Nog een V60 T8 besteld

Plaats reactie
Voodoo077
3rd Gear member
Berichten: 326
Lid geworden op: 27.11.2018 - 14:35

teebee schreef: Ik zeg doen die 702,- is het zeker waard.
Zomerbanden op marktplaats, die raak je beslist wel kwijt (voor de juiste prijs)en Nokian mag er gewoon onder, heb zelf de WR A4 er onder liggen in de winter en dat bevalt zeer goed.
Ze openen een nieuwe vestiging later deze maand. Ga daar naartoe en kijk dan nog eens naar de verschillende velgen. De Polestar gaat er ook zijn.
Denk er nu zelf over na om desnoods de 19" met winterbanden te nemen en dan daarmee te rijden tot de "8" banden hun beste tijd hebben gehad. Dan heb ik zowel voor winter als zomer een (rare) oplossing

Het geld dat ze me aanbieden als compensatie is natuurlijk ook aanlokkelijk en kan dienen voor een laadpaal ...
Gebruikersavatar
teebee
7th Gear member
Berichten: 6925
Lid geworden op: 16.06.2016 - 22:02

Weet niet of je een wintersport-ganger bent, maar bedenk dat kettingen (verplicht in de meeste wsp landen) vaak problematisch zijn met maten >18”
Denk dat je best nog wel een leuke deal kan maken op marktplaats, profiel zal tenslotte nog meer dan behoorlijk zijn.
Indien je ze eerst “op” wilt rijden kan dat best nog ns lang gaan duren (weet niet hoeveel kms je in het zomerseizoen maakt)
“de voorruit is groter dan de achteruitkijkspiegel”

Hij: V60 T5 Momentum MY19 / Birch Light Metallic, Maroon Brown Moritz leder en heel veel lekkers ! :-)
Zij: XC40 T2 MY23, Silver Dawn, Momentum Core Aut. met veel lekkers (V40 CC MY18, Denim Blue)
Volvo V60, VOR, D3 163pk, Ocean Blue & Beige leder, bodykit, MY12
Vroeger oa Mini, VW, Honda, Alfa Romeo (10x) oa Guilietta/33/33SW/155/156SW, Renault Scenic/Laguna Estate/Espace, Fiat Barchetta, Volvo V40 1.8 en V50 2.0D, Peugeot 208
Voodoo077
3rd Gear member
Berichten: 326
Lid geworden op: 27.11.2018 - 14:35

teebee schreef: Ik zeg doen die 702,- is het zeker waard.
Zomerbanden op marktplaats, die raak je beslist wel kwijt (voor de juiste prijs)en Nokian mag er gewoon onder, heb zelf de WR A4 er onder liggen in de winter en dat bevalt zeer goed.
De Nokian kunnen er wellicht onder maar zijn ze goedgekeurd? Mijn verzekering heeft me duidelijk gemeld dat de banden met het "VOL" logo moeten komen want anders in geval van ongeval kunnen ze tussenkomst weigeren ...
teebee schreef: Weet niet of je een wintersport-ganger bent, maar bedenk dat kettingen (verplicht in de meeste wsp landen) vaak problematisch zijn met maten >18”
Denk dat je best nog wel een leuke deal kan maken op marktplaats, profiel zal tenslotte nog meer dan behoorlijk zijn.
Indien je ze eerst “op” wilt rijden kan dat best nog ns lang gaan duren (weet niet hoeveel kms je in het zomerseizoen maakt)
Mijn vorige Pirelli op een Audi waren er alle 4 door na 15.000km ... dus minder dan een jaar! Sinds dan steeds Michelin indien mogelijk en die gaan veel langer mee. Idee is eventueel toch de 19" winter te nemen. Nee, ik hou niet van wintersport en ik heb nog een andere wagen om dat eventueel te doen.
Het zou een raar zicht zijn 19" winter en 18" zomer maar als de Pirelli 20K doen dus een dik jaar en de winter 19" gebruik ik dan wat langer zijn die er ook sneller door en kan ik na max 2 jaar wel alles zetten zoals het moet.
De banden tweedehands verkopen is uiteraard beter maar ik merk nu al prijzen op van 40 - 50 euro stuk en vanaf 75 voor nieuwe (ok ander merk maar toch)
Zonde dat mijn andere wagens andere maten hebben, dat zou beste zijn geweest voor mij
Gebruikersavatar
diesel01
8th Gear member
Berichten: 19847
Lid geworden op: 22.05.2009 - 14:27

