Motor tuning VEA D4204T14

De nieuwe generatie S en V90
Senderio
2nd Gear member
Berichten: 177
Lid geworden op: 07.04.2017 - 14:38

Hallo iedereen,

Ik had een vraag over de motor tuning van een D4. Ik was een periode op zoek naar een tuner, die dit kon uitvoeren. Helaas bleek in de periode dat ik op zoek was, dit niet mogelijk. Ik heb overal en nergens nagevraagd, o.a bij Rica en Volvotune. Enige wat destijds mogelijk bleek was bij polestar. Maar dit is erg mager. + 10 pk en 40nm.

Nu is het weer gaan kriebelen omdat de D5 motor wel 235 pk en 440nm standaard heeft. Zijn identieke motoren. Enige verschil is een andere turbo en bobine's, als ik mijn eigen niet vergis. Nu zie ik tijdens mijn nieuwe zoektocht, dat Volvotune uit elst een pretpakket aanbied. Voor €305 exclusief gaat het vermogen naar 235pk en 470nm. Niet schrikbarend veel meer, maar wel sneller dan de D5, met deze waardes.

Nu is mijn vraag; Heeft iemand ervaring met het tunen van zijn D4, anders dan de polestar engineerd. Dat zit er bij mij ook op namelijk. Heeft iemand ook ervaring met Volvotune zelf?

Is het dus echt mogelijk om de D4 te kietelen, na al deze tijd en zo ja, hoe houdt de auto zich?

Ik ben benieuwd.

Gr.
Gebruikersavatar
Walter
Geartronic member
Berichten: 24350
Lid geworden op: 13.09.2004 - 08:30
Locatie: Randstad
Contacteer:

Volvotune is een sponsor en denk dat op het forum genoeg ervaringen te lezen zijn. Betrouwbaar adres, weten waar ze mee bezig zijn.

Overigens; een diesel heeft geen bobines, sorry :)
Afbeelding
Mijn blog
ex-850club lid/ex-V3C lid Volvo V70 B5244S2 AT MY02/Volvo 854 B5202F '95/Volvo 343DL '78/Volvo 360GLS B19A '83.
Nu: Volvo S80 3.2 AWD Summum MY08 Magic Blue/Sandstone + Buick Special Trunkback Sedan 1937

Als het kind in je verdwenen is, ben je pas echt oud!
Gebruikersavatar
diesel01
8th Gear member
Berichten: 19843
Lid geworden op: 22.05.2009 - 14:27

En die D5 heeft in absolute waarde 237pk en 480nm.
Maar het grote voordeel zit hem in het onderstel, awd.
En met de D4 in mijn V70 in het achterhoofd zou ik toch rustig aan met het gaspedaal omgaan in de eerste 3 versnellingen met dit vermogen op alleen de voorwielen.
V90 D5 AWD Inscription Polestar.
V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
Gebruikersavatar
fredhead
Geartronic member
Berichten: 27061
Lid geworden op: 28.08.2007 - 10:40
Locatie: Drenthe

Met een paar goede banden wordt er al een deel opgelost :)

Mijn oude S60 deed het met 210 pk en 500 nm na een behandeling van Obbe.
Snel als het moest en daarnaast maakte de bak ook goed gebruik van het extra vermogen/koppel door sneller door te schakelen.
Tuning was geheel naar wens. Vriendin die destijds nog weinig ervaring had achter het stuur, helemaal van een wat vlottere auto kon er zelfs prima veilig mee op pad.
Hele doen en laten van Obbe toen was ik goed over te spreken, je wordt netjes te woord gestaan op al je vragen en daar ter plekke ook meer dan netjes behandeld.
Je gaat pas weg als JIJ tevreden bent en niet eerder is zijn motto.
'07 Mitsubishi Pajero GLX Intense 3.2 Di-D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Olie catchtank | Honda sproeiers


'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 project-van
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
Jelmer de Jong
6th Gear member
Berichten: 3158
Lid geworden op: 20.03.2009 - 16:04

www.rica.nl
258PK
545NM

Doet inmiddels net als Polestar ook de automaat herprogrammeren zodat die het extra koppel optimaal gebruikt.

