TomXC60 - XC60 T8 R-Design Personalizing {Naadloos draadloos}

De Nieuwe XC60
Gebruikersavatar
TomXC60
4th Gear member
Berichten: 645
Lid geworden op: 28.11.2012 - 17:41
Locatie: Hulst
Contacteer:

Update: zou door de hoge temperatuur komen, is vandaag bij de bandenwissel gratis verholpen bij Volvo Van Kasteren.
ze zijn weggehaald, het oppervlakte is schoongemaakt, nieuwe tape erop en effe hard aandrukken :P
Het voel me op dat de verbredings-set geen sporen laat in de lak, dat heb je met andere opplakkits vaak wel.

De velgen zijn ook gerepareerd, deze zijn afgedraaid op een CNC mahine.
Eerst worden de banden verwijderd, dan word de velf met glasparels gestraald.
De velg word op in een CNC machine geplaatst en deze wordt automatisch afgefreesd.
Er zijn wel limitaties hierbij, men neemt over de gehele oppervlakte van de velg materiaal weg, en er is een limiet hierop, dus bij een bepaalde diepte is de velg net meer te herstellen.
De velg wordt gecoat, en daarna vernist.
Het ziet er weer spik en span uit! :love:

Was wel vrij duur, voor het afdraaien van één diamond cut velg vragen ze 175 euro.

Maar nu wel weer helemaal klaar voor een flitsende zomer :D
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Laatst gewijzigd door TomXC60 op 01.01.1970 - 01:00, 5 keer totaal gewijzigd.
Dec. 2022: Volvo XC90 MY18 R-Design T8 eAWD
In Bright Silver metallic

Previous:
2017-2021 118.000km Volvo XC60 MY18 R-Design T8 eAWD
In Bursting Blue Metallic

2011-2017 340.000km Volvo XC60 MY11 R-Design D5 AWD
In Black Sapphire metallic
Gebruikersavatar
TomXC60
4th Gear member
Berichten: 645
Lid geworden op: 28.11.2012 - 17:41
Locatie: Hulst
Contacteer:

Gisteren op de snelweg hoorde ik iets klapperen, gelijk gestopt, bleek dat er weer een onderdeel van mijn spatbordverbreders los was gekomen :(
Die was helemaal naar buiten gedraaid en klapperde tegen de carrosserie door de wind.
Volvo dealer gebeld, ik mocht hem voorzichtig los trekken want bij verlies moest er een compleet nieuwe kit op.

Wordt de 6e Augustus terug geplaatst bij mijn 3e onderhoud alweer.

Mijn eerste auto was een Peugeot met een verbredingskit en verlaagd, hier was ik het wel een beetje gewend dat alles op den duur wel los trilde.
Maar bij deze volvo vind ik dit niet kunnen.

Ps;
De Peugeot heb ik nog steeds, ik heb er nooit afstand van kunnen doen, en ookal heeft het vrouwtje haar eigen vervoer (lees weigert in deze nog plaats te nemen) vertroetel ik deze nog tot vandaag, hij staat in mijn opslag onder een zeiltje en ik doe af en toe nog wel eens een rondje.
Dit wordt waarschijnlijk nooit een echte oldtimer, en verschillende mensen verklaren me voor gek.
Na 10 jaar is het best lachen om terug in deze te kunnen zitten, rijden en beleven, het is niks speciaal, maar het gevoel wat je krijgt, van gevoelens die 18 jarige jezelf, onbetaalbaar.
Ik heb echt heel erg moeten sparen voor deze auto toen, en vaak had ik op een week aar 10 euro om hem te tanken.
Verre reizen richting de toen begeerde vakantiebestemmingen, Salou, Rimini, Sunny beach, wintersport enz.
Het komt allemaal een beetje terug dan, heel apart.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Laatst gewijzigd door TomXC60 op 01.01.1970 - 01:00, 3 keer totaal gewijzigd.
Dec. 2022: Volvo XC90 MY18 R-Design T8 eAWD
In Bright Silver metallic

Previous:
2017-2021 118.000km Volvo XC60 MY18 R-Design T8 eAWD
In Bursting Blue Metallic

2011-2017 340.000km Volvo XC60 MY11 R-Design D5 AWD
In Black Sapphire metallic
Gebruikersavatar
DB200
6th Gear member
Berichten: 3382
Lid geworden op: 29.12.2016 - 13:00

