Bedankt, houdt het even in de gaten.
The Grey Eagle - XC60 T8
- diesel01
- 8th Gear member
- Berichten: 19847
- Lid geworden op: 22.05.2009 - 14:27
V90 D5 AWD Inscription Polestar.
V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
- Arnold
- 5th Gear member
- Berichten: 1379
- Lid geworden op: 17.06.2007 - 14:47
- Locatie: Veluwe
- Contacteer:
Een vraag over de elektrisch sluitende achterklep. Als ik op de klep op het slotje druk hoor ik regelmatig een piep, niet altijd, en sluit de klep niet. Wat gaat er dan niet goed?
2023: XC60 T8-AWD-Recharge / 2020: XC60 T8 / 2019: V90 Cross Country D5 / 2018-8: Tesla Model S 100D
2013-2018: V60 D6 PIH / 2013: XC90 D5 AWD / 2009-2013: V70 D5 / 2001-2009: meerdere V70's.
2013-2018: V60 D6 PIH / 2013: XC90 D5 AWD / 2009-2013: V70 D5 / 2001-2009: meerdere V70's.
- Arnold
- 5th Gear member
- Berichten: 1379
- Lid geworden op: 17.06.2007 - 14:47
- Locatie: Veluwe
- Contacteer:
Ha Tom, hier is de CC te vinden: https://www.broekhuis.nl/auto/volvo-v90 ... 440525027/
Heb je belangstelling?
2023: XC60 T8-AWD-Recharge / 2020: XC60 T8 / 2019: V90 Cross Country D5 / 2018-8: Tesla Model S 100D
2013-2018: V60 D6 PIH / 2013: XC90 D5 AWD / 2009-2013: V70 D5 / 2001-2009: meerdere V70's.
2013-2018: V60 D6 PIH / 2013: XC90 D5 AWD / 2009-2013: V70 D5 / 2001-2009: meerdere V70's.
- diesel01
- 8th Gear member
- Berichten: 19847
- Lid geworden op: 22.05.2009 - 14:27
Het is metname mijn vrouw die helemaal weg is van het CC concept.Arnold schreef: ↑13.03.2020 - 00:22Ha Tom, hier is de CC te vinden: https://www.broekhuis.nl/auto/volvo-v90 ... 440525027/
Heb je belangstelling?
Tijdens de aankoop van de V90 hebben we gekeken naar de CC maar waren beide van mening dat het een erg dikke auto was die wij niet nodig hadden/hebben.
Nu we de CC vaker zien rijden is het mijn vrouw die vaker zegt nog gaver dan de gewone V90.
Ik ben van mening dat we nu het beste van 2 werelden hebben, namelijk lager bij de weg en toch D5 met AWD.
Jouw oude CC is voller in de optie's dan degene die wij hebben.
V90 D5 AWD Inscription Polestar.
V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
- diesel01
- 8th Gear member
- Berichten: 19847
- Lid geworden op: 22.05.2009 - 14:27
Het laatste type XC70 blijf ik een mooi en robuust uiterlijk vinden.
Met dikke diesel en AWD een begeerlijk hapje
Met dikke diesel en AWD een begeerlijk hapje
V90 D5 AWD Inscription Polestar.
V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
- Arnold
- 5th Gear member
- Berichten: 1379
- Lid geworden op: 17.06.2007 - 14:47
- Locatie: Veluwe
- Contacteer:
Als diesel geen punt is kan ik deze CC van harte aanbevelen. Alles erop en eraan. Ook Polestar tuning.
En.. je forumnaam zegt al wat over de brandstof.
2023: XC60 T8-AWD-Recharge / 2020: XC60 T8 / 2019: V90 Cross Country D5 / 2018-8: Tesla Model S 100D
2013-2018: V60 D6 PIH / 2013: XC90 D5 AWD / 2009-2013: V70 D5 / 2001-2009: meerdere V70's.
2013-2018: V60 D6 PIH / 2013: XC90 D5 AWD / 2009-2013: V70 D5 / 2001-2009: meerdere V70's.
