Vapeti's V90

De nieuwe generatie S en V90
Gebruikersavatar
PGV90
6th Gear member
Berichten: 3039
Lid geworden op: 18.03.2012 - 12:29
Locatie: Zuid Holland - groene hart

En hondje ook fijn op pad in de bergen.
Van XC70 naar V90 CC
V90 Cross Country AWD T5 Pro Polestar 2018 - Crystal White Pearl + zwart Nappa leer en een hele lijst extra's
XC70 T5 GT8 Polar+ my 2016 - Inscription Electric Silver + Chesnut leer
V70 T4 Limited Edition Saville Grey - 2012
Gebruikersavatar
Vapeti
2nd Gear member
Berichten: 181
Lid geworden op: 22.05.2021 - 15:17

Msuidgeest schreef: 11.07.2021 - 21:59 En mevrouw Vapeti maakt zeker alle vakantiefoto's?
Tja, ze is daar dan ook veel beter in dan ik 😉
Msuidgeest schreef: 11.07.2021 - 21:59 Ja, waar is dat eigenlijk wat we zien?
We zitten in Oostenrijk, Silvrettagebergte (grens met Zwitserland)
Msuidgeest schreef: 11.07.2021 - 21:59 Maar hopelijk leest het dievengilde niet mee…
Tja, ons huis is niet onbemand. Overdag zijn er immers nog steeds mensen aanwezig... Als het donker is rekenen we op de alarmsystemen en natuurlijk onze buren 😉

Ik maak me geen illusies hoor, als ze binnen willen, geraken ze binnen. Dat hebben we na onze homejacking in 2013 wel geleerd... En als ze toch komen, dan liever als we niet thuis zijn😉

Materiaal is immers altijd vervangbaar...

Vandaag wat hoger en wat kouder... We hebben er zin in. 👍👍
Afbeelding
Gebruikersavatar
Fulaks
6th Gear member
Berichten: 4083
Lid geworden op: 31.07.2007 - 15:46
Locatie: Antwerpen

Leuk gedaan met dat dashcam-filmpje ! Montafon zijn we een jaar of drie geleden gaan skieën, mooie regio. Herkenbare beelden ook, de Oostenrijkse Alpen en de familiewandelingen. Geniet ervan !
V90 D4 Inscription (2019); Mini Cooper (2012); V70 D4 (2014); V70 2.4D (2008); V70 2.4D (2002); Talbot-Toyota-Mitsubishi-Renault
Gebruikersavatar
Msuidgeest
Geartronic member
Berichten: 20404
Lid geworden op: 23.06.2007 - 23:15
Locatie: Flevoland
Contacteer:

Foutje met citeren? Die van het dievengilde is van Bluesbroeder ...
Mark


Two possibilities exist: either we are alone in the Universe or we are not. Both are equally terrifying.

Arthur C. Clarke

Installateurs gezocht:
https://wouda.nl/werken-bij-wouda/
Gebruikersavatar
Vapeti
2nd Gear member
Berichten: 181
Lid geworden op: 22.05.2021 - 15:17

Msuidgeest schreef: 12.07.2021 - 20:31 Foutje met citeren?
Citatenspook duikt weer op...
Afbeelding
Gebruikersavatar
EVO500
3rd Gear member
Berichten: 471
Lid geworden op: 20.02.2021 - 17:10
Locatie: België

Vapeti schreef: 11.07.2021 - 16:33 Vannacht een stevig onweer gehad. Daar hebben we weinig last van, dat al het stof van auto is gespoeld, is mooi meegenomen
Ieder nadeel heeft zijn voordeel ;)

Wel een heel mooie omgeving.
15km, berg op berg af, vindt ik al al ver met de auto O.O
Vapeti schreef: 12.07.2021 - 07:42 Ik maak me geen illusies hoor, als ze binnen willen, geraken ze binnen. Dat hebben we na onze homejacking in 2013 wel geleerd... En als ze toch komen, dan liever als we niet thuis zijn
Wel heftig homejacking.... ga gewoon een baan zoeken of probeer je eigen kostje te verdienen, denk ik dan. Heb ik ook moeten doen.
Zo denk ik er ook over, zet mijn garage deur standaard van het slot... de bewakingscamera's en alarm doen de rest en dan zien we wel met de verz. en de pol.
Ondanks ik in huis meer heb als de gemiddelde inbreker, in slaap heb je wel een probleem. Dus ik heb ook zoiets van, als ze komen, beter niet in het huis.

Ook al is het 9 jaar voor je geleden, is wel impact... als ik dit soort berichten lees, wordt ik altijd heel erg boos. Daarom wens ik je des te meer een heeellle fijne vakantie maar dat gaat wel lukken!
Ik mag pas donderdag naar Valkenburg (volgens mij is daar het daar maar 100 meter hoogte verschil ) pfff... Maar mijn benen zijn niet zo wit :-P
V60 T8 PE Crystal White Pearl (MY2021)
Laguna III GT180 (stage II)
Omega 3000-24V EVO500
Monza 3.0E '78 (handgesch.)
Gebruikersavatar
Vapeti
2nd Gear member
Berichten: 181
Lid geworden op: 22.05.2021 - 15:17

Wel een belevenis inderdaad 😳

We woonden pas in onze nieuwe woning, waar het alarm de volgende week zou worden aangesloten.

