Ontmoet Anna, mijn XC60 T8 Inscription

De Nieuwe XC60
Plaats reactie
kvdhaute
Starter
Berichten: 6
Lid geworden op: 08.04.2019 - 08:49

Hey iedereen,

Ik volg dit forum al een tijdje, vooral om inzicht te verkrijgen in jullie ervaringen met de XC60 en heb vorige week dan eindelijk mijn eigen exemplaar mogen ontvangen. Alhoewel, het is voornamelijk mijn vrouw die er zal mee rijden, maar toch. De eerste week is ons ongelooflijk goed bevallen, en ik kijk er naar uit om er nog vele kilometers mee te mogen afhaspelen. Ik zal wat foto's toevoegen in een volgende post, die moet ik namelijk via mijn telefoon uploaden.
kvdhaute
Starter
Berichten: 6
Lid geworden op: 08.04.2019 - 08:49

Ja, ik weet het, niet de beste foto’s. Ik moet nog eens de tijd nemen om er een paar mooie te maken vanuit andere hoeken. Al weet iedereen hier natuurlijk wel hoe een XC60 er uit ziet 😅

edit: geen idee trouwens waarom de bijlagen schuin of ondersteboven staan, de foto's zelf lijken goed te staan eens je ze opent.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Gebruikersavatar
mga1600
6th Gear member
Berichten: 2526
Lid geworden op: 01.12.2007 - 09:22
Locatie: nhn

Mooie auto...! Geniet er van! Je kunt wel zien dat je er helemaal van ondersteboven bent....!
C40 Ultimate Twin
kvdhaute
Starter
Berichten: 6
Lid geworden op: 08.04.2019 - 08:49

Heb nog een paar foto’s genomen, straks even de tijd nemen om mijn eerste ervaringen neer te pennen.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Gebruikersavatar
mga1600
6th Gear member
Berichten: 2526
Lid geworden op: 01.12.2007 - 09:22
Locatie: nhn

Mooi!
C40 Ultimate Twin
Gebruikersavatar
Walter
Geartronic member
Berichten: 24350
Lid geworden op: 13.09.2004 - 08:30
Locatie: Randstad
Contacteer:

Mooi hoor. wat een bijzonder kenteken
Afbeelding
Mijn blog
ex-850club lid/ex-V3C lid Volvo V70 B5244S2 AT MY02/Volvo 854 B5202F '95/Volvo 343DL '78/Volvo 360GLS B19A '83.
Nu: Volvo S80 3.2 AWD Summum MY08 Magic Blue/Sandstone + Buick Special Trunkback Sedan 1937

Als het kind in je verdwenen is, ben je pas echt oud!
albrecht
2nd Gear member
Berichten: 73
Lid geworden op: 19.03.2019 - 12:42

super mooi !!
kvdhaute
Starter
Berichten: 6
Lid geworden op: 08.04.2019 - 08:49

Ondertussen bijna 10 maand in bezit. Door heel de crisis minder kilometers mee afgelegd dan verwacht, maar toch al voldoende om een goed beeld te hebben.

Plus:
- ik blijf het een prachtige wagen vinden
- ik kom tot rust achter het stuur
- heel comfortabele zetels, massagefunctie is genieten met mijn slechte rug

Min:
- de adaptieve cc is heel conservatief, en wanneer mijn voorganger bv afslaat en de cc accelereert terug naar 70 dan durft hij van elektriciteit over te schakelen naar benzine
- dat overschakelen .. dat hij eens overschakelt kan gebeuren, maar dat het dan zo lang moet duren eer hij terug elektrisch gaat .. meh
- de onvoorspelbaarheid qua range is best vreemd, zo kan het bij dezelfde (lage) temperaturen en een nachtje opladen soms zijn dat hij 36, 38 of 32 aangeeft. Hoe kan dat?
- het systeem dat waarschuwt bij kruisend verkeer is best handig, maar ik moet altijd wachten tot het waarschuwingssignaal stopt vooraleer ik verder achteruit kan rijden, of het systeem grijpt in. Dus ook wat overdreven veilig.
- ik heb zelf een rijperofiel samengesteld, maar waarom moet ik dat telkens selecteren bij het starten? Ik wil een “default” kunnen aangeven
- sommige instellingen worden bijgehouden per sleutel, andere dan weer niet. Ik gebruik graag de automatische rem, mijn vrouw niet. Wij moeten dat telkens handmatig kiezen.
- ik rijd heel graag in B, met het regeneratief remmen. Maar als de batterij (vrij) vol is doet hij dat niet. Wat dan vreemd is als hij dat plots wel doet.
Plaats reactie

Terug naar “XC60 vanaf MY 2018”