Verschil tussen de D4 en D5 zijn de turbo's en het busje met perslucht. Op lage toeren kan de D5 wat perslucht inspuiten zodat de kleine turbo sneller wakker is en op hoge toeren blijft de grote turbo langer doorwerken omdat het eentje is met een variabele propeller.
Gebruikersavatar
Bart
8th Gear member
Berichten: 11502
Lid geworden op: 07.11.2006 - 12:50
Locatie: Nijmegen

Heb goede ervaringen met Volvotune, destijds onze XC90 ook geoptimaliseerd. Weet wat hij doet, geen fratsen.
Volvo: V50 2.0D | 850 2.5 10V | V40 1.8 | V50 D5 | XC70 2.4D | S70 2.5 20V | S80 D5 | S60 D5 | 240 2.0 | XC90 D5 | V90 T4 | V60 D6 | C70 2.4T | V60 T6 Recharge | 240 2.0i Polar

'08 Mini Clubman Cooper S
'22 Audi e-tron 55 Quattro Advanced Edition Plus

"I'll try being nicer if you try being smarter.."
Senderio
2nd Gear member
Berichten: 177
Lid geworden op: 07.04.2017 - 14:38

We gaan vrijdag 1 mei naar Rica toe. Afgesproken voor een stage 8 tuning. Resultaat 721PK, 1120NM. € 5.355,52.

Haha, was dat maar waar. Stage 2, 258 PK & 575 NM €910,52. Volvotune vind ik de vermogenstoename niet genoeg om daar €400 voor te betalen. Is maar een + van 28 pk, uit mijn hoofd.

Ik zal vrijdagmiddag een update geven!
Quota
6th Gear member
Berichten: 2817
Lid geworden op: 15.05.2007 - 19:39
Locatie: Land van Maas en Waal

Senderio schreef: 29.04.2020 - 01:46 We gaan vrijdag 1 mei naar Rica toe. Afgesproken voor een stage 8 tuning. Resultaat 721PK, 1120NM. € 5.355,52.

Haha, was dat maar waar. Stage 2, 258 PK & 575 NM €910,52. Volvotune vind ik de vermogenstoename niet genoeg om daar €400 voor te betalen. Is maar een + van 28 pk, uit mijn hoofd.

Ik zal vrijdagmiddag een update geven!
Ik hoop voor je dat het bevalt, neem je er ook een isoft loader (oid) bij?
Weet wel dat je bij Volvotune maatwerk krijgt, bij Rica is het OTS software. Voor mij destijds een reden om naar volvotune te gaan.
Without fiction, there would not be reality

Hij: Tesla My LR
XC70 D5 Polar+ 2016 GT
V70 NN D5 my 2012
V70N 2.4D 2007 Edition Classic
V70 Classic 2.5D Europa Nautic blue
Zij: V40 CC T3 AT6
C30 summum 2.4i
V40 phase II 2.0T 2002 AT
VW Polo 1.4 kaal...
Senderio
2nd Gear member
Berichten: 177
Lid geworden op: 07.04.2017 - 14:38

Quota schreef: 29.04.2020 - 08:27
Senderio schreef: 29.04.2020 - 01:46 We gaan vrijdag 1 mei naar Rica toe. Afgesproken voor een stage 8 tuning. Resultaat 721PK, 1120NM. € 5.355,52.

Haha, was dat maar waar. Stage 2, 258 PK & 575 NM €910,52. Volvotune vind ik de vermogenstoename niet genoeg om daar €400 voor te betalen. Is maar een + van 28 pk, uit mijn hoofd.

