V60 problemen en vragen

Plaats reactie
erwinv60

Ik heb zoals sommigen al weten behoorlijk wat problemen met de V60, ook problemen die ik
niet eerder benoemd heb. Buiten de trillingen en bluetooth echos heb ik ook :

Nu al meerdere keren gehad dat ik een inkomend telefoontje niet kan opnemen via het centrale display of via knoppen aan het stuur. Als ik dan op mijn iphone de oproep aanneem dan kan ik bellen met degene die mij belt maar op het display blijft de inkomende oproep zichtbaar alsof ik nog niet heb opgenomen. Na het bellen blijft dit nog 10 minuten doorgaaan zelfs met het geluid van de inkomende oproep. Heel raar en je kunt dan ook niets meer met bijv airco of navigatie etc.

Ook al twee keer gebeurd dat het centrale display uitvalt en helemaal
zwart wordt, enige dat ik kan doen is de auto stilzetten, contact uit en weer aanzetten.
Niets werkt meer !

Strepen en storing in het display achter het stuur, ik heb hier al
meer over gelezen dat anderen hier ook last van hebben.

Rubbers panorama dak zijn aan het scheuren na 22.000 km
Geen lekkage maar letterlijk gescheurd !!

Remmen piepen, erg leuk als je bij klanten aan komt rijden NOT!

Motor noodloop - > schildpad is al 3 keer verschenen met de auto in noodloop, na auto langs de weg te zetten, uitzetten en opnieuw starten verdween deze weer
en kon ik mijn weg weer vervolgen

Ik rijd 40.000 per jaar en dat doe ik al 17 jaar lang, en buiten een - in een vlaag van verstandsverbijstering bestelde - peugeot 307, heb ik niet zo’n slechte auto
meegemaakt als deze V60 MY2020, de prijs/kwaliteits verhouding is ver te zoeken. Ik heb hierdoor echt niets meer met Volvo, en kan niet wachten tot einde leasecontract

Overigens heeft volgo met de automaat m.i een foute keuze gemaakt, wat een traag hok, de zf in een bmw is veel beter en sneller, net als de dsg in een passat bijvoorbeeld,.

Zal mij benieuwen welke verrassingen mij nog meer staan te wachten .......

Mijn airco doet het trouwens wel goed, tenminste hij koelt goed, de werking vind ik ook niet geweldig, want is de ene keer té fors of juist niet voldoende aan het blazen en moet dan weer handmatig een tandje harder of zachter worden gezet, en dat voor een automatische airco pfff
Gebruikersavatar
Fulaks
6th Gear member
Berichten: 4083
Lid geworden op: 31.07.2007 - 15:46
Locatie: Antwerpen

Roadrunner79 schreef: 22.08.2020 - 21:50 In de categorie, iemand ook het probleem dat de volume van de audio van de auto zich aanpast aan het omgevingsgeluid, maar te ijverig is?
Als ik in Duitsland lekker aan het rijden ben op de autobahn, moet ik op een gegeven ogenblik het volume aanpassen.

Ik geef toe first world problem, maar toch...
Volgens mij kan je dat aanpassen, de mate waarin de radio het omgevingsgeluid compenseert. En ook afzetten...
V90 D4 Inscription (2019); Mini Cooper (2012); V70 D4 (2014); V70 2.4D (2008); V70 2.4D (2002); Talbot-Toyota-Mitsubishi-Renault
Gebruikersavatar
J33Bee
5th Gear member
Berichten: 1230
Lid geworden op: 14.08.2020 - 23:20

Hoe goed werkt Apple Car Play icm climate bedienen etc? Ik gebruik nu een Brodit houder in de huidige auto voor mijn telefoon maar als ik bepaalde apps kan mirroren, is dat niet meer nodig wellicht. Het is alleen wel vervelend als je vervolgens het infotainment systeem van de V60 niet meer kan bedienen zodra mirroring actief is.

Werkt Apple Car Play ook alleen met een fysieke connectie op de auto (lightning)?
Knippie
2nd Gear member
Berichten: 157
Lid geworden op: 02.01.2019 - 10:55

Hey J33Bee, Welkom hier en gefeliciteerd met je nieuwe Volvo. Ook in ben 1 van de rijders die nauwelijks problemen ervaart met mijn V60. Dus laat je niet afschrikken he;-) Welke relatie zie jij tussen Car Play en de airco? Car Play vind ik prima werken en de navigatie opties (google, waze, zelfs apple) vind ik beter dan die van Volvo. Maar ook hierin zal ik op zijn minst net zoveel voor als tegenstanders hebben. Lang leve de persoonlijke voorkeur!:-) Verder kan je alle apps die het toestaan inderdaad via het grote scherm van Volvo benaderen of via spraak.. Bediening van de climate werkt ook als je carplay aangesloten hebt..

