S90 aangeschaft!
-
- 4th Gear member
- Berichten: 950
- Lid geworden op: 01.03.2016 - 20:22
Dank je! Scherp gezien, het zijn (helaas?) Vredestein all-seasons. Ik heb tot nu toe altijd met zomer- en winterset gereden, dus ik ben benieuwd hoe de all-seasons gaan bevallen. Tot nu toe vind ik ze minder stil dan mijn zomer-Michelins die onder S80 lagen.
- Arnold
- 5th Gear member
- Berichten: 1356
- Lid geworden op: 17.06.2007 - 14:47
- Locatie: Veluwe
- Contacteer:
Schitterende wagen, veel beter kun je het niet krijgen! Veel plezier ermee.
2023: XC60 T8-AWD-Recharge Ultimate Dark. 2020: XC60 T8 Twin Engine AWD Inscription - Polestar engineered
2019: V90 Cross Country D5 / 2018-8: Tesla Model S 100D / 2013-2018: V60 D6 PIH / 2013: XC90 D5 AWD / 2009-2013: V70 2.4D D5 / 2001-2009: meerdere V70's.
2019: V90 Cross Country D5 / 2018-8: Tesla Model S 100D / 2013-2018: V60 D6 PIH / 2013: XC90 D5 AWD / 2009-2013: V70 2.4D D5 / 2001-2009: meerdere V70's.
- BlackcurrantV70
- 7th Gear member
- Berichten: 8103
- Lid geworden op: 06.05.2008 - 13:13
- Locatie: Tussen EBBR en EBAW
Die heb ik gezien en die zag inderdaad ook zwart maar die zat er toen ook 100.000km in, de olie zit er amper 6000km in..Jelmer de Jong schreef: ↑27.06.2021 - 15:59 Ik denk dat als de flusher jou een staaltje had laten zien van de olie die er toen in zat, je net zo'n bruin, stinkend bakje koffie had gezien.
Wil niet zeggen dat er geen verkeerde olie is gebruikt...
Nu:
S90 D4 MY18 8 speed GT Inscription, Osmium Grey, blond/offblack interieur, Polestar Engineered.
C70 D3 MY11 6 speed GT , Twilight bronze, umbra/calcite leder, professional business pack, etc...
Vroeger:
XC70 D3 AWD MY12 6 speed GT, summum + enkele opties Twilight Bronze, offblack/blond
XC60 D3 AWD MY11 6 speed GT Summum + Xenium pack Black sapphire/offblack
V70 24D 163PK MY06 6 speed GT, Blackcurrant pearl
C70 20d MY10 Powershift magic Blue pearl
240 GL Estate MY87 6cyl diesel 300.000km
S90 D4 MY18 8 speed GT Inscription, Osmium Grey, blond/offblack interieur, Polestar Engineered.
C70 D3 MY11 6 speed GT , Twilight bronze, umbra/calcite leder, professional business pack, etc...
Vroeger:
XC70 D3 AWD MY12 6 speed GT, summum + enkele opties Twilight Bronze, offblack/blond
XC60 D3 AWD MY11 6 speed GT Summum + Xenium pack Black sapphire/offblack
V70 24D 163PK MY06 6 speed GT, Blackcurrant pearl
C70 20d MY10 Powershift magic Blue pearl
240 GL Estate MY87 6cyl diesel 300.000km
-
- 6th Gear member
- Berichten: 3158
- Lid geworden op: 20.03.2009 - 16:04
Hmmm, dat is niet best.
- DB200
- 6th Gear member
- Berichten: 3382
- Lid geworden op: 29.12.2016 - 13:00
Waarschijnlijk heb je universele synthetische olie er in gekregen. Daar heeft Diesel01 niet hele beste ervaringen mee en op zijn advies heb ik de automaat met OEM Volvo olie laten spoelen. Met goede resultaten.BlackcurrantV70 schreef: ↑29.06.2021 - 13:38 Die heb ik gezien en die zag inderdaad ook zwart maar die zat er toen ook 100.000km in, de olie zit er amper 6000km in..
XC70 2.4 D4 AWD Polestar 2016, 190D 2.5 1991, 200D /8 1973 ‘Bauern Benz’
#dieseldrammer
“Niet het vele is goed, maar het goede is veel”.
"What we do in life, echoes in eternity"
#dieseldrammer
“Niet het vele is goed, maar het goede is veel”.
