Nieuwe V60/S60 samenstellen, (onbegonnen werk?)

Kinoúmai
2nd Gear member
Berichten: 232
Lid geworden op: 05.10.2018 - 12:25

Fulaks schreef: Je kan de D4 laten opkietelen naar 250 PK zoals ik, en dan heb je beslist plezier. Met een T6 heb ik geen ervaring, maar mijn D4+ blijft een genot.

Morgen proefrit met een XC40 T4 waarin mijn ouders interesse hebben. Zij rijden momenteel een V60 D3, maar dan nog de wat oudere 5-cylinderversie.
En dan weg, fabrieksgarantie. Is toch niet mogelijk in België om die officieel te laten voorzien van Chilipepper?
Kinoúmai
2nd Gear member
Berichten: 232
Lid geworden op: 05.10.2018 - 12:25

Heeft er iemand ervaring met het bijvullen van de SCR/Adblue-tank op een D4?
Kinoúmai
2nd Gear member
Berichten: 232
Lid geworden op: 05.10.2018 - 12:25

Kinoúmai schreef: Heeft er iemand ervaring met het bijvullen van de SCR/Adblue-tank op een D4?
Niemand die zijn D4 al een keer heeft moeten gaan bijtanken met Adblue?
Zéér benieuwd of je dit gemakkelijk aan de pomp zelf kan doen of er een bezoek bij je dealer aan vast hangt. :-/
Laatst gewijzigd door Kinoúmai op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Walter
Geartronic member
Berichten: 24350
Lid geworden op: 13.09.2004 - 08:30
Locatie: Randstad
Contacteer:

de eerste V60's rijden net. Geloof niet dat iemand al zijn Adblue leeg gereden heeft. Op de andere modellen zit het systeem ook net, dus zal wel loslopen. En de dealer kijkt er standaard naar bij elk onderhoud als ik me niet vergis. Als het goed is hoef je het dus nooit zelf bij te vullen
Afbeelding
Mijn blog
ex-850club lid/ex-V3C lid Volvo V70 B5244S2 AT MY02/Volvo 854 B5202F '95/Volvo 343DL '78/Volvo 360GLS B19A '83.
Nu: Volvo S80 3.2 AWD Summum MY08 Magic Blue/Sandstone + Buick Special Trunkback Sedan 1937

Als het kind in je verdwenen is, ben je pas echt oud!
Gebruikersavatar
OGA244
8th Gear member
Berichten: 12219
Lid geworden op: 21.03.2011 - 21:54
Locatie: Skåne

ad blue is er pas vanaf week 46 van 2017
Kinoúmai
2nd Gear member
Berichten: 232
Lid geworden op: 05.10.2018 - 12:25

Walter schreef: de eerste V60's rijden net. Geloof niet dat iemand al zijn Adblue leeg gereden heeft. Op de andere modellen zit het systeem ook net, dus zal wel loslopen. En de dealer kijkt er standaard naar bij elk onderhoud als ik me niet vergis. Als het goed is hoef je het dus nooit zelf bij te vullen
Daar vrees ik een beetje voor met onze km-aantallen en een Adblue tankje van 11L. :-|
Zal vrijdag eens nakijken/vragen bij de dealer.
Gebruikersavatar
Walter
Geartronic member
Berichten: 24350
Lid geworden op: 13.09.2004 - 08:30
Locatie: Randstad
Contacteer:

Volvo heeft aangeven wat voor kilometrage met die 11l mogelijk is, heb het even net paraat maar de dealer kan je daarover vast informeren
Afbeelding
Mijn blog
ex-850club lid/ex-V3C lid Volvo V70 B5244S2 AT MY02/Volvo 854 B5202F '95/Volvo 343DL '78/Volvo 360GLS B19A '83.
Nu: Volvo S80 3.2 AWD Summum MY08 Magic Blue/Sandstone + Buick Special Trunkback Sedan 1937

Als het kind in je verdwenen is, ben je pas echt oud!
Gebruikersavatar
jvov60
4th Gear member
Berichten: 978
Lid geworden op: 04.01.2013 - 20:38

Kinoúmai schreef: Heeft er iemand ervaring met het bijvullen van de SCR/Adblue-tank op een D4?
Zie dit topic: viewtopic.php?t=79319

Ik heb zelf al 2 x 10 liter erin gegooid thuis. Nu bijna 30.000 gereden.