Succes met wachten!
Gebruikersavatar
J33Bee
5th Gear member
Berichten: 1230
Lid geworden op: 14.08.2020 - 23:20

Knippie schreef: 24.08.2020 - 11:12 Hey J33Bee, Welkom hier en gefeliciteerd met je nieuwe Volvo. Ook in ben 1 van de rijders die nauwelijks problemen ervaart met mijn V60. Dus laat je niet afschrikken he;-) Welke relatie zie jij tussen Car Play en de airco? Car Play vind ik prima werken en de navigatie opties (google, waze, zelfs apple) vind ik beter dan die van Volvo. Maar ook hierin zal ik op zijn minst net zoveel voor als tegenstanders hebben. Lang leve de persoonlijke voorkeur!:-) Verder kan je alle apps die het toestaan inderdaad via het grote scherm van Volvo benaderen of via spraak.. Bediening van de climate werkt ook als je carplay aangesloten hebt..

Succes met wachten!
Geweldig! Dan heb ik geen Brodit houder meer nodig. Zag zojuist op joew-tjoep dat je inderdaad een deel van het scherm benut bij het "mirroren" dus dan kan ik de rest gewoon blijven bedienen zoals climate.

Je dient dan wel je iPhone fysiek te koppelen met kabel? Dan baal ik wellicht dat ik de oplader niet gekozen heb, want daar ligt ie natuurlijk ideaal op/in de middenconsole straks? Ik zag geen nut mbt opladen, ik krijg mijn iPhones nooit leeg in een dag.

Qua wachten; ja dat zal niet mee gaan vallen haha! Net een klein kind nu de kogel door de kerk is... kan niet snel genoeg gaan. Al zin in een stevige winter. Van verwarmde voorruit naar Volvo OnCall == vanuit bed de auto starten \o/
Tjipke
1st Gear member
Berichten: 11
Lid geworden op: 09.03.2020 - 17:17

J33Bee schreef: 24.08.2020 - 11:01 Hoe goed werkt Apple Car Play icm climate bedienen etc? Ik gebruik nu een Brodit houder in de huidige auto voor mijn telefoon maar als ik bepaalde apps kan mirroren, is dat niet meer nodig wellicht. Het is alleen wel vervelend als je vervolgens het infotainment systeem van de V60 niet meer kan bedienen zodra mirroring actief is.

Werkt Apple Car Play ook alleen met een fysieke connectie op de auto (lightning)?
Climate bedienen staat helemaal los van CarPlay (zover ik weet kan dit ook niet via Siri). Het infotainment systeem van Volvo is ook gewoon nog bruikbaar als CarPlay actief is. Let wel op dat CarPlay niet direct mirroren is, maar een aparte applicatie (meestal beperkt) voor CarPlay is. In mijn V60 werkt CarPlay alleen met een fysieke (lightning) connector. CarPlay werkt bij mij overigens beter in de Volvo dan in de BMW die ik hiervoor had. Wat wel jammer is dat CarPlay maar de helft van het scherm gebruikt.
Gebruikersavatar
J33Bee
5th Gear member
Berichten: 1230
Lid geworden op: 14.08.2020 - 23:20

Tjipke schreef: 24.08.2020 - 11:25
J33Bee schreef: 24.08.2020 - 11:01 Hoe goed werkt Apple Car Play icm climate bedienen etc? Ik gebruik nu een Brodit houder in de huidige auto voor mijn telefoon maar als ik bepaalde apps kan mirroren, is dat niet meer nodig wellicht. Het is alleen wel vervelend als je vervolgens het infotainment systeem van de V60 niet meer kan bedienen zodra mirroring actief is.

