Volvo 740GL 2.3 estate

De laatste serie achterwielaangedreven Volvo's
Plaats reactie
Recumbent triker
1st Gear member
Berichten: 20
Lid geworden op: 24.09.2004 - 15:02
Locatie: Helmond

Wij bezitten een 740 waar momenteel nog veel aan moet gebeuren voor deze weer technisch goed in orde is. Mocht er interesse zijn in een verslagje dan maak ik dat wel. Het volgende moet allemaal vervangen worden, Fuseekogel linksvoor, 2 stuks stuurkogel, stabilisatorrubbers, Remschijven voor en de remblokken, Remblokken achter, 4 Banden, Een plaatje inlassen linksvoor, Lekkende ontsteking.

Fuseekogel is goed merkbaar aan het weggedrag, ik moet nu continu een beet corigeren naar links en ook op de voorbanden is het te zien. Het stuurgedrag is slecht en de auto voelt dweilerig aan. De remschijven voor zien er op het oog prima uit maar zijn toch te dun(slijtage) waardoor vervanging toch nodig is. De ontsteking lekt langs de as wat bij meerdere Volvo,s voorkomt. Dit is niet echt lastig maar je krijgt wel een olievlek waar de auto staat. Dit word verholpen door de ontsteking te verwijderen en het huis te voorzien van een bronzen geleidebusje waar het aandrijfasje doorloopt en nieuwe keerringen.
Weet waar je mee bezig bent daarom, een Volvo.
Gebruikersavatar
Walter
Geartronic member
Berichten: 24350
Lid geworden op: 13.09.2004 - 08:30
Locatie: Randstad
Contacteer:

Hallo,

Een verslag is altijd leuk om te lezen en kan waarschijnlijk leerzaam zijn voor iedereen die het leest! Dergelijke verslagen zijn naar mijn idee een belangrijke toevoeging op dit forum!

Walter
Afbeelding
Mijn blog
ex-850club lid/ex-V3C lid Volvo V70 B5244S2 AT MY02/Volvo 854 B5202F '95/Volvo 343DL '78/Volvo 360GLS B19A '83.
Nu: Volvo S80 3.2 AWD Summum MY08 Magic Blue/Sandstone + Buick Special Trunkback Sedan 1937

Als het kind in je verdwenen is, ben je pas echt oud!
Recumbent triker
1st Gear member
Berichten: 20
Lid geworden op: 24.09.2004 - 15:02
Locatie: Helmond

Daarom, ervan leren en kennis delen dat vind ik dan ook de bedoeling van een goed verslag. Het hoeft niet zeer uitgebreid te zijn als het maar begrijpelijk is voor iedereen. :wink:
Weet waar je mee bezig bent daarom, een Volvo.
Gebruikersavatar
Reitse
5th Gear member
Berichten: 1562
Lid geworden op: 12.09.2004 - 20:18
Locatie: Groningen
Contacteer:

Recumbent triker schreef: Het hoeft niet zeer uitgebreid te zijn als het maar begrijpelijk is voor iedereen. :wink:
Ik heb net wat andere stukjes van je gelezen hier en volgens mij moet jij een heel erg mooi en begrijpelijk stuk kunnen gaan maken waar een hoop mensen (nu en in de toekomst) blij van gaan worden. 8)
If you are, then continue to be and don't even think of stopping (Stephen Fry)
Recumbent triker
1st Gear member
Berichten: 20
Lid geworden op: 24.09.2004 - 15:02
Locatie: Helmond

We doen ons best, ondertussen zijn de fuseekogels al vervangen helaas zonder er foto,s van te maken. Het was een spoedoperatie want de linkervoorpoot was afgebroken bij de kogel. Dit gebeurde gelukkig bij stilstand. De stabilisatorstang is ook nog aan de beurt en dan zorg ik wel dat er een digicam aanwezig is. Ook de ontsteking mag nog een reparatie verwachten die ik wil vastleggen op de digitale plaat. Nou alleen nog leren hoe ik foto,s op dit forum kan plaatsen want dat heb ik nog niet gedaan :lol:
Weet waar je mee bezig bent daarom, een Volvo.
Plaats reactie

Terug naar “De 740 - 760 - 780 / 940-960 en S/V90”