V60 problemen en vragen

Gebruikersavatar
J33Bee
5th Gear member
Berichten: 1233
Lid geworden op: 14.08.2020 - 23:20

teebee schreef: 23.11.2020 - 16:42 Zijpaneel van de tunnel (bv aan passagierszijde waar het netje op zit bevestigd) zit vastgeklikt. Kwestie van even met wat beleid loshalen en wellicht dat je dan al mogelijkheden hebt/ziet.
Oke dus die kun je er gewoon afklikken? Moet wel haast inderdaad maar gepaste kracht gaat vaak gepaard met "oh ja" momentje haha!
Gebruikersavatar
teebee
7th Gear member
Berichten: 6865
Lid geworden op: 16.06.2016 - 22:02

Yep...
“de voorruit is groter dan de achteruitkijkspiegel”

Hij: V60 T5 Momentum MY19 / Birch Light Metallic, Maroon Brown Moritz leder en heel veel lekkers ! :-)
Zij: XC40 T2 MY23, Silver Dawn, Momentum Core Aut. met veel lekkers (V40 CC MY18, Denim Blue)
Volvo V60, VOR, D3 163pk, Ocean Blue & Beige leder, bodykit, MY12
Vroeger oa Mini, VW, Honda, Alfa Romeo (10x) oa Guilietta/33/33SW/155/156SW, Renault Scenic/Laguna Estate/Espace, Fiat Barchetta, Volvo V40 1.8 en V50 2.0D, Peugeot 208
Gebruikersavatar
razorclaw
2nd Gear member
Berichten: 97
Lid geworden op: 27.05.2020 - 12:07

Roadrunner79 schreef: 28.08.2020 - 07:45 Zou je me kunnen helpen waar ik dat kan vinden?
Het is met een software update recentelijk als "feature" erbij gekomen, ansich mooi, alleen het is iets te ijverig.
Ik kan de instelling ook nergens vinden (Harman Kardon systeem) maar lees wel net dat ze 'm in de update van maart iets minder ijverig hebben gemaakt.
Zou toch fijn zijn als ze het gewoon door de gebruiker instelbaar maken.
Nu: V60 2.0 T5 Momentum 250pk (2020-heden) - Mijn eerste Volvo!
Vóór Volvo: Golf 3-drs. 1.9 SDI 68pk (1999-2001); Focus 5-drs. 1.8 TDdi 90pk Collection (2001-2003); Focus 4-drs. 1.8 TDdi 90pk Ghia (2003-2006); Focus 5-drs. 1.8 TDCi 116pk Futura (2006-2008); Focus Wagon 1.6 101pk Titanium Business (2008-2013); Mondeo Wagon 1.6 EcoBoost 160pk Titanium (2013-2020)
Roadrunner79
2nd Gear member
Berichten: 50
Lid geworden op: 26.06.2020 - 17:00

Ik was dat ook gewend van mijn vorige auto’s: Passat / Mondeo. Misschien niet zo geavanceerd, als Volvo maar ik hoefde het geluidsniveau nooit bij te regelen, zelfs niet op een betonnen Duitse autobahn.

razorclaw schreef: 19.06.2021 - 11:22
Roadrunner79 schreef: 28.08.2020 - 07:45 Zou je me kunnen helpen waar ik dat kan vinden?
Het is met een software update recentelijk als "feature" erbij gekomen, ansich mooi, alleen het is iets te ijverig.
Ik kan de instelling ook nergens vinden (Harman Kardon systeem) maar lees wel net dat ze 'm in de update van maart iets minder ijverig hebben gemaakt.
Zou toch fijn zijn als ze het gewoon door de gebruiker instelbaar maken.
Rijd in een Bright Silver V60 T4 Momentum Pro Polestar optimised MJ20 met veel opties: Comfort Plus Line, Audio Line (o.a. Harman Kardon), Park Assist Line, Intellisafe Pro Line, Versality Pro Line,, Winter Line, Scandinavian Line, Elektrisch Verstelbare Bestuurdersstoel en een trekhaak af fabriek.
Gebruikersavatar
razorclaw
2nd Gear member
Berichten: 97
Lid geworden op: 27.05.2020 - 12:07

Bij de update van juni staat ook: "Ander waarschuwingsgeluid voor veiligheidsgordel".
Nou, ik ben benieuwd!

