Polestar tuning

De Nieuwe XC60
Plaats reactie
Eg1967post
Starter
Berichten: 1
Lid geworden op: 02.05.2021 - 07:06

Mijn 2020 XC60 D4 laten polestar tunen. Vorige auto Tiguan TDI. De automaat van de Volvo vond ik meteen sloom terwijl je wel voelt dat de power er is, maar dat de scgakelmomenten niet kloppen. Verder vind ik de diesel nog steeds rumoerig ten opzichte van de VW. Geadviseerd werd polestar tuning, dan zou de motor rustiger lopen en een directe respons op het gaspedaal. Afspraak gemaakt bij de dealer, gebruik kunnen maken van actie voor €795. Zoals bekend heb je 3 rijmodi: Eco, Comfort en Dynamic. Tuning was binnen het uur klaar, en de modus „Dynamic“ is veranders in „Polestar“. Dit was nu net de rijmodus met de minst prettige schakelmomenten, maar ik merk weinig verschil met de Polestar. Modi Eco en Comfort zijn ongewijzigd, terwijl je juist daar meer koppel onderin wil. Want rustig cruisen op souplesse gaat niet prettig in modus Polestar. Misschien is het wel normaal, maar ik voel me toch beetje gepiepeld. Had misschien beter moeten navragen, maar ik had eigenlijk verwacht dat in algemene zin alle rijmodi meer pk en koppel zouden krijgen. Wat vinden jullie?
Gebruikersavatar
Gouwe
6th Gear member
Berichten: 4536
Lid geworden op: 14.09.2012 - 18:44

Jou ervaring met een Polestar update wijkt nogal af van wat hier doorgaans wordt ervaren. Is het allemaal wel goed gegaan vraag ik me dan af, of heb jij er gewoon minder gevoel voor om het verschil te merken, of overdrijft de rest hier schromelijk. Je opmerking dat Eco en Comfort ongewijzigd zijn is volgens mij niet correct. En nee een Polestar kuurtje gaat er niet voor zorgen dat de motor minder rumoerig is. Wat je absoluut wel had moeten merken is dat de bak alerter schakelt en je bij een versnelling meer op koppel en minder op toeren kan rijden. Alles gaat als het goed is soepeler. Jammer dat je niet tevreden bent en ik als ik jou was zou ik gewoon even terug gaan naar de dealer, mogelijk is er wat anders aan de hand?
Volvo XC90T8 R-design met genoeg opties en Polestar tuning en voor de fun een Z4 roadster er bij
Daarvoor: V60 D6 Summum, V70 D5 AWD GT Summum, XC90 D5 Summum GT, V60 D3 GT OR, V70 D5 GT, 855 2.5i, 854 GLT, 744 GL, 440 GL en een paar leasebakken tussendoor
Plaats reactie

Terug naar “XC60 vanaf MY 2018”