RZA || V90 T5 R-Design Onyx Black Metallic
- RZA
- 4th Gear member
- Berichten: 748
- Lid geworden op: 10.02.2018 - 08:08
Haha zo is het!
T5 is standaard natuurlijk al behoorlijk krachtig, maar ik zou het wel lekker vinden als ie zo kan worden afgesteld dat ie wat feller wordt. Wat snellere respons op gas geven dus. Maar dat moet de bak ook aankunnen natuurlijk...
T5 is standaard natuurlijk al behoorlijk krachtig, maar ik zou het wel lekker vinden als ie zo kan worden afgesteld dat ie wat feller wordt. Wat snellere respons op gas geven dus. Maar dat moet de bak ook aankunnen natuurlijk...
XC60 T5 Inscription || Electric Silver || MY 2018
Alfa Romeo 147 TS Veloce || Alfa Rosso || 2003
Ex: V90 T5 R-Design || Onyx Black Metallic || Polestar || 2017
Ex: V40 T4 GT Business Sport || Bursting Blue || 2018
Alfa Romeo 147 TS Veloce || Alfa Rosso || 2003
Ex: V90 T5 R-Design || Onyx Black Metallic || Polestar || 2017
Ex: V40 T4 GT Business Sport || Bursting Blue || 2018
- RZA
- 4th Gear member
- Berichten: 748
- Lid geworden op: 10.02.2018 - 08:08
Vandaag heeft de dealer de nieuwe DO88 intercooler en buizen geplaatst, waren ze toch nog wel paar uurtjes zoet mee, maar paste kennelijk perfect allemaal. Ding is echt flink groter dan de stock intercooler.
Morgen tijd voor de remap van de (P*) remap Erg benieuwd wat de wagen op de rollenbank doet voor en na de stage 1.
Morgen tijd voor de remap van de (P*) remap Erg benieuwd wat de wagen op de rollenbank doet voor en na de stage 1.
XC60 T5 Inscription || Electric Silver || MY 2018
Alfa Romeo 147 TS Veloce || Alfa Rosso || 2003
Ex: V90 T5 R-Design || Onyx Black Metallic || Polestar || 2017
Ex: V40 T4 GT Business Sport || Bursting Blue || 2018
Alfa Romeo 147 TS Veloce || Alfa Rosso || 2003
Ex: V90 T5 R-Design || Onyx Black Metallic || Polestar || 2017
Ex: V40 T4 GT Business Sport || Bursting Blue || 2018
- RZA
- 4th Gear member
- Berichten: 748
- Lid geworden op: 10.02.2018 - 08:08
Gisteren naar BR geweest. Had hoge verwachtingen. Misschien wel richting 300 pk. Totdat de eerste meting van het vermogen met de Polestar tuning was gedaan....
Hiermee kwam hij op 98, met nieuwe DO88 intercooler en cold air intake niet verder dan 244 pk. Fors minder dus dan Polestar opgeeft. Zelfs fors minder dan Volvo voor de stock T5 opgeeft. Dat geeft toch te denken. Koppel daarentegen kwam precies op 400 Nm uit, wat Polestar op de site aangeeft.
De 'startpositie' was dus stuk slechter dan ik had verwacht. Uiteindelijk heeft BR er 270 pk / 435 Nm uit kunnen halen. Dat is toch een mooie winst en toegenomen koppel is heel goed te voelen bij tussensprintjes. Verder is de vermogenopbouw echt veel mooier en zijn heel veel dipjes eruit, zoals op de curve goed te zien is.
Uiteindelijk ondanks de tegenvaller op papier toch heel tevreden met de remap; auto rijdt nog beter nu en dat is natuurlijk uiteindelijk waar het om gaat.
Hiermee kwam hij op 98, met nieuwe DO88 intercooler en cold air intake niet verder dan 244 pk. Fors minder dus dan Polestar opgeeft. Zelfs fors minder dan Volvo voor de stock T5 opgeeft. Dat geeft toch te denken. Koppel daarentegen kwam precies op 400 Nm uit, wat Polestar op de site aangeeft.
