Nieuwe V60/S60 samenstellen, (onbegonnen werk?)

Plaats reactie
Kinoúmai
2nd Gear member
Berichten: 232
Lid geworden op: 05.10.2018 - 12:25

Hoi, nieuw hier op het forum.

Wij zijn ons aan het oriënteren voor een nieuw bedrijfsvoertuig ter vervanging van onze huidige die volgend jaar eind maart op pensioen mag.

Het leuke "voorspel" kan gaan beginnen. :D

Wij zijn niet direct bekend met Volvo (zou onze eerste worden) maar ik weet nu al dat er héél wat knopen zullen moeten doorgehakt worden om een leuke te kunnen samenstellen. Niet in het minst de motorisatie versie zal een belangrijk gegeven zijn voor ons dagelijks gebruik wetende dat we aan een ruim gemiddelde van 10k km/ maand zitten.

Ons huidig voertuig is een Audi A6 Allroad BiT en willen zeker wel wat toegevingen doen, maar het moet in ieder geval een aangenaam rijdend voertuig worden, dat bedrijfszeker is, dynamisch en comfortabel.
Gebruikersavatar
teebee
7th Gear member
Berichten: 6862
Lid geworden op: 16.06.2016 - 22:02

Nou welkom, altijd leuk een andere auto uit zoeken, zeker wanneer de baas m betaald ;-)
Je noemt aan het eind direct eigenlijk al de essentie van Volvo: bedrijfszeker, dynamisch en comfortabel
Indien dit je eerste Volvo gaat worden zullen er beslist meer volgen, neem dat van mij (ons) aan.
Ik durf zelfs te beweren dat je de Audi niet zal gaan missen.
Het samenstellen is niet echt een klus hoor, afhankelijk van je budget en wensen kan je middels de configurator in no time een mooie samenstellen.
Dan nog een kwestie van bestellen en wachten.... wachten....
“de voorruit is groter dan de achteruitkijkspiegel”

Hij: V60 T5 Momentum MY19 / Birch Light Metallic, Maroon Brown Moritz leder en heel veel lekkers ! :-)
Zij: XC40 T2 MY23, Silver Dawn, Momentum Core Aut. met veel lekkers (V40 CC MY18, Denim Blue)
Volvo V60, VOR, D3 163pk, Ocean Blue & Beige leder, bodykit, MY12
Vroeger oa Mini, VW, Honda, Alfa Romeo (10x) oa Guilietta/33/33SW/155/156SW, Renault Scenic/Laguna Estate/Espace, Fiat Barchetta, Volvo V40 1.8 en V50 2.0D, Peugeot 208
Gebruikersavatar
RZA
4th Gear member
Berichten: 730
Lid geworden op: 10.02.2018 - 08:08

Welkom! Een optie waar je misschien niet direct aan denkt als je hiervoor geen Volvo hebt gereden is de standkachel (onderdeel van Scandinavian Line); is echt super. In de winter in een lekker warme ontdooide auto stappen terwijl al je buren zich rot staan te krabben.. :D Zou ook altijd de Intellisafe Line aanvinken. Succes!
XC60 T5 Inscription || Electric Silver || MY 2018
Alfa Romeo 147 TS Veloce || Alfa Rosso || 2003

Ex: V90 T5 R-Design || Onyx Black Metallic || Polestar || 2017
Ex: V40 T4 GT Business Sport || Bursting Blue || 2018
Gebruikersavatar
jalex_h
6th Gear member
Berichten: 2645
Lid geworden op: 12.12.2014 - 19:20
Locatie: Midden nederland

Welkom hier!
Als je zo veel km’s maakt, ga je van een Volvo zeker geen spijt krijgen. En wat dat kiezen betreft, die configurator is leuk maar hij maakt ook hebberig :sick: .
Ooit: Een kale 440 1.7 DL uit 1989, een flink aangeklede V40 2.0 uit 1996 & V70 D4 GT Nordic+ met een aantal leuke dingetjes uit 2015
Nu: Afbeelding Afbeelding

