Uitbouwen EURO1 alarm

De laatste serie achterwielaangedreven Volvo's
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Martin_D4
1st Gear member
Berichten: 49
Lid geworden op: 16.04.2014 - 15:03
Locatie: Huissen

Hallo,
mijn 940 LE '98 heeft een EURO1 alarm. Dit alarm trek de accu leeg na ongeveer een week stil staan. Kan ik dit alarm eenvoudig uitbouwen of op een andere manier permanent uitschakelen, zodat het systeem geen stroom meer verbruikt? Ik wil wel graag de centrale vergrendeling in tact houden.
(1998) 940 Polar Limited Edition (356.000km)
(2014) V70 D4 Nordic+ Electric Silver (124.000km)
(2012) Skoda SuperB 1.6 Tdi (115.000)
(2003) Peugeot 406 GT 2.2 hdi (375.000 km)
(1999) Peugeot 406 2.0 Hdi (320.000 km)
(2003) Seat Toledo 1.8 20v
(2001) Seat Toledo 1.8 20v
(1998) Opel Astra 1.6
(1994) ford fiesta
Gebruikersavatar
edraket
7th Gear member
Berichten: 8629
Lid geworden op: 17.03.2006 - 15:26
Locatie: Haarlemmermeer

Is het een aftermarket of origineel alarm? En je bedoelt denk ik klasse 1, dat is een startonderbreker.
V60 D5 geartronic R-design '13
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85

V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
Gebruikersavatar
The Mechanic
5th Gear member
Berichten: 1441
Lid geworden op: 16.04.2018 - 19:53

Euro alarm is in die tijd als accessoire geleverd door Volvo, zijn idd niet de beste alarmen..
Gebruikersavatar
Martin_D4
1st Gear member
Berichten: 49
Lid geworden op: 16.04.2014 - 15:03
Locatie: Huissen

edraket schreef: Is het een aftermarket of origineel alarm? En je bedoelt denk ik klasse 1, dat is een startonderbreker.
is idd een achteraf ingebouwd alarm als ik het goed heb een EURO alarm. Klasse 3 vgl mij.
(1998) 940 Polar Limited Edition (356.000km)
(2014) V70 D4 Nordic+ Electric Silver (124.000km)
(2012) Skoda SuperB 1.6 Tdi (115.000)
(2003) Peugeot 406 GT 2.2 hdi (375.000 km)
(1999) Peugeot 406 2.0 Hdi (320.000 km)
(2003) Seat Toledo 1.8 20v
(2001) Seat Toledo 1.8 20v
(1998) Opel Astra 1.6
(1994) ford fiesta
Gebruikersavatar
edraket
7th Gear member
Berichten: 8629
Lid geworden op: 17.03.2006 - 15:26
Locatie: Haarlemmermeer

Je moet een schema zien te vinden van het alarm, dat is het makkelijkste werken en weet je zeker wat je doet.. Maar wat ze meestal doen is de draden naar de brandstofpomp en naar de startonderbreker doorknippen en daar het alarm kastje tussen plaatsen. Als je de draden volgt van het alarm naar de auto moet je ze kunnen vinden. Er lopen ook nog een aantal draden van deurcontacten enz naar het alarm, dus even goed uitzoeken.
Als je deze 2 draden hebt hersteld kun je het kastje er tussenuit halen, dan is hij volledig uitgeschakeld. De draden naar de deur enz kun je gewoon laten zitten.
V60 D5 geartronic R-design '13
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85

V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
Gebruikersavatar
Martin_D4
1st Gear member
Berichten: 49
Lid geworden op: 16.04.2014 - 15:03
Locatie: Huissen

even een update.
ik heb dus een guard (1 of 2) alarm. Zekering #5 eruit en het alarm staat spanningloos.
Zal hem tzt wel uitboouwen voorlopig eerst druk met APK en omkeuren van gasinstallatie van G2 naar G3.
(1998) 940 Polar Limited Edition (356.000km)
(2014) V70 D4 Nordic+ Electric Silver (124.000km)
(2012) Skoda SuperB 1.6 Tdi (115.000)
(2003) Peugeot 406 GT 2.2 hdi (375.000 km)
(1999) Peugeot 406 2.0 Hdi (320.000 km)
(2003) Seat Toledo 1.8 20v
(2001) Seat Toledo 1.8 20v
(1998) Opel Astra 1.6
(1994) ford fiesta
Gebruikersavatar
edraket
7th Gear member
Berichten: 8629
Lid geworden op: 17.03.2006 - 15:26
Locatie: Haarlemmermeer

Maar dan heb je denk ik ook geen ab meer op de deuren en kun je alleen nog met de sleutel in het slot ontgrendelen?
V60 D5 geartronic R-design '13
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85

V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
Gebruikersavatar
Martin_D4
1st Gear member
Berichten: 49
Lid geworden op: 16.04.2014 - 15:03
Locatie: Huissen

edraket schreef: Maar dan heb je denk ik ook geen ab meer op de deuren en kun je alleen nog met de sleutel in het slot ontgrendelen?
Er zit op deze auto (nog) geen centrale vergrendeling met AB, dus ik heb er geen last van.
(1998) 940 Polar Limited Edition (356.000km)
(2014) V70 D4 Nordic+ Electric Silver (124.000km)
(2012) Skoda SuperB 1.6 Tdi (115.000)
(2003) Peugeot 406 GT 2.2 hdi (375.000 km)
(1999) Peugeot 406 2.0 Hdi (320.000 km)
(2003) Seat Toledo 1.8 20v
(2001) Seat Toledo 1.8 20v
(1998) Opel Astra 1.6
(1994) ford fiesta
Gebruikersavatar
Msuidgeest
Geartronic member
Berichten: 20627
Lid geworden op: 23.06.2007 - 23:15
Locatie: Flevoland
Contacteer:

Da's vreemd. Op deze auto hoort het wel te zitten maar misschien werkt het niet meer. Zeker een LE (Limited Edition) hoort dat te hebben ...

Voor zover ik mij kan herinneren dan.
Mark


Two possibilities exist: either we are alone in the Universe or we are not. Both are equally terrifying.

Arthur C. Clarke

Installateurs gezocht:
https://wouda.nl/werken-bij-wouda/
Gebruikersavatar
Martin_D4
1st Gear member
Berichten: 49
Lid geworden op: 16.04.2014 - 15:03
Locatie: Huissen

Msuidgeest schreef: Da's vreemd. Op deze auto hoort het wel te zitten maar misschien werkt het niet meer. Zeker een LE (Limited Edition) hoort dat te hebben ...

Voor zover ik mij kan herinneren dan.
eerlijk gezegd had ik het ook verwacht, dit was volgens de eerste eigenaar de meest luxe uitvoering in die tijd. Een Polar Limited Edition. alleen het schuifdak en de electrisch verstelbare stoelen zitten er niet op...

Weet iemand de standaard optielijst van een limited Edition uit 1998?
(1998) 940 Polar Limited Edition (356.000km)
(2014) V70 D4 Nordic+ Electric Silver (124.000km)
(2012) Skoda SuperB 1.6 Tdi (115.000)
(2003) Peugeot 406 GT 2.2 hdi (375.000 km)
(1999) Peugeot 406 2.0 Hdi (320.000 km)
(2003) Seat Toledo 1.8 20v
(2001) Seat Toledo 1.8 20v
(1998) Opel Astra 1.6
(1994) ford fiesta
Plaats reactie

Terug naar “De 740 - 760 - 780 / 940-960 en S/V90”