De 'startpositie' was dus stuk slechter dan ik had verwacht. Uiteindelijk heeft BR er 270 pk / 435 Nm uit kunnen halen. Dat is toch een mooie winst en toegenomen koppel is heel goed te voelen bij tussensprintjes. Verder is de vermogenopbouw echt veel mooier en zijn heel veel dipjes eruit, zoals op de curve goed te zien is.
Uiteindelijk ondanks de tegenvaller op papier toch heel tevreden met de remap; auto rijdt nog beter nu en dat is natuurlijk uiteindelijk waar het om gaat.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
XC60 T5 Inscription || Electric Silver || MY 2018
Alfa Romeo 147 TS Veloce || Alfa Rosso || 2003
Ex: V90 T5 R-Design || Onyx Black Metallic || Polestar || 2017
Ex: V40 T4 GT Business Sport || Bursting Blue || 2018
Alfa Romeo 147 TS Veloce || Alfa Rosso || 2003
Ex: V90 T5 R-Design || Onyx Black Metallic || Polestar || 2017
Ex: V40 T4 GT Business Sport || Bursting Blue || 2018
- NielsPHEV
- 7th Gear member
- Berichten: 5103
- Lid geworden op: 14.09.2004 - 20:13
Dat is raar, ik kan me herinneren dat Autoweek een duurtest V90T5 op de bank heeft gezet en dat die auto juist boven het opgegeven vermogen en koppel kwam. Zeker als je auto Polestar heeft zou ie toch minimaal die waarden moeten halen. Zelf rijd ik zakelijk een V90T8 met Polestar en prive hebben we een V90CC T5 ook met Polestar maar ik heb nog nooit het idee gehad dat de laatste zijn vermogen niet zou halen.
Je zegt dipjes in de originele curve, ik ben geen specialist maar dat lijken me toch forse dalen die vermogensopbouw lijkt me origineel toch een erg rare curve een vermogens opbouw met een plateau . Kan het zijn dat de stock Polestar mapping niet overweg kan met de grotere intercooler. Ik ben wel heel benieuwd hoe de curve met de standaard IC er uit zou hebben gezien.
Je zegt dipjes in de originele curve, ik ben geen specialist maar dat lijken me toch forse dalen die vermogensopbouw lijkt me origineel toch een erg rare curve een vermogens opbouw met een plateau . Kan het zijn dat de stock Polestar mapping niet overweg kan met de grotere intercooler. Ik ben wel heel benieuwd hoe de curve met de standaard IC er uit zou hebben gezien.
- Edgecrusher
- 4th Gear member
- Berichten: 580
- Lid geworden op: 14.07.2016 - 21:24
Ik ken wel verhalen van eigenaars die na een 2.0 update bij de dealer het idee hebben dat de motor daardoor geknepen wordt i.v.m. emissiewaarden die gehaald moeten worden.
En zelf daarna met opnieuw tuning niet meer op de waarden komen met de tuning voor de 2.0 softwareupdate.
En zelf daarna met opnieuw tuning niet meer op de waarden komen met de tuning voor de 2.0 softwareupdate.
2018 V40 D3 GT Business Sport + luxury + scandinavian line [SOLD] & 2018 V40 T4 GT Business Sport + luxury + scandinavian line + styling kit [SOLD]
Nu 2019 Audi A3 Cabriolet & 2023 Ford Puma ST-line X.
Nu 2019 Audi A3 Cabriolet & 2023 Ford Puma ST-line X.
- EVO500
- 3rd Gear member
- Berichten: 472
- Lid geworden op: 20.02.2021 - 17:10
- Locatie: België
Ja, dat valt dan een beetje tegen. Is inderdaad niet een ideale kromme origineel.
Hoort in ideale situatie toch lineair (zonder dipjes) te zijn in koppel en vermogen.
Zie dat het koppel origineel vanaf 3500 gelijk blijft tot 4500.
Dit hebben ze mooi gecorrigeerd. Loopt nu mooi opbouwend naar 4750 om daar gelijk te blijven en dat zul je wel voelen.