Werkt Apple Car Play ook alleen met een fysieke connectie op de auto (lightning)?
Climate bedienen staat helemaal los van CarPlay (zover ik weet kan dit ook niet via Siri). Het infotainment systeem van Volvo is ook gewoon nog bruikbaar als CarPlay actief is. Let wel op dat CarPlay niet direct mirroren is, maar een aparte applicatie (meestal beperkt) voor CarPlay is. In mijn V60 werkt CarPlay alleen met een fysieke (lightning) connector. CarPlay werkt bij mij overigens beter in de Volvo dan in de BMW die ik hiervoor had. Wat wel jammer is dat CarPlay maar de helft van het scherm gebruikt.
Heb je wellicht een foto hoe je je iPhone dan stationeert in jouw auto icm de kabel?
Gebruikersavatar
teebee
7th Gear member
Berichten: 6862
Lid geworden op: 16.06.2016 - 22:02

Knippie schreef: 24.08.2020 - 11:12 ..... Ook in ben 1 van de rijders die nauwelijks problemen ervaart met mijn V60 .....
Wahaaaa, pas maar op dat is namelijk (naar het schijnt) een absolute onmogelijkheid. ;-)
Voor je het weet wordt je uit pure frustratie voor leugenaar versleten wanneer je beweert dat je bepaalde ‘onvolkomenheden’ niet hebt met je V60.
Gewoon om lachen en genieten van je V60.
Laatst gewijzigd door teebee op 24.08.2020 - 13:29, 1 keer totaal gewijzigd.
“de voorruit is groter dan de achteruitkijkspiegel”

Hij: V60 T5 Momentum MY19 / Birch Light Metallic, Maroon Brown Moritz leder en heel veel lekkers ! :-)
Zij: XC40 T2 MY23, Silver Dawn, Momentum Core Aut. met veel lekkers (V40 CC MY18, Denim Blue)
Volvo V60, VOR, D3 163pk, Ocean Blue & Beige leder, bodykit, MY12
Vroeger oa Mini, VW, Honda, Alfa Romeo (10x) oa Guilietta/33/33SW/155/156SW, Renault Scenic/Laguna Estate/Espace, Fiat Barchetta, Volvo V40 1.8 en V50 2.0D, Peugeot 208
Knippie
2nd Gear member
Berichten: 157
Lid geworden op: 02.01.2019 - 10:55

Als je uit een Renault Talisman komt dan ervaar je rijden met 3 wielen nog niet als probleem....
Knippie
2nd Gear member
Berichten: 157
Lid geworden op: 02.01.2019 - 10:55

CarPlay werkt inderdaad via de usb kabel in de middenconsole. Er zijn ook wel draadloze opties beschikbaar via o.a. Ali. Op dit forum kan je er meer over lezen in het topic handige gadgets o.i.d. Overigens heeft Volvo "kabelgootjes" in het deksel vd middenconsole gemaakt, zodat je je telefoon in principe en afhankelijk van de lengte van de kabel over kunt neerleggen. Bij mij ligt ie dan in het lagere gedeelte bij de pook.

Als jij straks je auto hebt, wijst het allemaal vanzelf. Leuk speelgoed;-)
Tjipke
1st Gear member
Berichten: 11
Lid geworden op: 09.03.2020 - 17:17

J33Bee schreef: 24.08.2020 - 11:27 Heb je wellicht een foto hoe je je iPhone dan stationeert in jouw auto icm de kabel?
Daarvoor heb ik zelf een mount voor geprint. Wat dat betreft vond ik de cradle in de BMW ook wel een mooie oplossing.
Ik heb de photo's even in een apart topic geplaatst om dit topic niet te veel te vervuilen.
viewtopic.php?f=181&t=85582
Voodoo077
3rd Gear member
Berichten: 326
Lid geworden op: 27.11.2018 - 14:35

Mijn grootste probleem blijven de zetels op de T8.
Deze zijn de slechtste zetels in meer dan 20 jaar auto die ik gehad heb.
zoals supra vind ik ook de automaat niet top maar dat wist ik al na een testrit. Voor de rest weinig last behalve dus de zetels.
Iedereen die in mijn auto meerijdt of het nu voor een korte of langere rit is, zegt me wat een zonde zo'n dure auto en zo'n slechte zetels.
Ik weet dat er hier vele fans zijn maar ik stel dan eens voor dat je in een BMW M-zetel zit, een Audi S-zetel. Zelf in de sportzetels van de VW-groep.
Om te zwijgen van de zetels van mijn Stang... wat een plezier!
Roadrunner79
2nd Gear member
Berichten: 50
Lid geworden op: 26.06.2020 - 17:00

Fulaks schreef: 24.08.2020 - 10:35
Roadrunner79 schreef: 22.08.2020 - 21:50 In de categorie, iemand ook het probleem dat de volume van de audio van de auto zich aanpast aan het omgevingsgeluid, maar te ijverig is?
Als ik in Duitsland lekker aan het rijden ben op de autobahn, moet ik op een gegeven ogenblik het volume aanpassen.