Ik hoop op de Wilhelm Scream
Nu: V60 2.0 T5 Momentum 250pk (2020-heden) - Mijn eerste Volvo!
Vóór Volvo: Golf 3-drs. 1.9 SDI 68pk (1999-2001); Focus 5-drs. 1.8 TDdi 90pk Collection (2001-2003); Focus 4-drs. 1.8 TDdi 90pk Ghia (2003-2006); Focus 5-drs. 1.8 TDCi 116pk Futura (2006-2008); Focus Wagon 1.6 101pk Titanium Business (2008-2013); Mondeo Wagon 1.6 EcoBoost 160pk Titanium (2013-2020)
StevenV60
Starter
Berichten: 1
Lid geworden op: 19.06.2021 - 11:30

Hallo iedereen,
ik ben nieuw hier en ik weet niet als ik het juiste doe.
Ik heb sinds een 4tal weken een V60 D3 (mijn 2e al trouwens). Nu vroeg ik mij af, kan ik op één of andere manier ergens de datum terug vinden? Bij mijn vorige stond dat bij "my volvo of my car" of zoiets.
En ten tweede: deze versie heeft een dubbele snelheidsmeter (wijzer + digitaal). Kan ik de digitale uitschakelen of iets anders in de plaats zetten?
Steven.
Gebruikersavatar
teebee
7th Gear member
Berichten: 6865
Lid geworden op: 16.06.2016 - 22:02

Wat zegt je manual er over?
“de voorruit is groter dan de achteruitkijkspiegel”

Hij: V60 T5 Momentum MY19 / Birch Light Metallic, Maroon Brown Moritz leder en heel veel lekkers ! :-)
Zij: XC40 T2 MY23, Silver Dawn, Momentum Core Aut. met veel lekkers (V40 CC MY18, Denim Blue)
Volvo V60, VOR, D3 163pk, Ocean Blue & Beige leder, bodykit, MY12
Vroeger oa Mini, VW, Honda, Alfa Romeo (10x) oa Guilietta/33/33SW/155/156SW, Renault Scenic/Laguna Estate/Espace, Fiat Barchetta, Volvo V40 1.8 en V50 2.0D, Peugeot 208
Gebruikersavatar
Mickyman
4th Gear member
Berichten: 798
Lid geworden op: 05.09.2011 - 19:37

teebee schreef: 20.06.2021 - 15:16 Wat zegt je manual er over?
nette vraag van je, ik zelf zou dus echt zeggen Read The Fucking Manual voor de kenner afgekort als "RTFM" dit soort vragen irriteren mij gewoon, het is immers geen zakje met bakkersbollen die je bij de bakker koopt......
Volvo V60 R-Design B3, Inscription Bursting Blue metallic
Gebruikersavatar
J33Bee
5th Gear member
Berichten: 1233
Lid geworden op: 14.08.2020 - 23:20

Ik kan maar niet wennen aan de ACC. Het werkt mooi als je achter iemand aan tuft, zoals in NL met de treintjes 100 km/h, maar met snelheidsverschillen is de ACC toch echt een "dom" mechanisme;

- snelheid; gewoon inhouden/afremmen bij scherpere bochten* op de autobahn (je schrikt je de tering want de auto houdt opeens in terwijl je door een bocht gaat, met andere weggebruikers achter je)
- tegelijk met je voorligger van rechts naar links invoegen (accelereren want de ACC is de voorganger kwijt? en vervolgens weer op de rem want "heej, de voorganger is er nog steeds")
- regelmatig false/positives met zogenaamde auto's (die er dus niet zijn) die voor de V60 gedetecteerd worden, waardoor ie onnodig gaat afremmen/inhouden om vervolgens weer te accelereren

Er zit geen "vooruitkijk/3D surrounding mechanisme" in, wat de oplossing echt voor verbetering vatbaar maakt icm onnodig acceleren/remmen wat schrikreacties oplevert bij zowel de berijder alsmede andere weggebruikers.