Vermogen hebben ze ook wat mooier afgevlakt. Al met al toch positief.
Niet ondenkbaar dat grotere intercooler roet in het eten heeft gegooid, maar is nu lastig te bepalen.
Hier een diagram van mijn (weliswaar) laguna gechipt bij 270K km.
Wilde ze eerst niet aan nadat ze eerst de auto gewoon op de bank hadden. Na de mooie curve hadden ze er totaal geen problemen mee.
Hoort in ideale situatie toch lineair (zonder dipjes) te zijn in koppel en vermogen.
Zie dat het koppel origineel vanaf 3500 gelijk blijft tot 4500.
Dit hebben ze mooi gecorrigeerd. Loopt nu mooi opbouwend naar 4750 om daar gelijk te blijven en dat zul je wel voelen.
Vermogen hebben ze ook wat mooier afgevlakt. Al met al toch positief.
Niet ondenkbaar dat grotere intercooler roet in het eten heeft gegooid, maar is nu lastig te bepalen.
Hier een diagram van mijn (weliswaar) laguna gechipt bij 270K km.
Wilde ze eerst niet aan nadat ze eerst de auto gewoon op de bank hadden. Na de mooie curve hadden ze er totaal geen problemen mee.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
V60 T8 PE Crystal White Pearl (MY2021)
Laguna III GT180 (stage II)
Omega 3000-24V EVO500
Monza 3.0E '78 (handgesch.)
Laguna III GT180 (stage II)
Omega 3000-24V EVO500
Monza 3.0E '78 (handgesch.)
- RZA
- 4th Gear member
- Berichten: 748
- Lid geworden op: 10.02.2018 - 08:08
Dat is een mooie curve ja!
Misschien dat de intercooler inderdaad de boosdoener is, maar dat blijft gissen. Ik hou het er maar op dat koppel van 435 Nm gewoon erg mooi is en dat de grotere ic daaraan heeft bijgedragen (zo niet dan is het een vrij kostbare fout geweest..)
Misschien dat de intercooler inderdaad de boosdoener is, maar dat blijft gissen. Ik hou het er maar op dat koppel van 435 Nm gewoon erg mooi is en dat de grotere ic daaraan heeft bijgedragen (zo niet dan is het een vrij kostbare fout geweest..)
XC60 T5 Inscription || Electric Silver || MY 2018
Alfa Romeo 147 TS Veloce || Alfa Rosso || 2003
Ex: V90 T5 R-Design || Onyx Black Metallic || Polestar || 2017
Ex: V40 T4 GT Business Sport || Bursting Blue || 2018
Alfa Romeo 147 TS Veloce || Alfa Rosso || 2003
Ex: V90 T5 R-Design || Onyx Black Metallic || Polestar || 2017
Ex: V40 T4 GT Business Sport || Bursting Blue || 2018
- EVO500
- 3rd Gear member
- Berichten: 472
- Lid geworden op: 20.02.2021 - 17:10
- Locatie: België
"Niet ondenkbaar dat grotere intercooler roet in het eten heeft gegooid, maar is nu lastig te bepalen."
EDIT: Kan ook natuurlijk nog 100 verschillende oorzaken meer zijn. Een Injector of bobine die niet lekker mee werkt, ergens valse lucht op een slang, verstopte brandstof filter, enz, enz. Nadeel, of voordeel hoe je het bekijkt, is alleen dat mocht dit het geval zou zijn, het nu gecorrigeerd is.
EDIT: Kan ook natuurlijk nog 100 verschillende oorzaken meer zijn. Een Injector of bobine die niet lekker mee werkt, ergens valse lucht op een slang, verstopte brandstof filter, enz, enz. Nadeel, of voordeel hoe je het bekijkt, is alleen dat mocht dit het geval zou zijn, het nu gecorrigeerd is.
V60 T8 PE Crystal White Pearl (MY2021)
Laguna III GT180 (stage II)
Omega 3000-24V EVO500
Monza 3.0E '78 (handgesch.)