"What we do in life, echoes in eternity"
- BlackcurrantV70
- 7th Gear member
- Berichten: 8103
- Lid geworden op: 06.05.2008 - 13:13
- Locatie: Tussen EBBR en EBAW
Heb ik nu ook laten doen bij de dealer en aan het bedrijf dat de flush verleden jaar gedaan heeft een copy van de factuur van de dealer gestuurd met een vriendelijke vraag of ze een tegemoetkoming willen bekijken, maar geen reactie….DB200 schreef: ↑29.06.2021 - 23:02Waarschijnlijk heb je universele synthetische olie er in gekregen. Daar heeft Diesel01 niet hele beste ervaringen mee en op zijn advies heb ik de automaat met OEM Volvo olie laten spoelen. Met goede resultaten.BlackcurrantV70 schreef: ↑29.06.2021 - 13:38 Die heb ik gezien en die zag inderdaad ook zwart maar die zat er toen ook 100.000km in, de olie zit er amper 6000km in..
Nu:
S90 D4 MY18 8 speed GT Inscription, Osmium Grey, blond/offblack interieur, Polestar Engineered.
C70 D3 MY11 6 speed GT , Twilight bronze, umbra/calcite leder, professional business pack, etc...
Vroeger:
XC70 D3 AWD MY12 6 speed GT, summum + enkele opties Twilight Bronze, offblack/blond
XC60 D3 AWD MY11 6 speed GT Summum + Xenium pack Black sapphire/offblack
V70 24D 163PK MY06 6 speed GT, Blackcurrant pearl
C70 20d MY10 Powershift magic Blue pearl
240 GL Estate MY87 6cyl diesel 300.000km
S90 D4 MY18 8 speed GT Inscription, Osmium Grey, blond/offblack interieur, Polestar Engineered.
C70 D3 MY11 6 speed GT , Twilight bronze, umbra/calcite leder, professional business pack, etc...
Vroeger:
XC70 D3 AWD MY12 6 speed GT, summum + enkele opties Twilight Bronze, offblack/blond
XC60 D3 AWD MY11 6 speed GT Summum + Xenium pack Black sapphire/offblack
V70 24D 163PK MY06 6 speed GT, Blackcurrant pearl
C70 20d MY10 Powershift magic Blue pearl
240 GL Estate MY87 6cyl diesel 300.000km
- BlackcurrantV70
- 7th Gear member
- Berichten: 8103
- Lid geworden op: 06.05.2008 - 13:13
- Locatie: Tussen EBBR en EBAW
Heb ik ook gedaan maar die beweert dat hij die olie bij honderden aauto’s per jaar gebruikt, het zou Kroon ATlF olie zijn die gebruikt is.
Heb vriendelijk gevraagd of hij een eventuele tussenkomst in de kosten van mijn 2e flush wil overwegen, maar geeft niet thuis….
Nu:
S90 D4 MY18 8 speed GT Inscription, Osmium Grey, blond/offblack interieur, Polestar Engineered.
C70 D3 MY11 6 speed GT , Twilight bronze, umbra/calcite leder, professional business pack, etc...
Vroeger:
XC70 D3 AWD MY12 6 speed GT, summum + enkele opties Twilight Bronze, offblack/blond
XC60 D3 AWD MY11 6 speed GT Summum + Xenium pack Black sapphire/offblack
V70 24D 163PK MY06 6 speed GT, Blackcurrant pearl
C70 20d MY10 Powershift magic Blue pearl
240 GL Estate MY87 6cyl diesel 300.000km
S90 D4 MY18 8 speed GT Inscription, Osmium Grey, blond/offblack interieur, Polestar Engineered.
C70 D3 MY11 6 speed GT , Twilight bronze, umbra/calcite leder, professional business pack, etc...
Vroeger:
XC70 D3 AWD MY12 6 speed GT, summum + enkele opties Twilight Bronze, offblack/blond
XC60 D3 AWD MY11 6 speed GT Summum + Xenium pack Black sapphire/offblack
V70 24D 163PK MY06 6 speed GT, Blackcurrant pearl
C70 20d MY10 Powershift magic Blue pearl
240 GL Estate MY87 6cyl diesel 300.000km
- Gouwe
- 6th Gear member
- Berichten: 4536
- Lid geworden op: 14.09.2012 - 18:44
In algemene zin is het zo dat als iets niet goed zou zijn gedaan je dan eerst de partij aanspreekt die daar verantwoordelijk voor is. Heb je contact met hem opgenomen en het probleem uitgelegd of ben je gelijk naar de dealer gegaan en kom je achteraf "verhaal halen"? En ja, hij spoelt honderden auto's (en heel veel Volvo's) met Kroon olie per jaar. Diezelfde olie zit nu in mijn T8 bij dezelfde persoon gespoeld en ik rijd er al 30K mee zonder enig probleem en bijna 200K op de teller. Ik kan me dus vanuit zijn perspectief wel voorstellen dat hij niet thuis geeft. Hopelijk is het nu voor de bak in ieder geval opgelost.
