Volvo’s performancedivisie Polestar introduceert twee nieuwe “Performance Optimisations” voor de D4-diesel en T5-benzinemotor. Dankzij de toepassing van speciaal ontwikkelde software presteren de motoren op alle fronten beter en staan de Volvo-modellen garant voor een extra dynamische rijervaring.
De nieuwe Polestar Performance Optimisations hebben effect op de gehele aandrijflijn, dus motor en transmissie. De Volvo-tuningset – ook wel bekend als chiptuning – is ontwikkeld door de autosportspecialisten van Polestar in samenwerking met de coureurs van Polestar Cyan Racing.
‘Polestar-tuning richt zich puur op het verbeteren van de rijdynamiek en het reactievermogen van de auto. Daarbij hanteren wij dezelfde filosofie als bij het optimaliseren van onze raceauto’s. Bij de Volvo-modellen lag de focus volledig op aandrijflijnoptimalisatie voor dagelijks gebruik’, zegt Polestar Cyan Racing-coureur en regerend STCC-kampioen Thed Björk.
De Polestar-tuning voor Volvo’s Drive-E D4-diesel- en T5-benzinemotor verbetert de prestaties in het middentoerengebied en de reactie van het gaspedaal. Bij de versies met automatische transmissie is ook de schakelsnelheid geoptimaliseerd, evenals het schakelgedrag in bochten en de respons van motor en transmissie bij gas los.
De nieuwe Polestar Performance Optimisations voor modeljaar 2016 zijn leverbaar voor de D4 en T5 Drive-E motoren van de Volvo S60, V60, XC60, V40 en V40 Cross Country. Voor 795 euro ontvangt men tot eind februari de software-update en de installatie (inclusief BTW).
Polestar-tuning voor Volvo D4 en T5-motoren
- Ben
- Executive Member
- Berichten: 40637
- Lid geworden op: 09.09.2004 - 16:57
- Locatie: Even ten noorden van de Paltz
- Contacteer:
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Volvohistorie: 244-245-440-850-V70-V70-S60-XC70-XC70-245-S70-V70
-
- 6th Gear member
- Berichten: 3297
- Lid geworden op: 16.08.2005 - 12:57
- Locatie: Haarlem
Gewoon zelfde gegevens als de vorige aankondigng.. Niet meer PK of Nm voor de D4.
Autoloos. Ridder te voet
C30 1.6D DrivE Sport MY2009 Black Saphire
V40 D4 R-Design Rebel Blue
V40 D2 Summum MY13
Volvo C30 1.6 R-Edition MY11
Volvo C30 1.6 Kinetic MY07
Volvo V40 Europa/Sport edition bj 1999
Volvo 440 GLT
Volvo 343
C30 1.6D DrivE Sport MY2009 Black Saphire
V40 D4 R-Design Rebel Blue
V40 D2 Summum MY13
Volvo C30 1.6 R-Edition MY11
Volvo C30 1.6 Kinetic MY07
Volvo V40 Europa/Sport edition bj 1999
Volvo 440 GLT
Volvo 343
- Fulaks
- 6th Gear member
- Berichten: 4095
- Lid geworden op: 31.07.2007 - 15:46
- Locatie: Antwerpen
Ik ben in theorie geïnteresseerd, maar is in België niet verkrijgbaar...
V90 D4 Inscription (2019); Mini Cooper (2012); V70 D4 (2014); V70 2.4D (2008); V70 2.4D (2002); Talbot-Toyota-Mitsubishi-Renault
- lint
- Geartronic member
- Berichten: 27596
- Lid geworden op: 23.02.2007 - 00:12
- Locatie: Ridderkerk
Nee, ik vind de prijs niet echt in verhouding met de geringe verhoging van vermogen en koppel, de fijn afstemming van motor en bak mis ik waarschijnlijk niet.V50 R schreef: Dat zou kunnen, maar volgens mij hebben toch aardig wat mensen deze optie gekocht. Heb jij jouw T5 al laten aanpassen Leo?
XC40 Pure electric Twin Engine Ultimate 2023
V40 T3 Polar+ Sport 2019
BMW Z4 2007
V40 T3 Polar+ Sport 2019
BMW Z4 2007
- Volvov60polestar
- 2nd Gear member
- Berichten: 160
- Lid geworden op: 28.11.2011 - 22:11
Moest het hier kunnen dan had ik hem ook al lang.Fulaks schreef: Ik ben in theorie geïnteresseerd, maar is in België niet verkrijgbaar...