Laguna III GT180 (stage II)
Omega 3000-24V EVO500
Monza 3.0E '78 (handgesch.)
- fredhead
- Geartronic member
- Berichten: 27481
- Lid geworden op: 28.08.2007 - 10:40
- Locatie: Drenthe
Die grotere intercooler kan de ECU wel mee overweg, die krijgt gewoon koelere lucht gemeten en regelt het zaakje daar mooi op af.
Best kans dat er ergens een sensor of iets anders een mening had van de rollenbank (of sowieso niet helemaal lekker is) en met de marges die je dan in zo'n grafiek ziet valt dat flink op.
Toen ik de 205 nog had is die na het nieuw opgebouwde blok ook gemeten.
Was nog met de standaard nokkenas, maar wel een paar andere kleine ingrepen. Was goed voor 2 pk extra, maar meen iets van 30 nm extra wat behoorlijk wat was voor een ongeblazen 2 liter.
Kon ermee rijden als een diesel en op het circuit bocht uit sneller dan de jongens met meer piekvermogen dus dat was dik voor elkaar
Best kans dat er ergens een sensor of iets anders een mening had van de rollenbank (of sowieso niet helemaal lekker is) en met de marges die je dan in zo'n grafiek ziet valt dat flink op.
Toen ik de 205 nog had is die na het nieuw opgebouwde blok ook gemeten.
Was nog met de standaard nokkenas, maar wel een paar andere kleine ingrepen. Was goed voor 2 pk extra, maar meen iets van 30 nm extra wat behoorlijk wat was voor een ongeblazen 2 liter.
Kon ermee rijden als een diesel en op het circuit bocht uit sneller dan de jongens met meer piekvermogen dus dat was dik voor elkaar
'07 Mitsubishi Pajero GLX Intense 3.2 Di-D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Olie catchtank | Honda sproeiers
'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 project-van
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Olie catchtank | Honda sproeiers
'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 project-van
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
- RZA
- 4th Gear member
- Berichten: 748
- Lid geworden op: 10.02.2018 - 08:08
De BMW heeft een gave set 18" M wielen gekregen ipv de 16" wieltjes waar hij op stond. Ook gelijk de spiegelkappen vervangen voor zilverkleurige exemplaren, matcht ie mooi met de V90
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
XC60 T5 Inscription || Electric Silver || MY 2018
Alfa Romeo 147 TS Veloce || Alfa Rosso || 2003
Ex: V90 T5 R-Design || Onyx Black Metallic || Polestar || 2017
Ex: V40 T4 GT Business Sport || Bursting Blue || 2018
Alfa Romeo 147 TS Veloce || Alfa Rosso || 2003
Ex: V90 T5 R-Design || Onyx Black Metallic || Polestar || 2017
Ex: V40 T4 GT Business Sport || Bursting Blue || 2018
-
- 6th Gear member
- Berichten: 3158
- Lid geworden op: 20.03.2009 - 16:04
Dat is goed gekomen toen Volvo maanden later weer een nieuwe versie uit bracht.Edgecrusher schreef: ↑23.06.2021 - 18:13 Ik ken wel verhalen van eigenaars die na een 2.0 update bij de dealer het idee hebben dat de motor daardoor geknepen wordt i.v.m. emissiewaarden die gehaald moeten worden.
En zelf daarna met opnieuw tuning niet meer op de waarden komen met de tuning voor de 2.0 softwareupdate.
- Bart
- 8th Gear member
- Berichten: 11516
- Lid geworden op: 07.11.2006 - 12:50
- Locatie: Nijmegen
Nice!!!
Volvo: V50 2.0D | 850 2.5 10V | V40 1.8 | V50 D5 | XC70 2.4D | S70 2.5 20V | S80 D5 | S60 D5 | 240 2.0 | XC90 D5 | V90 T4 | V60 D6 | C70 2.4T | V60 T6 Recharge | 240 2.0i Polar
'08 Mini Clubman Cooper S
'22 Audi e-tron 55 Quattro Advanced Edition Plus
"I'll try being nicer if you try being smarter.."