*dit is op stukken waar een adviessnelheid 130 km/h geldt, dus niet aankomen met Volvo, veilig, je rijd te hard etc.
Gebruikersavatar
raspaardje
6th Gear member
Berichten: 2724
Lid geworden op: 30.05.2012 - 10:07
Locatie: Regio Utrecht

Mee eens hoor.
ACC en PA alleen zeer rustgevend bij een erg druk verkeersbeeld om lekker erachter aan te tuffen.
Of bij een zeer rustig verkeersbeeld waar je alle ruimte hebt om te anticiperen op van rijstrook wisselende auto's.

Alles daar tussenin zet ik liever de SL of CC aan.
2019 Volvo V60 T5 R-Design Polestar - Osmium Grey
2006 Saab 9-3 Cabrio 1.9 TiD Vector 20 Years Edition Hirsch - Electric Blue
Gebruikersavatar
J33Bee
5th Gear member
Berichten: 1233
Lid geworden op: 14.08.2020 - 23:20

raspaardje schreef: 06.10.2021 - 11:55 Mee eens hoor.
ACC en PA alleen zeer rustgevend bij een erg druk verkeersbeeld om lekker erachter aan te tuffen.
Of bij een zeer rustig verkeersbeeld waar je alle ruimte hebt om te anticiperen op van rijstrook wisselende auto's.

Alles daar tussenin zet ik liever de SL of CC aan.
Inderdaad. Ik vind het alleen (wederom) jammer dat de normale CC niet ook gewoon via het stuur gekozen kan worden, net zoals het omschakelen van ACC > PA. Waarom niet CC > ACC > PA?
Gebruikersavatar
raspaardje
6th Gear member
Berichten: 2724
Lid geworden op: 30.05.2012 - 10:07
Locatie: Regio Utrecht

Eenmalig tijdens iedere rit omschakelen van ACC naar CC via het scherm, daarna is het SL > CC > PA.
Voor mij oké aangezien ik ACC en PA ongeveer hetzelfde vind.
2019 Volvo V60 T5 R-Design Polestar - Osmium Grey
2006 Saab 9-3 Cabrio 1.9 TiD Vector 20 Years Edition Hirsch - Electric Blue
Gebruikersavatar
J33Bee
5th Gear member
Berichten: 1233
Lid geworden op: 14.08.2020 - 23:20

raspaardje schreef: 06.10.2021 - 12:03 Eenmalig tijdens iedere rit omschakelen van ACC naar CC via het scherm, daarna is het SL > CC > PA.
Voor mij oké aangezien ik ACC en PA ongeveer hetzelfde vind.
De combi CC, ACC vind ik prettig omdat ik PA zelden gebruik. Niet echt veilig om dat onder het rijden allemaal aan te moeten passen op de middenconsole. Zeker in Duitsland gebruik ik (bijna) geen PA omdat het vanaf 140 km/h niets meer doet. Zal nog eens proberen met de CC > PA combi.
Gebruikersavatar
Mickyman
4th Gear member
Berichten: 798
Lid geworden op: 05.09.2011 - 19:37

J33Bee schreef: 06.10.2021 - 11:40 Ik kan maar niet wennen aan de ACC. Het werkt mooi als je achter iemand aan tuft, zoals in NL met de treintjes 100 km/h, maar met snelheidsverschillen is de ACC toch echt een "dom" mechanisme;

- snelheid; gewoon inhouden/afremmen bij scherpere bochten* op de autobahn (je schrikt je de tering want de auto houdt opeens in terwijl je door een bocht gaat, met andere weggebruikers achter je)
- tegelijk met je voorligger van rechts naar links invoegen (accelereren want de ACC is de voorganger kwijt? en vervolgens weer op de rem want "heej, de voorganger is er nog steeds")
- regelmatig false/positives met zogenaamde auto's (die er dus niet zijn) die voor de V60 gedetecteerd worden, waardoor ie onnodig gaat afremmen/inhouden om vervolgens weer te accelereren

Er zit geen "vooruitkijk/3D surrounding mechanisme" in, wat de oplossing echt voor verbetering vatbaar maakt icm onnodig acceleren/remmen wat schrikreacties oplevert bij zowel de berijder alsmede andere weggebruikers.