- diesel01
- 8th Gear member
- Berichten: 19847
- Lid geworden op: 22.05.2009 - 14:27
Diesel bloed zegt men weleens, de huidige draait met 120 op de cruise gewoon 6.2/100km en dat is dus erg lekker.
Euro 6 houden we wel een tijdje en heb geen druk van buitenaf om iets anders te rijden dan diesel.
Vanavond wip ik even de grens over voor bier en andere inkopen, laat hem even de vrije teugel op de 31 en via Aschendorf weer terug naar de snelheid limieten van NL.
Dan is het blok weer schoon en kan hij er weer even tegen.
Euro 6 houden we wel een tijdje en heb geen druk van buitenaf om iets anders te rijden dan diesel.
Vanavond wip ik even de grens over voor bier en andere inkopen, laat hem even de vrije teugel op de 31 en via Aschendorf weer terug naar de snelheid limieten van NL.
Dan is het blok weer schoon en kan hij er weer even tegen.
V90 D5 AWD Inscription Polestar.
V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
- DB200
- 6th Gear member
- Berichten: 3384
- Lid geworden op: 29.12.2016 - 13:00
+1
XC70 2.4 D4 AWD Polestar 2016, 190D 2.5 1991, 200D /8 1973 ‘Bauern Benz’
#dieseldrammer
“Niet het vele is goed, maar het goede is veel”.
"What we do in life, echoes in eternity"
#dieseldrammer
“Niet het vele is goed, maar het goede is veel”.
"What we do in life, echoes in eternity"
-
- 4th Gear member
- Berichten: 764
- Lid geworden op: 26.02.2016 - 15:24
Vanaf dag 1 vond ik de XC70 (benzine) "iets hebben". Dat vind ik van onze XC90 niet direct.
Niet dat ik in de XC90 teleurgesteld ben, zeker niet, maar hij mist het iconische van de XC70.
Wellicht allemaal een beetje flauwekul, 't zijn allebei prachtige auto's om mee te rijden.
De XC60 is dat vast ook, die vind ik trouwens een stuk mooier/eleganter dan de XC90.
Niet dat ik in de XC90 teleurgesteld ben, zeker niet, maar hij mist het iconische van de XC70.
Wellicht allemaal een beetje flauwekul, 't zijn allebei prachtige auto's om mee te rijden.
De XC60 is dat vast ook, die vind ik trouwens een stuk mooier/eleganter dan de XC90.
2018 XC90 T5
- jvov60
- 4th Gear member
- Berichten: 978
- Lid geworden op: 04.01.2013 - 20:38
Ik reed laatst aks vervangend vervoer nog eens in een V70 met de laatste facelift.
Sorry dat ik het zeg voor mensen die dit model rijden, maar dat reed echt voor geen meter t.o.v. de nieuwe Volvo 2.0 modellen. Het voelde en klonk als een VW busje.
Sorry dat ik het zeg voor mensen die dit model rijden, maar dat reed echt voor geen meter t.o.v. de nieuwe Volvo 2.0 modellen. Het voelde en klonk als een VW busje.
Voor mij geen Volvo for life meer.
De laatste (XC60 II) is weg.
Nu naar volledig EV bij een merk met Duitse verfijning.
Veel plezier hier met prachtige Volvo's en misschien tot later.
De laatste (XC60 II) is weg.
Nu naar volledig EV bij een merk met Duitse verfijning.
Veel plezier hier met prachtige Volvo's en misschien tot later.
- NielsPHEV
- 7th Gear member
- Berichten: 5104
- Lid geworden op: 14.09.2004 - 20:13
Is inderdaad een fors verschil
-
- 4th Gear member
- Berichten: 764
- Lid geworden op: 26.02.2016 - 15:24
Er is inderdaad een en ander veranderd, maar nostalgie is een raar ding
2018 XC90 T5
- diesel01
- 8th Gear member
- Berichten: 19847
- Lid geworden op: 22.05.2009 - 14:27
Ben het deels met je eens, V70 heeft in de laatste 2 jaar ook een D4 8gt gehad.
De 1 noemt de 5 cilinder karakter, ik zou ook niet meer terug willen
V90 D5 AWD Inscription Polestar.