Ik zal vrijdagmiddag een update geven!
Ik hoop voor je dat het bevalt, neem je er ook een isoft loader (oid) bij?
Weet wel dat je bij Volvotune maatwerk krijgt, bij Rica is het OTS software. Voor mij destijds een reden om naar volvotune te gaan.
Wegens prive redenen, had ik de afspraak afgezegd. Paar dagen verder en ik weet niet meer helemaal zeker of ik het wel moet doen. De S90 is polestar engineerd en rijdt natuurlijk al heel goed. Af en toe heb ik wel eens een leenauto mee, dit zijn dan de S60 T5, vandaag had ik een V60 T8 mee. Hiernaast ook een V60 CC MY2017 D3 mee. Geen van de auto's rijdt even lekker als de S90. Alleen mijn vorige V40 D4 polestar engineerd. Maar daar heb je het al, die is ook door polestar geoptimaliseerd! Een optimalisatie is niet alleen meer pk en koppel. Rijgedrag van de auto over het hele toerenbereik is geoptimaliseerd. Als je het niet kent, weet je niet wat je mist. Maar zodra ik ook maar 200 meter in een willekeurig volvo zonder polestar rij, dan mis ik het al.

Ik ben dus bang, dat door die tune, de auto zijn rijgedrag, waar ik zo van hou, kwijt is. Wel meer pk en koppel, maar als de rijgedrag zoals de andere leen volvo's gaat worden, dan pas ik direct.
Gebruikersavatar
fredhead
Geartronic member
Berichten: 27061
Lid geworden op: 28.08.2007 - 10:40
Locatie: Drenthe

Maken ze geen kopie van de huidige software in de ECU? Dit zodat deze weer terug kan worden gezet als het niet bevalt.
'07 Mitsubishi Pajero GLX Intense 3.2 Di-D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Olie catchtank | Honda sproeiers


'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 project-van
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
Gebruikersavatar
diesel01
8th Gear member
Berichten: 19843
Lid geworden op: 22.05.2009 - 14:27

Wanneer je een bult kracht in een auto stopt en dat kent alleen maar een aan/uit knop dat is dat niet prettig om mee te rijden.
Juist Polestar heeft mooie parameters, mijn XC60 D5 knapte er lekker van op.
V90 D5 AWD Inscription Polestar.
V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
Gebruikersavatar
fredhead
Geartronic member
Berichten: 27061
Lid geworden op: 28.08.2007 - 10:40
Locatie: Drenthe

Daarom ben ik toen wel voor Volvotune gegaan omdat dat maatwerk is
'07 Mitsubishi Pajero GLX Intense 3.2 Di-D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Olie catchtank | Honda sproeiers


'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 project-van
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
Senderio
2nd Gear member
Berichten: 177
Lid geworden op: 07.04.2017 - 14:38

diesel01 schreef: 06.05.2020 - 08:34 Wanneer je een bult kracht in een auto stopt en dat kent alleen maar een aan/uit knop dat is dat niet prettig om mee te rijden.
Juist Polestar heeft mooie parameters, mijn XC60 D5 knapte er lekker van op.
Het zal best wel vlot en lekker rijden, maar ik ben echt de polestar rijgedrag gewend. Dat is eigenlijk best wel lastig, want ik kan nu alleen maar genoegen nemen met het zelfde of beter, mocht dat er zijn. Ik heb al vele auto's mogen besturen waaronder audi, bmw, mercedes, volkswagen, maar geen 1 merk benadert in mijn ogen het rijgedrag, comfort, degelijkheid en kwaliteit van een volvo. Zeker niet een volvo met polestar. Ik zoek eigenlijk forumleden, die een polestar engineerd D4 blok hebben en deze bij Rica of volvotune hebben gebracht. Dat Rica bulkt en Volvotune op maat schrijft maakt niet uit. Wat gebeurt er met het rijgedrag van de auto, na een tune?
Gebruikersavatar
Speedyace
3rd Gear member
Berichten: 281
Lid geworden op: 03.02.2018 - 19:21

Je zou ook eens bij BSR tuning kunnen informeren.
https://www.bsrtuning.nl/tuning-kits
Senderio
2nd Gear member
Berichten: 177
Lid geworden op: 07.04.2017 - 14:38

Speedyace schreef: 13.05.2020 - 09:53 Je zou ook eens bij BSR tuning kunnen informeren.
https://www.bsrtuning.nl/tuning-kits
Dit bedrijf ken ik nog niet. Bedankt voor de tip!
Nystrøm
2nd Gear member
Berichten: 59
Lid geworden op: 10.03.2020 - 11:47
Locatie: Groningen

