Ik heb het volgende probleem, na wisselen van de thermostaat en vervangen van de koelvloeistof:
Het is me opgevallen dat ik nu ineens koelvloeistof verbruikt....niet veel maar ongeveer 100ml in 200km.
Voorheen is dat nooit geweest. Ik zie nergens iets “lekken”.
Wat ook opvalt is dat er damp komt uit oliepijlstok als ie er half uit is. Of dat voorheen is geweest, weet ik niet.
dit wel met lopende motor.
Wat ook ontstaan is na de koelvloeistof wisseling (blauwe) is dat de motor slecht start als hij warm is.
Ik moet doorstarten en lijkt alsof hij verzuipt. Dan ook een beetje zwarte/roet uit uitlaat.
Motor loopt dan ook een tijd onregelmatig. Iemand enig idee ?
Volvo 960 startproblemen bij warme motor.
- Msuidgeest
- Geartronic member
- Berichten: 20411
- Lid geworden op: 23.06.2007 - 23:15
- Locatie: Flevoland
- Contacteer:
Slecht starten met warme motor komt waarschijnlijk door een kapotte temperatuuropnemer. Deze zit achter je blok, onder de aansluiting van de interieurverwarming, en bepaald voor de computer wat de motortemperatuur is en met hoeveel extra brandstof hij moet inspuiten met koude motor. Die sensor is kapot en je computer denkt dus dat het koud is waardoor je motor verzuipt.
Mark
Two possibilities exist: either we are alone in the Universe or we are not. Both are equally terrifying.
Arthur C. Clarke
Installateurs gezocht:
https://wouda.nl/werken-bij-wouda/
Two possibilities exist: either we are alone in the Universe or we are not. Both are equally terrifying.
Arthur C. Clarke
Installateurs gezocht:
https://wouda.nl/werken-bij-wouda/
- Blade
- 5th Gear member
- Berichten: 2266
- Lid geworden op: 22.07.2007 - 15:04
- Locatie: Haarlemmermeer
- Contacteer:
Dat ie wat verbruikt zal wel lucht zijn. Kan soms lang duren. Kijk na een paar dagen nog eens. En altijd koud.
Damp uit peilstok niet ok. Vermoedelijk carterventilatie veerstopt.
Draai de olievuldop eens los bij warme motor (draaiende motor), en kijk of er daar ook rook uit komt. Ook niet ok. Dan zeker carterventilatie. Ook te checken dmv ballon/handschoen test. Zie youtube.
Damp uit peilstok niet ok. Vermoedelijk carterventilatie veerstopt.
Draai de olievuldop eens los bij warme motor (draaiende motor), en kijk of er daar ook rook uit komt. Ook niet ok. Dan zeker carterventilatie. Ook te checken dmv ballon/handschoen test. Zie youtube.
- Msuidgeest
- Geartronic member
- Berichten: 20411
- Lid geworden op: 23.06.2007 - 23:15
- Locatie: Flevoland
- Contacteer:
Ik kan mij herinneren dat ik zelf eens zo'n sensor heb vervangen.
Mark
Two possibilities exist: either we are alone in the Universe or we are not. Both are equally terrifying.
Arthur C. Clarke
Installateurs gezocht:
https://wouda.nl/werken-bij-wouda/
Two possibilities exist: either we are alone in the Universe or we are not. Both are equally terrifying.
Arthur C. Clarke
Installateurs gezocht:
https://wouda.nl/werken-bij-wouda/
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 225
- Lid geworden op: 01.11.2005 - 17:01
Bij een 960 van modeljaar 1996 en later met een Motronic 4.4 is de temperatuursensor achter het motorblok vervallen.
De temperatuursensor in het thermostaathuis wordt nu zowel gebruikt voor de tempertuurmeter als voor de motorregeling.
De temperatuursensor in het thermostaathuis wordt nu zowel gebruikt voor de tempertuurmeter als voor de motorregeling.