Volvo V60 Polestar
Mijn wagen op Instagram -> www.instagram.com/volvov60polestar
Mijn wagen op Instagram -> www.instagram.com/volvov60polestar
- Johann
- 5th Gear member
- Berichten: 1305
- Lid geworden op: 19.09.2004 - 17:11
- Contacteer:
Gekocht of bekocht?lint schreef:Nee, ik vind de prijs niet echt in verhouding met de geringe verhoging van vermogen en koppel, de fijn afstemming van motor en bak mis ik waarschijnlijk niet.V50 R schreef: Dat zou kunnen, maar volgens mij hebben toch aardig wat mensen deze optie gekocht. Heb jij jouw T5 al laten aanpassen Leo?
Met een introductieprijs van bijna 800 Euro is het ongeveer 650 te duur. Snap niet dat men dit bij Polestar tuning noemt. Het is eerder optimalisatie van een nieuwe motor die af fabriek dan blijkbaar heel ietsje minder optimaal z'n werk heeft gedaan. Zou gewoon gratis bij een service update 2.0 gezet moeten worden.
Ik heb heel sterk mijn twijfels bij de opgegeven 400 Nm. Dit mede omdat de 8 traps automaat relatief korte verzetten heeft en daarmee al een vertroebelde indruk van het koppelbeeld geeft.
Boven de 4500 is de koek op maar dat laten de cijfers al zien. Er is immers maar een extreem magere winst van 8 PK onder ideale omstandigheden terwijl je van tuning met een dergelijk prijskaartje toch minimaal 20 tot 25 PK winst mag verwachten.
De VEA T5 met 8 traps automaat is een pareltje van een aandrijving maar de tuning is een aanfluiting. 8 PK mag geen tuning heten. 4 PK bij de T6 moet Polestar zich diep voor schamen.
Is een belediging voor de klanten..
Laatst gewijzigd door Johann op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Houdt het nou nooit eens op die korting? Ik hoor sinds een jaar al niets anders dan korting korting korting, hebben ze haast?
- Johann
- 5th Gear member
- Berichten: 1305
- Lid geworden op: 19.09.2004 - 17:11
- Contacteer:
Dan druk ik er een chippie bij... 2 voor de prijs van 1? Dingen zijn zo klein; moet passen!
- BlackcurrantV70
- 7th Gear member
- Berichten: 8115
- Lid geworden op: 06.05.2008 - 13:13
- Locatie: Tussen EBBR en EBAW
Hier ook, mijn D3 AWD zou snel een D5 AWD worden...V502.0d schreef:Moest het hier kunnen dan had ik hem ook al lang.Fulaks schreef: Ik ben in theorie geïnteresseerd, maar is in België niet verkrijgbaar...
https://www.polestar.com/se/product/xc7 ... atic-2012/
Van 163pk naar 215, als dat niet mooi is ....
Nu:
S90 D4 MY18 8 speed GT Inscription, Osmium Grey, blond/offblack interieur, Polestar Engineered.
C70 D3 MY11 6 speed GT , Twilight bronze, umbra/calcite leder, professional business pack, etc...
Vroeger:
XC70 D3 AWD MY12 6 speed GT, summum + enkele opties Twilight Bronze, offblack/blond
XC60 D3 AWD MY11 6 speed GT Summum + Xenium pack Black sapphire/offblack
V70 24D 163PK MY06 6 speed GT, Blackcurrant pearl
C70 20d MY10 Powershift magic Blue pearl
240 GL Estate MY87 6cyl diesel 300.000km
S90 D4 MY18 8 speed GT Inscription, Osmium Grey, blond/offblack interieur, Polestar Engineered.
C70 D3 MY11 6 speed GT , Twilight bronze, umbra/calcite leder, professional business pack, etc...
Vroeger:
XC70 D3 AWD MY12 6 speed GT, summum + enkele opties Twilight Bronze, offblack/blond
XC60 D3 AWD MY11 6 speed GT Summum + Xenium pack Black sapphire/offblack
V70 24D 163PK MY06 6 speed GT, Blackcurrant pearl
C70 20d MY10 Powershift magic Blue pearl
240 GL Estate MY87 6cyl diesel 300.000km
- Msuidgeest
- Geartronic member
- Berichten: 20659
- Lid geworden op: 23.06.2007 - 23:15
- Locatie: Flevoland
- Contacteer:
Acht pk erbij?
ACHT?
Doe een keer goed onderhoud en je motor loopt al soepeler dan die tuning van 800 euro ...
ACHT?
Doe een keer goed onderhoud en je motor loopt al soepeler dan die tuning van 800 euro ...
Mark
Two possibilities exist: either we are alone in the Universe or we are not. Both are equally terrifying.
Arthur C. Clarke
Installateurs gezocht:
https://wouda.nl/werken-bij-wouda/
Two possibilities exist: either we are alone in the Universe or we are not. Both are equally terrifying.