Ik geef toe first world problem, maar toch...
Volgens mij kan je dat aanpassen, de mate waarin de radio het omgevingsgeluid compenseert. En ook afzetten...
Zou je me kunnen helpen waar ik dat kan vinden?
Het is met een software update recentelijk als "feature" erbij gekomen, ansich mooi, alleen het is iets te ijverig.
Rijd in een Bright Silver V60 T4 Momentum Pro Polestar optimised MJ20 met veel opties: Comfort Plus Line, Audio Line (o.a. Harman Kardon), Park Assist Line, Intellisafe Pro Line, Versality Pro Line,, Winter Line, Scandinavian Line, Elektrisch Verstelbare Bestuurdersstoel en een trekhaak af fabriek.
Gebruikersavatar
Risrael
5th Gear member
Berichten: 1053
Lid geworden op: 23.12.2013 - 18:29
Locatie: Land van Maas en Waal

Roadrunner79 schreef: 28.08.2020 - 07:45
Fulaks schreef: 24.08.2020 - 10:35
Roadrunner79 schreef: 22.08.2020 - 21:50 In de categorie, iemand ook het probleem dat de volume van de audio van de auto zich aanpast aan het omgevingsgeluid, maar te ijverig is?
Als ik in Duitsland lekker aan het rijden ben op de autobahn, moet ik op een gegeven ogenblik het volume aanpassen.

Ik geef toe first world problem, maar toch...
Volgens mij kan je dat aanpassen, de mate waarin de radio het omgevingsgeluid compenseert. En ook afzetten...
Zou je me kunnen helpen waar ik dat kan vinden?
Het is met een software update recentelijk als "feature" erbij gekomen, ansich mooi, alleen het is iets te ijverig.
Inderdaad is ook mijn ervaring.....
Bij veel automerken kun je de mate van compensatie aanpassen. Wat ik dan wel weer knap vind is dat het echt actief reageert of achtergrond geluid. Bij veel automerken is het gewoon afhankelijk van de gereden snelheid.
Nu: V60 T6 Plus Dark, platinum grey, nappa leder/open grid textiel.
Had: V60 T5 Momentum, Savile Grey, Charcoal leder, donkere hemel.
Had: V70 D4 MY14 Summum Nordic+ Luxury line. Caspian Blue. Dymamic Select leder zwart.
Gebruikersavatar
J33Bee
5th Gear member
Berichten: 1230
Lid geworden op: 14.08.2020 - 23:20

Iemand een idee of zo'n chromen strip los verkrijgbaar is? De dealer gaf aan dat de bumpers verschillen maar geloof daar niet 123 in. De normale Business Pro mist in mijn ogen gewoon chroom voor/achter tov een Recharge Business Pro en/of Inscription (bij het nemen van het stylingpakket). Niet meer, niet minder. De bumpers ogen gewoonweg identiek, dus kan me niet voorstellen dat in de huidige MQB wereld, het compleet andere bumpers zijn. Zo'n stukje chroom zou alleen maar plakwerk zijn op een dezelfde bumper. Vind het wel mooi achterop de auto straks.

Afbeelding
Gebruikersavatar
teebee
7th Gear member
Berichten: 6862
Lid geworden op: 16.06.2016 - 22:02

Die strip maakt deel uit van de diffuser en die zit los van de bumper.
Geen idee of die strip er in chroom is eigenlijk... Vervangen van de diffuser zou een optie zijn indien die strip niet apart te verkrijgen is.
De foto in jouw post geeft overigens een vertekend beeld; de strip daar is glanzend zwart welke door de reflectie van het gebruikte licht chroom lijkt.
“de voorruit is groter dan de achteruitkijkspiegel”

