Issues XC60

De Nieuwe XC60
Gebruikersavatar
TomXC60
4th Gear member
Berichten: 645
Lid geworden op: 28.11.2012 - 17:41
Locatie: Hulst
Contacteer:

jvov60 schreef: Kijk eens zo snel gaat dat. De V90-club praat liever over caravans, velgen aan de binnenkant poetsen (dat is wel heel belangrijk...) en over hoe groot de hunne wel niet is. De auto bedoel ik natuurlijk.
Hahaha, ook al lijken me gave peren, je hebt wel een bepaald patroon daar ja... :D
Dec. 2022: Volvo XC90 MY18 R-Design T8 eAWD
In Bright Silver metallic

Previous:
2017-2021 118.000km Volvo XC60 MY18 R-Design T8 eAWD
In Bursting Blue Metallic

2011-2017 340.000km Volvo XC60 MY11 R-Design D5 AWD
In Black Sapphire metallic
BendW
5th Gear member
Berichten: 1159
Lid geworden op: 13.02.2016 - 16:40

diesel01 schreef: Mooi toch, een praatgroep met gelijkgestemden.
Zo zijn er meerdere... :D :D :D
BendW
5th Gear member
Berichten: 1159
Lid geworden op: 13.02.2016 - 16:40

jvov60 schreef:
Voodoo077 schreef: Ik heb deze link gevonden via de V60 topic over problemen.
Wat zie ik? Niet deftig afgewerkt aan deuren of ramen - dat dit dus de sierlijsten niet doorlopend zijn?
Dat kan toch echt niet, behalve bij Tesla. Dat zou voor mij een weigering zijn de auto in bezit te nemen.
Is ook een bekend issue bij de Mustang en ik heb de Mustang dealer verwittigd en alles serieus nagekeken vooraleer ermee te vertrekken.
De V60 op YouTube filmpjes hadden dat ook, die waarmee in gereden heb niet ... ga volgende keer deftig kijken want dat wil ik echt niet, ook al is de rand bij mij zwart.
Dat is echt niet kunnen en ik kan de toicstarter daarover 100% gelijk geven.
Over de andere punten zoals de ACC die te hard afremt etc is ook bij andere merken hoor. Dus daarvoor zou de volledige software moeten herschreven worden en dat zie ik nog niet zo direct gebeuren...
Dank. Helaas is het hier nauwelijks bespreekbaar op het forum. De Volvo adepten willen het niet horen en zien.
Doe geen moeite,er is een bepaalde groep die op een apparte wereld. : :D
Laatst gewijzigd door BendW op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
jdc
1st Gear member
Berichten: 31
Lid geworden op: 21.05.2018 - 22:43

Met het koude weer wou ik deze week via de on call app de parkeerverwarming van de wagen reeds activeren wat voorheen prima lukte.
Momenteel krijg ik telkens na enkele seconden de melding brandstof niveau te laag kan parkeerverwarming niet uitvoeren ( terwijl de tank vol is) na een keer of 2 proberen lukt het dan wel
bugg in de software of iemand anders die me hierbij kan helpen ?
Sjoors
Starter
Berichten: 5
Lid geworden op: 13.09.2018 - 16:35

Eén van de tientallen bugs.... Gedraagt zich bij mij exact zo.
Gebruikersavatar
teebee
7th Gear member
Berichten: 6862
Lid geworden op: 16.06.2016 - 22:02

Walter schreef:
jvov60 schreef: - Pilot zelfstuur-functie slingert en kiest soms abrupt een onjuiste rijbaan
- Adaptive CC remt regelmatig veel te hard af
In het V60 rijverslag van AutoVisie had de reporter het er al over dat pilot assist voor in de V60 een stuk verfijnd is. Zal mij niets verbazen dat die wijzingen tzt via een update ook in de andere modellen zullen komen
Er is een update beschikbaar (iig voor de V60 dus ik neem aan ook voor de XC60 (?)) welke de PA koppelt aan de navigatie. Het systeem wordt daar nauwkeuriger door (kosten 21,-).
Zitten welke enkele installatie voorwaarden aan, check bv de site van Vstore hiervoor.
“de voorruit is groter dan de achteruitkijkspiegel”

