Nog een V60 T8 besteld

Plaats reactie
Voodoo077
3rd Gear member
Berichten: 326
Lid geworden op: 27.11.2018 - 14:35

Na vandaag de test gedaan te hebben met een V90 T8 en erna met de V60, wel in Diesel, beslist van te bestellen.
De V60 stuk plezanter om te rijden en groot genoeg en dat in combinatie met de T8 moet zeer leuk zijn!
Ik kan nog kleur en zetels veranderen. Was op Birch Light wat mooiste kleur is in showroom maar buiten saai.
Dus voorlopig gegokt op Pebble Grey!
Zetels beslis ik als ik beide gezien heb.
Hadden een V60 R Design binnen en top! Wel met full leder.

KLEUR / INTERIEUR
RA01 Sportzetels in Charcoal Moritz leder in Charcoal interieur
Metaalkleur Pebble gray Birch Light Metallic
OPTIES
Geartronic 8-traps automaat
R-Design
Sensus Navigation Pack
Sensus navigatiesysteem incl. verkeersinfo via TMC en RTTI + gratis kaartupdates
Smartphone integratie (Apple CarPlay + Android Auto)
Light Pack
Koplampreinigingsinstallatie
Buiten- en binnenspiegels met automatische dimfunctie
Full LED koplampen inclusief actieve bochtverlichting en adaptief grootlicht (Active High Beam
II)
Interieurverlichting Pro
IntelliSafe Pro Pack
IntelliSafe Assist: Adaptive Cruise Control + Pilot Assist
IntelliSafe Surround incl. BLIS, Rear Collision Warning en Cross Traffic Alert
Winter Pack
Zetelverwarming vooraan
Verwarmde sproeiers in ruitenwisserarm
Xenium Pack
Grafisch Head-Up display
Park Assist Camera achteraan
Versatility Pro Pack
Nylon veiligheidsnet tussen achterbank en bagageruimte
Opklapbaar vloerluik in bagageruimte met draagtashouders en elastische band
Elektrisch neerklapbare hoofdsteunen achter
12V stopcontact in bagageruimte
Elektrisch neerklapbare achterbank
Keyless Entry incl. Sport Key miniafstandsbediening
Donkergetinte achterruiten
Digital Audio Broadcasting (DAB+)
Park Assist vooraan en achteraan
Verwarmbare achterbank
Harman Kardon High Performance Pro Sound audiosysteem 660W met 14 luidsprekers
TOEBEHOREN
Dubbele geïntegreerde uitlaten (links en rechts)
Laatst gewijzigd door Voodoo077 op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Erik H
2nd Gear member
Berichten: 59
Lid geworden op: 10.09.2018 - 11:26

Jawadde zeggen ze hier! Nice! En levertijd?
Gebruikersavatar
teebee
7th Gear member
Berichten: 6865
Lid geworden op: 16.06.2016 - 22:02

Nice!
“de voorruit is groter dan de achteruitkijkspiegel”

Hij: V60 T5 Momentum MY19 / Birch Light Metallic, Maroon Brown Moritz leder en heel veel lekkers ! :-)
Zij: XC40 T2 MY23, Silver Dawn, Momentum Core Aut. met veel lekkers (V40 CC MY18, Denim Blue)
Volvo V60, VOR, D3 163pk, Ocean Blue & Beige leder, bodykit, MY12
Vroeger oa Mini, VW, Honda, Alfa Romeo (10x) oa Guilietta/33/33SW/155/156SW, Renault Scenic/Laguna Estate/Espace, Fiat Barchetta, Volvo V40 1.8 en V50 2.0D, Peugeot 208
Voodoo077
3rd Gear member
Berichten: 326
Lid geworden op: 27.11.2018 - 14:35

Erik H schreef: Jawadde zeggen ze hier! Nice! En levertijd?
Thx, juni. Dus geeft me voldoende tijd om te beslissen over zetels en kleur
Gebruikersavatar
mga1600
6th Gear member
Berichten: 2526
Lid geworden op: 01.12.2007 - 09:22
Locatie: nhn

