"automaten"olie koeler volvo 960 2.5

De laatste serie achterwielaangedreven Volvo's
Plaats reactie
Gebruikersavatar
canvas
1st Gear member
Berichten: 47
Lid geworden op: 30.08.2006 - 19:08

Hallo Allemaal,

We hebben de camper ingeruild voor een caravan, en mijn volvo 960 moet deze gaan trekken.
Caravan weegt ongveer 1000 kilo, natuurlijk kan de auto daar goed mee overweg maar lees ook hier over extra olie koeler.
Hoe kan ik zijn of mijn auto al een olie koeler heeft en of een olie koeler voor de automaat?
De auto had al een trekhaak toen ik hem kocht.

Alvast bedankt.

Groetjes Paul.
Gebruikersavatar
Msuidgeest
Geartronic member
Berichten: 20620
Lid geworden op: 23.06.2007 - 23:15
Locatie: Flevoland
Contacteer:

Heel makkelijk. Boven en onder aan de koelwaterradiator zitten 2 stalen leidingen boven elkaar, bijrijderskant. Die gaan langs de motor naar de automaat toe. Er zit een warmtewisselaar in de radiator maar daar moet je niet zoveel bij voorstellen: het is een holle pijp waar koelwater door stroom.

Ik heb bij mijn vorige auto's zelf een extra koeler gemonteerd. Gewoon de bovenste leiding doorzagen en met rubber slangen naar de extra koeler die ik gekocht had en voor de koelwaterradiator heb gemonteerd.
Mark


Two possibilities exist: either we are alone in the Universe or we are not. Both are equally terrifying.

Arthur C. Clarke

Installateurs gezocht:
https://wouda.nl/werken-bij-wouda/
Gebruikersavatar
canvas
1st Gear member
Berichten: 47
Lid geworden op: 30.08.2006 - 19:08

Dankjewel, zal vanavond de kap eens open trekken.
Gebruikersavatar
canvas
1st Gear member
Berichten: 47
Lid geworden op: 30.08.2006 - 19:08

Heb de motorkap open gehad geen extra koeler kunnen vinden, onze echte zomer vakantie hebben we nog met de camper gedaan.
Gaan nu nog enkel lange weekenden met de caravan naar de Eifel, dan zullen dan een paar keer zonder extra koeler doen en van de winter een setje zoeken welke past in de Volvo.
Zijn er originele sets te koop (min of meer plug & play)?

Gr Paul.
Gebruikersavatar
Msuidgeest
Geartronic member
Berichten: 20620
Lid geworden op: 23.06.2007 - 23:15
Locatie: Flevoland
Contacteer:

Ik heb een plaatsje gevonden op mijn PC. Let op die 2 zwarte dunne leidingen die over de uitlaat naar achteren lopen: daar gaat het om. Aan de kant van de radiator zie je nog wat koppelingen en 2 slangen die naar een extra koeler gaan. Dat setje was destijds te koop voor 200 euro bij de dealer.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Mark


Two possibilities exist: either we are alone in the Universe or we are not. Both are equally terrifying.

Arthur C. Clarke

Installateurs gezocht:
https://wouda.nl/werken-bij-wouda/
Teebonk
2nd Gear member
Berichten: 132
Lid geworden op: 16.04.2008 - 22:02

Bij Ganzeboom revisie in Rosmalen hebben ze een universeel kitje. Volgens mij destijds voor nog geen 100 euro.

grt Thijs
Plaats reactie

Terug naar “De 740 - 760 - 780 / 940-960 en S/V90”