'97 940 IC Limited Edition accuproblemen

De laatste serie achterwielaangedreven Volvo's
Plaats reactie
Ibracadabra
Starter
Berichten: 1
Lid geworden op: 03.02.2021 - 13:53

Hoi allemaal,

Afgelopen zomer heb ik mijn allereerste auto gekocht, vooral omdat ik merkte dat ik totaal geen plezier meer had in het rijden met de leasebak waar ik doordeweeks alleen maar mee in de file sta en die bovendien niet van mijzelf is, wat de glans er nogal vanaf haalt. Ik kocht een net ingereden 940 uit 97 (slechts vierenhalve ton op de teller) waar ik nog steeds enorm blij mee ben. Ik heb mijn aanwinst Zlatan genoemd, omdat het niet alleen een teamcarrier is, het is ook nog eens een gigantische Zweed die al meer dan 20 jaar kont schopt, sterker terugkomt van blessures en nog niet over pensioen nadenkt. Ik ben er de afgelopen zomer mee door Europa gereden en hij heeft me niet in de steek gelaten.

Het rijplezier is nog steeds onovertroffen, maar door de lockdown kom ik nu nergens meer. En daar zit nu het probleem. De accu gaat binnen een week leeg, terwijl die wel fatsoenlijk oplaadt. Er moet dus ergens een lek zitten, maar het kan verdomd kostbaar zijn om de op te (laten) sporen.

Dan nu mijn vraag: zou het kunnen dat dit lek door de centrale deurvergrendeling komt? De achterklep kan vergrendeld worden, maar hij valt niet goed dicht. Omdat het in normale situaties niet storend is heb ik het slotje nog niet vervangen, maar als het niet goed sluiten van de deur stroom kost ga ik dit natuurlijk wel doen en scheelt me dat weer uitzoekwerk. Weet iemand of het stroom kost als een van de deuren niet goed in het slot zit?

Afbeelding
Gebruikersavatar
mees
6th Gear member
Berichten: 2888
Lid geworden op: 29.10.2013 - 13:04
Locatie: Zuid-Holland
Contacteer:

Zelfde auto hier en ook hetzelfde. Al heel erg lang (jaaaaren). Wel heb ik iets laten veranderen waardoor de ramen ook zonder contact aan altijd open/dicht kunnen; dus de lampjes in de knopjes branden altijd. En laten dus de accu leeglopen..... Misschien bij jou ook ooit veranderd?
Gebruikersavatar
Ferrari
5th Gear member
Berichten: 1145
Lid geworden op: 12.10.2019 - 10:49
Locatie: Antwerpen

Lekstroom meten en één voor één de zekeringen eruit. Dan weet je in welk circuit de lekstroom zit en wordt het zoeken een stuk eenvoudiger.
Henry

Huidig wagen- en motorpark:
Volvo C70 D3 Geartronic Summum 2011
Volvo 850 GLT 2.5 20V 1992
Mazda CX-30 2020 (leaseauto, alleen zakelijk)
Harley-Davidson Softail Heritage Classic 1999
Plaats reactie

Terug naar “De 740 - 760 - 780 / 940-960 en S/V90”