Maar bij deze volvo vind ik dit niet kunnen.
Het maakt niet uit welk merk je kiest, het gaat niet meer om kwaliteit zoals wij Europeanen gewend zijn. Met dank aan de Chinezen (als grootste automarkt ter wereld).
De Peugeot heb ik nog steeds, ik heb er nooit afstand van kunnen doen
Gewoon lekker bewaren, is niets geks aan. In het automuseum van de prins van Monaco staat ook gewoon de Morris Minor van zijn tante.
XC70 2.4 D4 AWD Polestar 2016, 190D 2.5 1991, 200D /8 1973 ‘Bauern Benz’
#dieseldrammer

“Niet het vele is goed, maar het goede is veel”.

"What we do in life, echoes in eternity"
Willy.VdW
4th Gear member
Berichten: 763
Lid geworden op: 26.02.2016 - 15:24

DB200 schreef: Het maakt niet uit welk merk je kiest, het gaat niet meer om kwaliteit zoals wij Europeanen gewend zijn. Met dank aan de Chinezen (als grootste automarkt ter wereld).
Die Chinezen toch!
Toch ben ik blij dat ze in Volvo geïnvesteerd hebben.
2018 XC90 T5
Gebruikersavatar
Jers3n
5th Gear member
Berichten: 2046
Lid geworden op: 28.12.2008 - 23:16

Willy.VdW schreef:
DB200 schreef: Het maakt niet uit welk merk je kiest, het gaat niet meer om kwaliteit zoals wij Europeanen gewend zijn. Met dank aan de Chinezen (als grootste automarkt ter wereld).
Die Chinezen toch!
Toch ben ik blij dat ze in Volvo geïnvesteerd hebben.
Zo is dat!
En ik wordt altijd een beetje moe van dit soort opmerkingen, volgens mij ligt het niet aan de Chinezen, maar juist aan ons als Europese consument. Of we hebben niet goed met de producent (onafhankelijk van het land van productie) afgesproken aan welke kwaliteitseisen het geleverde moet voldoen, en/of we accepteren te gemakkelijk dat het geleverde niet (meer) voldoet aan onze gestelde/verwachte kwaliteitseisen. Waarbij we ook nog eens vaak voor een dubbeltje op de eerste rang willen zitten, wat beide punten m.i. niet ten goede komt....
V90 Cross Country B5 PRO MY21 Denim Blue Metalic
V70 T5 GT8 Nordic+, Polestar, Luxery Line, Family Line, MY15 Electric Silver Metallic
XC70 D5 H6 Summum, Season Line, Design Sport Line 2007 Electric Silver Metallic
V40 1.9D SPORTS EDITION 2003 virtual blue
Gebruikersavatar
TomXC60
4th Gear member
Berichten: 645
Lid geworden op: 28.11.2012 - 17:41
Locatie: Hulst
Contacteer:

Het lijkt erop dat dit een kinderziekte is, op het swedespeedforum is er een monteur die verteld dat de tape nu geel is.

Waarschijnlijk een vroeg type met probeertape... het wordt netjes gemaakt tijdens het onderhoud 5 augustus.
Dec. 2022: Volvo XC90 MY18 R-Design T8 eAWD
In Bright Silver metallic

Previous:
2017-2021 118.000km Volvo XC60 MY18 R-Design T8 eAWD
In Bursting Blue Metallic

2011-2017 340.000km Volvo XC60 MY11 R-Design D5 AWD
In Black Sapphire metallic
Gebruikersavatar
DB200
6th Gear member
Berichten: 3382
Lid geworden op: 29.12.2016 - 13:00

we accepteren te gemakkelijk dat het geleverde niet (meer) voldoet aan onze gestelde/verwachte kwaliteitseisen.
Als Europese autoconsument heb je niks meer in te brengen op het gebied van kwaliteitseisen. China is de grootste automarkt ter wereld, gevolgd door de USA. Dus de Chinese definitie van kwaliteit bepaald de uiteindelijke kwaliteit. En de Yanks natuurlijk, maar die weten nauwelijks wat echte kwaliteit kan zijn, dus zitten grofweg ook op het niveau van China.

