Ervaring met draadloze CarPlay?

De Nieuwe XC60
Plaats reactie
Gebruikersavatar
pitteken2
2nd Gear member
Berichten: 140
Lid geworden op: 12.11.2017 - 17:58

Ik weet niet of dit al de revue heeft gepasseerd maar: Heeft er iemand ervaring met https://carplay2air.com ? Ik heb er ene besteld om te proberen...
XC 60 t8 R design electric silver metallic my2018
Intellisafe pro pack - Versatility pack - Sensors navigation pack + Volvo on Call - Luchtvering four c - 21’ R design velgen - Zwarte kappen buitenspiegels -Wegklapbare trekhaak

Verwacht juni 2022: xc40 my23 p8 twin ultimate - full option - kleur sage groen
_____________________________________________________________
Vroeger:

V40 2013 summum D2 powershift
V50 2009 momentum 2.0d powershift
480 turbo 1988
Gebruikersavatar
jvov60
4th Gear member
Berichten: 978
Lid geworden op: 04.01.2013 - 20:38

Ik heb er zelf geen ervaring mee (maar gebruik dan ook enkel Android telefoons), maar volgens mij is hier 48 pagina's discussie over dit onderwerp: https://www.motor-talk.de/forum/carplay ... 57040.html
Voor mij geen Volvo for life meer.
De laatste (XC60 II) is weg.
Nu naar volledig EV bij een merk met Duitse verfijning.
Veel plezier hier met prachtige Volvo's en misschien tot later.
Gebruikersavatar
pitteken2
2nd Gear member
Berichten: 140
Lid geworden op: 12.11.2017 - 17:58

Vandaag toegekomen. Aansluiten blijkt een fluitje van een cent. Eerst iPhone van mijn vrouw aangesloten en dan de mijne. Heb gelezen dat hij de laatst aangesloten eerst connecteert als je samen instapt... nu kan de test beginnen.
XC 60 t8 R design electric silver metallic my2018
Intellisafe pro pack - Versatility pack - Sensors navigation pack + Volvo on Call - Luchtvering four c - 21’ R design velgen - Zwarte kappen buitenspiegels -Wegklapbare trekhaak

Verwacht juni 2022: xc40 my23 p8 twin ultimate - full option - kleur sage groen
_____________________________________________________________
Vroeger:

V40 2013 summum D2 powershift
V50 2009 momentum 2.0d powershift
480 turbo 1988
Gebruikersavatar
mty
Starter
Berichten: 5
Lid geworden op: 14.02.2018 - 19:58

Zelf hier een versie gekocht via AliExpress en deze sinds 2 weken in gebruik.

Werkt perfect! (jammer dat Volvo dit zelf niet ondersteund. Lijkt een kwestie van een software update te zijn.)
Flying Jeroen
3rd Gear member
Berichten: 278
Lid geworden op: 08.09.2011 - 21:08
Locatie: Bathmen

pitteken2 schreef: 26.06.2020 - 20:40 Vandaag toegekomen. Aansluiten blijkt een fluitje van een cent. Eerst iPhone van mijn vrouw aangesloten en dan de mijne. Heb gelezen dat hij de laatst aangesloten eerst connecteert als je samen instapt... nu kan de test beginnen.
En hoe bevalt deze in gebruik?
Gr
Volvo For Life: nr. 8
XC90 R-Design T8 18.8 kWh, 06.2022 , Onyx Black, 22”, nappa leer, luchtvering, B&W, full LED, etc.[i6
Gebruikersavatar
pitteken2
2nd Gear member
Berichten: 140
Lid geworden op: 12.11.2017 - 17:58