Je kunt beter een optimist zijn die ongelijk heeft dan een pessimist die gelijk krijgt.
Kinoúmai
2nd Gear member
Berichten: 232
Lid geworden op: 05.10.2018 - 12:25

teebee schreef: Nou welkom, altijd leuk een andere auto uit zoeken, zeker wanneer de baas m betaald ;-)
Je noemt aan het eind direct eigenlijk al de essentie van Volvo: bedrijfszeker, dynamisch en comfortabel
Indien dit je eerste Volvo gaat worden zullen er beslist meer volgen, neem dat van mij (ons) aan.
Ik durf zelfs te beweren dat je de Audi niet zal gaan missen.
Het samenstellen is niet echt een klus hoor, afhankelijk van je budget en wensen kan je middels de configurator in no time een mooie samenstellen.
Dan nog een kwestie van bestellen en wachten.... wachten....
Hartelijk dank mensen allemaal!

Ik ben zelf gemachtigd toezichthouder op onze rekeningen... ;-)

Er zal toch heel wat mogen tegenoverstaan om de Allroad te evenaren. Maar geen probleem mee als dit net niet is.
RZA schreef: Welkom! Een optie waar je misschien niet direct aan denkt als je hiervoor geen Volvo hebt gereden is de standkachel (onderdeel van Scandinavian Line); is echt super. In de winter in een lekker warme ontdooide auto stappen terwijl al je buren zich rot staan te krabben.. :D Zou ook altijd de Intellisafe Line aanvinken. Succes!
Niet direct aan gedacht maar dat zal niet nodig zijn vrees ik. De wagen staat toch elke dag overdekt in een ondergrondse standplaats. Toch bedankt voor de tip.
De meeste rijhulpmiddelen vinken we nooit aan omdat we vinden dat een wagen best nog altijd zelf bestuurd wordt. ;-)
jalex_h schreef: Welkom hier!
Als je zo veel km’s maakt, ga je van een Volvo zeker geen spijt krijgen. En wat dat kiezen betreft, die configurator is leuk maar hij maakt ook hebberig :sick: .
Ja dat heb ik al ondervonden. :D

Btw, werkt het forum ook via Tapatalk?
We kunnen het niet zo direct vinden.
Gebruikersavatar
NielsPHEV
7th Gear member
Berichten: 5095
Lid geworden op: 14.09.2004 - 20:13

bij die kms per jaar zal het een d4 worden verwacht een inscription met alle lines en vooral de polestar tuning het maakt vooral de d4 erg prettig je zou ook de t8 kunnen nemen maar bij dat bizarre aantal kms is benzine wel een stuk duurder zelfs als het hybride is

oja geen tapatalk...
Laatst gewijzigd door NielsPHEV op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Fredraket
4th Gear member
Berichten: 721
Lid geworden op: 08.03.2015 - 00:55
Locatie: Wierden

Gezien de huidige auto een A6 Allroad is ook al eens aan de V60 Cross Country gedacht? Of wellicht zelfs een V90 CC? De laatste met Pro pakket en de D5 motor is beslist niet gek.....
Groeten, Freddy

MY18 S90 D3 GT Momentum+; Intro line; 18"; Mussel blue en nog wat leuke opties
MY15 V60 D4 GT8 Ocean Race, Inscription Crystal White Pearl, Off Black leder met donkere hemelbekleding, Business Connect Pack, afneembare trekhaak
MY12 Peugeot 508SW 2.0 HDI 163pk BPL

Directie: MY98 Daihatsu Sirion 1.0DX MY08 Fiat Panda 1.2 Editione Cool
Kinoúmai
2nd Gear member
Berichten: 232
Lid geworden op: 05.10.2018 - 12:25

NielsPHEV schreef: bij die kms per jaar zal het een d4 worden verwacht een inscription met alle lines en vooral de polestar tuning het maakt vooral de d4 erg prettig je zou ook de t8 kunnen nemen maar bij dat bizarre aantal kms is benzine wel een stuk duurder zelfs als het hybride is

oja geen tapatalk...
Oh jammer van de Tapatalk. Geen probleem, doen we het wel via de browser.