Mijn V70 D4 MY15' heeft stage 2 RICA-tuning: 258PK 545NM zoals eerder ook beschreven. Ik ben bij Henk geweest in Zuidlaren. Erg vriendelijke man en gastvrij. Vertelt je ook precies wat er allemaal gebeurt. Gemoedelijk, evenals Obbe (Volvotune)
Wat er bij RICA gebeurt is het volgende: (zoals ik het heb begrepen van Henk) hij leest je ECU uit en kopieert de actuele software. Dit bestand stuurt hij naar RICA. Daar wordt vervolgens de software van RICA op de software van de auto geschreven. Dit kan maatwerk zijn, kan ook kant en klaar zijn. Dat is mij niet echt duidelijk. Wat ik wel weet is dat ik 2,5 uur heb gewacht tot RICA klaar was met het maken van mijn tuningspakket. Eenmaal klaar stuurde RICA het softwarepakket mét de tuning naar Henk en hij laadde het vervolgens weer in mijn auto.

Resultaat: verbluffend snel en soepel. Auto rijdt als vanouds in lage toeren, heeft alleen meer koppel onderin waardoor inhalen in z'n 6 ( ik heb een 6-bak handgeschakeld) erg soepeltjes gaat. Echter, voornamelijk 2e versnelling vol gas is wielspin op droog wegdek met nieuwe banden. Resterende versnellingen zijn ook krachtig en duwen de auto erg mooi en lineair naar hogere snelheden, maar niet zo agressief als de 2e versnelling. Je gaat samen proefrijden. Vind je het niks, dan wordt je normale ECU software weer ingeladen, en betaal je niks. Bedenk je je dagen later opeens en wil je toch terug, is dat ook geen probleem werd mij verteld. Je krijgt gewoon je geld terug én je ''oude'' software. Want die blijft bewaard. Ook werd er hierboven geschreven over een iSoft-lader. Naar mijn weten laad je daarmee je tuning weer in als er bij de dealer (noodgedwongen) overheen geschreven is. Maar, dat kastje kost ook iets van honderd euro, terwijl RICA kosteloos altijd je tuning terugzet na een update bij de dealer. Ik ben alweer eens terug gegaan naar Henk toen de laatste recall kwam van de dealer voor de D4. Inladen duurt dan 2min want Henk heeft mijn gegevens nog en ik kan weer op pad.

- na twee weken rijden met de tuning ging mijn verbruik van 6.4L/100km naar 6.0L/100km en naar mijn weten was mijn rechtervoet nog even zwaar. Dus het wordt naast vermogen ook daadwerkelijk efficiënter qua verbruik. Gegevens afkomstig uit de VOC-app.-
V70 D4 Momentum Nordic+ MY15' RICA (380.000km)
Koenta Kinte
2nd Gear member
Berichten: 113
Lid geworden op: 09.03.2008 - 14:22
Locatie: Nederland

Nystrøm schreef: 23.05.2020 - 19:13 Mijn V70 D4 MY15' heeft stage 2 RICA-tuning: 258PK 545NM zoals eerder ook beschreven. Ik ben bij Henk geweest in Zuidlaren. Erg vriendelijke man en gastvrij. Vertelt je ook precies wat er allemaal gebeurt. Gemoedelijk, evenals Obbe (Volvotune)
Wat er bij RICA gebeurt is het volgende: (zoals ik het heb begrepen van Henk) hij leest je ECU uit en kopieert de actuele software. Dit bestand stuurt hij naar RICA. Daar wordt vervolgens de software van RICA op de software van de auto geschreven. Dit kan maatwerk zijn, kan ook kant en klaar zijn. Dat is mij niet echt duidelijk. Wat ik wel weet is dat ik 2,5 uur heb gewacht tot RICA klaar was met het maken van mijn tuningspakket. Eenmaal klaar stuurde RICA het softwarepakket mét de tuning naar Henk en hij laadde het vervolgens weer in mijn auto.