Bevalt vrij goed. Connecteert juist in 99% van de gevallen (je blijft met software werken die heel af en toe in de soep draait.) en indien niet trek je even de USB uit en problem solved. Enige mindere is wanneer je ook muziek van je iPhone streamt. Dan kan Waze wel eens een beetje een rare stem of latency vertonen. Maar ik vind t prettig dat ik mijn telefoon in mijn zak kan laten zitten of hem draadloos kan opladen in mijn middenconsole (oplader cfr je hier al verschillende malen op t forum bent tegengekomen). Conclusie: ik vind t een aanrader als je kan leven met wat ik hierboven schreef.
XC 60 t8 R design electric silver metallic my2018
Intellisafe pro pack - Versatility pack - Sensors navigation pack + Volvo on Call - Luchtvering four c - 21’ R design velgen - Zwarte kappen buitenspiegels -Wegklapbare trekhaak

Verwacht juni 2022: xc40 my23 p8 twin ultimate - full option - kleur sage groen
_____________________________________________________________
Vroeger:

V40 2013 summum D2 powershift
V50 2009 momentum 2.0d powershift
480 turbo 1988
Gebruikersavatar
Bluesbroeder
2nd Gear member
Berichten: 216
Lid geworden op: 15.07.2011 - 17:29
Locatie: Drenthe; ergens boven in.

Hier ook een Carplay2air in gebruik voor enkele weken. Bevalt goed, connect goed en merk geen verschil als met kable, ik ben tevreden. Wel een paar zaken opgemerkt.
- Als je telefoon ook via bluetooth aan Sensus is verbonden dan pakt deze het iets eerder op en krijg je melding dat er al een telefoon is verbonden en of door moet worden gegaan met connectie Carplay. Als je op dat moment achteruit rijd krijg je achteruitcamera te zien zie je de popup niet en mis je vaak deze (gaat na enkel sec weer weg) en moet je handmatig connectie maken. Ik heb nu bluetooth telefoon verwijderd en werkt connectie dikke prima.
- Ik had mn kabel voor opladen op de Carplay2 air aangesloten. Als telefoon word gekoppeld om te laden gaat de Carplay over op de kabel variant, maar merk ook problemen zoals vastlopen van Carplay.
Heb nu USB in de andere poort gestopt.

Maar voor mij nog een aanrader voor anderen!
Volvo V60 B4 Business Pro au. - Denim Blue
Gebruikersavatar
imrulqays
2nd Gear member
Berichten: 71
Lid geworden op: 22.06.2015 - 18:47

Bluesbroeder schreef: 21.01.2021 - 12:20 Hier ook een Carplay2air in gebruik voor enkele weken. Bevalt goed, connect goed en merk geen verschil als met kable, ik ben tevreden. Wel een paar zaken opgemerkt.
- Als je telefoon ook via bluetooth aan Sensus is verbonden dan pakt deze het iets eerder op en krijg je melding dat er al een telefoon is verbonden en of door moet worden gegaan met connectie Carplay. Als je op dat moment achteruit rijd krijg je achteruitcamera te zien zie je de popup niet en mis je vaak deze (gaat na enkel sec weer weg) en moet je handmatig connectie maken. Ik heb nu bluetooth telefoon verwijderd en werkt connectie dikke prima.
- Ik had mn kabel voor opladen op de Carplay2 air aangesloten. Als telefoon word gekoppeld om te laden gaat de Carplay over op de kabel variant, maar merk ook problemen zoals vastlopen van Carplay.
Heb nu USB in de andere poort gestopt.

Maar voor mij nog een aanrader voor anderen!
Besteld! Dank voor de feedback.
XC60 D4 FWD GT8 Summum MY 2016
XC60 D4 Inscription MY 2021
Flying Jeroen
3rd Gear member
Berichten: 278
Lid geworden op: 08.09.2011 - 21:08
Locatie: Bathmen

Dank voor de uitleg.
Volvo For Life: nr. 8
XC90 R-Design T8 18.8 kWh, 06.2022 , Onyx Black, 22”, nappa leer, luchtvering, B&W, full LED, etc.[i6
Plaats reactie

Terug naar “XC60 vanaf MY 2018”