Interessant artikel hieromtrent:
https://www.autointernationaal.nl/2018/ ... en-dansen/

Recent was er op BNR een interview met Bram Schot, CEO van Audi.
Een van de zaken die hij riep was dat hij niet meer kwalitatief overgeëngineerde auto's wilde maken (mijn woorden, het letterlijk citaat ben ik even vergeten). Dus beter wordt het er niet op.
https://www.bnr.nl/podcast/de-nationale ... o-van-audi
XC70 2.4 D4 AWD Polestar 2016, 190D 2.5 1991, 200D /8 1973 ‘Bauern Benz’
#dieseldrammer

“Niet het vele is goed, maar het goede is veel”.

"What we do in life, echoes in eternity"
Willy.VdW
4th Gear member
Berichten: 763
Lid geworden op: 26.02.2016 - 15:24

Bespeur ik hier een Chinafobie?
2018 XC90 T5
Gebruikersavatar
TomXC60
4th Gear member
Berichten: 645
Lid geworden op: 28.11.2012 - 17:41
Locatie: Hulst
Contacteer:

Willy.VdW schreef: Bespeur ik hier een Chinafobie?
Ik ga dat niet zo snel roepen hoor :D ik ben nog enkele weken geschaduwd door een Chinese medewerker in mijn tijd bij Volvo cars.
Was heel raar, zij geen woord die vent.
Ze hebben het toch echt van de vertrouwde sites en knowhow geleerd.
Dec. 2022: Volvo XC90 MY18 R-Design T8 eAWD
In Bright Silver metallic

Previous:
2017-2021 118.000km Volvo XC60 MY18 R-Design T8 eAWD
In Bursting Blue Metallic

2011-2017 340.000km Volvo XC60 MY11 R-Design D5 AWD
In Black Sapphire metallic
Gebruikersavatar
TomXC60
4th Gear member
Berichten: 645
Lid geworden op: 28.11.2012 - 17:41
Locatie: Hulst
Contacteer:

Nu de T8 richting de ton keert (vandaag 91.444km) heb ik een steeds beter beeld over de kosten.
Ik hou ivm mijn km vergoeding de kosten een beetje in de gaten, en voor de beslisser die dit leest, open kaart.

we komen nu uit rond de 0,39€ per km incl btw, das best netjes. 8-)
Ik ga er vanuit dat de XC60 dik 12.000€ afschrijft per jaar. Op autoscout staan er een paar 75kér die maar 10 afgeschreven hebben op 2 jaar, maar ik probeer het reëel te houden.
En door het repareren van mijn velgen komen de onderhoudskosten ook vrij hoog uit dit jaar. (onderhoud, reparaties,wassen,en andere dingetjes)
Hieronder vind je een overzichtje.

Ik extrudeer de VOC ritten elke maand en heb een template gemaakt in Excel.
Het is tot nog toe geen financiële zelfmoord O-) haha
Wel oppassen, doordat ik 60 duizend! km per jaar loop doet de afschrijving niet zoveel pijn.
Als je "maar" 15 duizend km doet worden je kosten per km makkelijk een drievoud.

Ook te merken, de 22ichers zijn zuiniger dan de 19, dit merk ik vrij goed, en dit zie je ook mooi terug in de grafiek.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Laatst gewijzigd door TomXC60 op 01.01.1970 - 01:00, 2 keer totaal gewijzigd.
Dec. 2022: Volvo XC90 MY18 R-Design T8 eAWD
In Bright Silver metallic

Previous:
2017-2021 118.000km Volvo XC60 MY18 R-Design T8 eAWD
In Bursting Blue Metallic

2011-2017 340.000km Volvo XC60 MY11 R-Design D5 AWD
In Black Sapphire metallic
Stijn123
2nd Gear member
Berichten: 159
Lid geworden op: 26.12.2010 - 22:51

Care to share jouw document?
Gebruikersavatar
TomXC60
4th Gear member
Berichten: 645
Lid geworden op: 28.11.2012 - 17:41
Locatie: Hulst
Contacteer:

Stijn123 schreef: Care to share jouw document?
De titel's in de grafiek zijn hetzelfde als in de VOC excel.
PAS op! er zijn minder kolommen in mijn file dan in de VOC excel, even kolom per kolom copieren, en alleen de cellen met data.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Dec. 2022: Volvo XC90 MY18 R-Design T8 eAWD
In Bright Silver metallic