Ik zweer bij Michelin en heb ze in de PS4 255/40/19 en om mijn OCD te laten rusten ook in Volvo codering, kostte €6 per band extra.
Bakken met grip op een droge weg maar ook afgelopen woensdag bakken met water hier gehad waarbij hij ook niet van zijn stuk te krijgen is.
Kost in aanschaf een paar centen meer maar uiteindelijk toch blij dat ik dat gedaan heb.
V90 D5 AWD Inscription Polestar.
V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
Gebruikersavatar
lint
Geartronic member
Berichten: 27570
Lid geworden op: 23.02.2007 - 00:12
Locatie: Ridderkerk

Ik heb ook Michelins onder de V90 CC en dat bevalt prima, kost een paar centen maar dan heb je ook wat.
XC40 Pure electric Twin Engine Ultimate 2023
V40 T3 Polar+ Sport 2019
BMW Z4 2007
Gebruikersavatar
teebee
7th Gear member
Berichten: 6925
Lid geworden op: 16.06.2016 - 22:02

Voodoo077 schreef:
teebee schreef: Ik zeg doen die 702,- is het zeker waard.
Zomerbanden op marktplaats, die raak je beslist wel kwijt (voor de juiste prijs)en Nokian mag er gewoon onder, heb zelf de WR A4 er onder liggen in de winter en dat bevalt zeer goed.
De Nokian kunnen er wellicht onder maar zijn ze goedgekeurd? Mijn verzekering heeft me duidelijk gemeld dat de banden met het "VOL" logo moeten komen want anders in geval van ongeval kunnen ze tussenkomst weigeren ...
teebee schreef: Weet niet of je een wintersport-ganger bent, maar bedenk dat kettingen (verplicht in de meeste wsp landen) vaak problematisch zijn met maten >18”
Denk dat je best nog wel een leuke deal kan maken op marktplaats, profiel zal tenslotte nog meer dan behoorlijk zijn.
Indien je ze eerst “op” wilt rijden kan dat best nog ns lang gaan duren (weet niet hoeveel kms je in het zomerseizoen maakt)
Mijn vorige Pirelli op een Audi waren er alle 4 door na 15.000km ... dus minder dan een jaar! Sinds dan steeds Michelin indien mogelijk en die gaan veel langer mee. Idee is eventueel toch de 19" winter te nemen. Nee, ik hou niet van wintersport en ik heb nog een andere wagen om dat eventueel te doen.
Het zou een raar zicht zijn 19" winter en 18" zomer maar als de Pirelli 20K doen dus een dik jaar en de winter 19" gebruik ik dan wat langer zijn die er ook sneller door en kan ik na max 2 jaar wel alles zetten zoals het moet.
De banden tweedehands verkopen is uiteraard beter maar ik merk nu al prijzen op van 40 - 50 euro stuk en vanaf 75 voor nieuwe (ok ander merk maar toch)
Zonde dat mijn andere wagens andere maten hebben, dat zou beste zijn geweest voor mij
Goedgekeurd?? Wat is dat nu voor flauwekul? Nokian is een bewezen kwaliteitsband welke zelfs door Volvodealers wordt verkocht. Nog nooit van gehoord, en mijn verz.mij. heeft mij nimmer naar mijn banden gevraagd, noch is er in de polis ook maar iets over te lezen. Benieuwd waar zij zich dan op baseren.