Hij: V60 T5 Momentum MY19 / Birch Light Metallic, Maroon Brown Moritz leder en heel veel lekkers ! :-)
Zij: XC40 T2 MY23, Silver Dawn, Momentum Core Aut. met veel lekkers (V40 CC MY18, Denim Blue)
Volvo V60, VOR, D3 163pk, Ocean Blue & Beige leder, bodykit, MY12
Vroeger oa Mini, VW, Honda, Alfa Romeo (10x) oa Guilietta/33/33SW/155/156SW, Renault Scenic/Laguna Estate/Espace, Fiat Barchetta, Volvo V40 1.8 en V50 2.0D, Peugeot 208
Gebruikersavatar
J33Bee
5th Gear member
Berichten: 1230
Lid geworden op: 14.08.2020 - 23:20

teebee schreef: 03.09.2020 - 14:23 Die strip maakt deel uit van de diffuser en die zit los van de bumper.
Geen idee of die strip er in chroom is eigenlijk... Vervangen van de diffuser zou een optie zijn indien die strip niet apart te verkrijgen is.
De foto in jouw post geeft overigens een vertekend beeld; de strip daar is glanzend zwart welke door de reflectie van het gebruikte licht chroom lijkt.
Das gek dan... Of doel jij op de strip bij de Business Pro, zit daar standaard wel iets op de diffuser en is die zwart ipv chroom? Lijkt alsof je gewoon tegen een plastic gedeelte aan kijkt, waar bij de Recharge Business Pro/Inscription een chroom gedeelte opgeplakt zit :)

Afbeelding

Zie het nu ook!

Afbeelding

Dus bij de Business Pro is het zo lijkt niet alleen maar dof plastic maar is de strip glossy black ipv chroom. In de Volvo configurator kon ik dat er niet op uitmaken.
Gebruikersavatar
teebee
7th Gear member
Berichten: 6862
Lid geworden op: 16.06.2016 - 22:02

Het is een strip, in glossy black.
Bij mij is na levering een nieuwe diffuser met dubbele eindpijpen gemonteerd, en hier zit dus een glossy black strip op.
Of deze er in chroom is weet ik niet.
“de voorruit is groter dan de achteruitkijkspiegel”

Hij: V60 T5 Momentum MY19 / Birch Light Metallic, Maroon Brown Moritz leder en heel veel lekkers ! :-)
Zij: XC40 T2 MY23, Silver Dawn, Momentum Core Aut. met veel lekkers (V40 CC MY18, Denim Blue)
Volvo V60, VOR, D3 163pk, Ocean Blue & Beige leder, bodykit, MY12
Vroeger oa Mini, VW, Honda, Alfa Romeo (10x) oa Guilietta/33/33SW/155/156SW, Renault Scenic/Laguna Estate/Espace, Fiat Barchetta, Volvo V40 1.8 en V50 2.0D, Peugeot 208
Gebruikersavatar
J33Bee
5th Gear member
Berichten: 1230
Lid geworden op: 14.08.2020 - 23:20

teebee schreef: 03.09.2020 - 15:31 Het is een strip, in glossy black.
Duidelijk, dank!
Bij mij is na levering een nieuwe diffuser met dubbele eindpijpen gemonteerd, en hier zit dus een glossy black strip op.
Of deze er in chroom is weet ik niet.
Gaan het zien. Mijn stylingpakket is klaarblijkelijk nieuw en daar rijd nog niemand mee rond. Dat pakket is ook icm de 19" 5-Triple Spoke Matt Black Diamond Cut velgen, glossy black spiegelkappen en grille (staat niet in de configurator). Verder komen er nog dorpelverbreders en deflectors voor/achter op, dus hopelijk wordt het wat icm sportchassis :P
Gebruikersavatar
teebee
7th Gear member
Berichten: 6862
Lid geworden op: 16.06.2016 - 22:02

mooi, afwachten nu....
Zal vast een fraai plaatje worden.
“de voorruit is groter dan de achteruitkijkspiegel”

Hij: V60 T5 Momentum MY19 / Birch Light Metallic, Maroon Brown Moritz leder en heel veel lekkers ! :-)
Zij: XC40 T2 MY23, Silver Dawn, Momentum Core Aut. met veel lekkers (V40 CC MY18, Denim Blue)
Volvo V60, VOR, D3 163pk, Ocean Blue & Beige leder, bodykit, MY12
Vroeger oa Mini, VW, Honda, Alfa Romeo (10x) oa Guilietta/33/33SW/155/156SW, Renault Scenic/Laguna Estate/Espace, Fiat Barchetta, Volvo V40 1.8 en V50 2.0D, Peugeot 208
Plaats reactie

Terug naar “V60/S60 vanaf MY 2019”