Retrofit Parkeer Camera

De nieuwe generatie S en V90
Plaats reactie
Donkey
Starter
Berichten: 9
Lid geworden op: 23.03.2021 - 20:45

Na wikken en wegen heb ik besloten om als "nieuwe" auto voor een mooie gebruikte V90 te gaan. Nu heb ik een paar kleine opties die ik graag op de auto zie. Maar daar nu al op selecteren beperkt mijn keuze qua auto's.

Eentje is CarPlay. Daarvan heb ik ondertussen begrepen dat deze ondersteuning altijd nog achteraf kan worden toegevoegd. Dus daar hoef ik niet meer op te selecteren.

Een andere is een parkeercamera aan de achterkant. Door de jaren heen ben ik de nobele kunst van het blind parkeren verloren. En aangezien ik in het centrum van een grote stad woon, met de parkeerplekken die je daar verwacht (klein), vind ik het wel erg fijn om op een cameraatje precies te zien of tot hoever ik kan gaan. Alleen een sensor is me daar wat te onnauwkeurig voor. Gek genoeg, en voor mij onverwacht, zijn V90s niet standaard geleverd met camera. Veel auto's die ik zie hebben het dan ook niet.

Mijn vraag is dan ook, is de originele achtercamera door een Volvo Dealer te retrofitten? Ik voel niet veel voor een aftermarket oplossing. Dus als het niet te retrofitten is, dan zal ik het gewoon als harde eis bij de aankoop moeten laten.
Gebruikersavatar
eta76
4th Gear member
Berichten: 532
Lid geworden op: 08.04.2016 - 20:27
Locatie: Zuid-Holland

Ik heb een V90 zonder de camera.. maar heb zitten kijken bij vstore en involve. Er is een setje te bestellen, maar ik weet nog niet precies of de bekabeling in de achterklep al aanwezig is.
Qua aftermarket heb ik een YouTube filmpje gezien, maar ze nog extra kabels trokken.
Maar mogelijk is deze standaard set redelijk plug en play.

Mocht je een auto vinden met 360 camera, dan kan je misschien ook nog naast een stoeprand parkeren. Daar heb ik nog geen losse set van gevonden.

https://www.vstore.nl/parkeercamera-achter/
2018 model is wel een stuk goedkoper, die heeft mogelijk de kabels en computer al.
Volvo XC70 MY'08 D5 (185pk ++) Summun AWD Geartronic Electric Silver Afbeelding Foto's
Volvo V90 '18 D3 R-Design RICA Stage 2 / EGR / StartStop / Gearbox / iSoftloaderOnyx black Afbeelding Foto's
Donkey
Starter
Berichten: 9
Lid geworden op: 23.03.2021 - 20:45

Dank eta76. Erg handig. Heb het linkje meegenomen naar de dealer waar ik zaterdag was voor een proefrit (met een auto zonder camera) en die heeft het nog even uitgeplozen. Vandaag confirmatie dat ze de camera er nog in kunnen zetten (en daarmee ook de deal beklonken) . Dus vanaf volgende week eigenaar van een mooi V90!
Gebruikersavatar
eta76
4th Gear member
Berichten: 532
Lid geworden op: 08.04.2016 - 20:27
Locatie: Zuid-Holland

Gefeliciteerd! Maar had je niet 2x camera's kunnen eisen :-D Nu heb ik nog steeds niets... ;-)
Volvo XC70 MY'08 D5 (185pk ++) Summun AWD Geartronic Electric Silver Afbeelding Foto's
Volvo V90 '18 D3 R-Design RICA Stage 2 / EGR / StartStop / Gearbox / iSoftloaderOnyx black Afbeelding Foto's
Plaats reactie

Terug naar “S90 / V90 vanaf MY 2016”