V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
- LoPo
- 1st Gear member
- Berichten: 17
- Lid geworden op: 11.02.2010 - 17:12
Ik heb dat ook wel eens: of een van de portieren zit dan niet (goed) dicht, of de sleutel ligt nog binnen of te vervan de auto.
XC60 T8 2019, Electric Silver, Inscription
- BlackcurrantV70
- 7th Gear member
- Berichten: 8111
- Lid geworden op: 06.05.2008 - 13:13
- Locatie: Tussen EBBR en EBAW
Als je te dicht bij de bumper staat opent en sluit de klep ook niet dacht ik.
Nu:
S90 D4 MY18 8 speed GT Inscription, Osmium Grey, blond/offblack interieur, Polestar Engineered.
C70 D3 MY11 6 speed GT , Twilight bronze, umbra/calcite leder, professional business pack, etc...
Vroeger:
XC70 D3 AWD MY12 6 speed GT, summum + enkele opties Twilight Bronze, offblack/blond
XC60 D3 AWD MY11 6 speed GT Summum + Xenium pack Black sapphire/offblack
V70 24D 163PK MY06 6 speed GT, Blackcurrant pearl
C70 20d MY10 Powershift magic Blue pearl
240 GL Estate MY87 6cyl diesel 300.000km
S90 D4 MY18 8 speed GT Inscription, Osmium Grey, blond/offblack interieur, Polestar Engineered.
C70 D3 MY11 6 speed GT , Twilight bronze, umbra/calcite leder, professional business pack, etc...
Vroeger:
XC70 D3 AWD MY12 6 speed GT, summum + enkele opties Twilight Bronze, offblack/blond
XC60 D3 AWD MY11 6 speed GT Summum + Xenium pack Black sapphire/offblack
V70 24D 163PK MY06 6 speed GT, Blackcurrant pearl
C70 20d MY10 Powershift magic Blue pearl
240 GL Estate MY87 6cyl diesel 300.000km
-
- 3rd Gear member
- Berichten: 278
- Lid geworden op: 08.09.2011 - 21:08
- Locatie: Bathmen
Mooi hoor, ik heb in september een zelfde soort overstap gemaakt.
Van V90 T4 Inscription naar XC60 T8 R-design. Beide gekocht als jong gebruikt.
De V90 had een lucht geveerde achteras en was daarmee al zeer comfortabel en ging ook niet doorhangen, ook niet met de caravan er achter. Was ook de reden om op zoek te gaan naar een T8 met lucht vering.
Nu vond ik een versie met dat, maar eigenlijk met bijna alle opties die er zijn, inclusief B&W, gelaagd glas, trekhaak, 21” lmv etc.
Later zelf nog de ramen laten tinten en een identieke set winter wielen aangeschaft.
De reden tot ruil was omdat we graag weer een hogere en wat compacter auto wilden dan de toch wel heel forse V90. Alleen bij redelijke inruil gingen we dat doen, want verder vonden we de V90 een heerlijke en fraaie wagen.
We zijn onze auto’s ook anders gaan gebruiken. In het dagelijks gebruik rijdt voornamelijk mijn vrouw er in, meestal korte tripjes. Veelal elektrisch dus. Bij alleen dat gebruik verbruiken we ongeveer 3,8l/100 km.
Echter wintersport ritten en vakantie ritten met de caravan maken dat het gemiddeld verbruik rap stijgt.
Daar is de hybride techniek niet echt zuinig, maar dat was ook niet de verwachting.
Naar Oostenrijk heen en weer was ongeveer 9,5l/100 km. Normaal rijdend, 135 km/h waar dat mocht.
Een stuk veel harder gereden en dan loopt het verbruik zo op naar 14l/100 km.
Grootste nadeel op de lange afstand, vooral met de caravan er achter, is de kleine tank.
De actieradius is dan slechts maximaal 300 km. Iets om serieus rekening mee te houden als je met nog 60% in de tank hebt en je moet nog een bergrug over...
Volgens mij hebben de nieuwere versies een 70l tank, dan is dat niet echt een probleem.
Veel plezier met je fantastische auto.
