Co2 uitstoot en start stop systeem

De Nieuwe XC60
Gebruikersavatar
teebee
7th Gear member
Berichten: 6924
Lid geworden op: 16.06.2016 - 22:02

DB200 schreef: Het start-stop systeem is mogelijk goed voor de beperking van de uitstoot maar waarschijnlijk heel slecht voor het mechaniek. Ik neem geen risico en zet hem standaard uit zodra ik de auto heb gestart.
Tja... wat goed is voor het milieu is niet per definitie goed voor de techniek van auto’s; EGR is bv ook zo’n dingetje waar een auto technisch gezien vaak last van krijgt.

En ‘goed voor het milieu’ blijft een mistig iets.... onlangs bleek nota bene in een test dat een (moderne, ik meen MB) diesel net zo ‘groen’ te zijn als een full electric wagen. Dus .....
“de voorruit is groter dan de achteruitkijkspiegel”

Hij: V60 T5 Momentum MY19 / Birch Light Metallic, Maroon Brown Moritz leder en heel veel lekkers ! :-)
Zij: XC40 T2 MY23, Silver Dawn, Momentum Core Aut. met veel lekkers (V40 CC MY18, Denim Blue)
Volvo V60, VOR, D3 163pk, Ocean Blue & Beige leder, bodykit, MY12
Vroeger oa Mini, VW, Honda, Alfa Romeo (10x) oa Guilietta/33/33SW/155/156SW, Renault Scenic/Laguna Estate/Espace, Fiat Barchetta, Volvo V40 1.8 en V50 2.0D, Peugeot 208
Willy.VdW
4th Gear member
Berichten: 764
Lid geworden op: 26.02.2016 - 15:24

Of een elekrische wagen net zo slecht voor het milieu als een diesel?
2018 XC90 T5
Gebruikersavatar
Gilbert 20
3rd Gear member
Berichten: 420
Lid geworden op: 21.04.2019 - 16:47

Volgens mij kan dit op langere termijn nooit goed zijn in stedelijk gebied om aan elk rood licht of in de file , motor aan , motor uit,motor aan motor uit.
En als het dan toch moet voor de ecologie , wel dan vond ik dat knopje op het dashboard toch veel handiger dan nu.
Gebruikersavatar
Msuidgeest
Geartronic member
Berichten: 20621
Lid geworden op: 23.06.2007 - 23:15
Locatie: Flevoland
Contacteer:

Het ss-systeem in mijn zakelijke Vito herkent een file en dan blijft de motor draaien. Blijkbaar is de electronica zo geprogrammeerd dat bij steeds een stukje rijden het systeem daar op reageert.
Mark


Two possibilities exist: either we are alone in the Universe or we are not. Both are equally terrifying.

Arthur C. Clarke

Installateurs gezocht:
https://wouda.nl/werken-bij-wouda/
Plaats reactie

Terug naar “XC60 vanaf MY 2018”