Nieuwe V60/S60 samenstellen, (onbegonnen werk?)

Plaats reactie
Gebruikersavatar
jvov60
4th Gear member
Berichten: 978
Lid geworden op: 04.01.2013 - 20:38

OGA244 schreef: Denim is blue...
Dank. Fixed...
Voor mij geen Volvo for life meer.
De laatste (XC60 II) is weg.
Nu naar volledig EV bij een merk met Duitse verfijning.
Veel plezier hier met prachtige Volvo's en misschien tot later.
Gebruikersavatar
Risrael
5th Gear member
Berichten: 1071
Lid geworden op: 23.12.2013 - 18:29
Locatie: Land van Maas en Waal

Kinoúmai schreef:
Ab S schreef:
NielsPHEV schreef: denim blue toch

..wat is die kleur toch afhankelijk van de lichtinval. In de showroom leek het eerder licht grijs met een blauw tintje. Ik twijfel nog tussen denim blue, pine grey of zelfs fusion red. Pine grey is met de zon er op groenig (persoonlijk vind ik dat wel chiqque) en de schaduw grijs ( vind ik persoonlijk saai)..
jvov60 schreef: Ik heb zelf nu Onyx Black gekozen ondanks veel aanraden van forumleden om dat niet te doen.

Als ik weer moet, kies ik voor Osmium Grey of Denim Grey. Op een V60 zou ik ook Savile Grey overwegen.

Pine Grey was oorspronkelijk mijn eerst keuze, maar daar ben ik destijds van geschrokken in de showroom. Mijn vrouw vond het zelfs een verschrikkelijk lelijke kleur.
Pine Grey is een geweldige kleur! :love: Ik heb deze gezien op een XC60-T8 als showroom model met een beige/zwarte zetelcombinatie en het driftwood. Zéér mooi! We willen graag nog eens een lichtere buitenkleur want onze huidige is héél donker bruin. Het Pebble Grey vinden we zeker zo mooi maar in combinatie met bovenstaande zetels zal het er misschien allemaal wat bleekjes uitzien met te weinig contrasten. Normaal zou je het Pebble met het Maroon kunnen combineren of zwart interieur natuurlijk maar mijn vrouw houdt niet van een "kak-kleur" en ik wil geen zwart.
Moeilijk, moeilijk... :D
Over smaak valt niet te twisten natuurlijk. Persoonlijk vind ik Pine Grey niet mooi. Het wordt bijna een legervoertuig op die manier.
Nu: V60 T6 Plus Dark, platinum grey, nappa leder/open grid textiel.
Had: V60 T5 Momentum, Savile Grey, Charcoal leder, donkere hemel.
Had: V70 D4 MY14 Summum Nordic+ Luxury line. Caspian Blue. Dymamic Select leder zwart.
Gebruikersavatar
Risrael
5th Gear member
Berichten: 1071
Lid geworden op: 23.12.2013 - 18:29
Locatie: Land van Maas en Waal

Ab S schreef:
NielsPHEV schreef:
Kinoúmai schreef: Vanop de luchthaven in Brussel:
Afbeelding

Afbeelding
denim blue toch

..wat is die kleur toch afhankelijk van de lichtinval. In de showroom leek het eerder licht grijs met een blauw tintje. Ik twijfel nog tussen denim blue, pine grey of zelfs fusion red. Pine grey is met de zon er op groenig (persoonlijk vind ik dat wel chiqque) en de schaduw grijs ( vind ik persoonlijk saai)..
Inderdaad, ik vond Denim Blue altijd te licht maar hier lijkt ie veel donkerder. Hier vind ik het prachtig.
Nu: V60 T6 Plus Dark, platinum grey, nappa leder/open grid textiel.
Had: V60 T5 Momentum, Savile Grey, Charcoal leder, donkere hemel.
Had: V70 D4 MY14 Summum Nordic+ Luxury line. Caspian Blue. Dymamic Select leder zwart.
Gebruikersavatar
V480-S60
8th Gear member
Berichten: 19480
Lid geworden op: 18.07.2005 - 12:25
Locatie: La Grande Verriere

Denim Blue is helemaal niet (te) licht inderdaad. Onze grote Twent moet donkerblauw als bedrijfskleur. Denim Blue voldeed aan die eis.
VOLVO FOR LIFE
440 1.7 Base, 1990 (12-93 tm 11-97)
440 TD, Wit, 1994 (11-97 tm 5-00)
480 Turbo, Rood, 1990 (5-00 tm 6-01)
440 1.8i, Flame Red, 1995 (3-03 tm 12-03)
V40 1.9D, 115 PK, Desert Wind, 2000 (12-03 tm 1-07)
S60 D5 Edition II, Black Stone, 2002 (2-07 tm 6-09)
480 GT, 2.0, Flame red, 1995 (6-01 tm 9-13)
S60 D5 Momentum, Magic Blue, 2005 (6-09 tm 9-13)
V70 2.5T AWD Kinetic, Black Sapphire, 2005 (9-13 tm 6-18)