Zie ook YouTube “test” van de T8 door Kris Rifa uit Noorwegen.
C40 Ultimate Twin
Voodoo077
3rd Gear member
Berichten: 326
Lid geworden op: 27.11.2018 - 14:35

Had de dag van bestellen eerst een testrit gedaan met een V90 T8 en erna een V60 D4(?).
De T8 is razend snel maar gaf me weinig plezier, de auto voelde niet goed aan. Erna de V60 die veel plezanter was, behalve aan de lichten als je die ronkende diesel hoort.
De verkoper vertelde me dat dit was omwille van de afmetingen, dat de V60 sportiever en vinniger was, leuk.
Zie ik echter een You Tube filmpje van iemand die eerst een Polestar geprobeerd heeft en erna de T6 en die zegt dat de T6 veel plezieriger is door ... gewicht.
Dat de T8 te "zwaar"... wellicht heb ik dat ook zo aangevoeld. Hopelijk valt het toch beter mee met de V60 T8 als ik hem heb!
Erik H
2nd Gear member
Berichten: 59
Lid geworden op: 10.09.2018 - 11:26

Tja, je bent wel met 2 ton onderweg hè!
Gebruikersavatar
NielsPHEV
7th Gear member
Berichten: 5096
Lid geworden op: 14.09.2004 - 20:13

Ik heb twee keer 600 km in een nw V60T6 gereden en stuur nu al 6 kkm's in een V90CC voorloper. No worries een V90 voelt sowieso een stuk logger aan dan de V60. Dit V60T8 zal echt de perfecte combi zijn.
hueting
2nd Gear member
Berichten: 68
Lid geworden op: 23.10.2010 - 15:01

Ik heb dit bij de V60 d6 ook altijd als grootste nadeel ondervonden.
Heerlijk dat vermogen maar het gewicht is eigenlijk teveel.
Laatst heb ik ermee op Zandvoort gereden, alleen maar piepende bandjes. Op de rechte stukken moet je echt planken om de schade van de bochten weer in te halen op de andere auto’s. Gelukkig is dat vermogen er dan ook wel weer.
Gebruikersavatar
NielsPHEV
7th Gear member
Berichten: 5096
Lid geworden op: 14.09.2004 - 20:13

hueting schreef: Ik heb dit bij de V60 d6 ook altijd als grootste nadeel ondervonden.
Heerlijk dat vermogen maar het gewicht is eigenlijk teveel.
Laatst heb ik ermee op Zandvoort gereden, alleen maar piepende bandjes. Op de rechte stukken moet je echt planken om de schade van de bochten weer in te halen op de andere auto’s. Gelukkig is dat vermogen er dan ook wel weer.
De invloed van het extra gewicht van de V60D6 is niet te vergelijken met de T8 aandrijflijn. Bij de D6 is het er echt later bij in geengineerd wat maakt dat het een hoop gewicht in de kofferbak was. Bij de T8 is dit mee ontworpen en zit het gewicht vnl in de midden tunnel dit rijdt echt heel veel beter dan de D6.
Voodoo077
3rd Gear member
Berichten: 326
Lid geworden op: 27.11.2018 - 14:35

Ondertussen met zekerheid beslist dat het geen Pebble wordt.
Speciaal nog eens naar de dealer gegaan met de vrouw en kinderen en nog eens alle modellen en kleuren bekeken. Helaas in R-Design momenteel weinig aanwezig, enkel een ... Pebble.
Dat was voldoende om te beslissen dat dit een top kleur is voor een luxe wagen maar minder of niet voor een sportiever model.
Blijven over Birch, Electric Silver en Osmium en in die volgorde.

Paar vragen voor degenen die al meer kilometers hebben. Bij mijn Beamer moet ik voet op rem houden aan licht of die vertrekt weer, vervelend! Bij mijn Ateca niet en dat is veel gemakkelijker - die heeft een automatisch rem en zet niet de handrem op! Ik had echter de indruk tijdens mijn testrit dat bij de V60 het wel de handrem was die opging. Dus niet bruikbaar dan helaas.

