Ongeluk met mijn 940
Geplaatst: 18.08.2019 - 14:10
Beste allen,
Ik had gehoopt dat mijn eerste post op dit forum over positievere dingen zou gaan,
Eerst het verhaal:
Na 8 maanden sparen en zoeken heb ik in maart eindelijk kunnen upgraden van een 144 naar een 940.
Lpg in gebouwd (vogel), en klaar om kilometers te maken! Sinds maart staan er al 30,000 kilometers bij (huidige stand 295,000)
Deze auto gekozen omdat hij technisch nog zeer netjes is, interieur is super strak. en de compressie op alle zuigers nog tussen de 11,2 en 11,5 ligt.
Onderhoudsboekjes zijn volgeschreven, bijgehouden. Je snapt het wel een mooi exemplaar. Heb hem bij nordicar laten nakijken op mankementen, en hier werd ook gezegd dat het een nette wagen is.
3 augustus stond ik bij de stationsweg in leeuwarden stil om te keren. en mijn achterligger ziet mijn baksteen niet staan (hoe dan) en klapt met een gangetje van 40-50 zo in de zeikant onder een hoek van 45°
Met als resultaat dat mijn B-Pilaar 70 mm naar binnen kwam, de kokerbalk de vorm van een banaan heeft gekregen, en de achterdeur volledig plat is.
foto's
Ik heb de auto twee dagen later bij een zeer vriendelijk bedrijf laten bekijken voor een noodreparatie en opmaken van hoe ernstig de situatie is.
Gelukkig werd er aangegeven dat ik nog wel prima met de auto naar Slovenië op vakantie kon. Ze hebben de b-pilaar weer rechtgetrokken, en de achterdeur gangbaar gemaakt.
Advies van het schadebedrijf: Kokerbalk plus deel b-pilaar eruit slijpen en vervangen met een donor deel van sloopauto. Geschatte kosten tussen de 4-5k
Mijns inziens kan ik geen betere 940 station kopen voor dat bedrag, en deze auto heeft ook een plekje in mijn hart gewonnen door de vakantie Slovenië zonder horten of stoten te doen, zelfs na zo'n klap.
Ik kan na een aanschaf van deze auto niet zo'n bedrag ophoesten, dus ik ben opzoek naar een goedkoper alternatief. Ik wil niet besparen op degelijkheid maar op manuren, en die zijn in de oostelijke landen nou eenmaal aanzienlijk lager.
Het idee:
Ik wil in de herfst vakantie richting polen, bulgarije, roemenië rijden om mijn auto daar te laten herstellen, als het mogelijk is neem ik zelf een stuk donor mee. Ik ben echter opzoek naar mensen die hier ervaring mee hebben of een goed contact in een van deze landen. Gezien het geen kwestie is van er op de bonnefooi heen rijden. zou ik graag in contact komen met een bedrijf die dit vakkundig kan repareren.
De Vra(a)g(en):
Wat zou je zelf doen in deze situatie? Herstellen of slopen
Heeft iemand suggesties foor fora's of bedrijven die me hiermee zouden kunnen helpen?
Heeft iemand toevallig een linker dorpel + b pilaar over ?
In hoop deze auto op de weg te houden.
Met vriendelijke groet,
Sasha
Ik had gehoopt dat mijn eerste post op dit forum over positievere dingen zou gaan,
Eerst het verhaal:
Na 8 maanden sparen en zoeken heb ik in maart eindelijk kunnen upgraden van een 144 naar een 940.
Lpg in gebouwd (vogel), en klaar om kilometers te maken! Sinds maart staan er al 30,000 kilometers bij (huidige stand 295,000)
Deze auto gekozen omdat hij technisch nog zeer netjes is, interieur is super strak. en de compressie op alle zuigers nog tussen de 11,2 en 11,5 ligt.
Onderhoudsboekjes zijn volgeschreven, bijgehouden. Je snapt het wel een mooi exemplaar. Heb hem bij nordicar laten nakijken op mankementen, en hier werd ook gezegd dat het een nette wagen is.
3 augustus stond ik bij de stationsweg in leeuwarden stil om te keren. en mijn achterligger ziet mijn baksteen niet staan (hoe dan) en klapt met een gangetje van 40-50 zo in de zeikant onder een hoek van 45°
Met als resultaat dat mijn B-Pilaar 70 mm naar binnen kwam, de kokerbalk de vorm van een banaan heeft gekregen, en de achterdeur volledig plat is.
foto's
Ik heb de auto twee dagen later bij een zeer vriendelijk bedrijf laten bekijken voor een noodreparatie en opmaken van hoe ernstig de situatie is.
Gelukkig werd er aangegeven dat ik nog wel prima met de auto naar Slovenië op vakantie kon. Ze hebben de b-pilaar weer rechtgetrokken, en de achterdeur gangbaar gemaakt.
Advies van het schadebedrijf: Kokerbalk plus deel b-pilaar eruit slijpen en vervangen met een donor deel van sloopauto. Geschatte kosten tussen de 4-5k
Mijns inziens kan ik geen betere 940 station kopen voor dat bedrag, en deze auto heeft ook een plekje in mijn hart gewonnen door de vakantie Slovenië zonder horten of stoten te doen, zelfs na zo'n klap.
Ik kan na een aanschaf van deze auto niet zo'n bedrag ophoesten, dus ik ben opzoek naar een goedkoper alternatief. Ik wil niet besparen op degelijkheid maar op manuren, en die zijn in de oostelijke landen nou eenmaal aanzienlijk lager.
Het idee:
Ik wil in de herfst vakantie richting polen, bulgarije, roemenië rijden om mijn auto daar te laten herstellen, als het mogelijk is neem ik zelf een stuk donor mee. Ik ben echter opzoek naar mensen die hier ervaring mee hebben of een goed contact in een van deze landen. Gezien het geen kwestie is van er op de bonnefooi heen rijden. zou ik graag in contact komen met een bedrijf die dit vakkundig kan repareren.
De Vra(a)g(en):
Wat zou je zelf doen in deze situatie? Herstellen of slopen
Heeft iemand suggesties foor fora's of bedrijven die me hiermee zouden kunnen helpen?
Heeft iemand toevallig een linker dorpel + b pilaar over ?
In hoop deze auto op de weg te houden.
Met vriendelijke groet,
Sasha