XC60 3.0 T6 Summum, Terra Bronze, 2009, 236.000 kms (6-18 tm ..)
Gebruikersavatar
Ab S
4th Gear member
Berichten: 962
Lid geworden op: 12.01.2011 - 18:24
Locatie: Utrecht omgeving

V480-S60 schreef: Denim Blue is helemaal niet (te) licht inderdaad. Onze grote Twent moet donkerblauw als bedrijfskleur. Denim Blue voldeed aan die eis.
..in de showroom en buiten (bewolkt) vond ik denim blue juist erg licht, bijna lichtgrijs met flauwe blauwe tint..
Het zijn moelijke kleuren als je net iets anders wilt. Toch wel beperkt bij de V60.
V60 T5 (2019 - heden)
S60 2.4 (2001 - 2019)
360i (1988 - 2001)
343 (1979, vanaf 1983 - 1988)
Gebruikersavatar
Fulaks
6th Gear member
Berichten: 4096
Lid geworden op: 31.07.2007 - 15:46
Locatie: Antwerpen

Na aflevering staat je auto doorgaans buiten, en zijn dat dus de lichtomstandigheden waarop je best kan voortgaan voor de kleurkeuze. Onder kunstlicht zien veel kleuren er anders uit, maar dat lijkt mij minder representatief.

Ook hangt veel af van de foto, dus altijd IRL kijken in de buitenlucht. Camera-instellingen en nabewerking van de foto (contrast, kleursaturatie, belichting, ...) kunnen heel andere resultaten opleveren dan hoe je iets zelf ziet.

Op de foto's hierboven lijkt het Denim Blue echt fantastisch mooi, maar zo ga je het nooit zien in de buitenlucht. Toch zou het voor mij ook een kanshebber zijn.
Laatst gewijzigd door Fulaks op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
V90 D4 Inscription (2019); Mini Cooper (2012); V70 D4 (2014); V70 2.4D (2008); V70 2.4D (2002); Talbot-Toyota-Mitsubishi-Renault
VRIDER
2nd Gear member
Berichten: 74
Lid geworden op: 08.10.2018 - 11:02

Over kleurkeuze heb ik met de jaren geleerd om niet te snel voor een toffe showroom kleur te gaan. Al die kleur fluctuaties op wit bijvoorbeeld, Birch Light, gaan denk ik al snel hun glans verliezen na een weekje storm en regen. Op mijn vorige V60 had ik ook zo’n tussen kleur, fantastisch in de folder en nieuw aan de straat, maar na de eerste regenbui flets en futloos. Voor mij dan toch maar Osmium Grey, en met mij vele anderen als ik het park met nieuwe autos bij mijn dealer afloop.
V60 T8 Inscription 2019
V60 D3 Momentum 2010
V50 2.0D Momentum 2005
V40 2.0 1996
340 DL 1986
rudi01
1st Gear member
Berichten: 10
Lid geworden op: 09.08.2018 - 19:21

Ik heb in een eerder bericht enkele fotos gepost van Denim Blue in de buitenlucht.
viewtopic.php?t=79989

Ik moet wel zeggen dat de wagen direct uit de showroom kwam. Nu glimt hij wat minder.....
Kinoúmai
2nd Gear member
Berichten: 232
Lid geworden op: 05.10.2018 - 12:25

Kan er mij hier al iemand vertellen hoeveel toeren een D4 maakt op een snelweg tegen 124km/u op cc aub?
Gebruikersavatar
jvov60
4th Gear member
Berichten: 978
Lid geworden op: 04.01.2013 - 20:38

Kinoúmai schreef: Kan er mij hier al iemand vertellen hoeveel toeren een D4 maakt op een snelweg tegen 124km/u op cc aub?
Mijn XC60 met D4 draait bij 124 km/u precies 2000 toeren.
Voor mij geen Volvo for life meer.
De laatste (XC60 II) is weg.
Nu naar volledig EV bij een merk met Duitse verfijning.
Veel plezier hier met prachtige Volvo's en misschien tot later.
Kinoúmai
2nd Gear member
Berichten: 232
Lid geworden op: 05.10.2018 - 12:25

jvov60 schreef:
Kinoúmai schreef: Kan er mij hier al iemand vertellen hoeveel toeren een D4 maakt op een snelweg tegen 124km/u op cc aub?
Mijn XC60 met D4 draait bij 124 km/u precies 2000 toeren.
Bedankt voor je info jvov60. Mmmmm, ligt nog redelijk aan de hoge kant vind ik. Hij zal wel iets zwaarder wegen dan een V60 dacht ik.
Gebruikersavatar
Doc R
2nd Gear member
Berichten: 145
Lid geworden op: 23.04.2017 - 23:05

Aandrijflijn is hetzelfde als je kiest voor de V60 D4AWD.
Wellicht heb ji hier nog iets aan:
https://www.media.volvocars.com/global/ ... ifications
Rekeningrijden??? Doe ik al jaren...