Tja en qua slijtage verschillen de ervaringen en dus meningen blijkbaar, kan zeker te maken hebben met type auto en/of rijstijl.
Mijn ervaring is iig zeeeer slijtvast en dat kan ik niet zeggen over Michelin.
(Nogmaals, mijn ervaring)

En logisch dat zomerbanden op MP nu voor een prikkie gaan, de winter staat voor de deur.... verkoopmoment = voorjaar
Laatst gewijzigd door teebee op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
“de voorruit is groter dan de achteruitkijkspiegel”

Hij: V60 T5 Momentum MY19 / Birch Light Metallic, Maroon Brown Moritz leder en heel veel lekkers ! :-)
Zij: XC40 T2 MY23, Silver Dawn, Momentum Core Aut. met veel lekkers (V40 CC MY18, Denim Blue)
Volvo V60, VOR, D3 163pk, Ocean Blue & Beige leder, bodykit, MY12
Vroeger oa Mini, VW, Honda, Alfa Romeo (10x) oa Guilietta/33/33SW/155/156SW, Renault Scenic/Laguna Estate/Espace, Fiat Barchetta, Volvo V40 1.8 en V50 2.0D, Peugeot 208
Voodoo077
3rd Gear member
Berichten: 326
Lid geworden op: 27.11.2018 - 14:35

Er moet een "VOL" logo op de band staan. Normaal zal je dat wel vinden op degene die bij de wagen geleverd waren.
Als je dat niet hebt en je zou een ongeval hebben dan kan de verzekering weigeren. De bandencentrale zegt me als ik een niet VOL neem dat ik dan een document moet tekenen die hun vrijwaart van fouten ...
Geen idee of Volvo zelf er belang aanhecht? Wellicht niet.
Vandaar dat de keuze momenteel zeer beperkt is en ik dus niet weet voor die Nokian.

Al aan gedacht de 19" velgen met zomerband te pakken maar eventueel een akkoord met de garage te sluiten van ze pas begin volgend jaar te nemen, ergens maart. Ondertussen rij ik de huidige nog wat op voor dat er dan winter op komen. Niet zeker dat ik voldoende ga krijgen als ik deze zomerbanden verkoop. We zien wel de komende dagen
Gebruikersavatar
IkeV70
5th Gear member
Berichten: 2136
Lid geworden op: 27.01.2006 - 22:18
Locatie: Heerhugowaard

Voodoo077 schreef: Er moet een "VOL" logo op de band staan. Normaal zal je dat wel vinden op degene die bij de wagen geleverd waren.
Wat is dat "VOL" logo dan? Waar staat dat voor?
V70 - 2.5D
V60 PIH
V60 T5
Gebruikersavatar
teebee
7th Gear member
Berichten: 6925
Lid geworden op: 16.06.2016 - 22:02

IkeV70 schreef:
Voodoo077 schreef: Er moet een "VOL" logo op de band staan. Normaal zal je dat wel vinden op degene die bij de wagen geleverd waren.
Wat is dat "VOL" logo dan? Waar staat dat voor?
VOLvo
“de voorruit is groter dan de achteruitkijkspiegel”

Hij: V60 T5 Momentum MY19 / Birch Light Metallic, Maroon Brown Moritz leder en heel veel lekkers ! :-)
Zij: XC40 T2 MY23, Silver Dawn, Momentum Core Aut. met veel lekkers (V40 CC MY18, Denim Blue)
Volvo V60, VOR, D3 163pk, Ocean Blue & Beige leder, bodykit, MY12
Vroeger oa Mini, VW, Honda, Alfa Romeo (10x) oa Guilietta/33/33SW/155/156SW, Renault Scenic/Laguna Estate/Espace, Fiat Barchetta, Volvo V40 1.8 en V50 2.0D, Peugeot 208
Gebruikersavatar
IkeV70
5th Gear member
Berichten: 2136
Lid geworden op: 27.01.2006 - 22:18
Locatie: Heerhugowaard

Een Volvo-logo op een band ??