Onze sleutels en portefeuilles liggen steeds open en bloot op het aanrecht. Dan hoeven ze niet op de slaapkamer te komen...

Dus sleutels weg, auto weg, geld weg, en het ergste, het fototoestel van mijn overleden vader weg...

De volgende dag is de auto in Venlo (op weg naar Polen) teruggevonden met 4 lekke banden en 2 kapotte velgen. Onervaren dief blijkbaar.

Intussen bijna zo goed als vergeten.
EVO500 schreef: 12.07.2021 - 20:54 maar 100 meter hoogte verschil ) pfff... Maar mijn benen zijn niet zo wit
De Cauberg is anders een verraderlijke beklimming, maar jij doet ze misschien met de fiets (vandaar de gebronsde kuiten)?🚴‍♂️

Intussen doen de weergoden hier mee met de verslechterende coronacijfers. Nat, mistig en koud (12C). Niet het weer om echt hoog te gaan vandaag, als je zelfs op een stuwdam niet eens kan zien aan welke kant het water zit...🌫️
IMG_20210713_110214172_HDR.jpg
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Vapeti
2nd Gear member
Berichten: 181
Lid geworden op: 22.05.2021 - 15:17

Vorige week beslist om de optie om langer in Oostenrijk te blijven niet te lichten. Het weer beloofde immers niet veel goeds en dus besloten we een verblijfje bij te boeken aan de Moezel, waar het weer zou uitklaren vanaf het weekend. Een loft in een gastenhuis waar we al een keer hadden verbleven en nu toevallig een paar dagen te boeken was.

Vorige week woensdag geboekt. Donderdag noodweer in België, Nederland en Duitsland...

Zaterdag vertrokken uit Oostenrijk, net voor de hemelsluizen ook daar open deur gaven. Toen we in de namiddag aankwamen in Niederfell (na de kinderen opnieuw te laten testen...) waren daar net de kelders leeggepompt en stond de Moezel op gelijke hoogte met de oever. Ook in Koblenz stond een deel van de Duitse Hoek gewoon nog blank...Voor mij ongezien!

Wandelen in de zon tussen wijngaarden doet erg goed, maar geeft je dan toch een vreemd gevoel. Alsof je je opdringt aan een gastheer die zich niet al te lekker voelt.

We zagen de Moezel op vier dagen tijd evenveel meter zakken en leerden dan wat voor smurrie er nog overblijft op de wegen. Je kan alleen maar vermoeden wat het is als er plots een rivier door je huis stroomt zoals in de Ardennen of Nederlands Limburg én wat er overblijft als het water dan weer weg is.

Sterkte aan ieder die hiermee van nabij werd geconfronteerd!

Waar we dachten dat corona onze vakantie zou kleuren, viel dit best mee, mits naleven van alle maatregelen. (Met dank aan de kids die telkens weer hun neuzen lieten raggen in dienst van ons gezinnetje)
Maar nooit hadden we gedacht dat het elementaire natuurkrachten zouden zijn die ons tijdens deze reis zo nederig zouden maken.

Versta me niet verkeerd, we hebben een prachtige vakantie gehad, maar zelden was een rit naar huis (via Koblenz, Aken en Luik) zo stil. Wegen volledig afgesloten, autotransporten met vernielde wagens...

Maar goed, intussen veilig en wel thuis waar de V90 geen krimp heeft gegeven en het internet weer volop werkt. De wagen werd intussen ontdaan van de daklast en bedankt met een wasje, zodat hij weer blinkt op de oprit.
Soms toch maar even stilstaan bij hoeveel geluk we hier hebben...
Weer thuis.jpg
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Afbeelding
Gebruikersavatar
PGV90
6th Gear member
Berichten: 3039
Lid geworden op: 18.03.2012 - 12:29
Locatie: Zuid Holland - groene hart

Mooi geschreven!
Ja, contrast is enorm en daar wordt je (terecht) stil van.
Van XC70 naar V90 CC
V90 Cross Country AWD T5 Pro Polestar 2018 - Crystal White Pearl + zwart Nappa leer en een hele lijst extra's
XC70 T5 GT8 Polar+ my 2016 - Inscription Electric Silver + Chesnut leer
V70 T4 Limited Edition Saville Grey - 2012
Gebruikersavatar
RZA
4th Gear member
Berichten: 730
Lid geworden op: 10.02.2018 - 08:08

Mooi verslag en mooie trip met een heerlijke reiswagen.
XC60 T5 Inscription || Electric Silver || MY 2018
Alfa Romeo 147 TS Veloce || Alfa Rosso || 2003

Ex: V90 T5 R-Design || Onyx Black Metallic || Polestar || 2017
Ex: V40 T4 GT Business Sport || Bursting Blue || 2018
Plaats reactie

Terug naar “S90 / V90 vanaf MY 2016”