V70 D3 OceanRace MY2012, oa sportcassis+niveau, Brembo ho-houders, Sleipner black chrome
Hers; V60 D6 Summum MY2016, Inscription Ember Black, Offblack/Toscana, Titania
406 break GT HDI 110 329.000km probleemloos
205 tD 392.000km probleemloos
Gebruikersavatar
Doc R
2nd Gear member
Berichten: 145
Lid geworden op: 23.04.2017 - 23:05

:-) Verder kijken op media.volvocars geeft desgewenst meer info.
Met 12k per maand schrijf je wel snel veel centjes af....
Is ook een overweging om voor de V60 te gaan.
Zou me vooral focussen op de zetel waar je je leven op doorbrengt ipv Hp of beetje extra Nm.
Begrijp volledig je keuze aangaande rijhulp systemen.
Weet niet of je werkterrein met name België is maar tax valt in het niet bij brandstofkosten bij deze km/j.
Zoals elke fabrikant heeft ook Volvo het EGR spook met bijhorend gedoe, :devil: VAG heeft nog levensduur verlengende software toegepast, O-) de eerdere D4’s zijn berucht vanwege de EGR. De T8 zou idd aantrekkelijk kunnen zijn maar ben bang dat je reële verbruik meer licht bij de cijfers van een T6 zonder electromotor... :-|

Veel plezier Met je queeste
Rekeningrijden??? Doe ik al jaren...

V70 D3 OceanRace MY2012, oa sportcassis+niveau, Brembo ho-houders, Sleipner black chrome
Hers; V60 D6 Summum MY2016, Inscription Ember Black, Offblack/Toscana, Titania
406 break GT HDI 110 329.000km probleemloos
205 tD 392.000km probleemloos
Kinoúmai
2nd Gear member
Berichten: 232
Lid geworden op: 05.10.2018 - 12:25

Doc R schreef: Aandrijflijn is hetzelfde als je kiest voor de V60 D4AWD.
Wellicht heb ji hier nog iets aan:
https://www.media.volvocars.com/global/ ... ifications
Hartelijk dank voor de link! Interessant, heb ze gelijk alle drie vergeleken (D4 vs T6 vs T8)
Doc R schreef: :-) Verder kijken op media.volvocars geeft desgewenst meer info.
Met 12k per maand schrijf je wel snel veel centjes af....
Is ook een overweging om voor de V60 te gaan.
Zou me vooral focussen op de zetel waar je je leven op doorbrengt ipv Hp of beetje extra Nm.
Begrijp volledig je keuze aangaande rijhulp systemen.
Weet niet of je werkterrein met name België is maar tax valt in het niet bij brandstofkosten bij deze km/j.
Zoals elke fabrikant heeft ook Volvo het EGR spook met bijhorend gedoe, :devil: VAG heeft nog levensduur verlengende software toegepast, O-) de eerdere D4’s zijn berucht vanwege de EGR. De T8 zou idd aantrekkelijk kunnen zijn maar ben bang dat je reële verbruik meer licht bij de cijfers van een T6 zonder electromotor... :-|

Veel plezier Met je queeste
Ons werkterrein ligt in een verhouding van 65/35 tussen België & Nederland.
Ik denk dat een T8 niet een goed idee is voor ons gezien onze meestal lange afstandstrajecten, geen zonnepanelen in woonst en/of bedrijf, dus duurder op/bijladen en het gewicht van de wagen lijken ons de negatieve punten te zijn.
Voor het ogenblik is er in België al een verschil van €0,172 tussen benzine en dieselprijs. Het overwegen van een T6 komt hierdoor zomaar in de mogelijkheid. We denken dat er nog een verschil is van een kleine €100/maand aan brandstofkosten in het voordeel van een D4.
De vraag is dus, gaan we voor zuinigheid, of voor (méér) plezier... :D
Er is (natuurlijk) nog een klein probleem, aangezien we liever voor een Cross Country zouden willen gaan en er nog geen T6 van is zouden we de bestelling moeten uitstellen. De nieuwe wagen zouden we hier graag tegen eind april 2019 willen hebben maar dat kan alleen met een D4...