Niet letterlijk bedoeld dan mag ik hopen?
V70 - 2.5D
V60 PIH
V60 T5
Voodoo077
3rd Gear member
Berichten: 326
Lid geworden op: 27.11.2018 - 14:35

IkeV70 schreef: Een Volvo-logo op een band ??

Niet letterlijk bedoeld dan mag ik hopen?
Nee, sorry ... de letters VOL
Gebruikersavatar
teebee
7th Gear member
Berichten: 6925
Lid geworden op: 16.06.2016 - 22:02

btw staat er ook op als de band leeg is :lol:
“de voorruit is groter dan de achteruitkijkspiegel”

Hij: V60 T5 Momentum MY19 / Birch Light Metallic, Maroon Brown Moritz leder en heel veel lekkers ! :-)
Zij: XC40 T2 MY23, Silver Dawn, Momentum Core Aut. met veel lekkers (V40 CC MY18, Denim Blue)
Volvo V60, VOR, D3 163pk, Ocean Blue & Beige leder, bodykit, MY12
Vroeger oa Mini, VW, Honda, Alfa Romeo (10x) oa Guilietta/33/33SW/155/156SW, Renault Scenic/Laguna Estate/Espace, Fiat Barchetta, Volvo V40 1.8 en V50 2.0D, Peugeot 208
Gebruikersavatar
diesel01
8th Gear member
Berichten: 19847
Lid geworden op: 22.05.2009 - 14:27

Het enige verschil met een gewone PS4 is dat hier foam inzit, zo is mij verzekerd door de bandenman.
En dat is weer ism Volvo gedaan..
Overigens had ik een half uurtje over en heb met een mevrouw van Michelin contact gehad die mij vertelde dat ik Runflat nodig had voor de V90 waarop de bandenboer riep, dat mens is gek, dat mag helemaal niet op een Volvo.
Dat werd bevestigd door de dealer.
V90 D5 AWD Inscription Polestar.
V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
Gebruikersavatar
teebee
7th Gear member
Berichten: 6925
Lid geworden op: 16.06.2016 - 22:02

Zie hier:
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
“de voorruit is groter dan de achteruitkijkspiegel”

Hij: V60 T5 Momentum MY19 / Birch Light Metallic, Maroon Brown Moritz leder en heel veel lekkers ! :-)
Zij: XC40 T2 MY23, Silver Dawn, Momentum Core Aut. met veel lekkers (V40 CC MY18, Denim Blue)
Volvo V60, VOR, D3 163pk, Ocean Blue & Beige leder, bodykit, MY12
Vroeger oa Mini, VW, Honda, Alfa Romeo (10x) oa Guilietta/33/33SW/155/156SW, Renault Scenic/Laguna Estate/Espace, Fiat Barchetta, Volvo V40 1.8 en V50 2.0D, Peugeot 208
Voodoo077
3rd Gear member
Berichten: 326
Lid geworden op: 27.11.2018 - 14:35

@ Teebee ... op de site van Volvo gisteren zitten surfen en de verschillende mogelijkheden voor banden bekeken.
Ze bieden sommige velgen met 3 banden: Continental, Nokian en Pirelli ... en er staat duidelijk bij dat de Nokian niet geschikt zijn voor de Twin Engine:
https://www.volvocars.com/nl-be/accesso ... -cut-black
Dat is wat mijn bandencentrale dus ongeveer ook zei. Goede band die erop zou kunnen gemonteerd worden maar we mogen het niet doen!
Raar ...

Dat beperkt natuurlijk de keuze serieus in winterbanden. Iemand die een Twin Engine al wat langer heeft en ervaring met verschillende banden?
Gebruikersavatar
teebee
7th Gear member
Berichten: 6925
Lid geworden op: 16.06.2016 - 22:02

Ahaaaa, we hebben het over AWD....
dat zou kunnen, die heb ik niet.