Volvo XC90T8 R-design met genoeg opties en Polestar tuning en voor de fun een Z4 roadster er bij
Daarvoor: V60 D6 Summum, V70 D5 AWD GT Summum, XC90 D5 Summum GT, V60 D3 GT OR, V70 D5 GT, 855 2.5i, 854 GLT, 744 GL, 440 GL en een paar leasebakken tussendoor
Daarvoor: V60 D6 Summum, V70 D5 AWD GT Summum, XC90 D5 Summum GT, V60 D3 GT OR, V70 D5 GT, 855 2.5i, 854 GLT, 744 GL, 440 GL en een paar leasebakken tussendoor
- Gouwe
- 6th Gear member
- Berichten: 4536
- Lid geworden op: 14.09.2012 - 18:44
Ik kan me de discussies hier op het forum over wel/geen OEM olie (BG was toen de hype) en wel/niet JWS3309 spec, wel/niet reiniger gebruiken, wel/geen seal onderhoudsmiddel etc levendig herinneren. M.i. heeft het niet zozeer met het type olie te maken maar veel meer de hele procedure van het spoelen en is e.e.a. in de loop van de jaren echt wel verbeterd o.b.v. de praktijk ervaringen. Ik heb zelf destijds ook OEM olie in de vorige XC90 gehad, gespoeld door de dealer. Na 5000 kilometer was het slechter (lees meer slip en dat was precies het punt van de JWS3309 spec discussie) dan voor het spoelen. Ik ben toen naar dezelfde man in Uden gegaan en heb hem daar opnieuw laten spoelen gewoon met of BG of Kroon (dat weet ik niet meer) en daarna probleemloos.
En even aanvullend op de vorige post van mij: ik ben eerst terug gegaan naar de dealer met de klacht. Chef werkplaats wilde er niet aan, was allemaal helemaal OK volgens hem. Ben toen naar Uden gereden en met de resultaten daarvan opnieuw terug naar de dealer. Die hebben de eerst volgende beurt netjes betaald (ook al wilde de cwp geen "schuld" bekennen maar waren zijn monteurs het roerend met mij eens). Fouten maken kan en mag.
En "verkeerd" is een hele definitie kwestie op zichzelf. In de ogen van de dealer is natuurlijk alles wat niet OEM is per definitie "verkeerd".
Volvo XC90T8 R-design met genoeg opties en Polestar tuning en voor de fun een Z4 roadster er bij
Daarvoor: V60 D6 Summum, V70 D5 AWD GT Summum, XC90 D5 Summum GT, V60 D3 GT OR, V70 D5 GT, 855 2.5i, 854 GLT, 744 GL, 440 GL en een paar leasebakken tussendoor
Daarvoor: V60 D6 Summum, V70 D5 AWD GT Summum, XC90 D5 Summum GT, V60 D3 GT OR, V70 D5 GT, 855 2.5i, 854 GLT, 744 GL, 440 GL en een paar leasebakken tussendoor
- Summum
- 6th Gear member
- Berichten: 4757
- Lid geworden op: 04.05.2005 - 15:20
- Locatie: Midden Nederland
Erg chique S90, proficiat ermee!
Blijf je rijden op de all seasons, of overweeg je nog zomerbanden?. Zou een mooie kans bieden om voor een setje zomerwielen in een iets groter maatje te gaan. Dat zou hem erg goed staan!
Blijf je rijden op de all seasons, of overweeg je nog zomerbanden?. Zou een mooie kans bieden om voor een setje zomerwielen in een iets groter maatje te gaan. Dat zou hem erg goed staan!
