Wat zou ik een volgende keer niet meer bestellen...

De Nieuwe XC60
RayDelft
1st Gear member
Berichten: 20
Lid geworden op: 29.04.2016 - 11:36

Auto park had in in een vorige auto. Gebruik ik nooit. Open dak ook nooit. Standkachel, zelden maar is wel heel fijn.
Gebruikersavatar
jalex_h
6th Gear member
Berichten: 2645
Lid geworden op: 12.12.2014 - 19:20
Locatie: Midden nederland

1zilvergrijs schreef: 30.12.2020 - 19:50 Prima humor, daar houd ik van! Maar even serieus, omdat ik niet meer werk is het "vink maar aan" wel voorbij en moet ik op een andere manier met m'n spaarcentjes omgaan; dat is niet erg en je hoeft echt geen medelijden met mij te hebben.
Je zou bij de dealer ook eens nar een voorraadmodel kunnen vragen. Dan heb je misschien niet de helemaal de uitvoering die je on gedachte had maar dat kan zowel in het negatieve als het positieve zijn. In mijn geval sloeg de balans nog positiever uit dan ik had durven dromen voor een prijs waar ik niet eens van durfde te dromen :-D
Ooit: Een kale 440 1.7 DL uit 1989, een flink aangeklede V40 2.0 uit 1996 & V70 D4 GT Nordic+ met een aantal leuke dingetjes uit 2015
Nu: Afbeelding Afbeelding

Je kunt beter een optimist zijn die ongelijk heeft dan een pessimist die gelijk krijgt.
Flying Jeroen
3rd Gear member
Berichten: 278
Lid geworden op: 08.09.2011 - 21:08
Locatie: Bathmen

Hieronder mijn bevindingen over de opties die er op mijn auto zitten.

Bij een T6 PHEV heb je automatisch een standkachel, dat maakt een verwarmbare voorruit in mijn ogen sowieso overbodig, helemaal als je thuis aan de stekker staat. Kost wat stroom, maar een voorverwarmde auto is heel fijn in de winter, en je hebt een groter elektrisch bereik. De benzine motor zal ook minder snel aanslaan, want soms doet hij dat om het interieur op te warmen als je niet hebt voorverwarmd. Je bespaard dus weer benzine (zo lang auto aan de laadpaal staat). Wij gebruiken de standkachel in de winter dus vrijwel dagelijks, tenzij we het vergeten of af hoc weg moeten.

Intellisafe vind ik top, maar is volgens mij in de meeste uitvoeringen al standaard. Sommigen zijn er wat minder van gecharmeerd. Is voornamelijk hoe je met de systemen en de auto omgaat. Is echter een andere discussie.

In anderhalf jaar park pilot slechts 1x gebruikt, gewoon om het uit te proberen, zou ik nooit bestellen.

Verder zijn veel opties die op mijn auto zaten toen ik hem kocht wel heel fraai, fijn , top hoe je het maar wenst.
Echt noodzakelijk zijn ze geen van alle.

Keyless zou ik wel aanvinken, is gewoon erg praktisch als je je handen vol hebt, zeker mbt inladen kofferruimte (over diefstal zou ik me niet al te veel zorgen maken, Volvo’s worden slechts weinig gestolen).

Panoramadak is alleen goed bruikbaar bij lagere snelheden, boven 100 km/h te veel herrie.
Rij je veel korte stukken met lage snelheid is het juist wel fijn. Dak open, airco uit en je hebt ook nog groter elektrisch bereik. Je kan het natuurlijk ook kiezen omdat je veel licht wil in het interieur. Heel persoonlijk dus en in combinatie in pakketten vaak wel weer een goedkope extra.

Als je een muziekliefhebber bent is B&W absoluut een aanrader en echt nog veel beter dan HK ( zie ik niet echt als meerwaarde tov standaard HP audio, al staat het iets beter). Daarbij ziet het B&W er ook nog eens zeer fraai uit.
Luister je voornamelijk BNR of NPO1 zonde van je geld.

Luchtvering is voor mij een vinkje, vooral prettig als je grotere willen (vanaf 21”) wil hebben, en/of regelmatig zware aanhangers trekt.

Stoelverwarming achter is alleen pure luxe, net als een dashboard in leder look.

Extra getint glas heb ik later laten aanbrengen, maakt de auto in mijn opzicht sportiever. Voor de kids en hond achterin ook prettig. Smaken verschillen echter.