(nog steeds nieuwsgierig waarom dat zo zou zijn)

Conti winterband ook goede ervaringen mee.
Laatst gewijzigd door teebee op 01.01.1970 - 01:00, 2 keer totaal gewijzigd.
“de voorruit is groter dan de achteruitkijkspiegel”

Hij: V60 T5 Momentum MY19 / Birch Light Metallic, Maroon Brown Moritz leder en heel veel lekkers ! :-)
Zij: XC40 T2 MY23, Silver Dawn, Momentum Core Aut. met veel lekkers (V40 CC MY18, Denim Blue)
Volvo V60, VOR, D3 163pk, Ocean Blue & Beige leder, bodykit, MY12
Vroeger oa Mini, VW, Honda, Alfa Romeo (10x) oa Guilietta/33/33SW/155/156SW, Renault Scenic/Laguna Estate/Espace, Fiat Barchetta, Volvo V40 1.8 en V50 2.0D, Peugeot 208
Voodoo077
3rd Gear member
Berichten: 326
Lid geworden op: 27.11.2018 - 14:35

Ondertussen het zeer leuke openingsweekend gehad met allerlei lekkers gaande van eten, drinken en mooie auto's.
Wel nog steeds geen beslissing voor de velgen. De 20" zijn wow de 19" zijn leuk maar visueel is verschil met 18" niet enorm dus twijfel, twijfel.
Ik denk er nu over na de velgen en zomerbanden vast te leggen voor maart en verder te rijden met deze tot aan de winter.

Na 2 maanden gebruik nog steeds zeer tevreden over de wagen op één ding na ... waarom zijn het in de Polestar wel goede zetels en niet in de R-Design?
Nu weet ik dat er hier op het forum zeggen dat de zetels wel goed zijn maar probeer eens degene in de Polestar ... dat is helaas wat ik verwacht had en gewoon ben van andere wagens.
Toen ik mijn wagen had besteld waren er nog geen R-Design en moest ik kiezen tussen leder of de mix en op foto krijg je de indruk van zeer veel zijsteun maar helaas pindakaas ....
Bon, ik kan er wel mee leven natuurlijk ;-)
Verbruik blijft nog steeds dalen. Zit nu op 4,6l/100km. Weliswaar met dagelijks volledig opladen bij.
Gebruikersavatar
Poolrev
5th Gear member
Berichten: 2099
Lid geworden op: 12.02.2007 - 16:32
Locatie: Midden NL

Die opmerking over de stoelen snap ik eigenlijk niet zo goed, je hebt toch een R-Design? Dat zijn dezelfde stoelen als in de Polestar Engineered versie, alleen de gordels zijn een andere kleur...
Voodoo077
3rd Gear member
Berichten: 326
Lid geworden op: 27.11.2018 - 14:35

Poolrev schreef: Die opmerking over de stoelen snap ik eigenlijk niet zo goed, je hebt toch een R-Design? Dat zijn dezelfde stoelen als in de Polestar Engineered versie, alleen de gordels zijn een andere kleur...
Nope, of ze hebben me de verkeerde gezet maar ook de andere wagens in de showroom dan.
De Polestar S60 die er stond had sportzetels met veel meer zijdelingse steun zoals ik het graag heb, dat je echt retestrak erin zit en niet "schuift". Nogmaals is zonde maar niet onoverkomelijk maar mocht ik die zetels kunnen nemen, onmiddellijk!
markvanloo
2nd Gear member
Berichten: 108
Lid geworden op: 03.02.2012 - 13:37

De stoelen van een V60 T8 Polestar Engineered zijn hetzelfde als die van de R-Design. Op de andere gordels en andere hoofdsteunen (zonder R-Design opdruk na). Zelfde interieurcode RG0R.
Plaats reactie

Terug naar “V60/S60 vanaf MY 2019”