Arthur C. Clarke
Installateurs gezocht:
https://wouda.nl/werken-bij-wouda/
- lint
- Geartronic member
- Berichten: 27596
- Lid geworden op: 23.02.2007 - 00:12
- Locatie: Ridderkerk
Volgens Volvo en Polestar gaat het niet alleen om de vermogensstijging maar vooral om de betere fijnafstemming tussen motor en versnellingsbak.
XC40 Pure electric Twin Engine Ultimate 2023
V40 T3 Polar+ Sport 2019
BMW Z4 2007
V40 T3 Polar+ Sport 2019
BMW Z4 2007
Zo is dat, en dat merk je na 100m al, alsof er iemand meetrapt! Blijft onnodig hebbedingetje echter, gewoon leuk! Ging mij om die Polestar badge....oooh wat ben ik errug! Ik weet ut, ook te koop in China. Oog en ego willen soms ook wat.lint schreef: Volgens Volvo en Polestar gaat het niet alleen om de vermogensstijging maar vooral om de betere fijnafstemming tussen motor en versnellingsbak.
- mga1600
- 6th Gear member
- Berichten: 2527
- Lid geworden op: 01.12.2007 - 09:22
- Locatie: nhn
Bij een C70 Cabrio 2.0T (classic) heb ik ooit ergens een tuning laten uitvoeren (Polestar tuning bestond toen nog niet). De feitelijke vermogenswinst was misschien helemaal niet zo groot vermoed ik (in de dagen werd er door de verschillende aanbieders met pk-aantallen tegen elkaar opgeboden onder het motto -het is toch niet te controleren), maar het was desondanks wel een metamorfose. Zonder twijfel zat er ook wat 'gaspedaal tuning' bij, waardoor je bij een klein beetje gasgeven al een heel andere indruk van de auto kreeg. Maar ik was er erg blij mee!
Maar 8 pk erbij op een aantal 245 voor de T5 klinkt inderdaad 'zuinigjes', zeker in een 1650 kg zware auto, maar 50 Nm erbij is daarentegen een forse stap en dat is wat je het meeste voelt denk ik. Een koppel van 400 Nm is diesel-achtig groot en dat moet lekker 'smaken'. Mid-range is de pk-toename trouwens wel wat hoger dan die 8 pk volgens de site, en mid-range is nou eenmaal waar je het meeste plezier asn hebt.
Polestar tuning is een officieel Volvo accessoire, dan zou je dus zeggen dat ze er dan ook maar een demo-auto mee uit moeten rusten zodat de potentiële klanten zelf op feiten de afweging kunnen maken, of wellicht Is er iets mogelijk op een No-cure, No -pay basis, op de eigen auto: terugzetten naar origineel als het resultaat niet aan de verwachtingen voldoet. Heeft iemand er al eens met een dealer over gesproken?
Maar 8 pk erbij op een aantal 245 voor de T5 klinkt inderdaad 'zuinigjes', zeker in een 1650 kg zware auto, maar 50 Nm erbij is daarentegen een forse stap en dat is wat je het meeste voelt denk ik. Een koppel van 400 Nm is diesel-achtig groot en dat moet lekker 'smaken'. Mid-range is de pk-toename trouwens wel wat hoger dan die 8 pk volgens de site, en mid-range is nou eenmaal waar je het meeste plezier asn hebt.
Polestar tuning is een officieel Volvo accessoire, dan zou je dus zeggen dat ze er dan ook maar een demo-auto mee uit moeten rusten zodat de potentiële klanten zelf op feiten de afweging kunnen maken, of wellicht Is er iets mogelijk op een No-cure, No -pay basis, op de eigen auto: terugzetten naar origineel als het resultaat niet aan de verwachtingen voldoet. Heeft iemand er al eens met een dealer over gesproken?
C40 Ultimate Twin
- Msuidgeest
- Geartronic member
- Berichten: 20659
- Lid geworden op: 23.06.2007 - 23:15
- Locatie: Flevoland
- Contacteer:
Dat soort uitganspunten begrijp ik niet van een automerk. Waarom doet Volvo dat niet standaard op z'n modellen? Want ook met tuning voldoen deze motoren toch aan de milieueisen?lint schreef: Volgens Volvo en Polestar gaat het niet alleen om de vermogensstijging maar vooral om de betere fijnafstemming tussen motor en versnellingsbak.
Mark
Two possibilities exist: either we are alone in the Universe or we are not. Both are equally terrifying.
Arthur C. Clarke
Installateurs gezocht:
https://wouda.nl/werken-bij-wouda/
Two possibilities exist: either we are alone in the Universe or we are not. Both are equally terrifying.
Arthur C. Clarke
Installateurs gezocht:
https://wouda.nl/werken-bij-wouda/