Remblokken vervangen; wat heb ik nu geleerd?

De laatste serie achterwielaangedreven Volvo's
Plaats reactie
Jimbo940
1st Gear member
Berichten: 13
Lid geworden op: 16.10.2017 - 16:57

Hallo mede Volvo-ers,

Ik heb vorig jaar november mijn project Volvo gekocht. Een mooie lelijke Volvo 940 estate (2.3 benzine) met ruim 400k op de teller. De auto heeft de afgelopen jaren dienst gedaan als vakantiewagen dus heb hem gekocht inclusief dakdragers, dakkoffer, sneeuwkettingen en 9 Zwitserland vignetten. De families voor ons hebben heerlijk van de auto genoten gezien de paar kilo aarde en Liga koeken die ik eruit heb gezogen. Wij zijn met z’n tweetjes en een hond dus de Wolvo zal bij ons een beter leven krijgen. Het onderhoud is altijd goed geweest maar de laatste familie heeft denk ik alleen maar genoten en niks meer aangepakt. Daardoor heb ik een lijstje met zaken die ik aan wil pakken. Knippers voor en beide achterlichten heb ik al ervangen want allemaal beschadigd. Koppelingsplaten en fuseekogels laten vervangen samen met een stuurkogel. Airco nakijken en hulpveren staan nog op de lijst. Net zoals het aanpakken van de deurpanelen want deze zijn helemaal gerimpeld. Nieuw (gebruikt) tapijt heb ik al liggen om te vervangen want nu is de bodemplaat bij mijn voeten te zien. Remblokken heb ik meteen besteld en ben ik deze week mee begonnen en zo kom ik op de naam van dit topic! Ik heb heel enthousiast blokken gekocht en heb niet eerst de boel bekeken. Resultaat; twee nieuwe klauwen besteld met alle bijbehorende clipjes en glijders. Ik heb nog één remzadel nodig (als iemand er nog één weet...) want aan de rechterkant is er geen beweging in de glijder te krijgen. Tip van een beginner: haal eerst de boel uit elkaar en inspecteer alles even, dit voorkomt nabestellen en irritaties. Ach wel fijn dat alles nu fris wordt! En hij staat er puik bij in afwachting van de nieuwe onderdelen:
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
940 II station 2.3 1997
V50 estate DrivE 1.6D last edition
850 estate 2.5 10v
Gebruikersavatar
Henk 760 Hausser
3rd Gear member
Berichten: 280
Lid geworden op: 09.03.2006 - 20:46
Locatie: Epe

Goed bezig man !Er staat op de klauw toch welk type het is . ( Girling,of Bendix of wat anders .,....)
Groeten ûût Epe
De Dalhaussertjes
Volvo 760 GLE Hausser 1982
";Slurpje";
Jimbo940
1st Gear member
Berichten: 13
Lid geworden op: 16.10.2017 - 16:57

De reden van de nieuwe klauwen is dat ik er achterkwam dat één klauw het bijna niet deed en de ander was op weg om volledig vast te rotten! De blokjes alleen hadden dus weinig verschil gemaakt.....
940 II station 2.3 1997
V50 estate DrivE 1.6D last edition
850 estate 2.5 10v
Jimbo940
1st Gear member
Berichten: 13
Lid geworden op: 16.10.2017 - 16:57

Nieuwe blokken en klauwen zitten er inmiddels alweer een week op en hij remt weer als een duivel! Hieronder het eindresultaat.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
940 II station 2.3 1997
V50 estate DrivE 1.6D last edition
850 estate 2.5 10v
Plaats reactie

Terug naar “De 740 - 760 - 780 / 940-960 en S/V90”