue & Beige leder, bodykit, MY12
Vroeger oa Mini, VW, Honda, Alfa Romeo (10x) oa Guilietta/33/33SW/155/156SW, Renault Scenic/Laguna Estate/Espace, Fiat Barchetta, Volvo V40 1.8 en V50 2.0D, Peugeot 208
Plaats reactie

Terug naar “V60/S60 vanaf MY 2019”