Onze C70 heeft een thuiskomertje als reservewiel, mijn S90 heeft een bandenreparatiekit.
Nu we de S90 gaaan nemen voor een trip naar de Provence, denk ik eraan om het reservewiel maar mee te nemen omdat naar verluid de reparatiekit niet werkt met de Michelin Pilot Sport 4 banden die ik heb, wegens het isolatiemateriaal dat in de band zit.
Nu is de vraag, past een reservewiel van de C70 MY11 ook op een S90 MY18 ?
Opberging onder de koffervloer past niet denk ik, omdat je de S90 met verhoogde koffervloer moet hebben om er een reservewiel in kwijt te kunnen ?
Noodreservewiel S90 en C70
- BlackcurrantV70
- 7th Gear member
- Berichten: 8103
- Lid geworden op: 06.05.2008 - 13:13
- Locatie: Tussen EBBR en EBAW
Nu:
S90 D4 MY18 8 speed GT Inscription, Osmium Grey, blond/offblack interieur, Polestar Engineered.
C70 D3 MY11 6 speed GT , Twilight bronze, umbra/calcite leder, professional business pack, etc...
Vroeger:
XC70 D3 AWD MY12 6 speed GT, summum + enkele opties Twilight Bronze, offblack/blond
XC60 D3 AWD MY11 6 speed GT Summum + Xenium pack Black sapphire/offblack
V70 24D 163PK MY06 6 speed GT, Blackcurrant pearl
C70 20d MY10 Powershift magic Blue pearl
240 GL Estate MY87 6cyl diesel 300.000km
S90 D4 MY18 8 speed GT Inscription, Osmium Grey, blond/offblack interieur, Polestar Engineered.
C70 D3 MY11 6 speed GT , Twilight bronze, umbra/calcite leder, professional business pack, etc...
Vroeger:
XC70 D3 AWD MY12 6 speed GT, summum + enkele opties Twilight Bronze, offblack/blond
XC60 D3 AWD MY11 6 speed GT Summum + Xenium pack Black sapphire/offblack
V70 24D 163PK MY06 6 speed GT, Blackcurrant pearl
C70 20d MY10 Powershift magic Blue pearl
240 GL Estate MY87 6cyl diesel 300.000km
- Marcnij
- 5th Gear member
- Berichten: 2169
- Lid geworden op: 27.03.2013 - 18:13
- Locatie: Apeldoorn
- Contacteer:
Steek en naafgat zijn gelijk van C70 en S90 en ET ligt dicht bij elkaar. Dus de velg gaat wel passen.
Het is alleen de vraag of de totale afrolomtrek van het wiel voldoende is. Geen idee hoeveel dat van een noodwiel mag afwijken van de overige wielen.
Het is alleen de vraag of de totale afrolomtrek van het wiel voldoende is. Geen idee hoeveel dat van een noodwiel mag afwijken van de overige wielen.
Vorig: MY2011 Volvo V50 1.6D DrivE S/S Kinetic, Business line, Winter line, Black Saphire
Vorig MY2011 Volvo C70 D3 Geartronic, Summum, Magic Blue
Geen Volvo meer . Huidig: BMW 118i Corporate Executive Sport. autoloos
Vorig MY2011 Volvo C70 D3 Geartronic, Summum, Magic Blue
Geen Volvo meer . Huidig: BMW 118i Corporate Executive Sport. autoloos
- Marcnij
- 5th Gear member
- Berichten: 2169
- Lid geworden op: 27.03.2013 - 18:13
- Locatie: Apeldoorn
- Contacteer:
Wellicht gewoon even passen? De gaten in de velgen zijn doorgaans behoorlijk overmaats
Vorig: MY2011 Volvo V50 1.6D DrivE S/S Kinetic, Business line, Winter line, Black Saphire
Vorig MY2011 Volvo C70 D3 Geartronic, Summum, Magic Blue
Geen Volvo meer . Huidig: BMW 118i Corporate Executive Sport. autoloos
Vorig MY2011 Volvo C70 D3 Geartronic, Summum, Magic Blue
Geen Volvo meer . Huidig: BMW 118i Corporate Executive Sport. autoloos
- BlackcurrantV70
- 7th Gear member
- Berichten: 8103
- Lid geworden op: 06.05.2008 - 13:13
- Locatie: Tussen EBBR en EBAW
Los van het feit of het wiel past op de auto, past het wiel niet IN de auto.
Net even geprobeerd om de temp spare van de C70 onder de koffervloer van de S90 te plaatsen en de bodem is te ondiep.
