Issues XC60

De Nieuwe XC60
Gebruikersavatar
IkeV70
5th Gear member
Berichten: 2136
Lid geworden op: 27.01.2006 - 22:18
Locatie: Heerhugowaard

teebee schreef: BLIS is er ook zo 1
heb je het actief wil het nog niet zeggen dat de bestuurder zelf niet moet kijken
Inderdaad een goed voorbeeld. Je gaat erop vertrouwen dat dat systeem correct werkt. Zeker sinds de waarschuwingslamp in de spiegel zelf is verwerkt werkt dat uitermate handig. Het is de mens eigen om na verloop van tijd steeds minder over zijn schouder te kijken en meer te vertrouwen op het systeem.
Je hoeft niet uit te leggen dat dat niet zou moeten. Het gaat erom dat het nu eenmaal zal gebeuren.
V70 - 2.5D
V60 PIH
V60 T5
Gebruikersavatar
teebee
7th Gear member
Berichten: 6924
Lid geworden op: 16.06.2016 - 22:02

Dus blijft het uiteindelijk de bestuurder.....
“de voorruit is groter dan de achteruitkijkspiegel”

Hij: V60 T5 Momentum MY19 / Birch Light Metallic, Maroon Brown Moritz leder en heel veel lekkers ! :-)
Zij: XC40 T2 MY23, Silver Dawn, Momentum Core Aut. met veel lekkers (V40 CC MY18, Denim Blue)
Volvo V60, VOR, D3 163pk, Ocean Blue & Beige leder, bodykit, MY12
Vroeger oa Mini, VW, Honda, Alfa Romeo (10x) oa Guilietta/33/33SW/155/156SW, Renault Scenic/Laguna Estate/Espace, Fiat Barchetta, Volvo V40 1.8 en V50 2.0D, Peugeot 208
Gebruikersavatar
jvov60
4th Gear member
Berichten: 978
Lid geworden op: 04.01.2013 - 20:38

jvov60 schreef: Handige Chinezen hebben al een oplossing gemaakt voor de ophoping van vuil bij de achterdeuren: https://de.aliexpress.com/item/Lsrtw201 ... 99429.html
Volvo zelf schijnt in week 24 met een oplossing te komen.
In Duitsland vermoeden XC60 eigenaren dat dit de oplossing van Volvo zelf is die door aan handig iemand ook al los te koop wordt aangeboden op AliExpress.
De delen zijn in alle originele Volvo-kleuren beschikbaar.
Voor mij geen Volvo for life meer.
De laatste (XC60 II) is weg.
Nu naar volledig EV bij een merk met Duitse verfijning.
Veel plezier hier met prachtige Volvo's en misschien tot later.
BendW
5th Gear member
Berichten: 1159
Lid geworden op: 13.02.2016 - 16:40

Dan is het toch een groot probleem als men al met oplossingen komt...Er waren toch mensen die beweerden dat er niks aan de hand was.
Gebruikersavatar
jvov60
4th Gear member
Berichten: 978
Lid geworden op: 04.01.2013 - 20:38

BendW schreef: Dan is het toch een groot probleem als men al met oplossingen komt...Er waren toch mensen die beweerden dat er niks aan de hand was.
Dat klopt.
Voor mij geen Volvo for life meer.
De laatste (XC60 II) is weg.
Nu naar volledig EV bij een merk met Duitse verfijning.
Veel plezier hier met prachtige Volvo's en misschien tot later.
BendW
5th Gear member
Berichten: 1159
Lid geworden op: 13.02.2016 - 16:40

Zijn er al foto's beschikbaar van xc60igs die deze wielkast verbreeding al hebben in volledige carrosserie kleur?De volgende wagen zal waarschijnlijk ook een xc60 nieuw model of xc90 worden,het is toch wel een zaak om rekening mee te houden...smurrie aan de binnenzijde wil ik sowieso niet dus dat zou al een reden zijn om voor een xc90 te gaan.
Gebruikersavatar
jvov60
4th Gear member
Berichten: 978
Lid geworden op: 04.01.2013 - 20:38