Waze of andere apps zouden maar op een half scherm draaien, valt hier iets aan te doen mits een eventuele software update of is die de bedoeling en wat staat er dan op andere helft?
En als je Waze gebruikt, krijg je dan op je HUD nog steeds de gewone meldingen? Of nog beter kan je de standaard navigatie eerst inzetten en dan Waze erbij?
Thx!
Tibs
2nd Gear member
Berichten: 94
Lid geworden op: 27.09.2007 - 10:26

Voor zover ik weet wordt CarPlay of Android Auto enkel op de onderste helft weergegeven? Dit zal niet met een update opgelost kunnen worden. Ook meen ik mij ergens te herinneren dat de Carplay en Anroid auto navigatie niet op de tellerconsole komen. Ik zal dit morgen eens proberen wanneer ik de mijne in ontvangst neem :-p
MY2019 Volvo V60 - D3
MY2003 Toyota Avensis Wagon - 2.0 D4-D (Wife’s car)
MY2000 Volvo V40 - 1.9d
Gebruikersavatar
NielsPHEV
7th Gear member
Berichten: 5096
Lid geworden op: 14.09.2004 - 20:13

android auto komt idd niet tussen de tellers en ook niet op het HUD
Gebruikersavatar
Poolrev
5th Gear member
Berichten: 2092
Lid geworden op: 12.02.2007 - 16:32
Locatie: Midden NL

Voodoo077 schreef: Paar vragen voor degenen die al meer kilometers hebben. Bij mijn Beamer moet ik voet op rem houden aan licht of die vertrekt weer, vervelend! Bij mijn Ateca niet en dat is veel gemakkelijker - die heeft een automatisch rem en zet niet de handrem op! Ik had echter de indruk tijdens mijn testrit dat bij de V60 het wel de handrem was die opging. Dus niet bruikbaar dan helaas.
De V60 heeft autohold, dat is niet de handrem dacht ik. Remlichten branden ook gewoon.
SemV60
Starter
Berichten: 1
Lid geworden op: 26.12.2018 - 12:57

Iemand een idee wanneer de eerste T8 in de showroom komt? Zou toch ergens deze periode moeten zijn..
Besteld: V60 T8
Dutchie01
2nd Gear member
Berichten: 80
Lid geworden op: 28.07.2018 - 17:45

NielsPHEV schreef: Ik heb twee keer 600 km in een nw V60T6 gereden en stuur nu al 6 kkm's in een V90CC voorloper. No worries een V90 voelt sowieso een stuk logger aan dan de V60. Dit V60T8 zal echt de perfecte combi zijn.

Hmmmm, T5 - 1615kg T6 - 1725kg T8 - 1972kg.

Een T8 is dus 357 kg zwaarder dan een T5. Of.. een T5 is 357 kg lichter, das best veel.

Mijn Ome Henk is een beetje obese en weegt 119kg. Hij heeft 2 even zware broers en ze rijden af en toe mee, alledrie!. Das dus 357 kg en dat ga je voelen.

Ik haal morgen mijn T5 op en ben benieuwd hoe deze zich verhoudt tov de T6 waar ik nu 2 maanden in rij.

ik laat het jullie weten!
Voodoo077
3rd Gear member
Berichten: 326
Lid geworden op: 27.11.2018 - 14:35

Dutchie01 schreef:
NielsPHEV schreef: Ik heb twee keer 600 km in een nw V60T6 gereden en stuur nu al 6 kkm's in een V90CC voorloper. No worries een V90 voelt sowieso een stuk logger aan dan de V60. Dit V60T8 zal echt de perfecte combi zijn.

Hmmmm, T5 - 1615kg T6 - 1725kg T8 - 1972kg.

Een T8 is dus 357 kg zwaarder dan een T5. Of.. een T5 is 357 kg lichter, das best veel.

Mijn Ome Henk is een beetje obese en weegt 119kg. Hij heeft 2 even zware broers en ze rijden af en toe mee, alledrie!. Das dus 357 kg en dat ga je voelen.