(2020) Audi E-tron
(2016) V60 D6 Twin Engine Summum, Magic Blue, Sport leather soft beige, Intellisafe Pro, Hybrid Technology, Security, Family, Diffuser silver, 19" Bor + 18" Skadi
(2011) V60 2.0T Momentum powershift, Caspian Blue, off black leather, driver support line, exterior styling pakket, 19" Bor + 18" Fortuna
(2005) V50 2.4 Summum geartronic, silver met., premium mobility, 18" Atreus
(2001) S60 2.4i Intro Edition aut, nautic blue pearl, 17" Tethys
(2016) V60 D6 Twin Engine Summum, Magic Blue, Sport leather soft beige, Intellisafe Pro, Hybrid Technology, Security, Family, Diffuser silver, 19" Bor + 18" Skadi
(2011) V60 2.0T Momentum powershift, Caspian Blue, off black leather, driver support line, exterior styling pakket, 19" Bor + 18" Fortuna
(2005) V50 2.4 Summum geartronic, silver met., premium mobility, 18" Atreus
(2001) S60 2.4i Intro Edition aut, nautic blue pearl, 17" Tethys
- BlackcurrantV70
- 7th Gear member
- Berichten: 8103
- Lid geworden op: 06.05.2008 - 13:13
- Locatie: Tussen EBBR en EBAW
Ik heb eerst de man in Uden gecontacteerd en hij stelde me voor om de bak te laten resetten bij eender welke garage daar het een simplere handeling is en een rit naar Uden me een hele dag zou kosten en het verboden was wegens corona.Gouwe schreef: ↑02.07.2021 - 07:57 In algemene zin is het zo dat als iets niet goed zou zijn gedaan je dan eerst de partij aanspreekt die daar verantwoordelijk voor is. Heb je contact met hem opgenomen en het probleem uitgelegd of ben je gelijk naar de dealer gegaan en kom je achteraf "verhaal halen"? En ja, hij spoelt honderden auto's (en heel veel Volvo's) met Kroon olie per jaar. Diezelfde olie zit nu in mijn T8 bij dezelfde persoon gespoeld en ik rijd er al 30K mee zonder enig probleem en bijna 200K op de teller. Ik kan me dus vanuit zijn perspectief wel voorstellen dat hij niet thuis geeft. Hopelijk is het nu voor de bak in ieder geval opgelost.
Daardoor dus naar mijn dealer gegaan om de bak te laten resetten, zij hebben dan eerst een staal van de bakolie genomen en de conclusie gemaakt dat die donker bruin was en verbrand rook, daar de bak amper 6000km geleden gespoeld was, moet er iets fout gegaan zijn.
Met deze info heb ik de man in Uden geinformeerd, sindsdien geen reactie meer, triestig vind ik
Nu:
S90 D4 MY18 8 speed GT Inscription, Osmium Grey, blond/offblack interieur, Polestar Engineered.
C70 D3 MY11 6 speed GT , Twilight bronze, umbra/calcite leder, professional business pack, etc...
Vroeger:
XC70 D3 AWD MY12 6 speed GT, summum + enkele opties Twilight Bronze, offblack/blond
XC60 D3 AWD MY11 6 speed GT Summum + Xenium pack Black sapphire/offblack
V70 24D 163PK MY06 6 speed GT, Blackcurrant pearl
C70 20d MY10 Powershift magic Blue pearl
240 GL Estate MY87 6cyl diesel 300.000km
S90 D4 MY18 8 speed GT Inscription, Osmium Grey, blond/offblack interieur, Polestar Engineered.
C70 D3 MY11 6 speed GT , Twilight bronze, umbra/calcite leder, professional business pack, etc...
Vroeger:
XC70 D3 AWD MY12 6 speed GT, summum + enkele opties Twilight Bronze, offblack/blond
XC60 D3 AWD MY11 6 speed GT Summum + Xenium pack Black sapphire/offblack
V70 24D 163PK MY06 6 speed GT, Blackcurrant pearl
C70 20d MY10 Powershift magic Blue pearl
240 GL Estate MY87 6cyl diesel 300.000km
- diesel01
- 8th Gear member
- Berichten: 19843
- Lid geworden op: 22.05.2009 - 14:27
Gouwe schreef: ↑02.07.2021 - 08:05Ik kan me de discussies hier op het forum over wel/geen OEM olie (BG was toen de hype) en wel/niet JWS3309 spec, wel/niet reiniger gebruiken, wel/geen seal onderhoudsmiddel etc levendig herinneren. M.i. heeft het niet zozeer met het type olie te maken maar veel meer de hele procedure van het spoelen en is e.e.a. in de loop van de jaren echt wel verbeterd o.b.v. de praktijk ervaringen. Ik heb zelf destijds ook OEM olie in de vorige XC90 gehad, gespoeld door de dealer. Na 5000 kilometer was het slechter (lees meer slip en dat was precies het punt van de JWS3309 spec discussie) dan voor het spoelen. Ik ben toen naar dezelfde man in Uden gegaan en heb hem daar opnieuw laten spoelen gewoon met of BG of Kroon (dat weet ik niet meer) en daarna probleemloos.
