Probleem met Gracenote

De nieuwe generatie S en V90
Plaats reactie
Gebruikersavatar
JTW
Starter
Berichten: 9
Lid geworden op: 27.02.2017 - 21:07

Geachte mede Volvo liefhebbers,

Ik rijd inmiddels al bijna 1 jaar in een fantastische V90 CC, genieten! Alles perfect, behalve 1 punt. Ik luister graag naar klassieke muziek. Die zet ik op een USB stick. Alle muziek is volledig voorzien van Tag's. Maar helaas houdt Gracenote minder van klassieke muziek. Populaire muziek (bijv. 70-er jaren muziek) wordt probleemloos afgespeeld, maar klassieke muziek nauwelijks. Soms herkent het systeem van een symfonie wel het 2e deel, maar niet het 1e, 3e en 4e gedeelte. Alle muziek is van CD opgenomen. Ik heb het destijds met de garage besproken. Zij hebben het doorgesluisd naar Zweden. Het antwoord was: MP3 bestanden met een bitrate lager dan 200 worden niet afgespeeld. Over de FLAC en WAV bestanden werd niet gerept.
Ik heb nu een USB stick gemaakt met: FLAC bestanden (klassieke muziek), WAV bestanden (klassieke muziek), hoge kwaliteit MP3 bestanden (klassieke muziek met bitrate van 320) en lage kwaliteit MP3 bestanden (Eric Clapton met een bitrate van 98 ). De enige muziek die herkent wordt is die van Eric Clapton!!!
Ik word er een beetje moe van elke keer de monteurs hiermee lastig te vallen en daarom wend ik mij tot collega V90 rijders.
Ik heb 2 vragen:
1. Herkent iemand dit probleem?
2. Bij de Instellingen, Media, Gracenote wordt als vraag gesteld: 'Meerdere resultaten Gracenote'. Maar helaas kan ik deze vraag niet openen in het menu!! Ik ben heel erg benieuwd of anderen dat wel kunnen.

Alvast bedankt voor een eventuele reactie.
Met vriendelijke groet, Jan Theo Weeda
V90CrossCounty Pro, 05-17, T5, Osmium grey.
Gebruikersavatar
Hans oet Twent
7th Gear member
Berichten: 9872
Lid geworden op: 18.12.2006 - 21:05
Locatie: Twente

Ik wist niet eens wat gracenote is..... tot nu toe speel ik muziek via de telefoon af. Bluetooth.....