Van V90 T4 Inscription naar XC60 T8 R-design. Beide gekocht als jong gebruikt.
De V90 had een lucht geveerde achteras en was daarmee al zeer comfortabel en ging ook niet doorhangen, ook niet met de caravan er achter. Was ook de reden om op zoek te gaan naar een T8 met lucht vering.
Nu vond ik een versie met dat, maar eigenlijk met bijna alle opties die er zijn, inclusief B&W, gelaagd glas, trekhaak, 21” lmv etc.
Later zelf nog de ramen laten tinten en een identieke set winter wielen aangeschaft.
De reden tot ruil was omdat we graag weer een hogere en wat compacter auto wilden dan de toch wel heel forse V90. Alleen bij redelijke inruil gingen we dat doen, want verder vonden we de V90 een heerlijke en fraaie wagen.
We zijn onze auto’s ook anders gaan gebruiken. In het dagelijks gebruik rijdt voornamelijk mijn vrouw er in, meestal korte tripjes. Veelal elektrisch dus. Bij alleen dat gebruik verbruiken we ongeveer 3,8l/100 km.
Echter wintersport ritten en vakantie ritten met de caravan maken dat het gemiddeld verbruik rap stijgt.
Daar is de hybride techniek niet echt zuinig, maar dat was ook niet de verwachting.
Naar Oostenrijk heen en weer was ongeveer 9,5l/100 km. Normaal rijdend, 135 km/h waar dat mocht.
Een stuk veel harder gereden en dan loopt het verbruik zo op naar 14l/100 km.
Grootste nadeel op de lange afstand, vooral met de caravan er achter, is de kleine tank.
De actieradius is dan slechts maximaal 300 km. Iets om serieus rekening mee te houden als je met nog 60% in de tank hebt en je moet nog een bergrug over...
Volgens mij hebben de nieuwere versies een 70l tank, dan is dat niet echt een probleem.
Veel plezier met je fantastische auto.
Volvo For Life: nr. 8
XC90 R-Design T8 18.8 kWh, 06.2022 , Onyx Black, 22”, nappa leer, luchtvering, B&W, full LED, etc.[i6
XC90 R-Design T8 18.8 kWh, 06.2022 , Onyx Black, 22”, nappa leer, luchtvering, B&W, full LED, etc.[i6
- Arnold
- 5th Gear member
- Berichten: 1379
- Lid geworden op: 17.06.2007 - 14:47
- Locatie: Veluwe
- Contacteer:
Dank je welk, Jeroen. De mijne heeft inderdaad een 70L tank. Om dit moment staat de auto nagenoeg stil, helaas. Maar wachten op betere tijden. Ik herken je motivatie tot inruil, is bij mij ongeveer gelijk. Heb je ergens foto's op dit forum?
2023: XC60 T8-AWD-Recharge / 2020: XC60 T8 / 2019: V90 Cross Country D5 / 2018-8: Tesla Model S 100D
2013-2018: V60 D6 PIH / 2013: XC90 D5 AWD / 2009-2013: V70 D5 / 2001-2009: meerdere V70's.
2013-2018: V60 D6 PIH / 2013: XC90 D5 AWD / 2009-2013: V70 D5 / 2001-2009: meerdere V70's.
- Paul
- Top Gear member
- Berichten: 32852
- Lid geworden op: 19.09.2004 - 00:38
Ja dat kleine bereik heb ik ook met mijn V90 T4 met de kleine tank, maar haal ik hier in Nederland max 400km haal ik naar Oostenrijk gewoon 600km.
MY08 C30 1.6D Summum / MY09 C30 1.6D DrivE Sport / MY11 V50 D2 / MY13 C30 D2 R-Edition / MY16 V40 D2 R-Design / MY14 V60 D6 Plug-in-Hybrid Ice White /MY16 V70 D4 Polar+ Magic Blue / MY17 V60 D5 Twin Engine Special Edition Ice White / MY13 C30 D2 R-Edition / MY19 V90 T4 Business Sport / MY20 E-Golf
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design
MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY23 XC40 Pure Electric Plus
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design
MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY23 XC40 Pure Electric Plus