'08 Mini Clubman Cooper S
'22 Audi e-tron 55 Quattro Advanced Edition Plus
"I'll try being nicer if you try being smarter.."
- RZA
- 4th Gear member
- Berichten: 748
- Lid geworden op: 10.02.2018 - 08:08
Ja ik snap het ook niet, zit er t.o.v. wat Polestar opgeeft echt fors onder. Ik hoor als ik het raam open heb, ook bij heel lage toeren, wel een hoog geluid uit de motorruimte komen dat ik in het begin niet had. Misschien een lekje ergens?
Banden houden het erg goed!
Waar ik wel beetje over ben gaan twijfelen is de verwijdering van de middendemper. Het klinkt goed maar de auto is nooit meer echt stil, en gaat daardoor beetje aan idee van het kleppensysteem voorbij.
Banden houden het erg goed!
Waar ik wel beetje over ben gaan twijfelen is de verwijdering van de middendemper. Het klinkt goed maar de auto is nooit meer echt stil, en gaat daardoor beetje aan idee van het kleppensysteem voorbij.
XC60 T5 Inscription || Electric Silver || MY 2018
Alfa Romeo 147 TS Veloce || Alfa Rosso || 2003
Ex: V90 T5 R-Design || Onyx Black Metallic || Polestar || 2017
Ex: V40 T4 GT Business Sport || Bursting Blue || 2018
Alfa Romeo 147 TS Veloce || Alfa Rosso || 2003
Ex: V90 T5 R-Design || Onyx Black Metallic || Polestar || 2017
Ex: V40 T4 GT Business Sport || Bursting Blue || 2018
- RZA
- 4th Gear member
- Berichten: 748
- Lid geworden op: 10.02.2018 - 08:08
Heb met de nieuwe DO88 intake gemerkt dat als je gas geeft er even later lucht uit de airbox -waar een deksel op zit maar niet volledig kan worden gesloten blijven- weg 'ploft'. Lijkt bijna alsof er lucht terugslaat. Iemand een idee wat dit kan zijn en of spul dan wel goed is gemonteerd?
XC60 T5 Inscription || Electric Silver || MY 2018
Alfa Romeo 147 TS Veloce || Alfa Rosso || 2003
Ex: V90 T5 R-Design || Onyx Black Metallic || Polestar || 2017
Ex: V40 T4 GT Business Sport || Bursting Blue || 2018
Alfa Romeo 147 TS Veloce || Alfa Rosso || 2003
Ex: V90 T5 R-Design || Onyx Black Metallic || Polestar || 2017
Ex: V40 T4 GT Business Sport || Bursting Blue || 2018
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 177
- Lid geworden op: 31.07.2006 - 11:15
Je hebt het niet over het koppel maar over de pk's. Koppel stort vanaf 2400-2600 toeren helemaal in. Veels te kleine turbo zo te zien.
Is het niet een uitdraai van een dieselmotor ipv benzine?
Is het niet een uitdraai van een dieselmotor ipv benzine?
EVO500 schreef: ↑23.06.2021 - 18:31 Ja, dat valt dan een beetje tegen. Is inderdaad niet een ideale kromme origineel.
Hoort in ideale situatie toch lineair (zonder dipjes) te zijn in koppel en vermogen.
Zie dat het koppel origineel vanaf 3500 gelijk blijft tot 4500.
Dit hebben ze mooi gecorrigeerd. Loopt nu mooi opbouwend naar 4750 om daar gelijk te blijven en dat zul je wel voelen.
Vermogen hebben ze ook wat mooier afgevlakt. Al met al toch positief.
Niet ondenkbaar dat grotere intercooler roet in het eten heeft gegooid, maar is nu lastig te bepalen.
Hier een diagram van mijn (weliswaar) laguna gechipt bij 270K km.
Wilde ze eerst niet aan nadat ze eerst de auto gewoon op de bank hadden. Na de mooie curve hadden ze er totaal geen problemen mee.