teebee schreef:
Pilot Assist in de mist op de autosnelweg is gevaarlijk merk ik vanochtend
Duh....
Het is een veiligheidsverhogende assistent waarbij te allen tijde de bestuurder verantwoordelijk blijft voor de optimale controle over het voertuig.
Rijden in de mist vraagt mi per definitie voor continu 2 handen aan het stuur, je verlaten op Pilot Assist is dan .... ehhhh..... nou laat ik zeggen ‘niet verstandig’.
Lijkt mij dus een omstandigheid waarbij men een dergelijke feature NIET moet gebruiken, doe je dat wel das vragen om problemen.
Het gaat helemaal niet om handen los laten, want dat werkt toch niet. Een paar seconden slechts.
Het gaat om een Assistentie Systeem dat juist wanneer je het goed kunt gebruiken bij slecht zicht in de mist en regen/motregen niet goed werkt.
Wat heb je aan assistentiesystemen die niet altijd goed werken en soms zelfs gevaarlijk worden.
Laatst gewijzigd door jvov60 op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Voor mij geen Volvo for life meer.
De laatste (XC60 II) is weg.
Nu naar volledig EV bij een merk met Duitse verfijning.
Veel plezier hier met prachtige Volvo's en misschien tot later.
Gebruikersavatar
jvov60
4th Gear member
Berichten: 978
Lid geworden op: 04.01.2013 - 20:38

BendW schreef: Zijn er al foto's beschikbaar van xc60igs die deze wielkast verbreeding al hebben in volledige carrosserie kleur?De volgende wagen zal waarschijnlijk ook een xc60 nieuw model of xc90 worden,het is toch wel een zaak om rekening mee te houden...smurrie aan de binnenzijde wil ik sowieso niet dus dat zou al een reden zijn om voor een xc90 te gaan.
Zie de foto's op AliExpress.
Zoals: https://ae01.alicdn.com/kf/HTB1sKqdapzs ... &hash=1495

Omdat de XC60 ook in China wordt gebouwd, is er een kans dat dit ook de Volvo oplossing is die later door Volvo wordt ingezet. Dat is volgens enkelen binnen nu en 1 of 2 maanden.
Zelf heb ik van de dealer week 24 gehoord.

Maar alleen voor mensen die er een probleem mee hebben dat er vuil binnenkomt. Anderen die dit probleem ontkennen krijgen deze aanpassing niet.
Voor mij geen Volvo for life meer.
De laatste (XC60 II) is weg.
Nu naar volledig EV bij een merk met Duitse verfijning.
Veel plezier hier met prachtige Volvo's en misschien tot later.
BendW
5th Gear member
Berichten: 1159
Lid geworden op: 13.02.2016 - 16:40

Je ziet er dus bijna niets van langs de buitenzijde wielkas?enkel langs de binnenzijde is het goed zichtbaar...zou het wel eens in het echt willen zien.
Gebruikersavatar
teebee
7th Gear member
Berichten: 6924
Lid geworden op: 16.06.2016 - 22:02

Wat heb je aan assistentiesystemen die niet altijd goed werken en soms zelfs gevaarlijk worden.
Lijkt me logisch dat je als bestuurder de situatie ter plekke altijd blijft inschatten op mogelijke gevaarzettingen. Mist lijkt mij een dergelijke situatie waar je te allen tijde de auto volledig zelfstandig onder controle zal dienen te houden. Een systeem als PA inschakelen in de mist vind ik onverantwoord handelen van de bestuurder.

Niet voor niets wordt op de Volvo site dit vermeld:
U moet altijd de actuele verkeersomstandigheden in de gaten houden en indien nodig ingrijpen. U bent dus altijd verantwoordelijk voor de manier waarop de auto wordt bestuurd en voor het aanhouden van het juiste tijdsverschil en de juiste snelheid, ook bij gebruik van IntelliSafe Assist.

Maar voel je vooral vrij om dit te negeren en je in dergelijke situaties te laten assisteren door elektronische (niet denkende!) systemen.
Laatst gewijzigd door teebee op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
“de voorruit is groter dan de achteruitkijkspiegel”

Hij: V60 T5 Momentum MY19 / Birch Light Metallic, Maroon Brown Moritz leder en heel veel lekkers ! :-)
Zij: XC40 T2 MY23, Silver Dawn, Momentum Core Aut. met veel lekkers (V40 CC MY18, Denim Blue)
Volvo V60, VOR, D3 163pk, Ocean Blue & Beige leder, bodykit, MY12
Vroeger oa Mini, VW, Honda, Alfa Romeo (10x) oa Guilietta/33/33SW/155/156SW, Renault Scenic/Laguna Estate/Espace, Fiat Barchetta, Volvo V40 1.8 en V50 2.0D, Peugeot 208
Gebruikersavatar
jvov60
4th Gear member
Berichten: 978
Lid geworden op: 04.01.2013 - 20:38

teebee schreef:
Wat heb je aan assistentiesystemen die niet altijd goed werken en soms zelfs gevaarlijk worden.
... Mist lijkt mij een dergelijke situatie waar je te allen tijde de auto volledig zelfstandig onder controle zal dienen te houden. Een systeem als PA inschakelen in de mist vind ik onverantwoord handelen van de bestuurder...
Ik zou het juist perfect vinden als assistentie systemen je helpen wanneer je het goed kunt gebruiken.
ACC kan je in mist helpen een botsing te voorkomen denk ik. Tenminste als het werkt met radar i.p.v. camera's.
PA zou je ook kunnen helpen als het goed zou werken in de mist.