Hij: V60 T5 Momentum MY19 / Birch Light Metallic, Maroon Brown Moritz leder en heel veel lekkers ! :-)
Zij: XC40 T2 MY23, Silver Dawn, Momentum Core Aut. met veel lekkers (V40 CC MY18, Denim Blue)
Volvo V60, VOR, D3 163pk, Ocean Blue & Beige leder, bodykit, MY12
Vroeger oa Mini, VW, Honda, Alfa Romeo (10x) oa Guilietta/33/33SW/155/156SW, Renault Scenic/Laguna Estate/Espace, Fiat Barchetta, Volvo V40 1.8 en V50 2.0D, Peugeot 208
Gebruikersavatar
IkeV70
5th Gear member
Berichten: 2136
Lid geworden op: 27.01.2006 - 22:18
Locatie: Heerhugowaard

teebee schreef: Er is een update beschikbaar (iig voor de V60 dus ik neem aan ook voor de XC60 (?)) welke de PA koppelt aan de navigatie. Het systeem wordt daar nauwkeuriger door (kosten 21,-).
Zitten welke enkele installatie voorwaarden aan, check bv de site van Vstore hiervoor.
Waar op vstore.nl is dat te vinden dan?
V70 - 2.5D
V60 PIH
V60 T5
Gebruikersavatar
teebee
7th Gear member
Berichten: 6862
Lid geworden op: 16.06.2016 - 22:02

zie hem zo gauw niet meer terug bij Vstore, maar hier kan je eea ook nalezen.
Laatst gewijzigd door teebee op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
“de voorruit is groter dan de achteruitkijkspiegel”

Hij: V60 T5 Momentum MY19 / Birch Light Metallic, Maroon Brown Moritz leder en heel veel lekkers ! :-)
Zij: XC40 T2 MY23, Silver Dawn, Momentum Core Aut. met veel lekkers (V40 CC MY18, Denim Blue)
Volvo V60, VOR, D3 163pk, Ocean Blue & Beige leder, bodykit, MY12
Vroeger oa Mini, VW, Honda, Alfa Romeo (10x) oa Guilietta/33/33SW/155/156SW, Renault Scenic/Laguna Estate/Espace, Fiat Barchetta, Volvo V40 1.8 en V50 2.0D, Peugeot 208
jdc
1st Gear member
Berichten: 31
Lid geworden op: 21.05.2018 - 22:43

Sjoors schreef: Eén van de tientallen bugs.... Gedraagt zich bij mij exact zo.
Zou je weten of hij enkel een melding geeft dat brandstof niveau te laag is en in feit effectief toch de standverwarming opstart ? Heb dit zelf nog niet getest ik heb telkens 2 a 3 x opnieuw gestart tot het wel lukte
Gebruikersavatar
jvov60
4th Gear member
Berichten: 978
Lid geworden op: 04.01.2013 - 20:38

Uitleg voor de "zure" opmerkingen in met name het V90 onderdeel van dit forum: viewtopic.php?p=1608265#real1608265

Mijn zure opmerkingen komen met name doordat enkele (gelukkig niet iedereen!) Volvo-adepten hier op het forum geen enkele kritiek willen horen.
Scheve raamlijsten zijn helemaal geen probleem. Het is gezeur. Vuil dat binnenkomt bij de XC60? Gezeur. Niks aan de hand.
Issues kunnen zo niet worden besproken, want het is gezeur (van mij en enkele anderen).
En dat terwijl o.a. deze beide zaken bij Volvo Zweden gemeld zijn en in onderzoek. Het vuil dat binnenkomt bij de XC60 wordt dit jaar nog achteraf opgelost. Dus hoezo was dat onzin en gezeur?
Als we onvolkomenheden van Volvo maar accepteren omdat we zo'n enorm merk-liefhebbers zijn, dan wordt het nooit beter. En Volvo wil hogerop. Concurreren met de Duitse top 3. Ze moeten het dus weten, anders haken nieuwe klanten, zoal ik, weer af.
Dus ik denk dan: zien en opmerken die issues en niet negeren. En meld ze bij de dealer die het officieel kan doorgeven aan Volvo Zweden. Misschien kan het toch beter!

Maar inderdaad, ik overweeg een ander merk te kopen. Op zeer korte of langere termijn.
Aan de andere kant is Volvo een mooi merk en heeft het enorme stappen gemaakt met het nieuwe DNA/de Volvo 2.0 range.
Dus als er iets meer verfijning en oog voor details komt en Volvo echt mee kan doen met de Duitse top 3, dan blijf ik misschien alsnog Volvo-merktrouw.

