Multiriem in distributie
- Frederik Welvaert
- 5th Gear member
- Berichten: 1900
- Lid geworden op: 10.10.2007 - 19:57
- Locatie: Maldegem
Ik hoop ook dat ze grondig onderzoeken wat er is mis gegaan. Mijn ervaring in de industrie is dat v-riemen vooral snel kapot gaan als ze niet goed uitgelijnd zijn, op verkeerde spanning staan of er ergens iets vastloopt. We hebben al eens aan alle poelies gedraaid, zowel de alle span-en geleiderollen gingen soepel, ook de nieuwe alternator, airco compressor en stuurpomp draaien vlotjes rond... Ik weet nu hoe het klinkt als een riem begint uit te rafelen. Volgende keer meteen motor uit en naar de kant laten rollen...
1995 Volvo 965 B6254S automaat
MY10 XC60 2.4D AWD Geartronic - Rica/Volvotune - VolvoTech Garmin GPS + RV cam
MY05 V50 2.0D
MY10 XC60 2.4D AWD Geartronic - Rica/Volvotune - VolvoTech Garmin GPS + RV cam
MY05 V50 2.0D
- trondheim
- 2nd Gear member
- Berichten: 232
- Lid geworden op: 02.07.2017 - 17:00
- Locatie: NH
Of een braam op een poelie door een steentje wat er tussen is gekomen? Die vreten uiteindelijk ook je riem op.Frederik Welvaert schreef: Ik hoop ook dat ze grondig onderzoeken wat er is mis gegaan. Mijn ervaring in de industrie is dat v-riemen vooral snel kapot gaan als ze niet goed uitgelijnd zijn, op verkeerde spanning staan of er ergens iets vastloopt. We hebben al eens aan alle poelies gedraaid, zowel de alle span-en geleiderollen gingen soepel, ook de nieuwe alternator, airco compressor en stuurpomp draaien vlotjes rond... Ik weet nu hoe het klinkt als een riem begint uit te rafelen. Volgende keer meteen motor uit en naar de kant laten rollen...
Volvo S60 2.4 170PK (03-2007)
- V70/2.4D/2003
- 8th Gear member
- Berichten: 16544
- Lid geworden op: 03.12.2009 - 11:03
- Locatie: Noord-Groningen
Bij mijn vorige was het een vastgeslagen aircopomp waardoor delen van die aandrijfriem in de distributie terecht kwam, met alle dure gevolgen vandaan. En nu is ons aller JosW aan de beurt, oorzaak is dezelfde. Een steentje, braampje whatever....kost een bak poen en een bult ellende.
V70 D3 MY12, Caspian Blue
Vigilat ut quiescant
Vigilat ut quiescant
- Msuidgeest
- Geartronic member
- Berichten: 20666
- Lid geworden op: 23.06.2007 - 23:15
- Locatie: Flevoland
- Contacteer:
Het blijft ruk.
In het begin was het nog erger met deze motoren: de eerste 960's hadden riemen die bijna jaarlijks vervangen moesten worden. De latere modellen gingen naar 60 of 90.000 km. Maar ook kettingen is niet alles want die rekken op. Tandwielen is volgens mij de minst slechte keuze: mijn vader had toch tandwielen op z'n 140. Tenzij ik mij vergis ...
In het begin was het nog erger met deze motoren: de eerste 960's hadden riemen die bijna jaarlijks vervangen moesten worden. De latere modellen gingen naar 60 of 90.000 km. Maar ook kettingen is niet alles want die rekken op. Tandwielen is volgens mij de minst slechte keuze: mijn vader had toch tandwielen op z'n 140. Tenzij ik mij vergis ...
Mark
Two possibilities exist: either we are alone in the Universe or we are not. Both are equally terrifying.
Arthur C. Clarke
Installateurs gezocht:
https://wouda.nl/werken-bij-wouda/
Two possibilities exist: either we are alone in the Universe or we are not. Both are equally terrifying.
Arthur C. Clarke
Installateurs gezocht:
https://wouda.nl/werken-bij-wouda/
- NicoV40
- 4th Gear member
- Berichten: 640
- Lid geworden op: 11.04.2015 - 18:44
Klopt, 100 reeks was voorzien van tandwielen. Amazon ook als ik me niet vergis. Alle oude redblocks dan eigenlijk. (?)
Ex V40 classic rijder, nu P1 rijder
Volvo V50, MY2005, 2.0D met chippie
Volvo V60, MY2017, 2.0D momenteel nog looser-spec D2
Volvo 164, BY1972, B30A (dubbele carburatie)
Volvo V50, MY2005, 2.0D met chippie
Volvo V60, MY2017, 2.0D momenteel nog looser-spec D2
Volvo 164, BY1972, B30A (dubbele carburatie)
- Frederik Welvaert
- 5th Gear member
- Berichten: 1900
- Lid geworden op: 10.10.2007 - 19:57
- Locatie: Maldegem
Elli is terug thuis!
Nieuwe distributie set, nieuwe multiriem set, 12 nieuwe inlaatkleppen, nieuwe valveseals, nieuwe nokkenaskeerringen, nieuwe pakking op de inlaat, nieuwe pakkingen op de uitlaat, nieuwe dichtingen op de injectoren,... Eigenlijk volgens mij alle pakkingen en rubbers die aan de kop voorkomen en uiteraard verse koelvloeistof.
Ik ben de garage deels tegemoet gekomen in de kosten voor wat betreft dichtingen omdat veel van die rubbers sowieso vroeg of laat zouden moeten vervangen worden. (En aan sommigen te zien eerder vroeg dan laat) Alles wat moest vervangen worden door de versprongen riem en de werkuren hebben zij voor hun rekening genomen.
Belangrijkste is dat de motor gered is en weer subliem rijdt, hulde voor mijn garage Caryncar in Lovendegem!
Nieuwe distributie set, nieuwe multiriem set, 12 nieuwe inlaatkleppen, nieuwe valveseals, nieuwe nokkenaskeerringen, nieuwe pakking op de inlaat, nieuwe pakkingen op de uitlaat, nieuwe dichtingen op de injectoren,... Eigenlijk volgens mij alle pakkingen en rubbers die aan de kop voorkomen en uiteraard verse koelvloeistof.
Ik ben de garage deels tegemoet gekomen in de kosten voor wat betreft dichtingen omdat veel van die rubbers sowieso vroeg of laat zouden moeten vervangen worden. (En aan sommigen te zien eerder vroeg dan laat) Alles wat moest vervangen worden door de versprongen riem en de werkuren hebben zij voor hun rekening genomen.
Belangrijkste is dat de motor gered is en weer subliem rijdt, hulde voor mijn garage Caryncar in Lovendegem!
1995 Volvo 965 B6254S automaat
MY10 XC60 2.4D AWD Geartronic - Rica/Volvotune - VolvoTech Garmin GPS + RV cam
MY05 V50 2.0D
MY10 XC60 2.4D AWD Geartronic - Rica/Volvotune - VolvoTech Garmin GPS + RV cam
MY05 V50 2.0D
- Blade
- 5th Gear member
- Berichten: 2266
- Lid geworden op: 22.07.2007 - 15:04
- Locatie: Haarlemmermeer
- Contacteer:
Heel, heel netjes opgelost.