Dan het winterpakket, Full adaptieve LED met reinigingsinstallatie voor de koplampen en verwarmde ruitensproeiers. Als je veel in het donker rijdt is het echt heel prettig, helemaal met de automatische adaptieve grootlicht feature. Maar dat is persoonlijk, mijn vrouw vindt het niks. Ik zou het niet willen missen.

Stuurflippers zitten standaard op de R-design. Ik vind het prettig in de bergen en bij het rijden met aanhanger.

Sinds September heb ik Polestar optimization laten doen. Een aanrader, auto wordt echt levendiger van en trekt vooral in Polestar mode verder door in de versnellingen en is beter bij de les (zowel automaat als respons op gaspedaal).
Dit maakt wellicht de stuurflippers weer meer overbodig, maar ik heb nog niet met de auto in de bergen gereden sindsdien. Wel met caravan in NL en dat maakte de stuurflippers in ieder geval overbodig terwijl ik daarvoor toch daar vaak naar greep omdat ik vond dat de auto te laag in de toeren ging rijden.


Als laatste heb ik ook nog eens gelaagd glas rondom, zorgt voor betere geluidsisolatie en is inbraakbestendiger. Ik kan er niet echt een oordeel over geven want ik weet niet hoe het is zonder. Auto is wel voorbeeldig stil...
Volvo For Life: nr. 8
XC90 R-Design T8 18.8 kWh, 06.2022 , Onyx Black, 22”, nappa leer, luchtvering, B&W, full LED, etc.[i6
Gebruikersavatar
Gouwe
6th Gear member
Berichten: 4536
Lid geworden op: 14.09.2012 - 18:44

Mooie beschrijvingen Jeroen en heel herkenbaar (op die %^$#@ schakelflippers na dan, had liever verwarming er in gehad)!
Volvo XC90T8 R-design met genoeg opties en Polestar tuning en voor de fun een Z4 roadster er bij
Daarvoor: V60 D6 Summum, V70 D5 AWD GT Summum, XC90 D5 Summum GT, V60 D3 GT OR, V70 D5 GT, 855 2.5i, 854 GLT, 744 GL, 440 GL en een paar leasebakken tussendoor
Gebruikersavatar
pitteken2
2nd Gear member
Berichten: 140
Lid geworden op: 12.11.2017 - 17:58

Wat betreft de voorruitverwarming ben ik niet akkoord. Ik heb t genomen en gebruik t regelmatig. Niet om te ontdooien want daarvoor dient idd de standverwarming die Itt wat ik van Jeroen lees wel degelijk op benzine loopt en niet op elektriciteit. Je hoort hem blazen en riekt hem. Heb dat bv ook bij thuiskomen en gereden op pure in de winter. Stinkt eigenlijk wel. En op energiemeter die bij mij in de elekkast zit gebruikt deze maar 1/2 ampère op t moment van voorverwarmen. Ik wijt dat aan de spiegels, achterruitverwarming, vooruitverwarming en evt een kleine elektrische verwarming die er dacht ik wel in zit. Maar om verder te gaan over te vooruitontdooiing: ontwasemen van ramen daar is t super voor. Want op pure werkt de airco maar half en als je dan met vochtige kleren (regen) in de auto stapt ontvochtigt de airco onvoldoende.
XC 60 t8 R design electric silver metallic my2018
Intellisafe pro pack - Versatility pack - Sensors navigation pack + Volvo on Call - Luchtvering four c - 21’ R design velgen - Zwarte kappen buitenspiegels -Wegklapbare trekhaak

Verwacht juni 2022: xc40 my23 p8 twin ultimate - full option - kleur sage groen
_____________________________________________________________
Vroeger:

V40 2013 summum D2 powershift
V50 2009 momentum 2.0d powershift
480 turbo 1988
Gebruikersavatar
1zilvergrijs
2nd Gear member
Berichten: 81
Lid geworden op: 06.12.2020 - 15:32

Dank jullie voor de informatie. Ik ga medio februari, als er dan definitief nieuws is over de facelift, met de dealer in overleg en neem jullie meningen mee.
Als er nieuws te melden valt dan zal ik dat hier posten.
Gebruikersavatar
OGA244
8th Gear member
Berichten: 12219
Lid geworden op: 21.03.2011 - 21:54
Locatie: Skåne