Vanaf nu ga ik niet meer zuur zeuren. Maar hopelijk meer constructief melden en informeren.
Laatst gewijzigd door jvov60 op 01.01.1970 - 01:00, 2 keer totaal gewijzigd.
Voor mij geen Volvo for life meer.
De laatste (XC60 II) is weg.
Nu naar volledig EV bij een merk met Duitse verfijning.
Veel plezier hier met prachtige Volvo's en misschien tot later.
Gebruikersavatar
teebee
7th Gear member
Berichten: 6862
Lid geworden op: 16.06.2016 - 22:02

Nou, welkom terug op het forum dan maar; maar ik lees zo tussen de regels door dat het van tijdelijke duur zal zijn. Ik schat in een BMW of Audi op korte termijn, al dan niet met PTC accessoires ;-)
Alleen maar con’s benoemen terwijl er zo enorm veel pro’s zijn geeft toch een wat zuur effect. Niks mis met problemen (groot of klein) benoemen, maar de toon bepaald de muziek toch?
Hopelijk worden jouw issues iig snel opgelost zodat jij ook kan gaan genieten en ervaren wat een Volvo allemaal voor fijns biedt.
“de voorruit is groter dan de achteruitkijkspiegel”

Hij: V60 T5 Momentum MY19 / Birch Light Metallic, Maroon Brown Moritz leder en heel veel lekkers ! :-)
Zij: XC40 T2 MY23, Silver Dawn, Momentum Core Aut. met veel lekkers (V40 CC MY18, Denim Blue)
Volvo V60, VOR, D3 163pk, Ocean Blue & Beige leder, bodykit, MY12
Vroeger oa Mini, VW, Honda, Alfa Romeo (10x) oa Guilietta/33/33SW/155/156SW, Renault Scenic/Laguna Estate/Espace, Fiat Barchetta, Volvo V40 1.8 en V50 2.0D, Peugeot 208
Gebruikersavatar
PGV90
6th Gear member
Berichten: 3038
Lid geworden op: 18.03.2012 - 12:29
Locatie: Zuid Holland - groene hart

Prima opmerkingen hier,
en ik gebruik de punten van aandacht vaak ook in mijn zoektocht naar een nieuwe auto (zowel prive als zakelijk).
Daarom vind ik dit forum zo mooi dat je beter geinformeerd op pad gaat en beter kan aangeven wat er opgelost moet worden (bij onderhoud).

Zolang het opbouwende kritiek is, prima! en maak het niet persoonlijk. De meesten hier maken een wel overwoge keuze bij het uitzooeken van hun nieuwe auto, nieuw of 2e hands.

Ik heb dankzij de opmerkingen hier en elders op het forum zeer kritisch de XC60, V60 en V90 CC bekeken, vergeleken en na al de plussen en minnen een keuze gemaakt - inclusief een vergelijking van alternatieven van andere merken.
Uiteindelijk is mijn keuze op de V90 CC gevallen, met name vanwege de afwerking en gevoel van degelijkheid wat ik erg verschillend vond tussen de XC60 (in Momentum, dat wel) en de V90 CC in PRO uitvoering (Inscription).
Zo maakt ieder z'n keuze met eigen criteria, en nogmaals, het forum is daarbij een zeer goede hulp, ook om problemen later op te lossen.

jvov ik hoop dat eea voor jou goed opgelost gaat worden.
Laatst gewijzigd door PGV90 op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Van XC70 naar V90 CC
V90 Cross Country AWD T5 Pro Polestar 2018 - Crystal White Pearl + zwart Nappa leer en een hele lijst extra's
XC70 T5 GT8 Polar+ my 2016 - Inscription Electric Silver + Chesnut leer
V70 T4 Limited Edition Saville Grey - 2012
Gebruikersavatar
TomXC60
4th Gear member
Berichten: 645
Lid geworden op: 28.11.2012 - 17:41
Locatie: Hulst
Contacteer:

PGV70 schreef: Prima opmerkingen hier,
en ik gebruik de punten van aandacht vaak ook in mijn zoektocht naar een nieuwe auto (zowel prive als zakelijk).
Daarom vind ik dit forum zo mooi dat je beter geinformeerd op pad gaat en beter kan aangeven wat er opgelost moet worden (bij onderhoud).

Zolang het opbouwende kritiek is, prima! en maak het niet persoonlijk. De meesten hier maken een wel overwoge keuze bij het uitzooeken van hun nieuwe auto, niet of 2e hands.