*dit is op stukken waar een adviessnelheid 130 km/h geldt, dus niet aankomen met Volvo, veilig, je rijd te hard etc.
exact dit dus, of je rijdt links, je auto heeft afgeremd ivm een voorganger, deze gaat in een bocht naar de rechter rijbaan en remt dan wat af, de V60 denkt dat hij nog voor je zit en remt met hem mee terwijl jij links rijdt zonder verkeer voor je....... Ik kan niet anders concluderen dat deze systemen ver onder de maat presteren in vergelijking met bepaalde concurrenten...
Volvo V60 R-Design B3, Inscription Bursting Blue metallic
Gebruikersavatar
raspaardje
6th Gear member
Berichten: 2724
Lid geworden op: 30.05.2012 - 10:07
Locatie: Regio Utrecht

Zal het in deze omschreven situatie nog uitmaken wat de positie van je auto in de rijstrook is?
Dus zoveel mogelijk links zitten om de auto niet te laten denken dat hij nog een voorganger heeft?
2019 Volvo V60 T5 R-Design Polestar - Osmium Grey
2006 Saab 9-3 Cabrio 1.9 TiD Vector 20 Years Edition Hirsch - Electric Blue
Gebruikersavatar
J33Bee
5th Gear member
Berichten: 1233
Lid geworden op: 14.08.2020 - 23:20

raspaardje schreef: 08.10.2021 - 10:24 Zal het in deze omschreven situatie nog uitmaken wat de positie van je auto in de rijstrook is?
Dus zoveel mogelijk links zitten om de auto niet te laten denken dat hij nog een voorganger heeft?
Nope volgens mij niet. Ik heb synchroon geprobeerd, of juist niet enz. Ik verwacht dat het systeem letterlijk binnen de lijntjes kleurt, dus zodra je met de RAW van baan gaat wisselen, gaat het A systeem "eraf" en wil ie versnellen want CC staat op vMax oid. Daarna weer op de linkerbaan "tussen de lijntjes" en het A stukje van de ACC is ook weer actief.
Gebruikersavatar
raspaardje
6th Gear member
Berichten: 2724
Lid geworden op: 30.05.2012 - 10:07
Locatie: Regio Utrecht

Ik snap niet wat je bedoelt?
Wat is RAW?

Ik bedoel, waarom zit er vertraging in de reactie van de auto (eerst nog even afremmen en pas daarna gasgeven terwijl de baan toch echt vrij is) wanneer de auto voor je naar rechts gaat?
2019 Volvo V60 T5 R-Design Polestar - Osmium Grey
2006 Saab 9-3 Cabrio 1.9 TiD Vector 20 Years Edition Hirsch - Electric Blue
Gebruikersavatar
J33Bee
5th Gear member
Berichten: 1233
Lid geworden op: 14.08.2020 - 23:20

Richting AanWijzer.

In jouw specifieke geval geldt hetzelfde denk ik. Het adaptieve (A) kijkt gewoonweg dom tussen de lijnen. Als er volgens het systeem dus nog iets in dat "gezichtsveld" zit, houdt ie in. De zogenaamde false/positives.
Gebruikersavatar
raspaardje
6th Gear member
Berichten: 2724
Lid geworden op: 30.05.2012 - 10:07
Locatie: Regio Utrecht

Dank je.
Mijn vraag was bedoelt voor deze situatie:
Mickyman schreef: 06.10.2021 - 15:29 f je rijdt links, je auto heeft afgeremd ivm een voorganger, deze gaat in een bocht naar de rechter rijbaan en remt dan wat af, de V60 denkt dat hij nog voor je zit en remt met hem mee terwijl jij links rijdt zonder verkeer voor je.
Dat meeremmen zal dus niet gebeuren als de auto die naar rechts gaat sneller van rijstrook wisselt? Zodat de auto snel "tussen de lijntjes" op de naastgelegen rijstrook rijdt?
Om toch meeremmen te voorkomen (je weet immers niet hoe snel je voorligger van rijstrook zal wisseleen) je linker RAW inschakelen om het A systeem even uit te schakelen...? :-)
2019 Volvo V60 T5 R-Design Polestar - Osmium Grey
2006 Saab 9-3 Cabrio 1.9 TiD Vector 20 Years Edition Hirsch - Electric Blue
Gebruikersavatar
J33Bee
5th Gear member
Berichten: 1233
Lid geworden op: 14.08.2020 - 23:20

Geen idee maar een hulpmiddel voor de gek moeten houden, is ook weer zoiets :D
Plaats reactie

Terug naar “V60/S60 vanaf MY 2019”