En even aanvullend op de vorige post van mij: ik ben eerst terug gegaan naar de dealer met de klacht. Chef werkplaats wilde er niet aan, was allemaal helemaal OK volgens hem. Ben toen naar Uden gereden en met de resultaten daarvan opnieuw terug naar de dealer. Die hebben de eerst volgende beurt netjes betaald (ook al wilde de cwp geen "schuld" bekennen maar waren zijn monteurs het roerend met mij eens). Fouten maken kan en mag.
En "verkeerd" is een hele definitie kwestie op zichzelf. In de ogen van de dealer is natuurlijk alles wat niet OEM is per definitie "verkeerd".
Ik ben degene geweest die de discussie heeft aangeslingerd nadat mijn MY07 is gespoeld met full synthetische olie terwijl Volvo de minerale Mobil olie voorschreef.Gouwe schreef: ↑02.07.2021 - 08:05Ik kan me de discussies hier op het forum over wel/geen OEM olie (BG was toen de hype) en wel/niet JWS3309 spec, wel/niet reiniger gebruiken, wel/geen seal onderhoudsmiddel etc levendig herinneren. M.i. heeft het niet zozeer met het type olie te maken maar veel meer de hele procedure van het spoelen en is e.e.a. in de loop van de jaren echt wel verbeterd o.b.v. de praktijk ervaringen. Ik heb zelf destijds ook OEM olie in de vorige XC90 gehad, gespoeld door de dealer. Na 5000 kilometer was het slechter (lees meer slip en dat was precies het punt van de JWS3309 spec discussie) dan voor het spoelen. Ik ben toen naar dezelfde man in Uden gegaan en heb hem daar opnieuw laten spoelen gewoon met of BG of Kroon (dat weet ik niet meer) en daarna probleemloos.
En even aanvullend op de vorige post van mij: ik ben eerst terug gegaan naar de dealer met de klacht. Chef werkplaats wilde er niet aan, was allemaal helemaal OK volgens hem. Ben toen naar Uden gereden en met de resultaten daarvan opnieuw terug naar de dealer. Die hebben de eerst volgende beurt netjes betaald (ook al wilde de cwp geen "schuld" bekennen maar waren zijn monteurs het roerend met mij eens). Fouten maken kan en mag.
En "verkeerd" is een hele definitie kwestie op zichzelf. In de ogen van de dealer is natuurlijk alles wat niet OEM is per definitie "verkeerd".
De bak is gespoeld bij de Volvodealer die in de markt waren voor een powerflusher, ik heb toen verkoper/uitvoerder powerflush in contact gebracht met de dealer en mijn auto is toen gebruikt als proefkonijn.
Na spoeling gleed de automaat alle kanten op, lockup kwam pas bij 2500rpm, onrustig schakelgedrag, algehele malaise.
Inmiddels had de dealer zelf een powerflusher aangeschaft en heb ik de bak weer laten spoelen met de minerale mobil waarna hij direct weer datgene deed wat hij moest doen.
Kwam bij 1750rpm in de lockup, de het fluctuerend toerental bij 52km/u binnen de kom was weg en hij schakelde gewoon weer goed.
Heb de daarop volgende XC60 ook meerdere keren laten doen en dat ging ook altijd goed.
De huidige 8gt laat ik binnenkort ook doen maar wijk niet af van dat wat de fabrikant voorschrijft, spoelen word ook door de Volvodealer in Nijverdal gedaan, daar gaat ook de diff olie er af en de aoc koppeling krijgt nieuwe olie.
Ben het helemaal eens met dat niet oem niet verkeerd hoeft te zijn, ik rijd al 1.5 jaar met niet oem remblokken en die bevallen stukken beter dan de oem blokken van Volvo maar met smeermiddelen ga ik zonder overleg maar niet zo af van oem.
V90 D5 AWD Inscription Polestar.
V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
- diesel01
- 8th Gear member
- Berichten: 19843
- Lid geworden op: 22.05.2009 - 14:27
Op dit moment zijn de Michelins in de aanbieding bij de kwikfit.
Daar kun je tegen bodemprijzen hele strakke Michelins krijgen met Volvo codering.
Gisteren een Pilot sport 4 Vol 255/40/19 gekocht, complete set €668.
Ik heb een tijdje op exact dezelfde velg gereden als winterset en dat bevalt gewoon goed voor de winter.
V90 D5 AWD Inscription Polestar.
V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
-
- 4th Gear member
- Berichten: 950
- Lid geworden op: 01.03.2016 - 20:22
Dank voor de tip! De Vredesteins bevallen toch wel aardig, in ieder geval niet zodanig slecht dat ik 600+ Euro ga uitgeven voor nieuwe banden. Zeker niet omdat er nog bijna 6mm op de Vredesteins zit. De acties bij Kwikfit komen bovendien regelmatig terug.