Straks naar een dealer voor een eerste prijsofferte en vragen voor een D4 testwagen die we toch voor minstens een dag zouden mogen gebruiken. Een T6 zouden we graag in en S/V90 willen testen.
Gebruikersavatar
NielsPHEV
7th Gear member
Berichten: 5105
Lid geworden op: 14.09.2004 - 20:13

volgens de specs waar de link naar verwijst zou de V60 optional air suspension achter hebben. Een vergissing of een optie die nog niet gecommuniceerd is ?
Gebruikersavatar
Doc R
2nd Gear member
Berichten: 145
Lid geworden op: 23.04.2017 - 23:05

Helaas zijn niet alle mogelijke opties ook altijd in Nederland beschikbaar...
Ben zelf niet in de race voor een V60, heb me d’r dus nog niet echt in verdiept..
Rekeningrijden??? Doe ik al jaren...

V70 D3 OceanRace MY2012, oa sportcassis+niveau, Brembo ho-houders, Sleipner black chrome
Hers; V60 D6 Summum MY2016, Inscription Ember Black, Offblack/Toscana, Titania
406 break GT HDI 110 329.000km probleemloos
205 tD 392.000km probleemloos
Gebruikersavatar
Doc R
2nd Gear member
Berichten: 145
Lid geworden op: 23.04.2017 - 23:05

Wat ik verder weet van de V60 is dat de achterbank niet in 3delen neergaat, er dus geen 4 paar skies in passen en hetgeen in autoweek stond.
Heb bij autoweek altijd het gevoel dat het het reclamebladen van de Duitse automobielindustrie is...

Mompel mompel, de achtervering van de V60 zou niet zo best zijn...... Geen idee of ‘t inderdaad zo is. :-|
Rekeningrijden??? Doe ik al jaren...

V70 D3 OceanRace MY2012, oa sportcassis+niveau, Brembo ho-houders, Sleipner black chrome
Hers; V60 D6 Summum MY2016, Inscription Ember Black, Offblack/Toscana, Titania
406 break GT HDI 110 329.000km probleemloos
205 tD 392.000km probleemloos
Gebruikersavatar
teebee
7th Gear member
Berichten: 6928
Lid geworden op: 16.06.2016 - 22:02

NielsPHEV schreef:
Kinoúmai schreef: Vanop de luchthaven in Brussel:
Afbeelding

Afbeelding
denim blue toch
Vergis je niet in het licht / belichting in deze foto’s; denim blue is in werkelijkheid een stuk fletser dan op de foto lijkt.
Mijn vrouw heeft een nieuwe V40 in denim blue, en ik kan je verzekeren dat hij ‘in het wild’ beslist anders is dan de foto doet vermoeden.
Desalnietteplus een erg mooie kleur!
“de voorruit is groter dan de achteruitkijkspiegel”

Hij: V60 T5 Momentum MY19 / Birch Light Metallic, Maroon Brown Moritz leder en heel veel lekkers ! :-)
Zij: XC40 T2 MY23, Silver Dawn, Momentum Core Aut. met veel lekkers (V40 CC MY18, Denim Blue)
Volvo V60, VOR, D3 163pk, Ocean Blue & Beige leder, bodykit, MY12
Vroeger oa Mini, VW, Honda, Alfa Romeo (10x) oa Guilietta/33/33SW/155/156SW, Renault Scenic/Laguna Estate/Espace, Fiat Barchetta, Volvo V40 1.8 en V50 2.0D, Peugeot 208
Kinoúmai
2nd Gear member
Berichten: 232
Lid geworden op: 05.10.2018 - 12:25

Eind volgende week krijgen we een V60-D4 ter beschikking voor een dag. De dealer had niet direct één voorhanden en deze die we gaan testen is van een collega-verkoper uit een ander filiaal.
T8 gaat het dus ook al zeker niet worden, dat besluit staat vast. Blijft dus een T6 of D4 maar we hadden graag een Cross Country genomen en die zijn (voorlopig) niet in T6 beschikbaar.
Het zuiver brandstofplaatje zal daarmee vermoedelijk ook wel uitkomen met iets méér dan €300/maand in het voordeel van de diesel-versie. Eenvoudig hoef je het niet te maken.
Het ziet er dus naar alle waarschijnlijkheid uit dat het een V60 CC-D4 gaat worden wanneer we ons volgende week gaan kunnen verzoenen na de testrit.
Gebruikersavatar
Fulaks
6th Gear member
Berichten: 4096
Lid geworden op: 31.07.2007 - 15:46
Locatie: Antwerpen

Je kan de D4 laten opkietelen naar 250 PK zoals ik, en dan heb je beslist plezier. Met een T6 heb ik geen ervaring, maar mijn D4+ blijft een genot.

Morgen proefrit met een XC40 T4 waarin mijn ouders interesse hebben. Zij rijden momenteel een V60 D3, maar dan nog de wat oudere 5-cylinderversie.
V90 D4 Inscription (2019); Mini Cooper (2012); V70 D4 (2014); V70 2.4D (2008); V70 2.4D (2002); Talbot-Toyota-Mitsubishi-Renault
Plaats reactie

Terug naar “V60/S60 vanaf MY 2019”