Ik heb dankzij de opmerkingen hier en elders op het forum zeer kritisch de XC60, V60 en V90 CC bekeken, vergeleken en na al de plussen en minnen een keuze gemaakt - inclusief een vergelijking van alternatieven van andere merken.
Uiteindelijk is mijn keuze op de V90 CC gevallen, met name vanwege de afwerking en gevoel van degelijkheid wat ik erg verschillend vond tussen de XC60 (in Momentum, dat wel) en de V90 CC in PRO uitvoering (Inscription).
Zo maakt ieder z'n keuze met eigen criteria, en nogmaals, het forum is daarbij een zeer goede hullp, ook om problemen later op te lossen.

jvov ik hoop dat eea voor jou goed opgelost gaat worden.
Gefeliciteerd met de aankoop! mijn volgende wordt waarschijnlijk ook een V90CC, dan ben ik mijn 30's in en mag het gewoon degelijker. :P
Dec. 2022: Volvo XC90 MY18 R-Design T8 eAWD
In Bright Silver metallic

Previous:
2017-2021 118.000km Volvo XC60 MY18 R-Design T8 eAWD
In Bursting Blue Metallic

2011-2017 340.000km Volvo XC60 MY11 R-Design D5 AWD
In Black Sapphire metallic
Gebruikersavatar
s60magic
4th Gear member
Berichten: 819
Lid geworden op: 02.03.2008 - 11:08
Locatie: Drenthe

jvov60 schreef:
BlackcurrantV70 schreef: Gezien de verkoopscijfers denk ik dat Volvo al aardig mee doet, niet iedereen bekijkt zijn auto met een microscoop....

Verleden week nog een echtpaar tegengekomen die een V70 reden (Ford tijdperk ?) reden vroeger altijd BMW en willen nooit nog een BMW....
Jij ben dus een Volvo liefhebber die zeer duidelijk scheve raamlijsten wel prima vindt als je een Volvo bij je dealer ophaalt en daarvoor €70k of meer betaalt?...
Jammer, want als eigenaren het wel prima vinden en niet melden, dan gaat Volvo er ook niet zo snel iets aan verbeteren.
Scheve raamlijsten heb ik ook wel gezien op een BMW M3 van meer dan een ton. Was de eigenaar ook niet blij mee.
Je hebt overal weleens wat. ( vandaag een bezoekje gebracht aan de Bmw en Mercedes dealer maar wat is die 5 serie een prachtige wagen )
S60 Intro ed 2002
S60 Drivers ed 2007 aut
V60 PIH 2013 m2014
BMW 530i 2018
Gebruikersavatar
diesel01
8th Gear member
Berichten: 19842
Lid geworden op: 22.05.2009 - 14:27

s60magic schreef:
jvov60 schreef:
BlackcurrantV70 schreef: Gezien de verkoopscijfers denk ik dat Volvo al aardig mee doet, niet iedereen bekijkt zijn auto met een microscoop....

Verleden week nog een echtpaar tegengekomen die een V70 reden (Ford tijdperk ?) reden vroeger altijd BMW en willen nooit nog een BMW....
Jij ben dus een Volvo liefhebber die zeer duidelijk scheve raamlijsten wel prima vindt als je een Volvo bij je dealer ophaalt en daarvoor €70k of meer betaalt?...
Jammer, want als eigenaren het wel prima vinden en niet melden, dan gaat Volvo er ook niet zo snel iets aan verbeteren.
Scheve raamlijsten heb ik ook wel gezien op een BMW M3 van meer dan een ton. Was de eigenaar ook niet blij mee.
Je hebt overal weleens wat. ( vandaag een bezoekje gebracht aan de Bmw en Mercedes dealer maar wat is die 5 serie een prachtige wagen )
+1 in Dld en Oostenrijk zie je ze veel, erg goed geslaagd.
Maar druk er in NL een lekkere motor in en een beetje fijn in de optie’s en dan ga je.
V90 D5 AWD Inscription Polestar.
V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
Gebruikersavatar
RoaldH
6th Gear member
Berichten: 3919
Lid geworden op: 15.06.2013 - 17:03
Locatie: Utrecht