Bij een tankstation een keer bekeken, maar daar kon ik toen enkel 10 liter minimaal afnemen. Dat zou toen niet passen, want de auto gaf aan maximaal 9 liter bijvullen.
Maar het schijnt wel te kunnen bij de pomp. Misschien niet overal.
Voor mij geen Volvo for life meer.
De laatste (XC60 II) is weg.
Nu naar volledig EV bij een merk met Duitse verfijning.
Veel plezier hier met prachtige Volvo's en misschien tot later.
Kinoúmai
2nd Gear member
Berichten: 232
Lid geworden op: 05.10.2018 - 12:25

Walter schreef: Volvo heeft aangeven wat voor kilometrage met die 11l mogelijk is, heb het even net paraat maar de dealer kan je daarover vast informeren
Merci Walter, gaan we zeker doen vrijdag.
Kinoúmai
2nd Gear member
Berichten: 232
Lid geworden op: 05.10.2018 - 12:25

jvov60 schreef:
Kinoúmai schreef: Heeft er iemand ervaring met het bijvullen van de SCR/Adblue-tank op een D4?
Zie dit topic: viewtopic.php?t=79319

Ik heb zelf al 2 x 10 liter erin gegooid thuis. Nu bijna 30.000 gereden.

Bij een tankstation een keer bekeken, maar daar kon ik toen enkel 10 liter minimaal afnemen. Dat zou toen niet passen, want de auto gaf aan maximaal 9 liter bijvullen.
Maar het schijnt wel te kunnen bij de pomp. Misschien niet overal.
Hartelijk dank voor de link.

Vreemd dat je minimaal 10L moest afnemen. Hier nog nergens tegengekomen.
Hoop van harte dat we kunnen bijvullen via het pistool aan een pomp want anders zie ik dat echt niet zitten. 11L is echt héél weinig voor ons.
Gebruikersavatar
Fulaks
6th Gear member
Berichten: 4083
Lid geworden op: 31.07.2007 - 15:46
Locatie: Antwerpen

Kinoúmai schreef:
Fulaks schreef: Je kan de D4 laten opkietelen naar 250 PK zoals ik, en dan heb je beslist plezier. Met een T6 heb ik geen ervaring, maar mijn D4+ blijft een genot.

Morgen proefrit met een XC40 T4 waarin mijn ouders interesse hebben. Zij rijden momenteel een V60 D3, maar dan nog de wat oudere 5-cylinderversie.
En dan weg, fabrieksgarantie. Is toch niet mogelijk in België om die officieel te laten voorzien van Chilipepper?
Ik heb het gedaan na afloop van de fabrieksgarantie en het is inderdaad niet wettelijk in België.
V90 D4 Inscription (2019); Mini Cooper (2012); V70 D4 (2014); V70 2.4D (2008); V70 2.4D (2002); Talbot-Toyota-Mitsubishi-Renault
Kinoúmai
2nd Gear member
Berichten: 232
Lid geworden op: 05.10.2018 - 12:25

Zó, het heeft hier een tijdje stil geweest. :-)
Twee weken geleden voor het eerst een volle dag gaan testrijden met een V60-D4. Was ééntje in Birch Light met Momentum uitvoering. Zat maar weinig aan/op aan extra's. Was geen verkeerde ervaring maar gezien het een FWD uitvoering was, had het insturen toch enige aanpassing van me nodig aangezien we al jaren quattro rijden. Motorisch gezien vond ik hem nogal...euuuuuh...Volvo-achtig (geen idee hoe dit feitelijk moest zijn) O-)
Afgelopen week dan bij een andere dealer offerte laten maken voor een V60-D4 AWD Cross Country en de verkoper stelde gelijk voor om een testrit te doen met een V90-D4 AWD Cross Country maar die stond bij een ander filiaal van hen.
Vandaag was het dus zover. Geen probleem om die even elders te gaan ophalen maar de verrassing was wel groot toen ze daar melden dat de testrit maar een ½ uurtje mocht duren. Had toch iets langer verwacht zei ik, een uurtje is dan goed voor u mijnheer?...we hebben er dan maar zelf 2u. van gemaakt. :P
Wel, dit was toch al helemaal anders, we hadden het gevonden hoe je die wagen op dynamische stand kon zetten en was hierdoor al meer aangenaam verrast dan met het vorige gewone exemplaar waarvan ik vermoed dat ie toen gewoon op eco stond of in het beste geval comfort.
De grote boot was verder uitgerust met een open dak, hud, adaptieve CC, lane assist en nog wat extra opties. Voor de zoveelste keer bij een testrit is mij het ACC alweer niet bevallen. Wat een hemeltergend onding is dat toch! We hebben zowat alle snelheden tussen 102 en 122 gezien ondanks ie op 125km/u stond. Korte afstanden, langere afstanden, en alles er tussenin hebben we geprobeerd...om moedeloos van te worden. Het zal dus nooit iets voor mij worden.
Maar...we hebben ook een aangename gadget ontdekt, nml. stuurverwarming. Nog nooit gehad bij al mijn vorige voertuigen maar deze keer komt het er zeker in! (en nog veel meer)! :D

