Het jeukt al een tijdje en heb het nodige afgespeurd......Dat de 4 cylinder (Redblock) erg sterk is dat lijdt geen twijfel, maar hou zit dat met de 6 cylinders?
Lees regelmatig dat de 6 cylinders veel eerder opgeven...lees ik alleen de slechte ervaringen of is de 6 cylinder (2.5 en 3.0L) idd minder sterk.....welke km. standen moet ik aan denken?
Alle reactie is welkom
6 of 4 cylinder
- Walter
- Geartronic member
- Berichten: 24350
- Lid geworden op: 13.09.2004 - 08:30
- Locatie: Randstad
- Contacteer:
geen idee waar die verhalen vandaan komen, er zijn genoeg B6304F of B6254F-en die gezellige kilometerstanden halen. Geen probleem m.i.
Mijn blog
ex-850club lid/ex-V3C lid Volvo V70 B5244S2 AT MY02/Volvo 854 B5202F '95/Volvo 343DL '78/Volvo 360GLS B19A '83.
Nu: Volvo S80 3.2 AWD Summum MY08 Magic Blue/Sandstone + Buick Special Trunkback Sedan 1937
Als het kind in je verdwenen is, ben je pas echt oud!
- Msuidgeest
- Geartronic member
- Berichten: 20404
- Lid geworden op: 23.06.2007 - 23:15
- Locatie: Flevoland
- Contacteer:
Zonder problemen 3 ton of meer gereden met twee 960's en een S90. In de wandelgangen kun je zeggen dat een 2,5 liter steviger is omdat er door een kleinere boring meer "vlees" in het blok zit.
Je ziet snel genoeg of een interessante auto is afgeragd of netjes is onderhouden.
Je ziet snel genoeg of een interessante auto is afgeragd of netjes is onderhouden.
Mark
Two possibilities exist: either we are alone in the Universe or we are not. Both are equally terrifying.
Arthur C. Clarke
Installateurs gezocht:
https://wouda.nl/werken-bij-wouda/
Two possibilities exist: either we are alone in the Universe or we are not. Both are equally terrifying.
Arthur C. Clarke
Installateurs gezocht:
https://wouda.nl/werken-bij-wouda/
- arjan_de_jong
- 4th Gear member
- Berichten: 902
- Lid geworden op: 30.10.2009 - 21:19
- Locatie: Mastenbroek (zwolle)
Ik had een 965 met 660.000 km.
nu een 945 met 563.000 km op de teller.
6 cilinder moet je geluk mee hebben en is gevoeliger voor goed onderhoud. Is ook duurder in onderhoud.
Mijn 945 heb ik gekocht zonder uitgebreid onderhoud history. Dat zou ik niet doen met een 6 cilinder.
nu een 945 met 563.000 km op de teller.
6 cilinder moet je geluk mee hebben en is gevoeliger voor goed onderhoud. Is ook duurder in onderhoud.
Mijn 945 heb ik gekocht zonder uitgebreid onderhoud history. Dat zou ik niet doen met een 6 cilinder.
Volvo 855 2.5 10V G1 1994 490.000km
Volvo 964 3.0 24V 1992 280.000km
Volvo 855 2.5 10V G3 1995 510.000km
Volvo 965 2.5 24V Ambasador G3 1995 660.000km
Volvo V70 D5 2004 503,000km
Volvo 945 2.3 LPT 1998 560.000km
Peugeot 205 1.3 rallye 1990
Suzuki Fronte LC10 360 cc 1970
Suzuki SC100 1.0 1980
Suzuki cappuccino 0.6 Turbo 1991
Suzuki Alto 0.8 1984
Land rover 109"; series III 1973 met 2.4D
Volvo 964 3.0 24V 1992 280.000km
Volvo 855 2.5 10V G3 1995 510.000km
Volvo 965 2.5 24V Ambasador G3 1995 660.000km
Volvo V70 D5 2004 503,000km
Volvo 945 2.3 LPT 1998 560.000km
Peugeot 205 1.3 rallye 1990
Suzuki Fronte LC10 360 cc 1970
Suzuki SC100 1.0 1980
Suzuki cappuccino 0.6 Turbo 1991
Suzuki Alto 0.8 1984
Land rover 109"; series III 1973 met 2.4D
- Frederik Welvaert
- 5th Gear member
- Berichten: 1900
- Lid geworden op: 10.10.2007 - 19:57
- Locatie: Maldegem
Wat hierboven te lezen is heb ik al vaker tegengekomen. De whiteblocks zijn goede motoren (zijn ook de basis geweest voor de later geroemde 5 cilinder motoren) maar ze zijn wat gevoeliger naar onderhoud toe. Mits goed onderhouden halen ze zeker ook respectabele kilometerstanden. De rode blokken kunnen wat beter tegen mishandelingen. Ik heb zelf een tijdje geleden voor dezelfde keuze gestaan en ben uiteindelijk voor een heerlijke 960 gevallen. De vorige eigenaar was zelf een liefhebber en heeft kosten noch moeite gespaard om de wagen in goede conditie te houden.
1995 Volvo 965 B6254S automaat
MY10 XC60 2.4D AWD Geartronic - Rica/Volvotune - VolvoTech Garmin GPS + RV cam
MY05 V50 2.0D
MY10 XC60 2.4D AWD Geartronic - Rica/Volvotune - VolvoTech Garmin GPS + RV cam
MY05 V50 2.0D