Als PA niet werkt bij zware regen en mist en daardoor zelfs gaat slingeren, dan zou Volvo dat ook kunnen detecteren (vertekend beeld op camera's) en het uitschakelen. Wel zo veilig.
Laatst gewijzigd door jvov60 op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Voor mij geen Volvo for life meer.
De laatste (XC60 II) is weg.
Nu naar volledig EV bij een merk met Duitse verfijning.
Veel plezier hier met prachtige Volvo's en misschien tot later.
Gebruikersavatar
teebee
7th Gear member
Berichten: 6924
Lid geworden op: 16.06.2016 - 22:02

Dat zou zeker fantastisch zijn, maar de realiteit is op dit moment nog anders; je bent je tijd te ver vooruit momenteel.
Ongetwijfeld zullen die technieken komen (en betaalbaar worden), maar voor dit moment zullen wij nog de leading factor zijn en de auto onder alle omstandigheden (dus zeker onder moeilijke) onder controle moeten hebben.
De betreffende technieken zijn uiterst complex, dat geldt ook voor het menselijk brein; wij zijn tot veel meer in staat dan de technieken tot nu toe kunnen bieden.
Niet voor niets komt het autonoom rijden zeer moeizaam van de grond, en staat nog in de kinderschoenen.
Dus voor dit moment: gebruik het verstand, en alle capaciteiten van het menselijk brein in dergelijke omstandigheden, en verlaat je niet (ook niet een beetje) op geprogrammeerde (!) hulpsystemen.
Laatst gewijzigd door teebee op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
“de voorruit is groter dan de achteruitkijkspiegel”

Hij: V60 T5 Momentum MY19 / Birch Light Metallic, Maroon Brown Moritz leder en heel veel lekkers ! :-)
Zij: XC40 T2 MY23, Silver Dawn, Momentum Core Aut. met veel lekkers (V40 CC MY18, Denim Blue)
Volvo V60, VOR, D3 163pk, Ocean Blue & Beige leder, bodykit, MY12
Vroeger oa Mini, VW, Honda, Alfa Romeo (10x) oa Guilietta/33/33SW/155/156SW, Renault Scenic/Laguna Estate/Espace, Fiat Barchetta, Volvo V40 1.8 en V50 2.0D, Peugeot 208
Gebruikersavatar
mga1600
6th Gear member
Berichten: 2527
Lid geworden op: 01.12.2007 - 09:22
Locatie: nhn

jvov60 schreef:
teebee schreef:
Pilot Assist in de mist op de autosnelweg is gevaarlijk merk ik vanochtend
Duh....
Het is een veiligheidsverhogende assistent waarbij te allen tijde de bestuurder verantwoordelijk blijft voor de optimale controle over het voertuig.
Rijden in de mist vraagt mi per definitie voor continu 2 handen aan het stuur, je verlaten op Pilot Assist is dan .... ehhhh..... nou laat ik zeggen ‘niet verstandig’.
Lijkt mij dus een omstandigheid waarbij men een dergelijke feature NIET moet gebruiken, doe je dat wel das vragen om problemen.
Het gaat helemaal niet om handen los laten, want dat werkt toch niet. Een paar seconden slechts.
Het gaat om een Assistentie Systeem dat juist wanneer je het goed kunt gebruiken bij slecht zicht in de mist en regen/motregen niet goed werkt.
Wat heb je aan assistentiesystemen die niet altijd goed werken en soms zelfs gevaarlijk worden.
De intentie van de systemen is duidelijk vermeld: het zijn slechts assistenten, meer niet. In die context werkt het goed en is het m.i. een fijne toevoeging.
Wat ik echter wel vind is dat het systeem duidelijker zou moeten laten weten als het niet meer “bij de les” is (als het de strepen niet meer goed ziet bijvoorbeeld). M.a.w. het verdwijnen van het groene stuurtje is niet genoeg en zou m.i. gepaard moeten gaan met een duidelijk geluid.
C40 Ultimate Twin
Voodoo077
3rd Gear member
Berichten: 326
Lid geworden op: 27.11.2018 - 14:35