jvov60 schreef:
Voodoo077 schreef: Ik heb deze link gevonden via de V60 topic over problemen.
Wat zie ik? Niet deftig afgewerkt aan deuren of ramen - dat dit dus de sierlijsten niet doorlopend zijn?
Dat kan toch echt niet, behalve bij Tesla. Dat zou voor mij een weigering zijn de auto in bezit te nemen.
Is ook een bekend issue bij de Mustang en ik heb de Mustang dealer verwittigd en alles serieus nagekeken vooraleer ermee te vertrekken.
De V60 op YouTube filmpjes hadden dat ook, die waarmee in gereden heb niet ... ga volgende keer deftig kijken want dat wil ik echt niet, ook al is de rand bij mij zwart.
Dat is echt niet kunnen en ik kan de toicstarter daarover 100% gelijk geven.
Over de andere punten zoals de ACC die te hard afremt etc is ook bij andere merken hoor. Dus daarvoor zou de volledige software moeten herschreven worden en dat zie ik nog niet zo direct gebeuren...
Dank. Helaas is het hier nauwelijks bespreekbaar op het forum. De Volvo adepten willen het niet horen en zien.
Dan ben ik blijkbaar geen "echte" Volvo adept... :P
2024 Polestar 2 BST 230 Nebula MY24 (in bestelling)
2023 Volvo XC40 Recharge T5 Dark Onyx Black MY24
2013 Volvo V60 PIH Pure Limited Edition MY13 Polestar
Sjoors
Starter
Berichten: 5
Lid geworden op: 13.09.2018 - 16:35

Sinds ik de T8 heb kraakt mijn rempedaal. Garage weet er geen raad mee. Die geeft aan dat het wel over gaat. Maar nu 10.000 gereden.

Hebben hier meer mensen last van? Je voelt het ook bij het intrappen van de rem. Geluid is op het filmpje veel harder dan in realiteit.

Groeten
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Laatst gewijzigd door Sjoors op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
teebee
7th Gear member
Berichten: 6862
Lid geworden op: 16.06.2016 - 22:02

Heb dat gehad met mijn oude V60, wilde niet overgaan.
Uiteindelijk er zelf maar onder het dashboard gekropen en gaan analyseren wat t kon zijn.
Bleek te liggen aan een metalen deel waar een veer aan was bevestigd, dit metalen deel scharnierde op een bepaald punt. Het metalen deel bleek een beetje scheef te staan waardoor er op een bepaalde stand te veel weerstand in het scharnierende deel kwam hetgeen gekraak tot gevolg had (hoorbaar en voelbaar)
Eea wat bijgebogen en het was opgelost, nooit meer teruggekomen.
Laatst gewijzigd door teebee op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
“de voorruit is groter dan de achteruitkijkspiegel”

Hij: V60 T5 Momentum MY19 / Birch Light Metallic, Maroon Brown Moritz leder en heel veel lekkers ! :-)
Zij: XC40 T2 MY23, Silver Dawn, Momentum Core Aut. met veel lekkers (V40 CC MY18, Denim Blue)
Volvo V60, VOR, D3 163pk, Ocean Blue & Beige leder, bodykit, MY12
Vroeger oa Mini, VW, Honda, Alfa Romeo (10x) oa Guilietta/33/33SW/155/156SW, Renault Scenic/Laguna Estate/Espace, Fiat Barchetta, Volvo V40 1.8 en V50 2.0D, Peugeot 208
Gebruikersavatar
jvov60
4th Gear member
Berichten: 978
Lid geworden op: 04.01.2013 - 20:38

Sjoors schreef: Sinds ik de T8 heb kraakt mijn rempedaal. Garage weet er geen raad mee. Die geeft aan dat het wel over gaat. Maar nu 10.000 gereden.

Hebben hier meer mensen last van? Je voelt het ook bij het intrappen van de rem. Geluid is op het filmpje veel harder dan in realiteit.

Groeten
Als het duidelijk hoorbaar is, dan moet een garage het kunnen oplossen. Niet te snel accepteren dat het wel over gaat.
Voor mij geen Volvo for life meer.
De laatste (XC60 II) is weg.
Nu naar volledig EV bij een merk met Duitse verfijning.
Veel plezier hier met prachtige Volvo's en misschien tot later.
Willy.VdW
4th Gear member
Berichten: 762
Lid geworden op: 26.02.2016 - 15:24

Of minstens op een of andere manier laten erkennen of registreren, zoniet bestaat de kans dat, alhoewel het tijdig
aangekaart werd, het echt tot kosten komt nadat de garantie verlopen is en de eigenaar de rekening krijgt.
2018 XC90 T5
Plaats reactie

Terug naar “XC60 vanaf MY 2018”