Ik vermoed dat bij een S90 met een af-fabriek spare, de koffervloer verhoogt wordt.
Dus zelfs al ik een S90 spare koop past deze nog niet onder de vloer, bummer.
Net even geprobeerd om de temp spare van de C70 onder de koffervloer van de S90 te plaatsen en de bodem is te ondiep.
Ik vermoed dat bij een S90 met een af-fabriek spare, de koffervloer verhoogt wordt.
Dus zelfs al ik een S90 spare koop past deze nog niet onder de vloer, bummer.
Nu:
S90 D4 MY18 8 speed GT Inscription, Osmium Grey, blond/offblack interieur, Polestar Engineered.
C70 D3 MY11 6 speed GT , Twilight bronze, umbra/calcite leder, professional business pack, etc...
Vroeger:
XC70 D3 AWD MY12 6 speed GT, summum + enkele opties Twilight Bronze, offblack/blond
XC60 D3 AWD MY11 6 speed GT Summum + Xenium pack Black sapphire/offblack
V70 24D 163PK MY06 6 speed GT, Blackcurrant pearl
C70 20d MY10 Powershift magic Blue pearl
240 GL Estate MY87 6cyl diesel 300.000km
S90 D4 MY18 8 speed GT Inscription, Osmium Grey, blond/offblack interieur, Polestar Engineered.
C70 D3 MY11 6 speed GT , Twilight bronze, umbra/calcite leder, professional business pack, etc...
Vroeger:
XC70 D3 AWD MY12 6 speed GT, summum + enkele opties Twilight Bronze, offblack/blond
XC60 D3 AWD MY11 6 speed GT Summum + Xenium pack Black sapphire/offblack
V70 24D 163PK MY06 6 speed GT, Blackcurrant pearl
C70 20d MY10 Powershift magic Blue pearl
240 GL Estate MY87 6cyl diesel 300.000km
- BlackcurrantV70
- 7th Gear member
- Berichten: 8103
- Lid geworden op: 06.05.2008 - 13:13
- Locatie: Tussen EBBR en EBAW
Om met een gerust hart te kunnen vertrekken heb ik een ombouwset voor de S90 besteld bij de dealer, noodreservewiel, krik, sleutel, andere koffervloer, en bevestigingsmateriaal, alles samen een 285ā¬.
Nu:
S90 D4 MY18 8 speed GT Inscription, Osmium Grey, blond/offblack interieur, Polestar Engineered.
C70 D3 MY11 6 speed GT , Twilight bronze, umbra/calcite leder, professional business pack, etc...
Vroeger:
XC70 D3 AWD MY12 6 speed GT, summum + enkele opties Twilight Bronze, offblack/blond
XC60 D3 AWD MY11 6 speed GT Summum + Xenium pack Black sapphire/offblack
V70 24D 163PK MY06 6 speed GT, Blackcurrant pearl
C70 20d MY10 Powershift magic Blue pearl
240 GL Estate MY87 6cyl diesel 300.000km
S90 D4 MY18 8 speed GT Inscription, Osmium Grey, blond/offblack interieur, Polestar Engineered.
C70 D3 MY11 6 speed GT , Twilight bronze, umbra/calcite leder, professional business pack, etc...
Vroeger:
XC70 D3 AWD MY12 6 speed GT, summum + enkele opties Twilight Bronze, offblack/blond
XC60 D3 AWD MY11 6 speed GT Summum + Xenium pack Black sapphire/offblack
V70 24D 163PK MY06 6 speed GT, Blackcurrant pearl
C70 20d MY10 Powershift magic Blue pearl
240 GL Estate MY87 6cyl diesel 300.000km
- Texels
- 2nd Gear member
- Berichten: 126
- Lid geworden op: 26.08.2019 - 19:44
Eigenlijk zou bij zo'n grote (en dure) auto een volwaardig reservewiel standaard moeten zijn vind ik. Helaas leveren steeds meer automerken hun modellen zonder reservewiel. Scheelt gewicht en zo kunnen ze pochen dat hun nieuwe auto lichter is geworden en meer liters bagageruimte heeft......