Previous:
2017-2021 118.000km Volvo XC60 MY18 R-Design T8 eAWD
In Bursting Blue Metallic

2011-2017 340.000km Volvo XC60 MY11 R-Design D5 AWD
In Black Sapphire metallic
Stijn123
2nd Gear member
Berichten: 159
Lid geworden op: 26.12.2010 - 22:51

Thanks!
Gebruikersavatar
TomXC60
4th Gear member
Berichten: 645
Lid geworden op: 28.11.2012 - 17:41
Locatie: Hulst
Contacteer:

Hey Allemaal

De Blauwe zweed heeft zijn 90k beurt er weer op zitten, alles losse onderdelen zijn weer gemonteerd en van de klassieke onderdelen is me opgevallen dat de remblokken echt enorm lang mee gaan.

De zekering van de 12V aansluiting in de kofferbak en achterin was gesprongen, vast wat te enthousiast geweest met de 12V/230V omvormer.

Ik gebruik met plezier Android Auto sinds ik de auto in bezit heb, en deze heeft ook bij mij de nieuwe update gekregen.
Het ziet er gelikt uit, is zeer snel en gewoon doordachter dan bij de klassieke versie (moeilijk van Navi naar muziek, zoeken van contacten in AA bijna onmogelijk, meldingen en apps door elkaar bij het hoofdscherm) maar dat is nu netjes bijgewerkt, ik heb wat foto's in de bijlage geplaatst.

Android auto is nog niet beschikbaar in de Benelux, je zal het niet vinden in de play store, mocht je echt willen, kun je met de volledige functionaliteit de APK in deze bijlage downloaden en installeren op je Android telefoon.
Dat kan via deze link:
https://www.apkmirror.com/apk/google-inc/android-auto/android-auto-4-5-5928-release/android-auto-google-maps-media-messaging-4-5-592853-release-android-apk-download/download/
Je moet wel het installeren van onbekende bronnen toestaan na het klikken op het downloadbestand, anders wordt de installatie stopgezet.
Na het installeren moet je een USB kabel in de poort met het witte kadertje pluggen en je telefoon daarop aansluiten, Android Auto is te vinden bij de app's(1 swipe naar links).
Ik vind het jammer dat dit nog niet full-screen op het sensus scherm kan worden geprojecteerd, hopelijk komt dit nog in de toekomst.

Als je nog hulp nodig hebt mag je me altijd een berichtje sturen.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Dec. 2022: Volvo XC90 MY18 R-Design T8 eAWD
In Bright Silver metallic

Previous:
2017-2021 118.000km Volvo XC60 MY18 R-Design T8 eAWD
In Bursting Blue Metallic

2011-2017 340.000km Volvo XC60 MY11 R-Design D5 AWD
In Black Sapphire metallic
Willy.VdW
4th Gear member
Berichten: 763
Lid geworden op: 26.02.2016 - 15:24

TomXC60 schreef: ...van de klassieke onderdelen is me opgevallen dat de remblokken echt enorm lang mee gaan.
Wellicht omdat het een T8 is?
2018 XC90 T5
Gebruikersavatar
TomXC60
4th Gear member
Berichten: 645
Lid geworden op: 28.11.2012 - 17:41
Locatie: Hulst
Contacteer:

Willy.VdW schreef:
TomXC60 schreef: ...van de klassieke onderdelen is me opgevallen dat de remblokken echt enorm lang mee gaan.
Wellicht omdat het een T8 is?
Jawel. Wel mooi hoe het terugwinnen van de energie werkt. Nooit bij stil gestaan dat zoveel verloren gaat, op een snelwegrit van 100km makelijk 5kWh.
Dec. 2022: Volvo XC90 MY18 R-Design T8 eAWD
In Bright Silver metallic

Previous:
2017-2021 118.000km Volvo XC60 MY18 R-Design T8 eAWD
In Bursting Blue Metallic

