airco stopt na 5 tot 50 km

De laatste serie achterwielaangedreven Volvo's
Plaats reactie
Gebruikersavatar
canvas
1st Gear member
Berichten: 47
Lid geworden op: 30.08.2006 - 19:08

Hallo Allemaal,

Probleem deed zich 2019 al voor maar toen af en toe.
Vorige zomer de airco opnieuw laten vullen en nagekeken op lekkage.
Tijdens de gehele zomer met goed weer werkt de airco met tussenpauze maar na het najaar toe steeds korter.
Als hij werkt is deze ijskoud.
Wel opvallend is dat de airco op vakantie met de caravan er achter best goed gedaan heeft. maar alleen als ik 110 reed. maar dat is niet de bedoeling.
Bij mij staat de airco altijd aan en merkt direct als deze ermee stop, meteen dikke warme lucht.
Als ik deze 20 km uit zet en dan weer aan gaat het een x tal km weer goed.
Het is een Volvo 960 2.5 automaat 1997, Auto rijd op een G3 injectie installatie. Maar dat mag toch nier uitmaken. want op benzine stopt de airco ook.

Hoor graag van jullie wat het euvel kan zijn.

Gr Paul.
Gebruikersavatar
Msuidgeest
Geartronic member
Berichten: 20409
Lid geworden op: 23.06.2007 - 23:15
Locatie: Flevoland
Contacteer:

Toch weer te weinig koelmiddel? Een aircounit wordt namelijk beschermd tegen lage druk. Maar het zou ook de aircopomp kunnen zijn waarvan de poulie de pomp niet goed meeneemt.
Mark


Two possibilities exist: either we are alone in the Universe or we are not. Both are equally terrifying.

Arthur C. Clarke

Installateurs gezocht:
https://wouda.nl/werken-bij-wouda/
Gebruikersavatar
The Mechanic
5th Gear member
Berichten: 1436
Lid geworden op: 16.04.2018 - 19:53

Te weinig koudemiddel, luchtspleet van de aircopomp koppeling te groot, verdampertemperatuur sensor niet goed
Gebruikersavatar
Msuidgeest
Geartronic member
Berichten: 20409
Lid geworden op: 23.06.2007 - 23:15
Locatie: Flevoland
Contacteer:

Dat woord zocht ik: luchtspleet te groot.
Mark


Two possibilities exist: either we are alone in the Universe or we are not. Both are equally terrifying.

Arthur C. Clarke

Installateurs gezocht:
https://wouda.nl/werken-bij-wouda/
Kogelman
2nd Gear member
Berichten: 220
Lid geworden op: 20.06.2016 - 20:42

Vulringetje er tussen plaatsen ( of iets anders dat dun is: bij mij zit er al jaren een plastic lipje om een broodbakker mee af te sluiten tussen). Daarmee wordt de spleet kleiner en kan de magneet die je inschakelt als je de airco aan zet die afstand weer overbruggen en slaat de pomp aan en krijg je weer koude lucht. Is al veel over geschreven op internet: zoek maar eens op : Volvo airco luchtspleet
740 GL (1985) zilvergrijs metallic, 155.000 km
V50 T5 (2004) Saphire Black ,220 PK, 360.500 km. (sold)
P122 Amazon (1969), Mellanbla (=hemelsblauw, Volvo lakkleur 99), tweedeurs, B20 , M40+overdrive, Weber 32-36, LPG G2 (verkocht)
940 (1998) Nautic Blue Pearl, LPT+MBC 165 pk automaat, Vialle LPG, 356.500 km
940 (1998) Black Berry Pearl, LPT+MBC 165 pk, LPG, 354.000 km
P122 Amazon (1967), Ruby Red (verkocht)
Volvo 244 GL (1983) Moerkbla metallic 196.000 km, B23, M47
Plaats reactie

Terug naar “De 740 - 760 - 780 / 940-960 en S/V90”