Resultaat: verbluffend snel en soepel. Auto rijdt als vanouds in lage toeren, heeft alleen meer koppel onderin waardoor inhalen in z'n 6 ( ik heb een 6-bak handgeschakeld) erg soepeltjes gaat. Echter, voornamelijk 2e versnelling vol gas is wielspin op droog wegdek met nieuwe banden. Resterende versnellingen zijn ook krachtig en duwen de auto erg mooi en lineair naar hogere snelheden, maar niet zo agressief als de 2e versnelling. Je gaat samen proefrijden. Vind je het niks, dan wordt je normale ECU software weer ingeladen, en betaal je niks. Bedenk je je dagen later opeens en wil je toch terug, is dat ook geen probleem werd mij verteld. Je krijgt gewoon je geld terug én je ''oude'' software. Want die blijft bewaard. Ook werd er hierboven geschreven over een iSoft-lader. Naar mijn weten laad je daarmee je tuning weer in als er bij de dealer (noodgedwongen) overheen geschreven is. Maar, dat kastje kost ook iets van honderd euro, terwijl RICA kosteloos altijd je tuning terugzet na een update bij de dealer. Ik ben alweer eens terug gegaan naar Henk toen de laatste recall kwam van de dealer voor de D4. Inladen duurt dan 2min want Henk heeft mijn gegevens nog en ik kan weer op pad.

- na twee weken rijden met de tuning ging mijn verbruik van 6.4L/100km naar 6.0L/100km en naar mijn weten was mijn rechtervoet nog even zwaar. Dus het wordt naast vermogen ook daadwerkelijk efficiënter qua verbruik. Gegevens afkomstig uit de VOC-app.-

Beste Nystrøm,

Ben je nog steeds tevreden met de RICA tuning? Ik heb een XC70 D4 gekocht en was een beetje aan het zoeken naar tuning van deze D4 motor. Hoe zit het met slijtage aan koppeling etc. Is daar rekening mee gehouden?
Weten ze bij RICA wat veilig is aan max tunen voordat er iets kapot gaat ?
Volvo V90 T8 2018
Volvo XC70 D4 2014
Volvo V70 T5 2000
Volvo 745 1985
Volvo 850 2.0 1996
Nystrøm
2nd Gear member
Berichten: 59
Lid geworden op: 10.03.2020 - 11:47
Locatie: Groningen

Beste Nystrøm,

Ben je nog steeds tevreden met de RICA tuning? Ik heb een XC70 D4 gekocht en was een beetje aan het zoeken naar tuning van deze D4 motor. Hoe zit het met slijtage aan koppeling etc. Is daar rekening mee gehouden?
Weten ze bij RICA wat veilig is aan max tunen voordat er iets kapot gaat ?
Allereerst gefeliciteerd met je vliegend tapijt/slagschip :)
Ik ben inderdaad nog erg tevreden met mijn tuning. Ik zou het ook niet meer anders willen. Natuurlijk wennen de pk's heel snel, maar het vermogen hoort ook gewoon bij zo'n zware slee. Ik rijd zuiniger (nu 1 op 18 gemiddeld) en ik kan altijd vlot meekomen in het verkeer. Slijtage zal ongetwijfeld gepaard gaan met meer vermogen. Ikzelf merk tot nog toe niks van een later bijtpunt van de koppeling of andere problemen. In het algemeen is mijn D4 ontzettend fijn en heb ik er nooit wat raars mee. Ik lees eigenlijk alleen maar negatieve berichten over het VEA D4 blok maar ik heb heel andere ervaringen met de mijne. Ik verwacht dat ze bij RICA wel weten wat ze doen aangezien het een erg groot bedrijf is en hun producten erg duur zijn. Als het keer op keer troep zou zijn wat ze verkopen, dan zijn de snel failliet (is mijn gedachtengang) Het blijft natuurlijk wel een redelijke klap zoveel vermogen, maar daar ben je zelf bij. Al kan ik me trouwens voorstellen dat de auto misschien wat zenuwachtig rijdt als je een automaat hebt.( ik weet niet wat jij hebt) Ik kan lekker bij 1800tpm schakelen als de motor nog koud is en alles heel rustig opbouwen. Maar wat ik zou doen is gewoon een afspraak maken en je verhaal doen. Dan kun je vast langskomen om het te testen. Vind je het niks, laad je je huidige software weer in en ben je een ervaring rijker.
V70 D4 Momentum Nordic+ MY15' RICA (380.000km)
Jelmer de Jong
6th Gear member
Berichten: 3158
Lid geworden op: 20.03.2009 - 16:04