2011-2017 340.000km Volvo XC60 MY11 R-Design D5 AWD
In Black Sapphire metallic
Gebruikersavatar
TomXC60
4th Gear member
Berichten: 645
Lid geworden op: 28.11.2012 - 17:41
Locatie: Hulst
Contacteer:

https://support.google.com/androidauto/thread/11486291?hl=en

Voor AA fullscreen bij Volvo, zouden we moeten laten merken dat we dit echt graag willen, je kan dit doen door het bovenstaande linkje te openen en op "Upvote" te klikken
Laatst gewijzigd door TomXC60 op 01.01.1970 - 01:00, 2 keer totaal gewijzigd.
Dec. 2022: Volvo XC90 MY18 R-Design T8 eAWD
In Bright Silver metallic

Previous:
2017-2021 118.000km Volvo XC60 MY18 R-Design T8 eAWD
In Bursting Blue Metallic

2011-2017 340.000km Volvo XC60 MY11 R-Design D5 AWD
In Black Sapphire metallic
Gebruikersavatar
TomXC60
4th Gear member
Berichten: 645
Lid geworden op: 28.11.2012 - 17:41
Locatie: Hulst
Contacteer:

Beste mensen, even een welverdiende update. Hulde aan de T8!

Het gaat hard! De tijd vliegt hier in Zeeuws-Vlaanderen.
We hebben in januari een nieuw huis gekocht en hier was nog menig werk aan, dit loopt nog wel een tijdje door, en de volvo ziet flink af.

Gisteren door de 5 digets gegaan, toch een klein momentje van gemaakt, tussen het werken door, nog voor de 100k gepasseerd werd de auto eens goed opgepoetst.
Ik kom graag bij de Wash in 7 in Eindhoven, de wasstraat daar is echt geweldig en het gratis stofzuigen achteraf is een gemak.
Wassen,stotzuigen en afwerken, het kwam er steeds niet van (was zeker 6 weken geleden), en dan op naar de rit huiswaards over de grens.

De Volvo doet het verrassend goed, Ik ben nog elke dag onder de indruk, wat ben ik er toch blij mee.

Als ex XC60I rijder zijn er wel een paar dingen die ik in de toekomst anders ga doen.

De Velgen zijn te groot, het ziet er fantastisch uit, maar als je zoveel km's maak, is schade echt een ramp, je houd ze gewoon niet schoon.
Ik had in juni forse schade aan 3 velgen laten herstellen, en vorige week, een Belgische berm met erg hoge opstaande kant geraakt tijdens het inparkeren met een kar, links voor weer helemaal beschadigd.
Het wordt wel weer voor het volgende zomerseizoen gerepareerd, maar het is wel zuur.
De banden van de 22" velgen gaan opvallend lang mee, De P-zero banden slijten zeer gelijkmatig af, de zomerkit heeft nu 45k km gelopen en het profiel is nu respectievelijk voor 4,5mm profiel en Achter 5mm.
Met het idee dat ik rond de 8mm ben gestart, zouden ze nog 20k mee moeten gaan, das best lang...
Ook heb ik het idee dat naarmate de P-zero verouderen, ze zachter worden, merk ik goed bij oneffenheden maar vooral de ontplooiing bij het parkeren op een oneffenheid, klinkt gek, en ja regelmatig worden ze op druk gezet, maar toch.

Ik heb een tijdje terug een lekke band gereden, de schroef zat in de wang, en bij de volvo dealer vertelde men dat dit niet geprepareerd kon worden en dat een wissel op de hele as moest gebeuren, dus 2 nieuwe banden a 900euro...
Echter heb ik een oude schoolkameraad met een bandencentrale en die zichzelf profileerde als bandenchirurg.
En knap, de reparatie is nu al 15.000km dik in orde, beetje slordig van de volvo dealer, ik was nu 25 euro kwijt, en heb de beste man nog 25 euro fooi gegeven.

Ook het interieur, er komen te veel krassen op de pianolak, ik probeer alles netjes te houden, maar pas op met vieze poetsdoeken (zeg maar ooit 1 keer eerder gebruikt), het ziet er op den duur niet meer uit.
Er zouden speciale polish zijn, maar zover ben ik nog niet gekomen.
Met een beetje cockpitspray en een schone multivezeldoek kun je het een beetje verbergen, maar het blijft een doorn in het oog, op een locatie waar je constant naar tuurt.
De XC60II is gewoon meer op lux gebouwd dan op intensief gebruik, is leuk, maar het geeft een ander idee van kwaliteit.
Dat merk je ook aan het plastic van de achterklep, deze staat ook al vol diepe krassen van lading.

