Eerste keer wassen

De Nieuwe XC60
Plaats reactie
CarloXC60
1st Gear member
Berichten: 23
Lid geworden op: 16.03.2021 - 11:34

Haidieho.

Tja...om m écht wit te houden (Ice White Solid), dan met de hand wassen maar.
Ik lees veel positieve berichten over Meguiars, maar ook een wirwar aan soorten en namen op hun site. Iemand tips over wat voor de eerste keer wassen raadzaam is te gebruiken? En, kun je volstaan met hetzelfde voor je velgen (LM), of is daar dan iets speciaals voor?
Ik heb iets staan nu van Valma, maar lees ik o.a. van dat het de waslaag aantast. Wel al 2 microvezeldoeken, spons in huis.
Dus denk vrijdagmorgen auto in de schaduw en soppen.
THX
Gebruikersavatar
teebee
7th Gear member
Berichten: 6865
Lid geworden op: 16.06.2016 - 22:02

CarloXC60 schreef: 24.03.2021 - 13:17 spons in huis.
Das minimaal 1 spons (wash-mitt) te weinig imho; ik gebruik er 1 apart voor het onderste deel van de auto (zeg naar vanaf halverwege de deuren en lager incl bumpers), Wash-mitts: Poorboy's Chenille Wash Mitts.
Ik gebruik Reset van Carpro (shampoo), en na het wassen en drogen Reload van Carpro. Voor de velgen gebruik ik IronX van Carpro (voor sterke vervuiling en vliegroest-sporen) en dezelfde shampoo met (weer) een aparte wash-mit (een goedkopere van de gamma).
Daarbij vermeld dat mijn auto een glasscoating heeft (aanrader!).
Voor het wassen zoals gezegd 2 wash-mits, voor het drogen een Dhydrate Drying Towel van Carpro (werkt fantastisch). Voor de Reload gebruik ik van CarPro de BOA Extra Thick doeken (1 voor aanbrengen en 1 voor uitwrijven).
Uiteraard geldt voor met de hand wassen de zgn 2-emmer methode, en let op met de zon (kans op vlekken door te snel drogen door de zon). Behandel de auto deel voor deel en niet in 1x de hele auto in het sop zetten (zelfde geldt voor de Reload).
Dit alles oa verkrijgbaar bij Waxworld.
“de voorruit is groter dan de achteruitkijkspiegel”

Hij: V60 T5 Momentum MY19 / Birch Light Metallic, Maroon Brown Moritz leder en heel veel lekkers ! :-)
Zij: XC40 T2 MY23, Silver Dawn, Momentum Core Aut. met veel lekkers (V40 CC MY18, Denim Blue)
Volvo V60, VOR, D3 163pk, Ocean Blue & Beige leder, bodykit, MY12
Vroeger oa Mini, VW, Honda, Alfa Romeo (10x) oa Guilietta/33/33SW/155/156SW, Renault Scenic/Laguna Estate/Espace, Fiat Barchetta, Volvo V40 1.8 en V50 2.0D, Peugeot 208
Plaats reactie

Terug naar “XC60 vanaf MY 2018”