Bediening raam werkt niet goed

De laatste serie achterwielaangedreven Volvo's
Plaats reactie
Zeepjeerd
Starter
Berichten: 4
Lid geworden op: 27.05.2018 - 11:03

Hallo,
Ik heb recent een Volvo 940 Station uit 1992 gekocht. Ik merkte dat de knoppen voor het raam aan de bestuurderszijde het niet altijd goed doen. Voor het raam van de bestuurder gaat deze makkelijk naar beneden maar omhoog lukt niet (soms met heel hard drukken). Als je van de bestuurderskant het passagiersraam open wil doen gaat deze heel langzaam naar beneden en ook niet omhoog. De knop in de passagiersdeur werkt wel top. Ik denk dat bij de bestuurderskant de knoppen niet voldoende contact maken.

Dan komt mijn vraag: hoe kan ik bij de bestuurdersdeur de knoppen eruit halen en testen?
Laatst gewijzigd door Zeepjeerd op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Msuidgeest
Geartronic member
Berichten: 20684
Lid geworden op: 23.06.2007 - 23:15
Locatie: Flevoland
Contacteer:

Tjonge, dat wordt lastig. Die knoppenset kun je losnemen door hem omhoog te bewegen en uit de deurpaneel te halen en dan de draadbundels los te klikken. Maar dan komt het: die schakelaars zijn volledig demontabel maar let op dat ze niet uit elkaar vallen en de veertjes wegspringen.
Het is mij eens gelukt om dan de contactjes schoon te maken met fijn schuurpapier maar ik heb mij voorgenomen om de volgende keer een nieuwe knoppenset te kopen. Neem je tijd!
Mark


Two possibilities exist: either we are alone in the Universe or we are not. Both are equally terrifying.

Arthur C. Clarke

Installateurs gezocht:
https://wouda.nl/werken-bij-wouda/
Gebruikersavatar
karz
1st Gear member
Berichten: 32
Lid geworden op: 18.06.2006 - 15:55

Msuidgeest schreef: Tjonge, dat wordt lastig. Die knoppenset kun je losnemen door hem omhoog te bewegen en uit de deurpaneel te halen en dan de draadbundels los te klikken. Maar dan komt het: die schakelaars zijn volledig demontabel maar let op dat ze niet uit elkaar vallen en de veertjes wegspringen.
Het is mij eens gelukt om dan de contactjes schoon te maken met fijn schuurpapier maar ik heb mij voorgenomen om de volgende keer een nieuwe knoppenset te kopen. Neem je tijd!
Ik heb ongeveer hetzelfde gehad tijdens een rit naar Oostenrijk, opeens ging het raam aan de bestuurderszijde niet meer naar beneden. (Erg handig bij tolpoortjes) .
Later op de camping heb ik dat schakelblok uit de deur gepeuterd. Duidelijk was dat de schakelaar aardig wat roet/inbranding plekjes had vergeleken met de schakelaar voor passagierzijde.
Uiteindelijk heb ik beide schakelaars omgewisseld en vreemd genoeg gaan nu zowel de bestuurders als passagierszijde prima, alleen nu hapert de schakelaar aan de passagierzijde :D , waarschijnlijk zit deze nu doorgelinkt op een "slecht" pootje van schakelaar aan de bestuurderszijde die ik omgewisseld heb.

Op youtube staat een instructie hoe je de schakelaar kan demonteren en schoon kan maken.

https://www.youtube.com/watch?v=qn6fQG2_0eo
-2003 s60 2.5 T-
-1993 940 GL 2.3-
Plaats reactie

Terug naar “De 740 - 760 - 780 / 940-960 en S/V90”