Meer dan waarschijnlijk wordt de wagen maandag besteld of ik moest van de verkoper nog een gouden tip krijgen dat we beter nog 2 weken zouden wachten omdat in België bij de meeste merken dan de promoties voor het autosalon beginnen te lopen. :ninja:
Wordt vervolgd... :-)
Gebruikersavatar
Paul
Top Gear member
Berichten: 32840
Lid geworden op: 19.09.2004 - 00:38

ACC misschien keer uit laten leggen door een verkoper er naast?
MY08 C30 1.6D Summum / MY09 C30 1.6D DrivE Sport / MY11 V50 D2 / MY13 C30 D2 R-Edition / MY16 V40 D2 R-Design / MY14 V60 D6 Plug-in-Hybrid Ice White /MY16 V70 D4 Polar+ Magic Blue / MY17 V60 D5 Twin Engine Special Edition Ice White / MY13 C30 D2 R-Edition / MY19 V90 T4 Business Sport / MY20 E-Golf
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design

MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY23 XC40 Pure Electric Plus
Kinoúmai
2nd Gear member
Berichten: 232
Lid geworden op: 05.10.2018 - 12:25

Paul schreef: ACC misschien keer uit laten leggen door een verkoper er naast?


Gaat ie daardoor dan minder en/of onnodig afremmen? :-/
Het is niet moeilijk te begrijpen dat er zoveel yo-yo & zigzag wordt gereden op een snelweg.
Doe mij maar een gewone cruise control. We hebben het nu al op zoveel (test)wagens geprobeerd...ik word er gewoon nerveus van en de concentratie is gewoon weg.
Gebruikersavatar
NielsPHEV
7th Gear member
Berichten: 5096
Lid geworden op: 14.09.2004 - 20:13

Ik heb nu drie jaar een auto met slimme ACC in de vorm van Pilot assist en vind het heerlijk ontspannend, heb heb nagenoeg altijd aanstaan op de snelheid en laat het systeem meerijden mag elke week antwerpen twee keer voorbij heerlijk met PA2. Het is even wennen maar uiteindelijk ga je het integreren in je rijstijl
Gebruikersavatar
jvov60
4th Gear member
Berichten: 978
Lid geworden op: 04.01.2013 - 20:38

Kinoúmai schreef:
Paul schreef: ACC misschien keer uit laten leggen door een verkoper er naast?


Gaat ie daardoor dan minder en/of onnodig afremmen? :-/
Het is niet moeilijk te begrijpen dat er zoveel yo-yo & zigzag wordt gereden op een snelweg.
Doe mij maar een gewone cruise control. We hebben het nu al op zoveel (test)wagens geprobeerd...ik word er gewoon nerveus van en de concentratie is gewoon weg.
Ben het met je eens: de ACC en ook Pilot Assist van Volvo missen verfijning. De ACC reageert veel te heftig op auto's die soms nog ver weg zijn door sterk af te remmen. Snelheid herpakken gaat met onnodig veel toeren en abrupt.
De Pilot Assist werkt maar kort zelfstandig. Het vraagt zelfs als je het stuur gewoon licht beet hebt, toch de handen aan het stuur te houden. Gevolg is dat je steeds het stuur tikjes moet geven om Pilot Assist groen te houden. Bij mist en bij motregen is Pilot Assist gewoon gevaarlijk te noemen (door een camera die een vertekend beeld ziet door het water dat ervoor zit?). Het gaat slingeren en buiten de lijnen.
Voor mij geen Volvo for life meer.
De laatste (XC60 II) is weg.
Nu naar volledig EV bij een merk met Duitse verfijning.
Veel plezier hier met prachtige Volvo's en misschien tot later.
Gebruikersavatar
diesel01
8th Gear member
Berichten: 19843
Lid geworden op: 22.05.2009 - 14:27