Maar al bij al,dik tevreden, het is een super complete, ruime, luxe, stille, extreem vlotte, zuinige, vooruitstrevende mooie wagen, nog geen seconde spijt.
Ik hoop de RVS voorbumper cover nog te installeren, en een bumperprotector achteraan rond zijn eerste aanpakmoment rond de 150K.
Misschien gaan de 22inchers er wel uit, en dan 21inch in de plaats.
En ik ben aan het kijken of ik de uitlaat wat leuker geluid kan laten maken, maar daar moet ik me nog verder in verdiepen.

Op naar de 200k!

Grappig klein dingetje, hij staat ook op google maps gespot,had een enthousiasteling uit de buurt het niet verteld had ik het nooit geweten :P
Groetjes!
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Laatst gewijzigd door TomXC60 op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Dec. 2022: Volvo XC90 MY18 R-Design T8 eAWD
In Bright Silver metallic

Previous:
2017-2021 118.000km Volvo XC60 MY18 R-Design T8 eAWD
In Bursting Blue Metallic

2011-2017 340.000km Volvo XC60 MY11 R-Design D5 AWD
In Black Sapphire metallic
Gebruikersavatar
jvov60
4th Gear member
Berichten: 978
Lid geworden op: 04.01.2013 - 20:38

Mooi dat je tevreden bent en mooi verhaal!

Dat kunststof is wel erg lelijk geworden. Hoe heb je het gepoetst?
Ik (nu 65.000km) doe niet meer dan afstoffen met een soort Swiffer-doekje en heb nauwelijks zichtbare krasjes. Misschien komt het op de foto erger over dan het in werkelijkheid is?

Ik vroeg me nog af hoe je ritten eruit zien bij dit (nette) verbruik? Hoeveel kilometers rijd je dagelijks en met hoeveel keer laden op een dag?
Voor mij geen Volvo for life meer.
De laatste (XC60 II) is weg.
Nu naar volledig EV bij een merk met Duitse verfijning.
Veel plezier hier met prachtige Volvo's en misschien tot later.
Gebruikersavatar
TomXC60
4th Gear member
Berichten: 645
Lid geworden op: 28.11.2012 - 17:41
Locatie: Hulst
Contacteer:

jvov60 schreef: Mooi dat je tevreden bent en mooi verhaal!

Dat kunststof is wel erg lelijk geworden. Hoe heb je het gepoetst?
Ik (nu 65.000km) doe niet meer dan afstoffen met een soort Swiffer-doekje en heb nauwelijks zichtbare krasjes. Misschien komt het op de foto erger over dan het in werkelijkheid is?

Ik vroeg me nog af hoe je ritten eruit zien bij dit (nette) verbruik? Hoeveel kilometers rijd je dagelijks en met hoeveel keer laden op een dag?
Ik ben vrij panisch met poetsdoeken, gebruik altijd een nieuwe poetsdoek, de krassen die je ziet zijn van gebruik, en ze zijn wel degelijk zo duidelijk te zien.
Het plan is om er iets over te gaan zeggen bij de volvo dealer.

Meestal 2 lange ritten overdag, start altijd geladen thuis, rij dan naar een van de kantoren, laad daar meestal compleet bij, doe verschillende kortere ritten naar klanten waar ik bij de trouwe bekend ben en ook even mag prikken op de laadpaal, daarna terug op kantoor, zeker opladen, en de rit naar huis waar hij weer direct op de lader gaat.
Toch makkelijk 300km op een dag, met de lange ritten 114 en 127km en de korte variërend tussen de 10 en 50km.
Hobby's en kinder-ritjes probeer ik altijd volledig elektrisch te doen, en in het weekend wordt standaard na een rit ook weer geladen, niet gelaten hoe laat.

Altijd gewoon de toegestane snelheid, al is die 10km/u trager in belgië, wat best kan schelen in verbruik!
Dec. 2022: Volvo XC90 MY18 R-Design T8 eAWD
In Bright Silver metallic

Previous:
2017-2021 118.000km Volvo XC60 MY18 R-Design T8 eAWD
In Bursting Blue Metallic

2011-2017 340.000km Volvo XC60 MY11 R-Design D5 AWD
In Black Sapphire metallic
Plaats reactie

Terug naar “XC60 vanaf MY 2018”