(Mijn V70 heeft helaas ook slechts een thuiskomertje, een spuitbus en klein compressortje heb ik daarom ook maar in de kofferbak gelegd)
(Mijn V70 heeft helaas ook slechts een thuiskomertje, een spuitbus en klein compressortje heb ik daarom ook maar in de kofferbak gelegd)
- Risrael
- 5th Gear member
- Berichten: 1053
- Lid geworden op: 23.12.2013 - 18:29
- Locatie: Land van Maas en Waal
Slim, alleen heb ik van mijn garage en leasmy geleerd dat je nooit die spuitbus moet gebruiken.Texels schreef: Eigenlijk zou bij zo'n grote (en dure) auto een volwaardig reservewiel standaard moeten zijn vind ik. Helaas leveren steeds meer automerken hun modellen zonder reservewiel. Scheelt gewicht en zo kunnen ze pochen dat hun nieuwe auto lichter is geworden en meer liters bagageruimte heeft......
(Mijn V70 heeft helaas ook slechts een thuiskomertje, een spuitbus en klein compressortje heb ik daarom ook maar in de kofferbak gelegd)
Band is dan altijd naar de kl*ten. Altijd Volvo Assistance bellen. Komt er iemand van de anwb en schiet er een (tijdelijke) prop in.
Nu: V60 T6 Plus Dark, platinum grey, nappa leder/open grid textiel.
Had: V60 T5 Momentum, Savile Grey, Charcoal leder, donkere hemel.
Had: V70 D4 MY14 Summum Nordic+ Luxury line. Caspian Blue. Dymamic Select leder zwart.
Had: V60 T5 Momentum, Savile Grey, Charcoal leder, donkere hemel.
Had: V70 D4 MY14 Summum Nordic+ Luxury line. Caspian Blue. Dymamic Select leder zwart.
-
- 6th Gear member
- Berichten: 3158
- Lid geworden op: 20.03.2009 - 16:04
Jup, met prop ben je voor ~25.- klaar en met slagroom kan je een nieuwe band laten monteren.
- teebee
- 7th Gear member
- Berichten: 6865
- Lid geworden op: 16.06.2016 - 22:02
Die troep krijg je nooit meer uit je band, en dan is het ook maar de vraag of het spul het gat dicht.Risrael schreef:Slim, alleen heb ik van mijn garage en leasmy geleerd dat je nooit die spuitbus moet gebruiken.Texels schreef: Eigenlijk zou bij zo'n grote (en dure) auto een volwaardig reservewiel standaard moeten zijn vind ik. Helaas leveren steeds meer automerken hun modellen zonder reservewiel. Scheelt gewicht en zo kunnen ze pochen dat hun nieuwe auto lichter is geworden en meer liters bagageruimte heeft......
(Mijn V70 heeft helaas ook slechts een thuiskomertje, een spuitbus en klein compressortje heb ik daarom ook maar in de kofferbak gelegd)
Band is dan altijd naar de kl*ten. Altijd Volvo Assistance bellen. Komt er iemand van de anwb en schiet er een (tijdelijke) prop in.
Doe jezelf een lol en schaf een thuiskomer aan en gooi die blubber weg. Scheelt je beslist geld in het geval van lekrijden. Want met een beetje pech (bij al wat ruimere slijtage van het profiel) ben ja na gebruik van die troep niet aan 1 maar minimaal aan 2 nieuwe banden toe. Kassa.....
Compressortje heb ik altijd aan boord.
āde voorruit is groter dan de achteruitkijkspiegelā
Hij: V60 T5 Momentum MY19 / Birch Light Metallic, Maroon Brown Moritz leder en heel veel lekkers !
Zij: XC40 T2 MY23, Silver Dawn, Momentum Core Aut. met veel lekkers (V40 CC MY18, Denim Blue)
Volvo V60, VOR, D3 163pk, Ocean Blue & Beige leder, bodykit, MY12
Vroeger oa Mini, VW, Honda, Alfa Romeo (10x) oa Guilietta/33/33SW/155/156SW, Renault Scenic/Laguna Estate/Espace, Fiat Barchetta, Volvo V40 1.8 en V50 2.0D, Peugeot 208
Hij: V60 T5 Momentum MY19 / Birch Light Metallic, Maroon Brown Moritz leder en heel veel lekkers !
Zij: XC40 T2 MY23, Silver Dawn, Momentum Core Aut. met veel lekkers (V40 CC MY18, Denim Blue)
Volvo V60, VOR, D3 163pk, Ocean Blue & Beige leder, bodykit, MY12
Vroeger oa Mini, VW, Honda, Alfa Romeo (10x) oa Guilietta/33/33SW/155/156SW, Renault Scenic/Laguna Estate/Espace, Fiat Barchetta, Volvo V40 1.8 en V50 2.0D, Peugeot 208