NielsPHEV schreef: Ik heb nu drie jaar een auto met slimme ACC in de vorm van Pilot assist en vind het heerlijk ontspannend, heb heb nagenoeg altijd aanstaan op de snelheid en laat het systeem meerijden mag elke week antwerpen twee keer voorbij heerlijk met PA2. Het is even wennen maar uiteindelijk ga je het integreren in je rijstijl
+1 mijn vrouw heeft ook wat issues met PA omdat ze niet meedenkt.
Ik weet precies wanneer hij wil ingrijpen en geef dan zelf even een beetje gas mee, richtingaanwijzer uit wanneer ik er 30meter achterzit en hij gaat er voorbij.
Richting weer naar rechts en volhouden tot je over de lijn bent met de linker wielen en pa pakt het weer over, mooier wordt het niet.
Ik gebruik het hier alleen op de rustige tijden, anders regel ik het zelf en met HUD altijd de snelheid op het raam en ogen op de weg.
V90 D5 AWD Inscription Polestar.
V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
JoopXC
2nd Gear member
Berichten: 186
Lid geworden op: 07.05.2012 - 22:59

Tijdens de proefrit heb ik de Pilot Assist al als comfortabel en als een goede toevoeging ervaren, zeker in combinatie met de mij al bekende ACC. Het neemt je "stuurwerk" uit handen en da's alles. Ik heb ook geen moment geaarzeld om deze optie aan te vinken! Bij regen en mist heb ik niet proef gereden dus heb ik ook geen idee hoe het systeem dan reageert, zou dus wel eens heel anders/minder kunnen zijn...

Resumerend; als je denkt dat die optie je geheel zonder te sturen van A naar B brengt zijn je verwachtingen op dit moment gewoon nog te hoog.

Wat betreft de ACC, als je inderdaad wat gas bijgeeft zoals DIESEL01 al vermeldt overrule je de ACC en vervolg je na baan wisselen gewoon met dezelfde snelheid. Het vereist iets oefening/gewenning, als je dat trucje door hebt zie je vanzelf de voordelen en het gemak er van.
Laatst gewijzigd door JoopXC op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
440 GL 1989
850 Est. 2.5 10V 1993
V70 2.5 20V 2004
XC90 3.2 Sport 2007
V60 PIH 2013[/size]
850 Est T-5R 1995
V60 T8 R-Design(2019)
Kinoúmai
2nd Gear member
Berichten: 232
Lid geworden op: 05.10.2018 - 12:25

Morgen D-day!!!

:happy:
Kinoúmai
2nd Gear member
Berichten: 232
Lid geworden op: 05.10.2018 - 12:25

Zó, onderstaande is dus besteld, levering voorzien in april.

Volvo V60 Cross Country D4 AWD geartronic
Pine Grey met RC40 comfortzetels in blond geventileerd nappa leder met charcoal interieur
Lichtmetalen velgen 19" met 5 dubbele spaken matt black/diamond cut 235/45 R19 W
Versatility Pack
Sensus Navigation Pack
Light Pack
Premium climate pack
Premium Audio Pack (DAB+ CD-speler en HK audiosysteem)
Cros Country pro pack (Verwarmbare voorzetels, Interieur verlichting pro, Driftwood inleg, glossy black zijruitomlijsting, drive modus, enz...)
Luxury seat pack
Guard alarm
Zwarte dakhemel
Zijruiten in gelamineerd glas en achterste verdonkerd
Park assist V & A + camera achteraan
Verwarmde achterbank
Verwarmbaar stuurwiel
Massagezetels vooraan
Elektrisch verwarmbare voorruit

en dan nog wat toebehoren zoals, koffermat in kunststof, vergrendelbare wielbouten, bumperbeschermlijst in inox, sleutelcover in wood, rubber mattenset, nekkussen en hoofdkussen.

We kijken er al naar uit wat onze eerste Volvo ons zal brengen!
Plaats reactie

Terug naar “V60/S60 vanaf MY 2019”