Ja...geen D5 meer in een V60...Ik zie me feitelijk niet direct in een D4 mijn km's afmalen eerlijk gezegd. Geen kennis van Polestar maar weet wel voor wat het staat. Zou inderdaad een oplossing kunnen zijn.

T8 gaat mijn BiT overstijgen vermoed ik en dat vinden we niet erg. :fgrin:
Nu dat verbruik is relatief natuurlijk. Voor het ogenblik zitten we met de Allroad ook aan een gemiddelde van 7,1l/100km (1:14,08) in de zomer zakt dit wel naar een 6,7 á 6,8L.
We hebben elders al wel gelezen van iemand met een T8 die dagelijks 1 x laad na 30.000km op 6,5l zit (1:15,38) zit en laatst voor een vakantie tripje van 1450km genoeg had met 7,4l.
Kinoúmai
2nd Gear member
Berichten: 232
Lid geworden op: 05.10.2018 - 12:25

Fredraket schreef: Gezien de huidige auto een A6 Allroad is ook al eens aan de V60 Cross Country gedacht? Of wellicht zelfs een V90 CC? De laatste met Pro pakket en de D5 motor is beslist niet gek.....
Ja we weten het maar een V60 CC (voorlopig)? enkel in D3 & D4 dacht ik.
Nu merken we de laatste tijd dat we zulk groot slagschip feitelijk niet meer nodig hebben. Het mag allemaal met iets minder van grote maar zonder te veel te moeten inboeten. Ook de maandelijkse financiële aflossing mag iets minder zijn.
Het grote voordeel van een V90 is natuurlijk wel dat deze nog steeds met een D5 verkrijgbaar is.
Kinoúmai
2nd Gear member
Berichten: 232
Lid geworden op: 05.10.2018 - 12:25

Iemand enig idee hoe de onderhoudscycli zijn voor de verschillende motorisaties D5 - T6 en T6e/T8e?
Gebruikersavatar
diesel01
8th Gear member
Berichten: 19843
Lid geworden op: 22.05.2009 - 14:27

Die BiT is dat niet zo’n 313pk machine?
Dan ga je bij Volvo wel een stap terug doen in vermogen met een D4.
V90 D5 AWD Inscription Polestar.
V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
Kinoúmai
2nd Gear member
Berichten: 232
Lid geworden op: 05.10.2018 - 12:25

diesel01 schreef: Die BiT is dat niet zo’n 313pk machine?
Dan ga je bij Volvo wel een stap terug doen in vermogen met een D4.
320pk. Daarom dat ik het hierboven al even schreef, zie me niet direct met een D4 rondtoeren.
Gebruikersavatar
NielsPHEV
7th Gear member
Berichten: 5095
Lid geworden op: 14.09.2004 - 20:13

Kinoúmai schreef:
diesel01 schreef: Die BiT is dat niet zo’n 313pk machine?
Dan ga je bij Volvo wel een stap terug doen in vermogen met een D4.
320pk. Daarom dat ik het hierboven al even schreef, zie me niet direct met een D4 rondtoeren.
Een T8 is ex BTW niet veel duurder dan een D4 maar operationeel natuurlijk wel een stukje prijziger wanneer je er meer dan een volle FTE per jaar in gaat rondrijden.

Onderhoudscycli zijn in jouw geval een keer per kwartaal (30 kkm's)
Gebruikersavatar
diesel01
8th Gear member
Berichten: 19843
Lid geworden op: 22.05.2009 - 14:27

Kinoúmai schreef:
diesel01 schreef: Die BiT is dat niet zo’n 313pk machine?
Dan ga je bij Volvo wel een stap terug doen in vermogen met een D4.
320pk. Daarom dat ik het hierboven al even schreef, zie me niet direct met een D4 rondtoeren.
Tja ik sprak laatst iemand die van dezelfde Audi naar een V90 D5 awd is gegaan en die heeft natuurlijk 80pk minder maar hij vond het wel een relaxte auto.
Waar hij helemaal blij van werd was het geld wat in de zak hield.
V90 D5 AWD Inscription Polestar.
V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
V50 R
6th Gear member
Berichten: 2570
Lid geworden op: 03.07.2006 - 23:34