Krijg je 'n facelift?
Gebruikersavatar
1zilvergrijs
2nd Gear member
Berichten: 81
Lid geworden op: 06.12.2020 - 15:32

OGA244 schreef: 20.01.2021 - 20:32 Krijg je 'n facelift?
wat bedoel je?
XC60 T6 Recharge MY2022, daarvoor XC60 D4 AWD 2015, 2x BMW, V70, 850, 940.
Gebruikersavatar
OGA244
8th Gear member
Berichten: 12219
Lid geworden op: 21.03.2011 - 21:54
Locatie: Skåne

Wat bedoel jij met 'n facelift?
Gebruikersavatar
1zilvergrijs
2nd Gear member
Berichten: 81
Lid geworden op: 06.12.2020 - 15:32

OGA244 schreef: 20.01.2021 - 22:16 Wat bedoel jij met 'n facelift?
Er wordt gezegd dat er een facelift van de XC60 in het eerste kwartaal van dit jaar komt. Uiterlijk zouden dat bescheiden wijzigingen zijn. Er wordt ook gesproken over een mogelijk grotere accucapaciteit van de Recharge modellen en Google based infotainment systeem. Of het allemaal klopt weet ik niet, er zijn nog geen officiële bevestigingen. Na 3-4 jaar productie zijn veranderingen ook te verwachten, kijk ook naar de vorige serie XC60. En dat bedoel ik met facelift en ik wacht liever even met bestellen totdat ik weet wat de veranderingen zijn, waarbij ikzelf vooral geïnteresseerd ben in de accucapaciteit en het infotainment systeem.
XC60 T6 Recharge MY2022, daarvoor XC60 D4 AWD 2015, 2x BMW, V70, 850, 940.
Gebruikersavatar
Gilbert 20
3rd Gear member
Berichten: 420
Lid geworden op: 21.04.2019 - 16:47

Het zit er standaart in , maar cruise control heb ik nog nooit gebruikt. Heeft zin op lange snelwegen waar geen files zijn , maar waar vind je die hier nog.
Gebruikersavatar
OGA244
8th Gear member
Berichten: 12219
Lid geworden op: 21.03.2011 - 21:54
Locatie: Skåne

1zilvergrijs schreef: 20.01.2021 - 23:03
OGA244 schreef: 20.01.2021 - 22:16 Wat bedoel jij met 'n facelift?
Er wordt gezegd dat er een facelift van de XC60 in het eerste kwartaal van dit jaar komt. Uiterlijk zouden dat bescheiden wijzigingen zijn. Er wordt ook gesproken over een mogelijk grotere accucapaciteit van de Recharge modellen en Google based infotainment systeem. Of het allemaal klopt weet ik niet, er zijn nog geen officiële bevestigingen. Na 3-4 jaar productie zijn veranderingen ook te verwachten, kijk ook naar de vorige serie XC60. En dat bedoel ik met facelift en ik wacht liever even met bestellen totdat ik weet wat de veranderingen zijn, waarbij ikzelf vooral geïnteresseerd ben in de accucapaciteit en het infotainment systeem.
ik geloof niet dat we daar met 3 jaar al aan toe zijn, minor facelifts waren altijd pas met 5 jaar.
de vorige XC60 kwam in 2008 en kreeg pas een facelift als my 14 eind 2013, hij ging exit met 9 jaar
Gebruikersavatar
NielsPHEV
7th Gear member
Berichten: 5096
Lid geworden op: 14.09.2004 - 20:13

V90 (CC) heeft vorig jaar toch ook zijn mid life update / face lift gekregen ?
Gebruikersavatar
OGA244
8th Gear member
Berichten: 12219
Lid geworden op: 21.03.2011 - 21:54
Locatie: Skåne

En je punt daarbij?
Gebruikersavatar
jalex_h
6th Gear member
Berichten: 2645
Lid geworden op: 12.12.2014 - 19:20
Locatie: Midden nederland

Die ws toen nog gen 5 jaar op de markt (introductie 2016). De XC60 kwam in 2017, dus een jaar later. Zo bezien is die dit jaar aan de beurt. En er zijn inmiddels veel geruchten die dit onderschrijven. Maar dan wel voor de 2e helft van dit jaar.
Ooit: Een kale 440 1.7 DL uit 1989, een flink aangeklede V40 2.0 uit 1996 & V70 D4 GT Nordic+ met een aantal leuke dingetjes uit 2015
Nu: Afbeelding Afbeelding