Ik rij al bijna 100K met dezelfde tuning en de auto staat inmiddels bovenaan de lijst met meeste kilometers voor een VEA D4. Eenmaal een probleem gehad met de aandrijving(slome slak tot 2500rpm) en dat bleek te herleiden tot een turbo die de weg kwijt was omdat de EGR niet deed wat de computer wenste. Heeft zichzelf uiteindelijk opgelost. :P
En de automaat snapt niet altijd wat de motor/bestuurder wil, maar daar is Rica mee bezig en hebben eigenlijk alle Volvo's last van. Voor de V90 hebben ze al een ander stukje software die bak en motor weer samen laat werken.
Koenta Kinte
2nd Gear member
Berichten: 113
Lid geworden op: 09.03.2008 - 14:22
Locatie: Nederland

Nystrøm schreef: 15.06.2020 - 22:56
Allereerst gefeliciteerd met je vliegend tapijt/slagschip :)
Ik ben inderdaad nog erg tevreden met mijn tuning. Ik zou het ook niet meer anders willen. Natuurlijk wennen de pk's heel snel, maar het vermogen hoort ook gewoon bij zo'n zware slee. Ik rijd zuiniger (nu 1 op 18 gemiddeld) en ik kan altijd vlot meekomen in het verkeer. Slijtage zal ongetwijfeld gepaard gaan met meer vermogen. Ikzelf merk tot nog toe niks van een later bijtpunt van de koppeling of andere problemen. In het algemeen is mijn D4 ontzettend fijn en heb ik er nooit wat raars mee. Ik lees eigenlijk alleen maar negatieve berichten over het VEA D4 blok maar ik heb heel andere ervaringen met de mijne. Ik verwacht dat ze bij RICA wel weten wat ze doen aangezien het een erg groot bedrijf is en hun producten erg duur zijn. Als het keer op keer troep zou zijn wat ze verkopen, dan zijn de snel failliet (is mijn gedachtengang) Het blijft natuurlijk wel een redelijke klap zoveel vermogen, maar daar ben je zelf bij. Al kan ik me trouwens voorstellen dat de auto misschien wat zenuwachtig rijdt als je een automaat hebt.( ik weet niet wat jij hebt) Ik kan lekker bij 1800tpm schakelen als de motor nog koud is en alles heel rustig opbouwen. Maar wat ik zou doen is gewoon een afspraak maken en je verhaal doen. Dan kun je vast langskomen om het te testen. Vind je het niks, laad je je huidige software weer in en ben je een ervaring rijker.
Bedankt voor de felicitaties!

Het is een 6 handbak geworden. Deze heb ik gekozen op advies van Volvo monteur. Zijn woorden, die 8 bakken automaat moeten zich nog bewijzen. En met een 6 bak geartronic kan je zo maar tegen een revisie aanlopen die een bak geld kost.

Ik moet maar eens langs gaan ik woon in Eindhoven en daar zit een Rica punt, Volvo de Limbeek. Heb jij ook een uitdraai gekregen van de rollerbank meting? Ik zou wel eens zo'n grafiek willen zien.

Afbeelding

En inderdaad bij 1800rpm al 500Nm ipv 400Nm dat is echt goed merkbaar.
Volvo V90 T8 2018
Volvo XC70 D4 2014
Volvo V70 T5 2000
Volvo 745 1985
Volvo 850 2.0 1996
Plaats reactie

Terug naar “S90 / V90 vanaf MY 2016”