Ik haal morgen mijn T5 op en ben benieuwd hoe deze zich verhoudt tov de T6 waar ik nu 2 maanden in rij.

ik laat het jullie weten!
En Dutchie01?
Dutchie01
2nd Gear member
Berichten: 80
Lid geworden op: 28.07.2018 - 17:45

even kort de 1ste indrukken van de nieuwe T5 tov de T6 waar ik 2 maanden in gereden heb. ( en daarvoor 3 maanden in een XC40 maar das een ander verhaal.)

De T5 voelt lichter aan, de neus is lichtvoetiger en de hele auto heeft toch een iets ander karakter dan de T6. Motor heeft ander geluid en lijkt makkelijker door de toeren te klimmen dan de T6. 250pk is uiteraard voldoende in het dagelijkse verkeer en het verschil in trekkracht met de T6 is vooral helemaal onderin beneden 1500tpm. De T6 heeft hier al koppel genoeg en rijdt gewoon weg terwijl de T5 af en toe terugschakelt op zoek naar koppel zodat je met wat meer toeren dan gedacht vertrekt. Ik vindt het T5 blok prima, iets sportiever dan de T6, niets aan veranderen.

Grip. het grootste verschil, fwd tov 4wd. Ik vind de T5 voldoende mechanische grip hebben, wielspin is zeldzaam en goed te voorkomen door het gas te doceren en met het klimmen van de toeren verder in te drukken, loopt dan mooi naar het rode gebied. Aandrijfkrachten in de voortrein zijn wel te voelen. op de snelweg voel je dat de auto getrokken wordt en het geheel is niet zeker zo neutraal als de T6 met zijn 4wd. Ik denk dat dit het grootste verschil is tussen de T5 en T6. Tweede grote verschil is de machanische compressor in de T6 die kracht levert voordat de turbo het overneemt.

naar mijn korte ervaring is de T6 een meer relaxte, comfortabele auto die door het altijd beschikbare vermogen met de 4wd een gevoel van souvereiniteit oplevert dat de T5 niet heeft.

de T5 voelt duidelijk lichter aan en de motor heeft een sportiever karakter dan de T⁶. klimt makkelijker in de toeren en klinkt sportiever. brandstofverbruik nagenoeg identiek

de T6 is nieuw ongeveer 10k euro duurder en dat vind ik het absoluut niet waard. de motoren zijn nagenoeg even krachtig ( 400 tov 350nm) het verschil is in karakter en door de compressor direkt beschikbare kracht.
Nieuw zou ik altijd een T5 nemen. Echter.. er zijn demos en bijna nieuwe T6 en te koop bij dealers voor bijna dezelfde prijs als een T5 en dan is het motto neem een T6..

De T6 had 18'wielen en de T5 19'. T5 voelt stabieler aan in de bochten maar de kleiener wielen leveren veeel meer comfort. T5 op snelweg OK maar korte ribbels en oneffenheden worden wel doorgegeven in de koets.
Kinoúmai
2nd Gear member
Berichten: 232
Lid geworden op: 05.10.2018 - 12:25

Dutchie01 schreef: De T6 had 18'wielen en de T5 19'. T5 voelt stabieler aan in de bochten maar de kleiener wielen leveren veeel meer comfort.
Zeker van dat dit klopt?
Laatst gewijzigd door Kinoúmai op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Struikrover
2nd Gear member
Berichten: 67
Lid geworden op: 02.06.2008 - 19:28

Kinoúmai schreef:
Dutchie01 schreef: De T6 had 18'wielen en de T5 19'. T5 voelt stabieler aan in de bochten maar de kleiener wielen leveren veeel meer comfort.
Zeker van dat dit klopt?
Nou, dan ben ik benieuwd. Ga met de zomerset over een paar maanden naar 20 inch.
Heb nu zelf een T5 met 18 inch met winterbanden, heb destijds proefgereden met een D4 met 19 inch. Geen verschil gemerkt terwijl ik bewust wat slechte wegen heb gepakt toen.
Plaats reactie

Terug naar “V60/S60 vanaf MY 2019”