Je kunt beter een optimist zijn die ongelijk heeft dan een pessimist die gelijk krijgt.
Gebruikersavatar
Fulaks
6th Gear member
Berichten: 4083
Lid geworden op: 31.07.2007 - 15:46
Locatie: Antwerpen

Gilbert 20 schreef: 21.01.2021 - 10:58 Het zit er standaart in , maar cruise control heb ik nog nooit gebruikt. Heeft zin op lange snelwegen waar geen files zijn , maar waar vind je die hier nog.
Ik gebruik de CC voortdurend, behoed me om te snel te rijden.
V90 D4 Inscription (2019); Mini Cooper (2012); V70 D4 (2014); V70 2.4D (2008); V70 2.4D (2002); Talbot-Toyota-Mitsubishi-Renault
Gebruikersavatar
lint
Geartronic member
Berichten: 27009
Lid geworden op: 23.02.2007 - 00:12
Locatie: Ridderkerk

Dan kan je ook voor dat doel de speedlimiter gebruiken.
XC40 Pure electric Twin Engine Ultimate 2023
V40 T3 Polar+ Sport 2019
BMW Z4 2007
Gebruikersavatar
teebee
7th Gear member
Berichten: 6865
Lid geworden op: 16.06.2016 - 22:02

Fulaks schreef: 21.01.2021 - 13:18
Gilbert 20 schreef: 21.01.2021 - 10:58 Het zit er standaart in , maar cruise control heb ik nog nooit gebruikt. Heeft zin op lange snelwegen waar geen files zijn , maar waar vind je die hier nog.
Ik gebruik de CC voortdurend, behoed me om te snel te rijden.
Ik gebruik de cc nooit, de acc echter vrijwel altijd (behalve stadsritten)
“de voorruit is groter dan de achteruitkijkspiegel”

Hij: V60 T5 Momentum MY19 / Birch Light Metallic, Maroon Brown Moritz leder en heel veel lekkers ! :-)
Zij: XC40 T2 MY23, Silver Dawn, Momentum Core Aut. met veel lekkers (V40 CC MY18, Denim Blue)
Volvo V60, VOR, D3 163pk, Ocean Blue & Beige leder, bodykit, MY12
Vroeger oa Mini, VW, Honda, Alfa Romeo (10x) oa Guilietta/33/33SW/155/156SW, Renault Scenic/Laguna Estate/Espace, Fiat Barchetta, Volvo V40 1.8 en V50 2.0D, Peugeot 208
Gebruikersavatar
Fulaks
6th Gear member
Berichten: 4083
Lid geworden op: 31.07.2007 - 15:46
Locatie: Antwerpen

Ik heb nu geen ACC of speedlimiter. Vanaf morgen wel 😜
V90 D4 Inscription (2019); Mini Cooper (2012); V70 D4 (2014); V70 2.4D (2008); V70 2.4D (2002); Talbot-Toyota-Mitsubishi-Renault
Gebruikersavatar
Marcnij
5th Gear member
Berichten: 2169
Lid geworden op: 27.03.2013 - 18:13
Locatie: Apeldoorn
Contacteer:

Fulaks schreef: 21.01.2021 - 13:18
Gilbert 20 schreef: 21.01.2021 - 10:58 Het zit er standaart in , maar cruise control heb ik nog nooit gebruikt. Heeft zin op lange snelwegen waar geen files zijn , maar waar vind je die hier nog.
Ik gebruik de CC voortdurend, behoed me om te snel te rijden.
Hier ook. Had op de Volvo’s ‘normale’ CC. Gebruikte het op elk soort weg, zelfs op doorgaand in de stad.
Nu ACC en limiter. Die laatste in de stad erg prettig.
Snap mensen die CC niet gebruiken ook niet.
Vorig: MY2011 Volvo V50 1.6D DrivE S/S Kinetic, Business line, Winter line, Black Saphire
Vorig MY2011 Volvo C70 D3 Geartronic, Summum, Magic Blue
Geen Volvo meer 😢. Huidig: BMW 118i Corporate Executive Sport. autoloos
Plaats reactie

Terug naar “XC60 vanaf MY 2018”