Dankzij de duitse diesel problematiek, staat er toch wel veel leuk speelgoed in duitsland op dit moment, en dat wordt alleen maar meer met de komende subsidie regelingen.
Dus met een dergelijk kilometrage zou ik ook even bij een dealer bij onze oosterburen kijken, zowel voor volvo als voor andere merken. Import stelt niks meer voor vandaag de dag. En na de laatste rechterlijke uitspraak mbt de bpm loont het zelfs om een nieuwe auto in het buitenland te bestellen, naar NL te rijden en dan met een lagere bpm in te voeren.
Succes met kiezen!
Kinoúmai
2nd Gear member
Berichten: 232
Lid geworden op: 05.10.2018 - 12:25

NielsPHEV schreef:
Kinoúmai schreef:
diesel01 schreef: Die BiT is dat niet zo’n 313pk machine?
Dan ga je bij Volvo wel een stap terug doen in vermogen met een D4.
320pk. Daarom dat ik het hierboven al even schreef, zie me niet direct met een D4 rondtoeren.
Een T8 is ex BTW niet veel duurder dan een D4 maar operationeel natuurlijk wel een stukje prijziger wanneer je er meer dan een volle FTE per jaar in gaat rondrijden.

Onderhoudscycli zijn in jouw geval een keer per kwartaal (30 kkm's)
Voor wat staat FTE aub?
Alle 30k km voor een T8 in onderhoud? Zou mooi zijn want dit is ook zo voor de huidige. Positief nieuws alvast! :-)
Kinoúmai
2nd Gear member
Berichten: 232
Lid geworden op: 05.10.2018 - 12:25

diesel01 schreef:
Kinoúmai schreef:
diesel01 schreef: Die BiT is dat niet zo’n 313pk machine?
Dan ga je bij Volvo wel een stap terug doen in vermogen met een D4.
320pk. Daarom dat ik het hierboven al even schreef, zie me niet direct met een D4 rondtoeren.
Tja ik sprak laatst iemand die van dezelfde Audi naar een V90 D5 awd is gegaan en die heeft natuurlijk 80pk minder maar hij vond het wel een relaxte auto.
Waar hij helemaal blij van werd was het geld wat in de zak hield.
Ik zou er ook niet echt veel mee inzitten om met een D5 verder te "moeten" :-/ maar vermits deze niet meer voorzien wordt in een V60 gaan we iets anders moeten nemen.
Afbetalingen die €250 á €450 in de maand lager liggen en zo in de vennootschap blijven, kunnen mooi meegenomen zijn.
Gebruikersavatar
teebee
7th Gear member
Berichten: 6862
Lid geworden op: 16.06.2016 - 22:02

Kinoúmai schreef:
diesel01 schreef: Die BiT is dat niet zo’n 313pk machine?
Dan ga je bij Volvo wel een stap terug doen in vermogen met een D4.
320pk. Daarom dat ik het hierboven al even schreef, zie me niet direct met een D4 rondtoeren.
Lijkt me wat overdreven; de gemiddelde snelweg in NL zit rond de spitstijden redelijk ‘vol’ nog afgezien van oom agent welke de boel strak in de gaten houdt tegenwoordig. Een D4 levert meer dan genoeg vermogen om met veel genoegen onderweg te zijn, en dat alles in het zeer comfortabele interieur van de nieuwe V60, lijkt me geen straf. Natuurlijk is veel vermogen leuk, maar zo vaak benut je dat nou ook weer niet om te zeggen ‘ik zie mezelf niet direct in een D4 rondtoeren...’ Ik denk dat je deze stelling eens kritisch bij jezelf zou moeten overleggen met realistische (!) argumenten. Zou maar zo kunnen dat een D4’tje’ dan zomaar opeens wel een kanshebber is.
Laatst gewijzigd door teebee op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
“de voorruit is groter dan de achteruitkijkspiegel”