Ik heb deze link gevonden via de V60 topic over problemen.
Wat zie ik? Niet deftig afgewerkt aan deuren of ramen - dat dit dus de sierlijsten niet doorlopend zijn?
Dat kan toch echt niet, behalve bij Tesla. Dat zou voor mij een weigering zijn de auto in bezit te nemen.
Is ook een bekend issue bij de Mustang en ik heb de Mustang dealer verwittigd en alles serieus nagekeken vooraleer ermee te vertrekken.
De V60 op YouTube filmpjes hadden dat ook, die waarmee in gereden heb niet ... ga volgende keer deftig kijken want dat wil ik echt niet, ook al is de rand bij mij zwart.
Dat is echt niet kunnen en ik kan de toicstarter daarover 100% gelijk geven.
Over de andere punten zoals de ACC die te hard afremt etc is ook bij andere merken hoor. Dus daarvoor zou de volledige software moeten herschreven worden en dat zie ik nog niet zo direct gebeuren...
BendW
5th Gear member
Berichten: 1159
Lid geworden op: 13.02.2016 - 16:40

Voodoo077 schreef: Ik heb deze link gevonden via de V60 topic over problemen.
Wat zie ik? Niet deftig afgewerkt aan deuren of ramen - dat dit dus de sierlijsten niet doorlopend zijn?
Dat kan toch echt niet, behalve bij Tesla. Dat zou voor mij een weigering zijn de auto in bezit te nemen.
Is ook een bekend issue bij de Mustang en ik heb de Mustang dealer verwittigd en alles serieus nagekeken vooraleer ermee te vertrekken.
De V60 op YouTube filmpjes hadden dat ook, die waarmee in gereden heb niet ... ga volgende keer deftig kijken want dat wil ik echt niet, ook al is de rand bij mij zwart.
Dat is echt niet kunnen en ik kan de toicstarter daarover 100% gelijk geven.
Over de andere punten zoals de ACC die te hard afremt etc is ook bij andere merken hoor. Dus daarvoor zou de volledige software moeten herschreven worden en dat zie ik nog niet zo direct gebeuren...

Groot gelijk heb je.Ik zou het ook niet moeten hebben...
Gebruikersavatar
jvov60
4th Gear member
Berichten: 978
Lid geworden op: 04.01.2013 - 20:38

Voodoo077 schreef: Ik heb deze link gevonden via de V60 topic over problemen.
Wat zie ik? Niet deftig afgewerkt aan deuren of ramen - dat dit dus de sierlijsten niet doorlopend zijn?
Dat kan toch echt niet, behalve bij Tesla. Dat zou voor mij een weigering zijn de auto in bezit te nemen.
Is ook een bekend issue bij de Mustang en ik heb de Mustang dealer verwittigd en alles serieus nagekeken vooraleer ermee te vertrekken.
De V60 op YouTube filmpjes hadden dat ook, die waarmee in gereden heb niet ... ga volgende keer deftig kijken want dat wil ik echt niet, ook al is de rand bij mij zwart.
Dat is echt niet kunnen en ik kan de toicstarter daarover 100% gelijk geven.
Over de andere punten zoals de ACC die te hard afremt etc is ook bij andere merken hoor. Dus daarvoor zou de volledige software moeten herschreven worden en dat zie ik nog niet zo direct gebeuren...
Dank. Helaas is het hier nauwelijks bespreekbaar op het forum. De Volvo adepten willen het niet horen en zien.
Voor mij geen Volvo for life meer.
De laatste (XC60 II) is weg.
Nu naar volledig EV bij een merk met Duitse verfijning.
Veel plezier hier met prachtige Volvo's en misschien tot later.
Gebruikersavatar
diesel01
8th Gear member
Berichten: 19847
Lid geworden op: 22.05.2009 - 14:27

Mooi toch, een praatgroep met gelijkgestemden.
V90 D5 AWD Inscription Polestar.
V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
Gebruikersavatar
jvov60
4th Gear member
Berichten: 978
Lid geworden op: 04.01.2013 - 20:38

Kijk eens zo snel gaat dat. De V90-club praat liever over caravans, velgen aan de binnenkant poetsen (dat is wel heel belangrijk...) en over hoe groot de hunne wel niet is. De auto bedoel ik natuurlijk.
Voor mij geen Volvo for life meer.
De laatste (XC60 II) is weg.
Nu naar volledig EV bij een merk met Duitse verfijning.
Veel plezier hier met prachtige Volvo's en misschien tot later.
Gebruikersavatar
teebee
7th Gear member
Berichten: 6924
Lid geworden op: 16.06.2016 - 22:02

Klinkt wat zuur....
Essentie is denk ik dat gemiddeld bv het wijken van strips aan de buitenzijde niet als ‘schokkend’ of ‘onoverkomelijk’ wordt ervaren.
Deze ‘issues’ staan naast de vele positieve zaken welke men ervaart.
Dat die strips recht horen te zijn en niet behoren te wijken is een feit, echter in het totaal licht van een zeer complex productieproces met een fantastisch eindproduct wordt het denk ik als ‘minor’ ervaren. Ik ben er van overtuigd dat, indien je dit bij je dealer aankaart, het zo goed als mogelijk is verholpen zal worden.
Het blijft echter een machine welke bestaat uit heel, heel, heeeeeeel veel onderdelen welke op een zeer complexe wijze worden geassembleerd. Dat er bij een dergelijk proces zaken soms wat scheef kunnen lopen is niet meer dan logisch, niet wenselijk maar wel logisch. Er vervolgens iets onoverkomelijks van maken rechtvaardigt de keuze dat de volgende auto welke je aanschaft 1 is uit het exclusieve segment en dan grotendeels met de hand gefabriceerd, je zal dan nagenoeg geen zaken tegen komen, maar daar betaal je dan ook heeeeeel dik voor.
Indien je wat breder leest zal je kunnen constateren dat er bij de ‘V90 afdeling’ ook hele andere zaken worden besproken dan hetgeen jij aangeeft. Lees datgene wat je interesseert en laat de rest voor wat het is, maar er op af geven vind ik niet netjes.
Laatst gewijzigd door teebee op 01.01.1970 - 01:00, 3 keer totaal gewijzigd.
“de voorruit is groter dan de achteruitkijkspiegel”

Hij: V60 T5 Momentum MY19 / Birch Light Metallic, Maroon Brown Moritz leder en heel veel lekkers ! :-)
Zij: XC40 T2 MY23, Silver Dawn, Momentum Core Aut. met veel lekkers (V40 CC MY18, Denim Blue)
Volvo V60, VOR, D3 163pk, Ocean Blue & Beige leder, bodykit, MY12
Vroeger oa Mini, VW, Honda, Alfa Romeo (10x) oa Guilietta/33/33SW/155/156SW, Renault Scenic/Laguna Estate/Espace, Fiat Barchetta, Volvo V40 1.8 en V50 2.0D, Peugeot 208
Kinoúmai
2nd Gear member
Berichten: 232
Lid geworden op: 05.10.2018 - 12:25

Ik lees dit topic nu ook maar eerst, met veel aandacht weliswaar...
Mijn bevindingen in een ander topic over de V60 en zijn deuren/rubbers worden hier in topic toch andermaal bevestigd. Dat achterdeuren doorlopen tot aan de wielkasten is natuurlijk model afhankelijk en is oa. ook zo bij mijn A6 Allroad. Helemaal niets mis met deze constructie maar dan moet alles wel mooi aansluiten en afdichten natuurlijk.
Ik blijf dan ook bij mijn eerste kennismaking en vaststelling met Volvo, bij het dichtslaan van deuren herken je direct kwaliteit.
Nu, als ik TS was zou ik toch asap naar een dealer gaan en mijn deuren & sluitingen laten bijregelen, want dit kan uiteraard wel degelijk. Heeft ie recht op!.
Mocht Volvo nu nog gehoor hebben naar het ontwerpen van vernieuwde deurrubbers gaat hij geen last meer hebben van vuil en/of wind & rolgeluiden in zijn wagen.
Volvo maakt toch schitterende wagens vind ik, zeker de laatste modellen maakt het kiezen binnen diverse modellen heel moeilijk. Dat een XC60 zéér populair is in onze contreien staat als een paal boven water. Dat er (kleine) issues zijn, ook. Vergelijken met de heilige drievuldigheid is iets wat we feitelijk niet zouden mogen doen maar mensen zijn nu eenmaal zo en willen steeds graag vergelijkingen maken, ook al omdat Volvo destijds bij de introductie van de XC90 voluit verklaarde en op papier aankondigde om premium te willen zijn (wie heeft dit woord ooit uitgevonden)!
Wij hebben hier de laatste 16 jaar in het bedrijf reeds 13 wagens aangekocht, Audi, MB, VW, Ford en nu onze eerste Volvo (nog onderweg). Deze laatste valt dus nog te beoordelen maar wat toch zeker vaststaat is dat hier nooit maar dan ook NOOIT nog een MB zal aangekocht worden.
Plaats reactie

Terug naar “XC60 vanaf MY 2018”