Hij: V60 T5 Momentum MY19 / Birch Light Metallic, Maroon Brown Moritz leder en heel veel lekkers ! :-)
Zij: XC40 T2 MY23, Silver Dawn, Momentum Core Aut. met veel lekkers (V40 CC MY18, Denim Blue)
Volvo V60, VOR, D3 163pk, Ocean Blue & Beige leder, bodykit, MY12
Vroeger oa Mini, VW, Honda, Alfa Romeo (10x) oa Guilietta/33/33SW/155/156SW, Renault Scenic/Laguna Estate/Espace, Fiat Barchetta, Volvo V40 1.8 en V50 2.0D, Peugeot 208
Kinoúmai
2nd Gear member
Berichten: 232
Lid geworden op: 05.10.2018 - 12:25

V50 R schreef: Dankzij de duitse diesel problematiek, staat er toch wel veel leuk speelgoed in duitsland op dit moment, en dat wordt alleen maar meer met de komende subsidie regelingen.
Dus met een dergelijk kilometrage zou ik ook even bij een dealer bij onze oosterburen kijken, zowel voor volvo als voor andere merken. Import stelt niks meer voor vandaag de dag. En na de laatste rechterlijke uitspraak mbt de bpm loont het zelfs om een nieuwe auto in het buitenland te bestellen, naar NL te rijden en dan met een lagere bpm in te voeren.
Succes met kiezen!
Tja, als het beterkoop mag/moet zijn is Duitsland zeker een mogelijkheid. Een jonge 2de hands met weinig km's zou ook een mogelijkheid kunnen zijn. Voor de juiste paketen & opties moet je meestal dan wel wat water bij de wijn doen.
Als het echter nieuw Duits moet zijn kan je beter in de UK gaan shoppen. Zelfs ook voor een Volvo ;-)
Kinoúmai
2nd Gear member
Berichten: 232
Lid geworden op: 05.10.2018 - 12:25

teebee schreef:
Kinoúmai schreef:
diesel01 schreef: Die BiT is dat niet zo’n 313pk machine?
Dan ga je bij Volvo wel een stap terug doen in vermogen met een D4.
320pk. Daarom dat ik het hierboven al even schreef, zie me niet direct met een D4 rondtoeren.
Lijkt me wat overdreven; de gemiddelde snelweg in NL zit rond de spitstijden redelijk ‘vol’ nog afgezien van oom agent welke de boel strak in de gaten houdt tegenwoordig. Een D4 levert meer dan genoeg vermogen om met veel genoegen onderweg te zijn, en dat alles in het zeer comfortabele interieur van de nieuwe V60, lijkt me geen straf. Natuurlijk is veel vermogen leuk, maar zo vaak benut je dat nou ook weer niet om te zeggen ‘ik zie mezelf niet direct in een D4 rondtoeren...’ Ik denk dat je deze stelling eens kritisch bij jezelf zou moeten overleggen met realistische (!) argumenten. Zou maar zo kunnen dat een D4’tje’ dan zomaar opeens wel een kanshebber is.
Goh ja ik weet wel wat je bedoeld hoor maar misschien heb je zelf nog nooit met een 3.0l BiT V6 gereden maar van meer longinhoud ga je toch relaxer rijden hoor. Het zou hetzelfde zijn als ik zou zeggen, een 4.0l V8 is idem rijplezier aan de Allroad. => niet dus! :-)
Ondertussen is het ook alweer 13jaar geleden dat we nog met een 2.2L 4-cilinder gereden hebben. Het zal alvast niet te vergelijken zijn met de huidige motorisaties van Volvo.

Het blijft een moeilijke oefening om de juiste motorisatie te vinden met onze huidige kilometeraantallen. Morgen komt er hier in België alweer een stukje bij voor diesel-gebruik en zitten we aan een max. van €1,63. Het verschil met naft was hier vorige week op vele plaatsen al €0,11...
Plaats reactie

Terug naar “V60/S60 vanaf MY 2019”